Loading...
nl

Helende kracht van de hand

Caius
Caius aug 8 '07
Als een mens ergens pijn heeft ..dan legt zij daar vaak haar hand op.
Dit is iets wat we van kleins af aan doen.
Eigenlijk best raar .. dat we de pijnlijke plek aanraken.. inplaats van te ontzien met onze hand.
We doe het van jongsaf aan om de pijn te verzachten.

Gisterenavond in de auto had ik last van mijn kniegewricht .. een zeurende pijn.
Ik legde mijn hand erop ...en de knie werd behoorlijk warm ..de pijn ging weg ...elke keer als ik me hand van me knie haalde ...kwam de pijn gelijk terug ...en ging de warmte langzaam uit mijn knie ... toen ik me hand weer op mijn knie legde .. begon deze weer behoorlijk warm te worden en was de pijn weer snel weg ..al spelende haalde ik mijn hand eraf en dan begon ik al snel weer de pijn te voelen ...en legde ik mijn hand weer op mijn knie.

Mijn moeder zat naast me ...en ik zij let op ...word je knie nu warm? ...en legde mijn hand op haarknie ...ja zegt ze ....mijn knie wordt gloeiend warm!
Ze voelde me hand (andere hand) en die vond ze koud aanvoelen ....toen ik die hand op haar knie legde.. voelde ze weer een gloeiende warmte in haar knie komen ... me knie wordt echt warm ..heet zelfs ...zei ze.

Ik vertelde me ma bovenstaand verhaal en dat ik er baat bij had om mijn hand op mijn pijnlijke knie te houden.
Me ma begon erover dat dit misschien een gave van me was en dat ik misschien eens reiki moest proberen.

Nu geloof ik dat elk mens dit kan (al werd mijn knie lang niet zo warm toen mijn ma mijn knie probeerde te verwarmen met haar hand)... alleen kan de ene mens dit beter dan de ander.

Wat is jullie mening over dit onderwerp: Helende kracht van de hand?

Groetjes,
Kay
Delen:
Puc
Puc aug 8 '07

Wat moet dat bijzonder zijn geweest om er van de eerste keer bewust van te zijn dat je kan healen. En dat met de hand als werktuig.

Voor mij was het een van de meest concrete onweerlegbare ervaringen met spirituele zaken.
Ik heb nl. onlang ook kennis gemaak met de helende kracht van de hand. Bij mij kwam het niet vanzelf, maar ben ik simpelweg 2 dagen op cursus gegaan.

Het principe healing is vrij simpel, vanuit de aarde en alles om je heen trek je de energie van de liefde in je lichaam. Soms via de voeten naar de kruin (d.m.v. diepe ademhaling) of soms via het hoofd (kruinchakra) of achterkant schouders (vleugelchakra).

Het is kwestie van de onbewuste (zoals bij jou) of bewuste (visualisatie) wil om iets beter willen maken. Iedereen kan het leren en sommige meer spiritueel aangelegde persoon overkomt het spontaan.

Bij een healing zorg jij ervoor dat energie toegevoegd wordt aan een 'ongezond' lichaamsdeel van jezelf of iemand anders. Want, in principe is het lichaam in staat (bijna) elke aandoening zelf te healen.

Vaak ontbreekt het aan energie door dat het ongezonde deel te kampen heeft met een energie blokkade / foutieve draaiing. (Dit heeft weer te maken met chakra's) Soms wordt de ziekte in stand gehouden door de persoon zelf. Of je hebt gewoon een sport blessure....

Het lichaam reageert daar in ieder geval op en het wordt als het ware wakker gemaakt. (Exacte werking van healing gaat vervolgens in op lichaamsresonatie ... maar dat gaat even te ver om uit te leggen)

Voorwaarden voor healing is concentratie / lege geest en de wil om liefde te geven en te helpen.

