Loading...
nl

Wie is IkBen

LPChip
LPChip aug 3 '07
Wellicht, maar op dat stukje tekst doelde ik niet. :)
Caius
Caius aug 3 '07
Ik weet dat je daar niet op doelde .. alleen gaat een groot deel van je citaat wel daarover ...vandaar mijn vraag aan jou ...om misverstanden te verkomen ;)
Ik ben wel erg benieuwd naar de volgende reactie van IkBen in deze topic :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07
Ik ook.
IkBen
IkBen aug 3 '07
 Origineel bericht van: LPChip

Dit is een van de punten waarin ik IkBen gelijk wil geven. Ik weet dat het soms te snel wordt verwezen naar iets paranormaals/spiritueel, terwijl dat misschien niet zo is. Wel wil ik erbij zeggen, dat het de laatste tijd veranderd is. Een verandering waarvan ik zelfs denk dat IkBen deze niet kent dan wel niet heeft meegenomen in zjin visie.

Deze verandering slaat op het feit dat er nu meer spirituele dingen gebeuren dan zeg... een jaar geleden. Maar zelfs met deze verandering wil dat niet zeggen dat hij nu ongelijk heeft.

Vergis je niet goede vriend want wat veranderd lijkt te zijn hì³eft niet veranderd te zijn. Het kan zo lijken omdat de wereld en de mensen veranderen in een voortdurend proces van aanpassing. Alles wat mee verandert lijkt daardoor soms gelijk te blijven en alles wat gelijk blijft lijkt daardoor te veranderen.

Niemand is of doet meer zoals een jaar geleden. Het kunnen details zijn maar iedereen veranderd door groei, toename van kennis en wijsheid, en de daarmee gepaard gaande andere kijk op de wereld.

Wat de spirituele veranderingen betreft kan ik kort zijn, die zijn er niet. Hooguit, en dat zie je wel meer en meer gebeuren, is het zo dat mensen hun aandacht aan het verleggen zijn van materialisme naar spiritualiteit en er dus anders mee om gaan. Daartoe mede genoodzaakt door de uitzichtloosheid van groeiende economiën en het uitputten van de aarde. De welvaartsstaat zoals die door de voorgaande generaties is opgebouwd is in zijn huidige vorm niet in stand te houden. Voor die kentering begint een allengs grotere groep mensen de noodzaak in te zien.
LPChip
LPChip aug 3 '07
 Origineel bericht van: IkBen
Wat de spirituele veranderingen betreft kan ik kort zijn, die zijn er niet. Hooguit, en dat zie je wel meer en meer gebeuren, is het zo dat mensen hun aandacht aan het verleggen zijn van materialisme naar spiritualiteit en er dus anders mee om gaan. Daartoe mede genoodzaakt door de uitzichtloosheid van groeiende economiën en het uitputten van de aarde. De welvaartsstaat zoals die door de voorgaande generaties is opgebouwd is in zijn huidige vorm niet in stand te houden. Voor die kentering begint een allengs grotere groep mensen de noodzaak in te zien.
Maar dit zijn toch eigenlijk ook veranderingen?
Puc
Puc aug 3 '07

Euh..., ik was al drie keer gaan zitten om een reactie te plaatsen. Laten we zeggen om afscheid te nemen en je een goed leven toe te wensen. (Door omstandigheden werd ik elke keer vanachter mijn PC weggelokt.)

Ik begon deze drie berichten telkens met een inhoudelijke reactie en wedervragen op jouw stellingen.

Deze vierde keer zal ik dat niet gaan pogen. Begrijp dat het nu dat dat weinig zin heeft. De tijd van discussie voeren is nu voorlopig voorbij. Wanneer mensen telkens nog op de valreep hun vragen beantwoord willen krijgen, zal je zo nog jouw 'trein gaan missen'. ;)Dus ik laat het voor wat het is.

Ook namens mij dank voor je input en uitdagend 'andere' ideeen. Ze waren zinvol, maar laten nog wel een paar open eindjes achter. Ik vertrouw erop dat dat vroeg of later wel goed komt. Ook dit alles zal zijn rol hebben gehad in het grotere plan. :)

Ik wil je daarnaast danken voor jouw boodschap van 'nederigheid'. M.a.w. ik wordt nogmaals herinnerd aan het feit dat mijn spiritualiteit (of welke vorm van meer-kunnen cq. meer-kennis dan ook) me nooit het recht geeft om mezelf boven anderen te stellen. Op wat voor manier dan ook. Ik ben wie ik ben en vertrouw erop dat de mensen om mij heen mij op de juiste waarde weten te schatten. Niks meer en niks minder.

