Loading...
nl

voorspelling

Ayasha
Ayasha nov 23 '06
longinhoud en zuurstof is meende ik een grootverschil.
Longinhoud is toch de hoeveelheid zuurstof die hij kì¡n inademen. Niet de hoeveelheid zuurstof die hij inademt, een duiker heeft bvb een grotere longinhoud dan iemand die niet sport. Maar dat betekent niet dat iemand die niet sport zuurstoftekort heeft. Dat betekent gewoon dat hij er niet op 'getraind' is.

Hoe groter de longinhoud, hoe meer zuurstof je binnen kan krijgen en hoe langer je bvb je adem in kan houden of kan blazen.
Debiorah
Debiorah nov 23 '06
Ik denk dat Chip gelijk heeft. Zuurstof wordt via de longen opgenomen en vervolgens door het eiwit hemoglobine binnen het lichaam getransporteerd. Het kan zijn dat er in dit proces een storing zit bij je vader.

In ieder geval veel sterkte!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 23 '06
Kath heeft ook gelijk. De longinhoud is de hoeveelheid lucht die je kan inademen. Hoe ze dit meten is als volgt (heb dit namelijk heel vaak moeten doen). Je moet diep inademen, en dan zoveel mogelijk uitademen in een soort metertje. Deze meet dan hoeveel lucht je kunt uitademen. Hoe meer lucht, hoe groter je longinhoud. De opname van zuurstof gebeurd met de lucht in je longen. Als er niet genoeg wordt opgenomen, is er dus sprake van een zuurstof tekort. Mensen die roken krijgen bijvoorbeeld een teer-laagje op de longblaasjes. Hun zuurstof opname wordt daarmee dus lager.
Debiorah
Debiorah nov 23 '06
Ja zo zie je maar weer, samen weet je meer! :)
Charlie
Charlie nov 24 '06
Ja, hij rookt ook al langer dan ik leef. Maar toch, het is en blijft lastig. Ik blijf toch nog wel voorlopig bij mijn voorspelling.
Charlie
Charlie jan 15 '07
Lang geleden, maar er is weer wat nieuws. Mijn vader heeft zijn longen en zijn hart laten nakijken door middel van een hartfilmpje. Allebei waren ze 100% in orde. Maar toch heeft hij nog klachten en moet over drie maanden weer terug voor een hartfilmpje. Dat voor nu.

Gr. Charlie
Acheliah
Acheliah jan 16 '07
Sterkte meis Ik wens je heel veel goeds

Kus Dinie
Charlie
Charlie jan 24 '07
Ja, thnx. Maar ik maak me al iets minder zorgen, vooral ook omdat hij nu een nieuwe vriendin heeft en die twee zijn stapel verliefd op elkaar, hihi.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420