Er zijn verschillende vormen van healing: Magnetiseren Universal Energie, Reiki, Therapeutic touch, Quatum Touch. Allen gebruiken ze dezelfde energie. Het zijn simpelweg verschillende technieken om te healen.

De ene is makkelijker op te leren dan de andere. Ik heb zelf een cursus QT gevolgd bij Blanche Remeeus in Waddinxveen. Dit is vrij nieuw, en wordt door Reiki-masters al betiteld als Turbo-Reiki. Wat ik begrijp, is afgezien van het spontaan overkomen, QT het meest simpel om eigen te maken en vaak een direct en heftig effect op het lichaam (botten verschuiven onder je handen).

Het was iig een hele bijzondere ervaring en het heeft mij vooral bewust gemaak van de energie om ons heen. Je kan er allerlei leuke dingen mee. Hoe meer je oefent hoe makkelijker je het kan oproepen.

Probeer je maar eens te focussen op de ruimte tussen je handen (ter grootte van een bloemkool). Het helpt als je diep inademd (buik) en de energie stroming visualiseerd van voeten tot kruin en vervolgens uitademd met visualisatie van kruin naar handen. Op een gegeven moment kan je dan een soort magnetischveld voelen. Van dit veld kan je naar willekeur porties energie rondjes laten lopen via de linkerarm-romp-rechterarm.

Ik kan zo nog wel pagina's vol typen over healing, maar zal dat niet doen. Ik wens je veel plezier om je ondekkingstocht, mocht je dit verder willen exploreren.

Maar pas op! Voor je het weet staan er hordes mensen aan je deur die allemaal van die ene chronische pijn afwillen.

Kan je hier iets mee?

Groetjes, Puc

PS: laat niemand je vertellen dat het autosuggestie is! :)
Mee
Mee aug 8 '07
Puc, waarom vermeld je dat niemand mag vertellen dat het autosuggestie is? Is handhealing,alleen voor de gelovige??
Puc
Puc aug 9 '07

Nee, dat niet hoor. Maar ik heb een paar keer een gesprek gehad met de zogenaamde 'ongelovigen'.
Ik vond die gesprekken wat, laten we zeggen, lastig om te voeren.

Je bent dan enthousiast over het feit dat healing echt werk en dat de mogelijkheden immens groot zijn. Maar je stuit dan tegen een muur van scepsis, bij personen die geloven dat alleen de conventionele medische wetenschap echt mensen beter kan maken.
"Autosuggestie" is typisch zo'n term van mensen die steevast hangen aan het oude...

Ik denk dat ik het zeg uit een stukje frustratie. Maar dat is voor mij persoonlijk meer algemeen over het spirituele. Mensen in je omgeving zijn er niet altijd aan toe, terwijl je wel graag wilt delen hoeveel het voor een iemand kan betekenen in positieve zin.
Caius
Caius aug 10 '07
Bedankt Puc voor je reactie!
Ik kan er wel wat mee ;)
Ik ga er nog wel een keertje mee aan de gang.

Groetjes,
Kay
Wendy's
Wendy's aug 20 '07
Dit vindk een leuk onderwerp!!

Ik ben zelf een tijdje geleden begonnen met het oefenen van healen (zonder cursus etc). En ik voelde (en zie) die energie. Ook voelde ik die energie door mijn lichaam stromen. Als ik dan mijn hand bijvoorbeeld bij mijn arm hou, dan kan ik die energie naar een bepaalde plek in mijn arm sturen.. en dat voel ik dan ook als een soort energie-stroom, tinteling en warmte.