"Wat dat betreft is iedereen gelijk", lijkt mij een persoonlijk een krachtigere afsluiting....

Nou IkBen, Bon Voyage toegewenste en tot een later moment.
Ik had je graag eens persoonlijk ontmoet.

PS: Ik zal ook nog wel eens nadenken over de stelling hoe spiritualiteit kan bestaan zonder gidsen, engelen etc.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07

Wat de spirituele veranderingen betreft kan ik kort zijn, die zijn er niet.

Wat versta jij onder een spirituele verandering? Geef daar eens een voorbeeld van.
IkBen
IkBen aug 3 '07
 Origineel bericht van: LPChip

Maar dit zijn toch eigenlijk ook veranderingen?

Jawel, maar dan zijn het de mensen die veranderen en niet de spiritualiteit. Spiritualiteit, oftewel de 'geestelijke' sturing van het bestaan, was er, is er en blijft er. Dat mensen andere prioriteiten gaan stellen verandert niets aan de spiritualiteit maar aan de invulling van het bestaan.

Verwarrend is, in nagenoeg de meeste discussies over spiritualiteit én voor de meeste mensen, dat men (letterlijk) van alles op eenzelfde hoop gooit terwijl 'iedereen' onder spiritualiteit iets anders verstaat. Dat laatste is niet erg maar als ieder mens er iets anders onder verstaat, praat men bij iedere discussie feitelijk over verschillende dingen.

Zo noemt men paranormaliteit doorgaans ì³ì³k spiritualiteit maar feitelijk is het er een afgeleide van. Het zijn de instrumenten waarmee sommigen hun spiritualiteit op bovennatuurlijke wijze vorm en uiting kunnen geven.
Thomas A
Thomas A aug 3 '07
Spiritualiteit; alles wat tot het geestelijke (niet materiële) leven behoort.

wikipedia; "Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring.

Het spirituele en het religieuze

Wat doorgaans met "religie" wordt aangeduid en wat met "spiritualiteit" wordt aangeduid ligt vaak erg dicht bij elkaar. In strikte betekenis wordt er het bewustzijn mee aangeduid, dat de menselijke ziel of het menselijke innere zijn oorsprong in een goddelijke of andere transcendentie heeft of in relatie staat tot een hogere werkelijkheid. De spiritualiteit is een bijzondere, maar niet noodzakelijk confessioneel begrepen religieuze levenshouding van een mens, die zich op het transcendente of immanente goddelijke Zijn concentreert resp. op het principe van de transcendente waarheid of hoogste werkelijkheid.

[bewerk]
Confessionele spiritualiteit

Aanhangers van orthodoxe religies beschouwen spiritualiteit als een deel van hun religieuze ervaring. Zij zijn meer geneigd spiritualiteit te contrasteren met de seculiere "wereldsheid" dan met de rituele expressies van hun religie. Spiritualiteit is dan een veeleer een bezinning op een element uit de religie, waartoe zij behoren. Zo kan sprake zijn van bijvoorbeeld een charismatische, een eucharistische of een franciscaanse spiritualiteit.

[bewerk]
Postmodernisme en spiritualiteit

In recentere tijden is spiritualiteit steeds meer gaan betekenen dat iemands beleving meer persoonlijk, minder dogmatisch en met meer openheid voor nieuwe ideeën en invloeden en meer pluralistisch is dan het geloof van de gevestigde religies. In de "New Age"-beweging wordt spiritualiteit doorgaans afgezet tegen de georganiseerde religie, en ligt de betekenis van de spiritualiteit in de actieve en vitale verbinding met de kracht of het wezen van het diepere zelf. Onder invloed van het postmodernisme heeft de idee postgevat, dat absolute waarheden niet bestaan en verantwoordelijk zijn voor intolerantie. De aanspraak van verschillende godsdiensten op de absolute waarheid staat daardoor onder druk. Volgens de uit het postmodernistische denken voortvloeiende pluralistische religietheologie kan geen enkele religie meer aanspraak maken op de absolute waarheid. Het betekent dat elke religie "iets waars" verkondigt, geen enkele echter de absolute waarheid.

[bewerk]
Individualistische spiritualiteit

Onder invloed van de pluralistische religietheorie ontwikkelde zich vanaf de jaren 70 in de 20e eeuw de idee van spiritualiteit als persoonlijke levenshouding, meestal buiten de georganiseerde religies. Zij die liever van "spiritualiteit" spreken dan van "religie" zijn geneigd aan te nemen dat er vele "spirituele wegen" zijn en dat er geen objectieve waarheid bestaat over welke weg men het beste zou kunnen volgen. Op grond daarvan worden keuzes voor het volgen van zo'n spirituele weg doorgaans bepaald door subjectieve verlangens en de verwachte meerwaarde voor de persoonlijke belevingswereld. Op deze wijze kan er ook sprake zijn van humanistische (of uitgesproken atheïstische) spiritualiteit (of religiositeit)".

Thomas
Puc
Puc aug 3 '07
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het 100% eens ben met de laatste stelling van IkBen. Bravo!
Puc
Puc aug 4 '07
Anders gezegd spiritualiteit is niet meer dan een grote verzamelbak van methoden, technieken, rituelen met de bijbehorende definities om deze in mensentaal, boeken, cursussen en forums te kunnen verwoorden.

Maar wat wil je ermee bereiken...?

Tweeduizend jaar Christendom heeft vooral opgeleverd dat de boodschap van (naasten)liefde actueel gehouden werd voor een grote massa. (Dé voorwaarde voor het behalen van de doelstelling.) Een echte grote vooruitgang in het bereiken van de uiteindelijke doelstelling heeft echter het niet opgeleverd, met oog op het eindstation 2012.
(Enigszins een controversiele uitspraak, sorry.)

Dit is dus het 'middel', maar niet het 'doel' op zich.

Doel hiervan is (o.a. ?) om de losse individuenen die gezamelijk als mensheid bekend staan, toegang te geven tot (of verenigen met) het universum, 'het alles', het goddelijke, of hoe je het ook noemen wil. Uiteindelijk zal de mensheid (hopelijk) in de komende paar jaar dan gaan beseffen dat zij één geheel is, met als gevolg een geheel andere beleving van de werkelijkheid (en natuurlijk allerlei toffe bonusgaven).

Want de werkelijkheid is immers niets anders dan de waarneming die vertaald wordt in ons grijze massa. Maar, da's een hele andere discussie....of toch niet?
Sheva
Sheva aug 4 '07
Ja idd, maar is het niet zo dat iedereen alles verwerkt op zijn eigen manier??
Mensen willen pas iets geloven als ze het zelf hebben ervaren..

daarom heb ik ook veel bewondering voor de mensen die geloven in God omdat ze geen bewijzen hebben over zijn bestaan...
Dat is met het paranormale net zo als je het niet heb gezien is het er ook niet...

Maar helaas werkt het niet zo,mijn dochter is paranormaal en ik kan alleen maar luisteren en proberen haar te steunen maar de dingen die ze zegt zijn wel waar daar kan je niet om heen..

Ik kan toch niet tegen haar zeggen 'ik zie het niet dus het is er niet'?
Ik weet ze is in een ontwikkelings fase en die duurt nog zeker 4 jaar (is mij door mediums verteld)...

Ik geloof in het paranormale mijn dochter is daar al vanaf haar vijfde jaar mee bezig,ik ben toeschouwer en ik steun haar waar ik kan...
Door haar weet ik wel dat het bestaat ze weet veel wat andere mensen niet weten...

Zij geeft een boodschap mee en dat is dat mensen terug moeten gaan naar de natuur...
Een boom knuffelen insecten recht geven op leven en genieten van het buiten zijn elke dag weer..
Om je heen kijken naar alles wat in bloei staat,daar gaat het volgens haar om...
Proberen te genieten van iets wat niets kost,een strand wandeling ,wandelen in het bos,lekker je honden uitlaten,enz
Thomas A
Thomas A aug 4 '07
Puc; “Anders gezegd spiritualiteit is niet meer dan een grote verzamelbak van methoden, technieken, rituelen met de bijbehorende definities om deze in mensentaal, boeken, cursussen en forums te kunnen verwoorden”.

Het geestelijke aspect van het leven dus Puc. En ja mooi dat je dat opnoemt; WOORDEN. De taal is een fenomeen apart. Ooit schijnen mensen allemaal deze taal te hebben gesproken en om dan even op de bijbel terug te vallen, was er de toren van Babel. Vanaf dit tijd spraken mensen niet meer dezelfde taal en ging men een andere taal spreken. Iedereen ging woorden verpersoonlijken en ik leg dat uit als iets dat je kunt noemen ”egobelangrijkmaking'. Dus niet dat vele volkeren een eigen taal gingen ontwikkelen (wat natuurlijk wel aan de gang was), maar dat men eigen interpretaties ging krijgen van woorden en begrippen hiervan. Hierdoor ging men elkaar misverstaan. Iedereen kent hiervan genoeg voorbeelden uit de eigen omgeving en heeft ervaringen in gesprekken en discussies uit het ver-leden!!!!.. mensen ver-staan elkaar mis, terwijl zij vaak hetzelfde be-doelen.

Egobelangrijkmaking (O. Hilrich) is onlosmakelijk verbonden aan afscheiding van dat al wat goddelijk is. Van uit egobelangrijkmaking is onze eigen aandacht er grotendeels op gericht een ”eigen hagje' en dit in de breedste zin van het woord; van bezit tot aandacht en de eigen veiligstelling. Het is bizar om je te realiseren hoezeer trauma's of (jeugd)misbruik een negatief effect kunnen hebben op het vergroten van het belangrijk maken van het eigen ego. En nog erger is dat de reguliere psychische gezondheidszorg daar nog hard aan mee werkt ook, waarom?, omdat de maatschappij waarin wij nu leven niet anders is ingesteld, dan het kietelen van het individu. “Geef het volk brood en spelen” sprak Julius Ceasar “en zij zijn zoet”voeg ik er aan toe.

Het gebied van het goddelijke is een heel ander gebeid en begrijpelijker wijze is een regering doodsbang dat de massa dit gaat heront-dekken. Het gebeid van het goddelijke is er een van alle belangrijkmakingen voorbij. Voorbij, ego, kennis, gehechtheid, trauma's en vooral niet te vergeten angst, enz is er het goddelijke die je verbind met innerlijke sereniteit; kun je ook tevredenheid of innerlijke vrede noemen. Het is ook logisch dat een regering de massa niet kan binden wanneer met dit zal gaan propageren. Dit hadden de makers van de eerste bijbel ook goed door en toen zo'n 150 jaar na Christus de bijbel door o.a. de eerste Paus werd geschreven is de essentie zodanig veranderd en bewerkt, dat de werkelijkheid grotendeels verbloemd werd om het volk mee te kunnen onderdrukken c.q. te kunnen controleren. Hele stukken van het oorspronkelijk Christus verhaal ontbreken hierdoor en was het in hoofdzaak apostel Petrus die werd gerefereerd . Het erfgoed daarvan is trouwens dat vrouwen achtergesteld werden (en nog worden). Deze figuur had weinig met vrouwen (volgens mij was hij er bang voor) en zodoende is Maria Magdalena in de doos van Pandorra terecht gekomen en grotendeels) geweerd uit het verhaal van Christus. Gelukkig zijn er vorige eeuw hele stukken van haar destijds geschreven evangelie teruggevonden en kunnen we haar boodschap onveranderd lezen zonder dat het Vaticaan er iets aan vervormd heeft en dit geld ook voor het Thomas evangelie waar men van zegt dat dit het meest oorspronkelijke evangelie is en totaal anders dan de andere geschriften.
Dat velen onder ons een gevoelsmatige aversie tegen o.a. Christendom hebben en/of geloof in religie heeft doodordinair te maken dat ons eigen innerlijk weten " intuïtie " ons zegt dat het hele bijbelse verhaal niet klopt!!! Nog maar te zwijgen over geweld gebruiken uit naam van God!!!

Het is gek maar woorden krijgen een heel andere betekenis als we naar de oorsprong van de taal gaan kijken. Veel woorden die wij heden ten dage gebruiken hebben voor velen een andere betekenis. Neem nou b.v. toeval; toe-val; two-val waar 2 dingen samen vallen. Of ontdekken; ont-dekken; het deksel eraf halen en zicht krijgen op!!.Opmerkelijk dat zelfs met onze rijke Nederlandse taal het voor kan komen dat mensen elkaar totaal niet ver-staan (ook zo'n woord) en in een discussie elkaar totaal mis-vatten en zelfs bonje krijgen. Waarom? Omdat ze een heel andere weg hebben afgelegd en heel andere ervaringen hebben opgedaan. Dus door egobelangrijkmaking de strijd om de sterkste aangaan met elkaar en dit gaat door totdat het eigen godsbesef transparant begint te worden en wij ons met onze eigen ziel leren verbinden met het grote doel!!!!in liefde!

Thomas
Debiorah
Debiorah aug 4 '07
Erg mooi stuk Thomas!
Ik ervaar woorden vaak als een barriere juist omdat het een middel is, eentje die vaak niet kan overbrengen wat ik werkelijk bedoel. Ik vind het daarom erg interessant dat er volkeren zijn die geen taal in woorden nodig hadden/hebben om hun intenties over te brengen.
Thomas A
Thomas A aug 4 '07
Sheva; “Ja idd, maar is het niet zo dat iedereen alles verwerkt op zijn eigen manier??
Mensen willen pas iets geloven als ze het zelf hebben ervaren..

