Loading...
nl

een foto

flicka
flicka jul 30 '07
hallo iedereen
ik had dit weekend een heel raar weekend.
ik was zondag lekker aan het rommelen in huis en dacht
laat ik een wat foto,s in het album plakken .
begon met de foto,s van mijn dochter en ik voelde me erg trots,
niet zozeer die foto,s in het album plakken maar ze daarna ook weer allemaal bekijken maakt veel los.
toen de foto,s van de vakantie in het album geplakt ook altijd leuk om te doen .
toen ik dat allemaal gedaan had waren de dierenfoto,s aan de beurt, de honden die ik in mijn leven heb gehad en de paarden.
ik begon met de honden niet dat ik er zoveel heb gehad,onze ouderlijke hond ( de hond waar ik mee ben opgegroeid) toen ik voor het eerst op mezelf woonde twee jack russels op leeftijd en toen die er niet meer waren heb ik een mechelse herder gehad een schat van een beest ik woonde op een boven woning en ik heb hem een jaar gehad. heb hem toen aan mijn opa gegeven die op een boerderij woont met paarden veel land en dus veel ruimte voor het dier, ik deed hem weg omdat mijn opa graagzelf ook een hond wou maar geen geschikte kon vinden, een die op leeftijd was omdat mijn opa zelf op al behoorlijk op leeftijd is (86)
en ik wist dat mijn hond daar een goede plek had dus heeft mijn opa er veel plezier van gehad totdat hij voor een half jaar geleden overleden is. nu hebben we een engelse bulldog die soms echt denkt dat hij een mens is haha erg grappig soms .
enfin ik was toe om de paardenfoto,s in het album te plakken en was lekker bezig tot ik een foto zag van mijn arabier, die ik jammer genoeg weg heb moeten doen. ik had daarvoor ook al foto,s van hem in het album geplakt maar deze foto was zo emotioneel dat ik echt even naar de keuken toe moest lopen om daarna vreselijk te huilen en tijdens mijn huilbui dacht ik waarom huil ik zo . ik liep weer terug naar de foto en het maakte me zo verdrietig dat ik even naar mijn buurvrouw liep, ( zij is ook paranormaal en voelt dieren erg goed aan) ik gaf haar de foto en vroeg wat zij er in zag of voelde en zij voelde spanning en ook verdriet tot ze op een geven moment echt contact kreeg met het dier, (de pony genaamd alcatraz en ik hadden een bijzondere band en hadden samen veel meegemaakt heb had hem dan ook al vanaf veulen af aan)en wat ze mij vertelde was echt heftig .
ze zij dat hij het goed had en dat hij goed verzorgt werd enz (dat wist ik want hij is bij iemand die ik goed ken)
maar dat hij zich af en toe onrustig voelt omdat hij het me in de eerste instantie kwalijk nam dat ik hem weg had gedaan en dat de band die wij hadden nooit weer zou krijgen, maar het is nu wel goed en begrijpt het en vertelde me via de buurvrouw dat ik hem ooit weer zou zien en dat onze band altijd zou blijven bestaan en dat ik altijd met hem zou kunnen communiceren via mijn buurvrouw. dit alles vond ik heel erg emotioneel en heb de neiging als het in de toekomst lukt hem terug te halen.(staat in contract dat ik de koop terug kan draaien als ik dit nodig acht of wil omdat ze wisten dat het mij veel verdriet deed)
maar ik begrijp ook dat als ik dit zou doen de huidige eigenaar erg veel verdriet doe, ze is erg goed voor hem en hij heeft een goed huis .
wie kan mij inzicht geven in wat ik moet doen ?
moet ik als de tijd rijp is weer een leuke veulen aanschaffen om een band mee te scheppen of moet ik zoals ik dat altijd zij,
mijn ally terug halen
ik hoop iets te horen

veel liefs
flicka
Delen:
Sheva
Sheva jul 30 '07
Hi flicka,

Je hebt alcatraz eens weg gedaan...wat was daar van de reden?
Ik heb zelf ook 4 honden en ik zal er nooit afstand van doen!
Met een paard ligt dat misschien anders (ik heb nooit een paard gehad)..

Als je zo een goede band heb met een dier en je moet hem weg doen lijkt mij dat verschrikkelijk...
Maar het dier is ook geen jojo ik zou er maar heel goed over nadenken.

