Loading...
nl

Helende kracht van de hand

es
es aug 22 '07
Zoals Feileacan beschrijft heb ik het ook geleerd bij mijn Reiki I inwijding. Bij magnetiseren moet je inderdaad oppassen dat je niet je eigen energie weggeeft. En volgens mij geldt voor alle healingvormen dat je moet oppassen dat je de negatieve energie van de ander niet overneemt. Ik ben daar ook een ster in, heb altijd nog een half uur na de behandeling last van de klachten van degene die ik behandeld heb. Ik laat dan die energie weglopen de aarde in en behandel mezelf met Reiki.
En TwinklingStar, Reiki is een prima manier om met de energie aan de gang te gaan hoor! Iedereen kan dit, omdat je energiekanalen worden opengezet, en je handchakra's, zodat je pure, zuivere energie door kunt geven. Je leert om doorgeefluik te zijn, en de energie zijn werk te laten doen. Wat je wel en niet moet doen, dus op zich krijg je een prima basis mee om zelf aan de gang te gaan. Ik gebruik de Reiki elke dag, en heb nog geen moment spijt gehad sinds mijn inwijding.

Es
es
es aug 22 '07
Van mijn inwijding. :)
admin
admin aug 22 '07
Zo heb ik eens een vriendin behandeld omdat zij last had van netelroos. Ik heb 3 weken jeuk gehad omdat ik in mijn enthousiasme vergat de energie af te vloeien naar de aarde :)Geloof maar dat ik dat niet meer vergeet!
Ayasha
Ayasha aug 22 '07
Wendy's jij hoeft niet te twijfelen. Jij kan healen ;)
Wendy's
Wendy's aug 22 '07
:D
Puc
Puc aug 22 '07
 Origineel bericht van: twinklingstar
Ik kan wel een Reiki-cursus gaan volgen, maar daar geloof ik niet zo in, ik geloof dat je die gave hebt of niet. En misschien heb ik het wel helemaal niet en zitten die mensen ernaast..... Iemand tips hoe ik kan beginnen?
Liefs

Laat ik voorop stellen dat je vanzelf wel de juiste manier vindt. Maar als je zelf ondervind dat je automatisch healende energie kan laten stromen, zou persoonlijk niet in het hele Reiki-methode duiken. Van wat ik begrijp (ook van Reiki-beoefenaars) moet je hiervoor 'geheime' symbolen leren en zijn er twee inwijdingen voor nodig. Dit maakt het healing gebeuren naar mijn mening onnodig complex. HEt werkt overigen wel goed hoor. ;)

En laten we wel wezen Reiki is gewoon bere-duur. Quantum-touch laat je ook kennis maken met verschijnsel van healing d.m.v. handen is veel goedkoper. De techniek is veel basaler (inademen-uitademen-healen) en er zijn nu al voormalige Reiki's die versteld staan van de grotere effectiviteit die QT heeft, en dus ook overgestapt zijn.

Waarom geloof je daat jij het wel kan en andere mensen niet?

Waarschijnlijk heb jij van nature een aanleg/talent voor healing en wanneer je je op dit pad begeeft, zal je tot de conclusie komen dat jij doet waar jij voor voorbestemd bent.

Het is een gave om dì¡t te ontdekken waar wat het best bij je past, zodat je volledig jezelf kan zijn. Iederen moet doen waar hij of zij goed in is...

Maar, dat wil toch niet zeggen dat anderen die geen toekomst in healing hebben dit niet zouden kunnen leren. Net als in sporten heb je gewoon natuurtalenten en mensen die er hard voor moeten werken. Een kwestie van willen dus.
Laten we zeggen de Harry Potters en de Hermelientjes...
twinklingstar
twinklingstar aug 22 '07
Ja inderdaad, als ik er inderdaad iets mee moet gaan doen, zoals zij zeggen, zal het vanzelf op mijn pad komen....

Ik ga eens zoeken naar informatie over Quantum-touch.
sefewet
sefewet aug 23 '07
ik heb met deze methode de chronische bronchitis bij mijn vriendin genezen. alleen ik was helemaal uitgeput daarna, maar ik oefen nu vaker vaak omdat de meeste lui die ik ken snel blauwe plekken en wonden krijgen en al en het gaat steeds makkelijker en ook beter.
bij mij als ik bijv iemand geneest, voelen ze altijd dat het warm wordt en het gaat hevig tintelen.
Debiorah
Debiorah aug 26 '07
Ik las op een site een iets andere manier van heling met de hand, hierbij gaat het om het transformeren van negatieve gedachten en gevoelens.

Doe je handen 20 cm van elkaar met de handpalmen naar elkaar toe. Zeg dan b.v. mijn emoties, mijn angsten, onzekerheid of negatieve gedachten transformeren in positieve energie.

Zeg dan, ik wil ........ transformeren in positieve energie. Dus de handen 20cm van elkaar afhouden en zeg steeds dezelfde woorden en dit kan wel 10 minuten duren. Iets wat dan negatief is ''transformeren'' we in positieve energie, dit kunnen we voor alles gebruiken. Het is iets negatiefs ( omzetten) naar positief, dit doen we met gedachtekrachten. Het gaat niet altijd even snel, soms is het goed om dit weken vol te houden. Problemen kunnen heel diep verstopt hebben gezeten en dan heb je meer transformaties nodig. Je handen gaan echt heel langzaam naar elkaar toe, zijn de handen tegen elkaar aan, dan heb je pas iets getransformeerd en heb je dit met je eigen krachten gedaan. Iedere dag een beetje en deel voor deel. Het is dus beter om je op 1 ding tegelijk te richten en niet alles tegelijk te willen.
De transformaties werken het beste door alvorens diepe buikademhalingen te doen of te mediteren.
Puc
Puc aug 26 '07
Dit ga ik zeker eens proberen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Als je magnetiseert hoef je helemaal niet uitgeput te raken. De truuk is namelijk om niet je eigen energie te gebruiken (zowiezo moet je dat liever niet bij healen doen!) maar de universele energie doorgeven.

Ik heb een aantal keer geheald op afstand (dus zonder aanraking of wat dan ook) door gebruik te maken van energie-channeling (simpelweg doorsturen dus ;)). Dit doe je met je vleugelchackra.

Het doorgeven /gebruiken van universele energie doe je als volgt: Je stelt je achterhoofd open voor het ontvangen van energie. Zodra die tunnel openstaan kun je ermee doen wat je wilt. Dus ook bijvoorbeeld via je handen doorgeven aan iemand anders. Doe het eens een keer, en visualizeer je, dat je de universele energie ontvangt. Je zal als snel merken dat de energie veel effectiever bij de ontvanger zal zijn, en ook dat je zelf er niet meer moe van bent. Je vleugelchakra zit trouwens op je achterhoofd, maar meer info kun je daarover vinden via:
http://www.merudi.net/nl/engelmens/5_7_h...eugelchakra.htm

Succes en veel plezier. Met een beetje oefenen, zul je de kracht merken en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee :).
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420