T; iedereen verwerkt alles op zijn/haar manier en volgens de eigen belevingswereld. Dat mensen pas iets geloven als ze het zelf ervaren hebben is te be-grijpen als je weet dat de eigen ”gevoels'beleving er aan toe bijdraagt dat het ervarene op alle niveau's in ons eigen wezen integreren kan. Zo vormt dit mee aan de ontwikkeling van onze zo persoonlijke belangrijke intuïtie. Ervaren is immers voelen. Niet dat je alles persoonlijk hoeft te ervaren (of overkomen) om vooruit te komen. Een groot inlevings vermogen (empathie)/ goed kunnen luisteren zal een mens in staat stellen dingen te be-leven en te voelen die je niet perse zelf mee hoeft te maken om tot innerlijk weten te komen. Daarnaast zijn er natuurlijk mensen die bijzonder goed kunnen verwoorden " een kunst opzich als je bedenkt dat de kloof tussen het (innerlijk) beeld vormen en transponeren naar woorden enorm groot is; gevoel versus ratio. Niet gek dan ook voor velen onder ons, het dilemma tussen deze beiden.

Sheva; “daarom heb ik ook veel bewondering voor de mensen die geloven in God omdat ze geen bewijzen hebben over zijn bestaan...
T; misschien niet te bewijzen, maar wel degelijk te ervaren. Het oude Godsbeeld is trouwens een lastige conditie waar we vanaf moeten. Dit staat de werkelijke godsbeleving " het ervaren van een goddelijkheid " goddelijke energie, danig in de weg. Een werkelijke godsbeleving - een ervaren dat er een God is - zul je pas hebben/krijgen/ ont-moeten, als je het allemaal zelf niet meer weet c.q. je in staat bent om je van het ”ilussie' zelf los te maken. Zeg maar voor het gemak even het “zelf” volgens de maatschappelijke condities of anders dat die je denkt dat je bent. Goddelijkheid is dan ook een gevoelservaring en geen ratiobeleving. Goddelijkheid behoort tot de geestelijke wereld en is er voordat het stoffelijke manifest is/werd.
Als je alles los laat wat vast staat, pas dan kom je in het goddelijke tegen. Hier is best durf voor nodig en het moge duidelijk zijn dat angst hier onze grootste tegenwerker is!!!!!.
(Je hebt er geen idee van hoe fnuikend en slopend verlies in ons leven kan werken, echter tot de dag dat we het leren doorzien !!!)

Sheva; “Dat is met het paranormale net zo als je het niet heb gezien is het er ook niet...

T; ja Sheva daar zeg je iets heel raaks. De paranormale wereld lijkt een afgescheiden wereld en wordt door velen verguisd omdat men er bang voor is, het vaak maar lastig kan bewijzen en moeilijk tastbaar is. Maar de paranormale wereld is een heel goddelijke en past niet in een zo materiele wereld waar de wetenschap de scepter zwaait. Dit is voor grote groepen danig aan het veranderen en gebeurd in een tijd van groeiend bewustzijn en op weg naar een grote transformatie van deze aarde!!!!!.
Het paranormale is paranormaal omdat de massa dit er van maakt en er last mee heeft te aanvaarden dat dit binnen ieders ver-mogen ligt. De een sterker dan de ander.

Sheva; Maar helaas werkt het niet zo,mijn dochter is paranormaal en ik kan alleen maar luisteren en proberen haar te steunen maar de dingen die ze zegt zijn wel waar daar kan je niet om heen..

T; Doordat jij jouw kind hierin ondersteunt mag het zijn zoals het is Sheva en dat vind ik echt prachtig. Jij steunt je kind in haar werkelijkheid! Bijzonder hoor. Ik neem aan dat jij je kind dan ook niet opzadelt met allerlei maatschappelijk en vergankelijke onwaarheden. En als dat zo is dan heb ik een diep respect voor je. Immers bijna iedereen zadelt zijn/haar kind op met de grootst mogelijke aardse onzin en condities.
Jouw kind kan zich zo in elk geval ontwikkelen als zij die zij is. Verwacht niet teveel begrip in/van je omgeving, maar laat een diepe innerlijke vrede voor jouw kind en jou voldoende zijn!!.

Sheva; Ik kan toch niet tegen haar zeggen 'ik zie het niet dus het is er niet'?
Ik weet ze is in een ontwikkelings fase en die duurt nog zeker 4 jaar (is mij door mediums verteld)...
Ik geloof in het paranormale mijn dochter is daar al vanaf haar vijfde jaar mee bezig,ik ben toeschouwer en ik steun haar waar ik kan...
Door haar weet ik wel dat het bestaat ze weet veel wat andere mensen niet weten...

T; Als kind komen wij met alles wat wij nodig hebben naar deze aarde. Wij opvoeders verpesten zelf onze kinderen door deze op te zadelen met maatschappelijke condities en andere onzin (huidig schoolsysteem), familie tragedies/drama's, schaamte, leugens, maniertjes, maskers, enz. we halen het ware innerlijk kind niet weg, maar het raakt volkomen ondergesneeuwd met onzin en kul, waar het kind mee in een illusie wereld verzeild raakt; ver bij de eigen waarnemingen vandaan. Ik durf te stellen dat iedereen paranormaal geboren wordt, maar dit niet verder ontwikkelt door de wijze van leven in deze rare materiële illusie maatschappij. Paranormaal als begrip be-staat dus bij de gratie van ons eigen maatschappelijke niet echt accepteren ervan!!!..
Maar het verandert!!!!!..

Sheva; Zij geeft een boodschap mee en dat is dat mensen terug moeten gaan naar de natuur...
Een boom knuffelen insecten recht geven op leven en genieten van het buiten zijn elke dag weer..
Om je heen kijken naar alles wat in bloei staat,daar gaat het volgens haar om...
Proberen te genieten van iets wat niets kost,een strand wandeling ,wandelen in het bos,lekker je honden uitlaten,enz

T; Volgens mij een zeer wijs kind in de schoot van een zeer wijze moeder!!!!!

Thomas
Mee
Mee aug 4 '07
Sheva, mag ik vragen hoe oud je dochter is. Ben je niet bang door haar spiritualiteit te stimuleren dat andere dingen, die ze op latere leeftijd nodig heeft, achterwege blijven, of geheel niet aan bod komen.
Er zijn toch sommige vaardigheden en zelfkennis nodig om op latere leeftijd, te kunnen dealen met de realiteit. En dat begint al vroeg in de opvoeding.
Ik vraag met met zorg af of ze zo wel een evenwichtige opvoeding krijgt. Een kind ontwikkelt zich op allerlei vlakken, als de focus ligt op 1 gebied, dan zijn de verhoudingen toch scheef.
IkBen
IkBen aug 4 '07
 Origineel bericht van: NiMS

Ik hoop dat je dochter niets ernstigs heeft. Als ze ziek is, beterschap gewenst.

Wat ik in mijn inleiding nog niet verteld heb is dat ik meer kinderen heb. De twee genoemden zijn op natuurlijke wijze ontstaan en al mijn andere kinderen op bovennatuurlijke. Daartoe was (in het verleden) de wens van degene die mij indirect vormt, mijn spirituele alter ego, degene die ik bijna voor 100% ben, voldoende. Inmiddels is ook mijn wens daartoe voldoende.

De persoon waarvoor ik op Merudi kwam is ook zo'n dochter van me en die heb ik naar een van mijn Godinnen, Devi, in India gestuurd. Ze was enigszins uitgedroogd maar inmiddels weer tip tip in orde.

Heb je je doel voor deze persoon ook gehaald?

Voorlopig

En waarom zou je dan blijven hangen? Er zijn enorm veel spirituele websites op het net. Wat maakt het dat Merudi zich heeft onderscheiden van al deze andere sites?

Omdat ik hier was en niet op die andere sites, ingewikkelder is het niet.

En toch is dat niet waar. Er is wel degelijk bewijs voor gidsen. Dit bewijs alleen al is voldoende om jouw veronderstelling dat ze niet bestaan te ontkrachten.

Kom dan maar op met dat bewijs, ik ben reuze benieuwd.

Toch ben je daar niet in geslaagd omdat je namelijk geen enkel fundering voor jouw feit gegeven hebt waarom ze niet bestaan. Je spreekt over luchtkastelen, maar jouw feiten zijn net zo hol vanwege het gebrek aan onderbouwing. Jouw mening hierover is simpelweg onvoldoende om als feit te worden aangedragen. Dat is het net zoals mijn mening. Gelukkig zijn er dan nog de onweerlegbare bewijzen die mijn feiten staven die bij jouw verhaal echter compleet ontbreken.

Nogmaals, kom maar op dan. En bedenk daarbij dat verhalen, woorden dus, geen bewijs zijn maar slechts kunnen dienen als argument om te proberen anderen te overtuigen.

Uiteraard bestaat het, want het gebeurd en is gebeurd. Het ontkennen hiervan zou hetzelfde zijn als het ontkennen dat het de volgende ochtend weer licht wordt in Nederland.

Ik wacht je bewijs daarvoor af.

Klopt dat je dat doet, maar je biedt geen alternatieven, en ook geen feitelijke onderbouwing van je bestrijding. Daarmee blijf je dus een luchtkasteel oppompen.

Ik ben het niet eens met je bewering dat ik geen onderbouwing heb maar ik kan mij wel voorstellen dat jij vindt dat ik die niet heb.
Voel je niettemin vrij mij aan te tonen dat jij géén luchtkastelen bouwt.

Dan heb je vast een hele grote hand ;). We hebben hier voldoende bewijs dat het wel zo is. En dat neem ik ook niet terug, omdat het wel zo is.

Ook dat bewijs zie ik graag tegemoet.

Dat zeg je wel, maar je onderbouwt het nogmaals niet. Het kan wel en is niet eens zo moeilijk om met een entiteit in contact te komen.

Bewijs graag.

Zal ik anders eens in jouw dromen verschijnen?

Graag. Alhoewel :s. Maar ja, doe maar.

En waar blijkt deze kracht dan uit? Tot nu toe zijn het alleen maar veel woorden, maar weinig daden. Kortom, leuke boodschap, maar voer je intenties nou maar uit, en help de mensen waar je zoveel om schijnt te geven.

Die blijkt voor jou en velen (nog) nergens uit en dat blijft zo tot ik op de volle 100% ben. Tot die tijd zul je rustig moeten afwachten. Daarna zul je worden overspoeld met het bewijs waarom je steeds vraagt en zult dan dus op je wenken worden bediend. Tot die tijd zul je het met mijn woorden moeten doen, net als ik dat met de jouwe zal moeten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 5 '07

zijn op natuurlijke wijze ontstaan en al mijn andere kinderen op bovennatuurlijke.

Hoe heb je dit gedaan? En wat vinden de ouders van die kinderen, en die kinderen zelf er dan van?

Nogmaals, kom maar op dan. En bedenk daarbij dat verhalen, woorden dus, geen bewijs zijn maar slechts kunnen dienen als argument om te proberen anderen te overtuigen.

Vertel maar wat voor bewijs je dan wilt hebben. Je kan het zo krijgen als je het hebben wilt, dus voor mij geen enkel probleem.

Klopt dat je dat doet, maar je biedt geen alternatieven, en ook geen feitelijke onderbouwing van je bestrijding. Daarmee blijf je dus een luchtkasteel oppompen.

Ik ben het niet eens met je bewering dat ik geen onderbouwing heb maar ik kan mij wel voorstellen dat jij vindt dat ik die niet heb.

Prima, weerleg het maar. Voorlopig heb je nog geen enkele onderbouwing gegeven, dus kom maar op met je onderbouwing dan.

Zal ik anders eens in jouw dromen verschijnen?

Graag. Alhoewel :s. Maar ja, doe maar.

Ok prima! Wees je dan wel een echte kerel door het te melden als het daadwerkelijk gebeurd is? Of ga je het dan doodzwijgen?

Die blijkt voor jou en velen (nog) nergens uit en dat blijft zo tot ik op de volle 100% ben.

Volle 100% van wat? Waarom heb je excuses gevonden waarom je niet kan waarmaken wat je beweert te kunnen?

Tot die tijd zul je rustig moeten afwachten. Daarna zul je worden overspoeld met het bewijs waarom je steeds vraagt en zult dan dus op je wenken worden bediend.

Ik geloof er niets van. Geef maar een datum waneer je op de volle 100% bent dan.

Tot die tijd zul je het met mijn woorden moeten doen, net als ik dat met de jouwe zal moeten.

Nee hoor, ik ga het wel degelijk aan je bewijzen. Dat is niet eens zo moeilijk, dus zeg gewoon welk bewijs je wilt.

-------
En tot slot, waarom heb je hier geen antwoord op gegeven?

De essentie van spiritualiteit is eigenlijk heel down to earth, namelijk zì³ te leven dat je daarmee andere levende wezens niet tekort doet in het besef dat wat je aan anderen doet dat je dat ook aan jezelf doet.

Inderdaad, maar defenieer eens levende wezens als je wilt. Is de aarde in jouw ogen ook een levend wezen? Is de zon een levend wezen? Kortom, wat versta jij hieronder?

Het welzijn van anderen staat in direct verband met het welzijn van jezelf en de mensheid.

Niet zo nauwdenkend :)ons welzijn is ook belangrijk voor een hoop andere wezens die niet onder de mensheid zouden vallen. Je weet zelf ook het bestaan van aliens af, dus vergeet niet waar we nu precies mee bezig zijn ;)

Ik heb voorts geroepen dat gidsen, entiteiten en andere verschijningen die men meent te hebben waargenomen niet bestaan. Ik trek dat niet in want dat is zo.

Dat heb je heel vaak geroepen, maar dat maakt het niet waar. Ik val in herhaling, dus dat laten we achterwege. Je gedrag heb je zelf goed geanalyseerd, maar blijkbaar niet verklaard.