Anders kan je hem gaan bezoeken om te kijken hoe hij reageert en bespreek dan je gevoelens met de nieuwe eigenaar..
Ik wens je veel wijsheid en sterkte en luister naar wat je gevoel je zegt....
flicka
flicka jul 30 '07
de reden dat hem weg moest doen was omdat het financieel niet haalbaar meer voor me was en hij stond al ( te leen) bij de mensen die hem nu hebben .
en dat hij geen jojo is daar geef ik je groot gelijk in
en hij heeft het nu ook goed en hij heeft zoals mijn buurvrouw me het vertelde zich erbij neergelegt dat het zo is en heeft er vrede mee, maar nu haha heb ik er ook vrede mee hoe egoistisch het ook klinkt. terwijl hij al een half jaar geleden verkocht is,
en ik er nooit zo stil bij stond omdat ik wist dat hij het goed had maar wat een foto bij iemand los kan maken heel apart.
heb dit dus ook nog nooit meegemaakt en schrok van mezelf
flicka
Sheva
Sheva jul 31 '07
Ik begrijp wat je bedoelt..
Die foto was zo confronterend met je verlies je gemis...daar werd je verdrietig van.

Ik heb dat ook als ik een foto zie van een van mijn overleden honden dan moet ik oppassen dat ik niet ga huilen.

Voor mij is het definitief maar (jouw) paard leeft nog dat lijkt mij veel moeilijker...sterkte hiermee! ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 31 '07
Hoi Flicka, Ga inderdaad niet het paard terugvragen, want daar is het ook niet mee geholpen. Zoals je zelf al zegt, het is geen jojo. Het was mooi zolang het duurde, en het is tijd om afscheid te nemen. Bezoek het paard eens, en neem dan echt afscheid. Nu leeft het nog, en is waarschijnlijk niet als te ver weg.

Ga er wel heen met het idee dat je afscheid gaat nemen, anders wordt het veel te moeilijk.
flicka
flicka jul 31 '07
ja nims je hebt gelijk,
dat is wel het beste.
hoe moeilijk het ook is hij heeft het nu goed en dat
weet ik voor 100%. ik ga dan als de tijd rijp is weer een jong veulen aanschaffen, waar ik een band mee op kan bouwen want denk ook dat het dat is voor mij een band met zo,n dier e het gemis ervan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 1 '07
Heel goed idee, maar neem alles op de momenten dat je het moet nemen. Eerst jezelf, anders kun je niet genieten. En dat zou zonde zijn (vind ik dan ;)).
Ayasha
Ayasha aug 1 '07
ben het niet eens met bovenstaande.

flicka; goed nadenken. Reken uit of het financieel haalbaar is. Ik weet hoe speciaal paarden kunnen zijn. Denk ook verder dan dit jaar. Heb je genoeg extra's voor als er wat gebeurt en noem maar op? (onvoorziene omstandigheden zoals tijdelijk zonder werk zitten enz) Als je denkt dat het financieel kan en zal blijven kunnen. (100% zeker weet je ht nooit, maar als het 98% zeker is.. ;)) Als dat allemaal goed is, dan zou k er voor gaan...Maar niet als dat niet zo is. Dan zou ik het dier idd laten waar het is.

Maar ik ben dan ok een impulsief wezen :+
flicka
flicka aug 1 '07
hallo kath
ik ben zelf ook erg impulsief,
en doe het vaak eerst voor dat ik er over nagedacht
heb.en als ik je reaktie lees heb ik de kriebels om hem op
te halen, maar doe dit toch maar niet.
hij heeft er nu vrede mee en hij weet nu waar hij aan toe is .
met mij weet hij dat niet door wat we allemaal hebben meegemaakt.
ik kan altijd naar hem toe als het moet en ik heb er ook vrede mee, die foto doet mij veel omdat ik ook niet echt afscheid heb genomen en dat ga ik nog zeker doen .
en om de reden waarom ik hem weg moest doen daar heb ik ook nog geen vrede mee, maar die zal ik wel vinden.
ik zou hem nu financieel gezien nog niet alles kunnen bieden wat hij nodig heeft en dat is ook een reden.
verder zou ik als ik dat zou willen altijd met hem kunnen communiceren via mijn vriendin, en die gedacht is al heel erg fijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki