Als een mens ergens pijn heeft ..dan legt zij daar vaak haar hand op.
Dit is iets wat we van kleins af aan doen.
Eigenlijk best raar .. dat we de pijnlijke plek aanraken.. inplaats van te ontzien met onze hand.
We doe het van jongsaf aan om de pijn te verzachten.
Gisterenavond in de auto had ik last van mijn kniegewricht .. een zeurende pijn.
Ik legde mijn hand erop ...en de knie werd behoorlijk warm ..de pijn ging weg ...elke keer als ik me hand van me knie haalde ...kwam de pijn gelijk terug ...en ging de warmte langzaam uit mijn knie ... toen ik me hand weer op mijn knie legde .. begon deze weer behoorlijk warm te worden en was de pijn weer snel weg ..al spelende haalde ik mijn hand eraf en dan begon ik al snel weer de pijn te voelen ...en legde ik mijn hand weer op mijn knie.
Mijn moeder zat naast me ...en ik zij let op ...word je knie nu warm? ...en legde mijn hand op haarknie ...ja zegt ze ....mijn knie wordt gloeiend warm!
Ze voelde me hand (andere hand) en die vond ze koud aanvoelen ....toen ik die hand op haar knie legde.. voelde ze weer een gloeiende warmte in haar knie komen ... me knie wordt echt warm ..heet zelfs ...zei ze.
Ik vertelde me ma bovenstaand verhaal en dat ik er baat bij had om mijn hand op mijn pijnlijke knie te houden.
Me ma begon erover dat dit misschien een gave van me was en dat ik misschien eens reiki moest proberen.
Nu geloof ik dat elk mens dit kan (al werd mijn knie lang niet zo warm toen mijn ma mijn knie probeerde te verwarmen met haar hand)... alleen kan de ene mens dit beter dan de ander.
Wat is jullie mening over dit onderwerp: Helende kracht van de hand?
Groetjes,
Kay