Waarom moet je het roepen als men hier je niet geloofd? Als je maar hard genoeg schreeuwt dan overstemt jouw verhaal wel ieder ander verhaal? Waarom vind je dat nou zo nodig?

Ik weet dat ik daarmee mensen rechtstreeks aanspreek en misschien wel tref. Ik weet ook dat mensen daardoor het gevoel krijgen dat ik ze voor leugenaar neerzet, paragnosten wellicht of mediums en anderen, maar dat is nergens gebeurd en dat doe ik ook niet. Die conclusie heeft men zelf getrokken.

Hoezo? Die conlusie trek je nu zelf hierboven. Verwijt niet de anderen wat je zelf ook al bedacht hebt. Daarbij ben je een woordkunstenaar waarbij je gewoon zegt dat iemand niet de waarheid spreekt. Dat is het zelfde zeggen als dat iemand een leugenaar is, echter spreek je het niet uit. Hier noemen we dat gewoon een politiek spelletje, of kontendraaierij.

De meeste politicie die ik ken hebben op dat soort moment iets te verbergen. Heb jij een dubbele agenda Ard?

Ik ben er zélfs van overtuigd dat mensen die zeggen 'dingen' te hebben gezien, of stemmen te hebben gehoord, dat ook daadwerkelijk hebben gedaan. Wat ik echter een en andermaal zeg is dat de uitleg die daaraan (tegenwoordig) gegeven wordt, denk aan gidsen, entiteiten, verschijningen, geesten of wat ook, niet kan.

Dat zeg je wel, maar je onderbouwt het nogmaals niet. Het kan wel en is niet eens zo moeilijk om met een entiteit in contact te komen.

Sterker nog, misschien wel door site's als Merudi, die ook hun goede kanten hebben, kiezen mensen steeds eerder voor een ver van de realiteit staande verklaring en dat is volkomen ten onrechte.

En dat baseer je waar precies op? Welke realiteit verkies jij?

Daar ageer ik tegen. Niet omdat men van mij niet zou mogen fantaseren en dromen, vooral wel doen. Niet omdat men van mij niet in gidsen en noem maar op zou mogen geloven, natuurlijk wel, als men zich daar prettig bij voelt. Maar omdat men eventuele problemen die men heeft er vaak niet mee aanpakt en dus niet mee oplost, ook al lijkt dat soms van wel.

Vraag eens de mensen die hier zijn of bepaalde problemen opgelost voor ze zijn. Hoe kan jij nou alle mensen over 1 kam scheren? Ik weet als geen andere iedere dag weer, wat Merudi met mensen doet en heeft gedaan. Iedere dag weer, komen er minimaal 300 mensen op deze site. Daarbij klikken ze minimaal 15 pagina's aan.

Je geeft duidelijk jouw intentie hierboven door te ageren tegen sites die de problemen van mensen niet oplossen. Daarmee zeg je dus, dat je eigenlijk de problemen van andere mensen wilt oplossen, anders zou je er niet tegen ageren. Vertel mij dan eens welke problemen jij bij mensen opgelost hebt? Of hoe je denkt de problemen op te lossen?

Als men zichzelf niet bij de les houdt en met twee benen op de grond dan zweeft men en verliest men het kontakt met de werkelijkheid.

En dat is helemaal waar. Toch moet jij eens goed kijken naar de grond waarop je loopt. Was je nog niet opgevallen, dat die grond al lang niet meer dezelfde was?

---------
Goh Ard, valt me vies tegen hoeveel zaken je onbeantwoord laat. Bewijs dus nu maar eens dat je (zoals je zelf beweerd) niet overal omheen draait. Ik ben benieuwd naar je antwoorden.
Sheva
Sheva aug 5 '07
Hi Thomas bedankt voor je reactie...
Ik vond het prachtig,bedankt voor je steun.

En Mee mijn dochter is 18 jaar,ik vind dat ieder kind uniek is, het is niet van jou...je mag het begeleiden met veel liefde op zijn weg.
Mijn andere dochter is 16 jaar en is met hele andere dingen bezig.
Zoals ik al zei ze zijn beiden uniek en ik vind het fijn dat ze alles met mij bespreken en dat we er zijn voor elkaar.

Waarom zou ik haar afremmen in haar ontwikkeling?
Iedereen doet het op zijn eigen manier en dit is haar manier en daar is voor mijn gevoel niks mee. ;)
IkBen
IkBen aug 5 '07
Jij zou in de spiegel moeten kijken Nims, het schreeuwen dat je mij in de schoenen probeert te schuiven doe je voornamelijk zelf. Veel verf zonder wol.

Ik wacht je bewijzen af.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy