Loading...
nl

Een Vraag

Angeleye
Angeleye aug 9 '07
Ik heb eigenlijk een vraag .

Op jonge leeftijd heb ik een bijna doodervaring ondergaan , toen ik weer terug was op deze aarde was ik zo boos en ook erg verward omdat geen wat ik zag en wat ik voelde van binnen niet overeen kwamen ondertussen begrijp ik dat het een doel heeft.

Ik kan het beter zo benoemen , ik had voor mijn gevoel mijn eind diploma al gekregen in de vorm van inzichten maar de lessen nog niet gehad.
Herkent iemand dit?
En hoe is men hier mee omgegaan?

L.G AngelEye .
Delen:
Sheva
Sheva aug 9 '07
Hallo Angeleye misschien heb je hier wat aan?
Ik ben wel benieuwd of jij hier iets van herkend...

De na " effecten van een Bijna Dood Ervaring.



Een BDE heeft vaak een blijvende invloed op de persoon die ze beleefd heeft. De Australische reincarnatie-onderzoekster Cherie Sutherland bestudeerde de na-effecten van een BDE. Een aantal belangrijke zijn:



° Het geloof in een leven na de dood



° 80 % gelooft nu in reincarnatie



° Totaal geen angst meer voor de dood



° Overgang van georganiseerde religie naar een persoonlijke spirituele beleving



° Belangrijke verhoging van een paranormale gevoeligheid



° Een positievere kijk op zichzelf en de anderen



° Een versterkt verlangen naar alleen-zijn



° Een sterkere wilskracht



° Verminderde interesse in materieel succes en een grotere interesse in spirituele ontwikkeling



° Verminderd gebruik van alcohol , tabak en medicijnen.
Thomas A
Thomas A aug 9 '07
Angeleye, heb jij ook nog her-inneringen aan de gebeurtenis van destijds; heb jij de tunnel en het licht ook gezien?

je schrijft: "En hoe is men hier mee omgegaan?" Intergreer het in je bestaan en geloof daarin. Verwacht niet te veel begrip van hen die hier nooit iets zelf van hebben ervaren; de onwetende omgeving. Richt je leven zoveel mogelijk in aan je/het innerlijk weten. Dit is het eerste wat me zo te binnen schiet.......

boek tip; De tunnel en het licht van Raymond Mundy

Heb je de topic "BDE" gelezen hier op het forum?
#13519 - 18-02-2007 22:11


Thomas
Angeleye
Angeleye aug 9 '07
Hai Sheva

Ik heb geprobeert het zo duidelijk mogelijk te beantwoorden

De na " effecten van een Bijna Dood Ervaring.

Een BDE heeft vaak een blijvende invloed op de persoon die ze beleefd heeft. De Australische reincarnatie-onderzoekster Cherie Sutherland bestudeerde de na-effecten van een BDE. Een aantal belangrijke zijn:

° Het geloof in een leven na de dood

Geloof ! voor mij een stukje zeker weten ,Hoewel ik niet de behoefde heb tijdens een gesprek met iemand om het te verdedigen omdat een ieder het zelf zal ervaren.

° 80 % gelooft nu in reincarnatie
Ja ik geloof in reincarnatie dit komt ook omdat ik later meerdere keren gebeurtenissen tegenkwam en mensen ontmoeten waar ik me zo mee verbonden voelde en ook het waarom wist.

° Totaal geen angst meer voor de dood
Nee , ik heb geen angst voor de dood , heb wel angst gehad vroeg te sterven maar dat kwam door mijn voorgeschiedenis.
Door mijn geen angst voor de dood heb ik een aantal keer mensen kunnen en mogen helpen met hun overgang.en ben daar erg dankbaar voor

° Overgang van georganiseerde religie naar een persoonlijke spirituele beleving
Ik kom zelf uit een niet gelovig gezin maar heb als kind altijd wel de drang gehad om het geloof te leren kennen, daardoor zat ik al heel jong in de kerk .
Na mijn ervaring kijk ik nu breder tegen het geloof (meer als een éénheid , een universele grote bron) aan en geloof zeker niet in de hel .
Waarom? Omdat mensen hier hun hel creeeren .en aan de andere kant meerdere woningen zijn aangeland van de lessen die men heeft geleerd . maar hel nee.

° Belangrijke verhoging van een paranormale gevoeligheid

Dat klopt.

° Een positievere kijk op zichzelf en de anderen

Ja klopt ook , ik geloof niet in goed of slecht , als ik mensen zie dan zie ik het licht maar ook soms de handelingen waar ik het niet mee eens ben en gelijk ook waar het uit voort komt waarom ze handelen zoals ze handelen.
Soms moeilijk voor mijzelf en mijn omgeving omdat het best confronterend is
Ik kan zeker wel eens onzeker zijn maar meer om de reakties van anderen omdat ze niet begrijpen hoe ik iets ervaar ,

° Een versterkt verlangen naar alleen-zijn

Hahahha het zwervertje hebben we het hier thuis genoemd .
Ja ik heb behoefde aan soms alleen te zijn om op te laden noem ik het , me terug te trekken om het geen wat in dan in mezelf ervaar.Ik schrijf dan veel , teken of schrijf dan gedichten of zing.