Alleen vind ik het nog moeilijk om pijn weg te halen. Omdat ik er niet zeker van ben of ik het wel goed doe..
Caius
Caius aug 20 '07
Volg je intuitie Wendy ;)
Oefenen op een bekende en kijken of het werkt :)
Ik ken iemand via via ...die handopleggingen doet ...misschien dat ik een keer met haar probeer af te spreken.
Ik ben nl wel erg benieuwd in welke mate het helpt .. en hoe je het beste de healing techniek kan toepassen.
LPChip
LPChip aug 20 '07
Ik kan dit ook aardig. Misschien dat ik je anders een keer kan helpen?
Wendy's
Wendy's aug 20 '07
Wie? :Pmij of caius
Caius
Caius aug 20 '07
of ons allebei??
LPChip
LPChip aug 21 '07
Ik bedoelde Wendy's, maar als jij hulp nodig hebt Caius, kan ik jou misschien ook helpen?
Caius
Caius aug 21 '07
Ik zal het onthouden :D
LPChip
LPChip aug 21 '07
Ik heb intussen Wendy's gesproken om msn, om kort te vragen wat voor soort techniek ze gebruikte en wat er mis ging.

Hier een kort verslag van wat ik met haar besproken heb. (Misschien hebben anderen er nog wat aan?)

Wendy's gebruikt de techniek Magnetiseren. Ze probeerde via visualisatie positieve energie toe te voegen op de probleem zone.

Bij magnetiseren is dit niet voldoende omdat je de negatieve energie er ook uit moet halen. Ze voegde dus alleen positieve energie toe, wat het wel iets verlicht maar bij stoppen direct weer terug laat komen.

Ik heb haar daarom uitgelegd dat je je 2 handen gebruikt. Je plaatst je handen zo dat je handen om de probleem zone zit. Je houd ongeveer een afstand van 10 cm van de huid af. 1 iets verder dan de andere.

De hand die het dichstbij staat, die gebruik je om te visualiseren dat je de energie uit het lichaam haalt. Met de andere hand visualiseer je dat de energie je lichaam ingaat.

Wel moet je steeds na een minuut ong. de energie van je handen afschudden omdat alle negatieve energie in je handen gaat zitten.
Puc
Puc aug 21 '07
Hoi LP,
moet je hiermee niet heel erg oppassen waar je deze positieve energie vandaan haalt?
Voor je het weet sta je te wankelen op je benen
omdat je zelf leeg bent...
admin
admin aug 21 '07
Wat leuk om te lezen dat iedereen toch een "eigen" manier van healen heeft.
Mijn manier is of met handen of via visualisatie.
Voor ik begin vraag ik altijd om bescherming van de engelen omdat ik mij openstel voor de helende energie die van boven komt, ik krijg liever geen vervelende dingen om me heen.
Soms raak ik de persoon aan, soms niet. Ik laat mijn handen hun weg zoeken en vind de "foute" plek vaak al zonder aanwijzingen. Ik zeg hier wel bij dat ik meestal op zieleniveau probeer te genezen, blokkades opsporen en uitleggen, de persoon die ik behandel zal zelf aan het genezingsproces moeten werken, ik geef de sleutel en help om inzicht te krijgen.
Echte serieuze ziektes doe ik niet, pijn bestrijden wel.
Na het vragen om bescherming zet ik mijzelf en de ontvangende persoon in een beschermende koepel van licht.
Daarna maak ik contact met de bron en vraag om toestemming om de energie en liefde die van deze plek komt te mogen gebruiken om de persoon te helpen. Terwijl ik die persoon aanraak met mijn handen of via visualisatie stel ik mij voor dat de foute rotzooi als een zwarte stroom de aarde in gaat(boommeditatie)via mijn of de ander zijn voeten. Dan laat ik via het kruinchakra de energie van boven toestromen, net zolang tot ik voel dat het laatste zwarte kruimeltje weg is. Tijdens zo´n behandeling is het net of ik in een andere wereld duik en de mensen die ik behandel zeggen zelf ook vaak dat het net is of ze uit hun "pijn" getild worden en daardoor de oorzaak van de pijn zelf herkennen.
Dus ben ik kortom meer een "zielengenezer" dan een "ziekte-genezer. Het mooiste vind ik dan dat na zo´n sessie je de mensen ziet "groeien". Ik zeg hier wel bij dat ik niet degene ben die dit doet, ik doe het wel maar zie mezelf als een instrument, de energie komt tenslotte niet van mij maar van boven.

Puc, ik denk dat LPChip zijn energie niet uit zichzelf haalt om te healen, dan zou er weinig van hem overblijven :)
twinklingstar
twinklingstar aug 21 '07
Verschillende mensen (mediums) hebben mij verteld dat ik de gave heb om met mijn handen te genezen en zij zeiden ook dat ik daar echt iets mee moest gaan doen, om mensen te helpen, maar ook om die energie kwijt te raken en me daar zelf beter door te voelen. Maar ja, hoe en waar moet ik beginnen? Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Ik kan wel een Reiki-cursus gaan volgen, maar daar geloof ik niet zo in, ik geloof dat je die gave hebt of niet. En misschien heb ik het wel helemaal niet en zitten die mensen ernaast..... Iemand tips hoe ik kan beginnen?

Liefs
LPChip
LPChip aug 21 '07
 Origineel bericht van: Puc
Hoi LP,
moet je hiermee niet heel erg oppassen waar je deze positieve energie vandaan haalt?
Voor je het weet sta je te wankelen op je benen
omdat je zelf leeg bent...

Oppassen is denk ik niet het goede woord. Bij magnetiseren gebruik je inderdaad je eigen energie, maar als je moe wordt, dan stop je vanzelf wel. Maar als je niet zo lang magnetiseert, dan heb je er niet zo'n last van.
LPChip
LPChip aug 21 '07
 Origineel bericht van: feileacan

Puc, ik denk dat LPChip zijn energie niet uit zichzelf haalt om te healen, dan zou er weinig van hem overblijven :)

Feileacan, Je gebruikt inderdaad een andere techniek dan magnetiseren waardoor je gebruik kan maken van de energieen om je heen. Als ik chakra therapie toepas, dan kost dit mij niet mijn eigen energie.

Magnetiseren is trouwens de eerste techniek die ik geleerd heb omdat iedereen dit kan zonder dat ze daar eerst een heuze studie voor moeten volgen. Je gebruikt namelijk jouw energieveld (aura) om dat op een andere plek te repareren. Daarom kost het jou ook energie, want feitelijk, door het veranderen van de magnetische velden verplaats je het naar je handen. Daarom is het ook belangrijk om de negatieve energie van je af te schudden. Daarmee voorkom je dat je te moe wordt.
LPChip
LPChip aug 21 '07
 Origineel bericht van: twinklingstar
Verschillende mensen (mediums) hebben mij verteld dat ik de gave heb om met mijn handen te genezen en zij zeiden ook dat ik daar echt iets mee moest gaan doen, om mensen te helpen, maar ook om die energie kwijt te raken en me daar zelf beter door te voelen. Maar ja, hoe en waar moet ik beginnen? Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Ik kan wel een Reiki-cursus gaan volgen, maar daar geloof ik niet zo in, ik geloof dat je die gave hebt of niet. En misschien heb ik het wel helemaal niet en zitten die mensen ernaast..... Iemand tips hoe ik kan beginnen?

Liefs

Ik weet van magnetiseren dat iedereen dit kan, en dat er geen verdere inweiding voor nodig is. Ikzelf heb ook chakra therapie gedaan, samen met mijn moeder. Mijn moeder was toen nog niet zo spiritueel enzo, maar ook zei kan dit nu prima doen.

Het is wel zo dat je een inweidingsritueel ondergaat waarmee je chakras opengezet worden. Dit is het enige wat je nodig hebt om het te kunnen, en daarom denk ik dat iedereen reiki en chakra therapie kunnen leren. Je moet er wel zelf voor 100% achter staan.
admin
admin aug 22 '07
Dat is interessant om te lezen Chip, ik had geen idee dat magnetiseren met eigen energie werd gedaan.
En eerlijk is eerlijk ik heb ook nooit een cursus in die richting gedaan, dus ook geen inwijding gehad. Het gaat vanzelf eigenlijk.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420