° Een sterkere wilskracht

Ja ik geef niet snel op , ik voel een diep commitment naar mezelf maar ook naar de wereld om me heen en ga daar ook voor.

° Verminderde interesse in materieel succes en een grotere interesse in spirituele ontwikkeling

Klopt ook , ik heb het goed en kan daar zeker van genieten maar belangrijk nee , ik heb meer een streven mezelf te verbeteren als mens en er te zijn voor mijn omgeving.
Hoewel ik niet belezen ben en ook niet op dat vlak gestudeerd heb , de reden daartoe is dat ik al heel jong wist dat alles wat ik nodig zou hebben op het tijd stip zou komen wanneer het moest komen het stukje zeker weten noem ik dat. Tuurlijk is mijn nieuwsgierigheid mij wel eens te veel geweest en dat moest ik dan ook bekopen , ik kon de info niet aan .
Nu heb ik het vertrouwen dat alles komt wanneer het moet komen en het is goed.

° Verminderd gebruik van alcohol , tabak en medicijnen.
Kan niet tegen alcohol heeft een raar effect zo ook medicijnen.
Roken doe ik wel .

Dus ja ik herken er veel en sta dan ook versteld van de punten die je op hebt geschreven .

Dank je wel.
L.G Angeleye
Angeleye
Angeleye aug 9 '07
Ja ik heb nog herrinderingen aan die gebeurtenis hoewel het gevoel mee meer is bij gebleven.
Ja de tunnel en het licht wat steeds dichterbij kwam en de blik erachter dat gevoel kan ik niet bewoorden omdat het te niet zou doen aan wat ik ervaarde in rust liefde en schoonheid .

nee ik heb dat nog niet gelezen zal dat zeker gaan doen .

en bedankt voor de boekentip .
Ik moet eerlijk bekennen ik spreek hier weinig over en merk dat het me veel doet .

L.G Angeleye
Sheva
Sheva aug 10 '07
Hi Angeleye,bedankt voor je reactie interessant om te horen dat er veel klopt .
Ik wens je veel sterkte hiermee zal niet altijd makkelijk voor je zijn...
Maar het kan je leven ook mooier maken...
Gr Sheva
Angeleye
Angeleye aug 11 '07
Thanks Sheva
ik ben blij dat ik de vraag heb neer gelegd en ook duidelijkheid heb gekregen was eerder een bevestiging van ben hier erg blij mee .
En zal mij zeker de rust geven . ik dank jullie wel
Lieve Groet AngelEye
Thomas A
Thomas A aug 11 '07
Innerlijke vrijheid;

Er is er veel te vinden over BDE al moet je zelf wel het kaf van het koren weten te scheiden. Gelukkig heeft iedereen de mogelijkheid om met zijn/haar hart te lezen en te ervaren.
Mijn BDE heeft mijn leven in elk geval drastisch veranderd.
Het heeft mij aangezet tot het gaan van de reis naar mijn eigen bron. Een pijnlijk maar noodzakelijk proces vooral en hoofdzakelijk in het begin. Uiteindelijk vond ik een stuk innerlijke rust terug die ik alleen vanuit mijn jongste jaren her-kende, zo ook de onbevangenheid die daar bij hoort; het ontroerd kunnen worden door het zien van een bloem of heel mooi (innerlijk)iemand. Ik ging mijn moeite met het leven in deze wereld steeds beter begrijpen

De BDE liet mij zien dat lichaam en geest 2 dingen zijn en alleen op aarde ver-eenigd zijn. Als je je bewust wordt van je ziel (en zielsinformatie), wordt het erg lastig voor je ego om te overleven. Daarmee begon voor mij een loslatingsproces van bezittingen, maskers, schaamte, angsten, boosheid, condities, controle, kortom zaken die aan mij “hingen en hangen”, maar eigenlijk ik in wezen " ziel " niet ben!!!.. Dat ze mij wezenlijk niet eigen waren, bemerkte ik pas toen ik ze meer en meer losliet. Nee ik ben er nog niet, maar ondervind telkens meer innerlijke stilte en ipv. iets moeten of nastreven of me zorgen maken of ik het wel goed doe.

We zijn goed zoals we zijn, maar vertrouwen daar gewoon zelf niet op. Waarom niet? Omdat we onszelf wijs hebben laten maken (en ook zelf maken), dat we niet goed genoeg zijn zoals we zijn. Omstandigheden > ok > maar er blijft geen steen overeind zodra je op pad gaat naar je eigen innerlijke bron!!!!!!

Dans door de dag en het leven alsof er nooit iets gebeurd is!!!!..ja dat kan!

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki