Loading...
nl

Flicka: even voorstellen

flicka
flicka jul 27 '07
hallo iedereen

mijn naam is flicka maar vrienden noemen me angel
ik ben 25 jaar en heb een dochter
ik woon samen en heb sins een paar jaar geleden ook mijn ervaringen opgedaan waardoor ik er erg angstig van werd
sins kort na bezoek van een medium ben ik erachter gekomen dat ik zelf (en zij gebruikte het woord gaves niet maar talenten)
paranormale talenten heb ze vertelde me dat ik helderziend,heldervoelend, helderhorend en helderwetend ben en na vele uitleg viel alles op zijn plaats en ben ik niet angstig meer maar geniet ik zoveel mogelijk van de ervaringen die ik opdoe en soms zit daar wel iets negatiefs tussen maar daar sluit ik me dan voor af en die gaan dan ook weer weg ik moet nog veel leren in mijn verdere ontwikkeling en weet dat alles met de tijd komt daarom mijn reden dat ik me hier heb aangemeld zodat ik ervaringen kan wisselen en er van kan leren ik ben wel iemand (heb al wat gelezen op het forum)ga geen discussies aan ik sta waar ik voor sta heeft iemand hier een andere mening over prima
daar heb ik respect voor verder als iemand iets wil weten over me dan hoor ik dat graag

veel liefs
flicka
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '07
Hoi Flicka,
Welkom op het forum. Ik ben wel benieuwd wat voor negatieve ervaringen je hebt opgedaan, en hoe je deze hebt overwonnen. Mocht jij ook vragen voor ons hebben, stel ze gerust.

Groetjes Julien.
sefewet
sefewet jul 27 '07
welkom en ik ben ook nieuwsgierig.
flicka
flicka jul 27 '07
hallo julien

dank je voor je ontvangst
mijn negatieve ervaringen die ik heb opgedaan komen voort uit gevoelens, beelden en weten
hier een paar voorbeelden van
voelen, ik voel dat er een energie in mijn buurt is en ja is even makkelijk gezegt maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ik voel me dan het ene moment kalm rustig, gewoon mezelf als er een positieve energie om me heen hangt merk ik dit op maar blijf ik mezelf of word ineenkeer heel erg blij als dit een negatieve energie is dan word ik agressief of boos dus ik voel in feite of het kwaad of goed is

beelden, als ik merk dat er iets om me heenhangt flitsen er soms beelden door mijn hoofd positieve beelden zijn voor mijn gevoel in elkgeval (dit kunnenook symbolen zijn maar dat moet ik allemaal nog leren) dieren, kinderen, of zo lijkt het kleine stukjes film over mensen die ik niet ken en die me laten weten dat er meer is endat ze gelukkig zijn wat ik daar mee moet weet ik ook nog niet goed een voorbeeld van een negatieve energie die ik afgelopen week had in de eerste instantie dacht ik dan het een positieve energie was het liet me een clown zien die heel vriendlijk was en naarmate hij dichterbij kwam veranderde zijn uiterlijk van lief naar kwaad ik moest me voor mijn gevoel groot houden en zei dat hij weg moest gaan dat ik daar niet van gedient was en dat hij nooit meer terug moest komen en ik voelde dat hij wegtrok en de kamer werd weer kalm en heb hem niet weergezien

weten, ja das heel moeilijk uit te leggen dan weet ik het gewoon dat ik net als familie leden van mij die overleden zijn even bij me langskomen dan voel ik een energie en weet gewoon dat het mijn oom is of de oma van mijn dochter die even wil kijken hoe het gaat

en hoe ik het heb overwonnen door bewust te zijn van je eigen ik en accepteren dat er meer is, in de geestenwereld heb je goed en kwaad en in de mensen of aardse wereld heb je goed en kwaad en als je daar goed over nadenkt naar mijn mening vrees ik dan meer voor de mensen wereld omdat je als je even logisch nadenkt en even met twee benen op de grond staat je eerder wat overkomt hier qua beroving, verkrachting, moord etc dan in de geestewereld en natuurlijk moet je uitkijken wat je doet het is geen spel wat je aan het spelen bent maar het jezelf leren afsluiten van negatieve energie is erg belangrijk
ik zou graag weten hoe anderen hierover denken en hoe zij dingen zien
veel liefs
flicka
Mimi*
Mimi* jul 27 '07
Welkom hier Flicka!
LPChip
LPChip jul 27 '07
Welkom Flicka :)
admin
admin jul 27 '07
Welkom, leuk je te ontmoeten :)
mause
mause jul 27 '07
ook namens mij welkom hier. en veel lees en schrijf plezier.
flicka
flicka jul 29 '07
dank jullie wel voor jullie ontvangst,
dit doet me goed ,ja haha wie niet .
ik weet zeker dat ik hier veel plezier krijg en dat ik hier veel kan leren .

veel liefs f
flicka
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 1 '07
 Origineel bericht van: flicka
in de geestenwereld heb je goed en kwaad en in de mensen of aardse wereld heb je goed en kwaad en als je daar goed over nadenkt naar mijn mening vrees ik dan meer voor de mensen wereld omdat je als je even logisch nadenkt en even met twee benen op de grond staat je eerder wat overkomt hier qua beroving, verkrachting, moord etc dan in de geestewereld en natuurlijk moet je uitkijken wat je doet het is geen spel wat je aan het spelen bent maar het jezelf leren afsluiten van negatieve energie is erg belangrijk


Hoi Flicka, bedankt voor je openhartige verhaal. Ik wil graag iets toevoegen aan je verhaal. Je spreekt over goed en kwaad. Wat ik daarvan graag wil zeggen is dat goed en kwaad onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zonder goed bestaat er geen kwaad, en zonder kwaad bestaat er geen goed.

Moet je daarom het "kwaad" dankbaar zijn dat "goed" bestaat? Of moet je het "goede" ondankbaar zijn, dat dankzij hem het "kwade" bestaat?

Dit is een retorische vraag waarmee ik een gedachte patroon wil doorbreken dat je niet echt in hokjes kunt denken als je je beseft dat alles 1 groot geheel is. Waar we uiteindelijk naar op weg zijn is de gulden middenweg, alles boven en alles beneden (die drie samen dus).

Daar is geen goed meer, daar is geen kwaad meer, daar is alles en niets tegelijk. Klinkt misschien heel vreemd, maar zodra je de dingen in dit licht gaat bekijken zul je zien dat de wereld minder zwart wit is dan dat het lijkt.

Je krijgt wat je verwacht, en wat je verwacht dat krijg je. Je hoeft enkel en alleen de intentie te hebben. Weet dat het leven er is om je te geven wat je nodig hebt, enkel en alleen het vertrouwen erin is voldoende. Voor mij werkt het dat ik eigenlijk me bijna geen zorgen maak. Klinkt cliché maar het werkt wel :).

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Groetjes Julien.
flicka
flicka aug 1 '07
hoi julien
je hebt helemaal gelijk,
en eerlijk gezegt liep ik daar heel erg in te kampen,
vooral van wat er mij gisternacht is gebeurt.
en dat ik zo bang ben voor het kwaad.
heb op het moment negatieve entiteiten om me heen die het erg leuk vinden om me bang te maken. kan het moeilijk zeggen maar het is wel zo ik heb ze nodig om een grote les te leren, ik zie in dat ik door het negatieve zelf positief moet blijven om mij mezelf te blijven.
en door bij mezelf te blijven hoef ik niet bang te zijn want het is goed ,ik ben sterker dan hun (de entiteiten)ze vallen me nog lastig maar doordat ik bij mezelf blijf al een stukje minder .
en mijn grote les die ik moet leren, is dat ik niet bang hoef te zijn als ik alleen ben ( ben bang om alleen te zijn en alleen achter te blijven) en dat ik nooit alleen ben dat er altijd mensen zijn die achter me staan zowel als vriendinnen,familie etc.maar ook mijn gidsen (heb er drie) en dierbare overleden.
maar ook dat als ikalleen ben mezelf prima kan redden , een mens is en individu en de mensen om hem of haar heen moeten een aanvulling zijn op je leven, maar ik leefde voor die mensen .
en dat is dus mijn grote fout en ik weet het zal wel iets tijd vergen maar gister gingen mijn ogen echt open.
en die entiteiten die zijn er nog wel maar als ik niet bang ben en bijmezelf blijf vinden ze het niks meer aan en gaan dan vanzelf wel weg
veel liefs
flicka
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 1 '07
Leuk he :)dat leren. Zo kom je er vanzelf achter hoe het allemaal werkt. Tenslotte is dat precies wat je hier hoort te ervaren.

Heb je enig idee waarom je zo angstig bent? Hoe zit het met vertrouwen bij je? Is er iemand / iets dat jou vertrouwen zo enorm geschonden heeft, dat je sindsdien moeite hebt met het vertrouwen van mensen?
LPChip
LPChip aug 1 '07
Wat ik wil toevoegen is dat een zwarte entiteit je wil bang maken, omdat dat de energie is waarvan ze leven. Als jij niet bang wordt, kunnen hun die energie niet meer voelen, en gaan ze weg.
flicka
flicka aug 1 '07
haha ja dat leren is idd leuk ja als je ogen open gaan en je weet wat er precies is, voor die tijd is het iets minder.
en ja vertrouwen is denk ik ook wel een struikelblok voor me.
heb geen makkelijke jeugd gehad en qua relaties ging het ook nooit echt soepel.
en ja ik weet precies waarom ik bang ben,
ik werd bang omdat ik op dat moment alleen en kwetsbaar ben omdat ik me best afhankelijk kan gedragen.
ben altijd al bang geweest om alleen te zijn of alleen achter te blijven.
maar nu mijn oogjes open zijn zie ik dat ik idd niet bang hoef te zijn en dat ik me zelf prima kan redden.
waarom ik die angst heb is waarschijnlijk dat ik in mijn jeugd en in mijn relaties altijd in de steek ben gelaten.
zo voelde het in elk geval wel.

lpchip je hebt gelijk ik heb het ook zo ongeveer uit willen leggen dat als ik niet bang meer ben zij het niks meer aan vinden en vanzelf weggaan maar ze zullen me nog wel uitproberen alleen ik ben ook echt niet bang meer dus dat scheelt haha.
ik bedoel maar tuurlijk zullen ze me uitlokken zodat ik weer bang word maar zolang ik bij mezelf blijf zal dat niet gebeuren en idd als ik niet bang meer ben kunnen ze niet meer van mijn eigen negatieve enegie voeden en gaan ze vanzelf weg
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07
Je voelde je in de steek gelaten. De grond waarop je je fundering had gebouwd was ineens weg? Waarom zoek je iemand waarvan je je afhankelijk maakt? Zou je niet gewoon jezelf moeten kunnen zijn?
linkie
linkie aug 3 '07
hey flicka,
welkom hier op het forum!
Ik vindt het fijn dat je je verhaal hebt verteld want het is voor mij heel herkenbaar.
Als er een entiteit bij me is voel ik of deze goed of kwaad is. positieve of negatieve energie. Het een maakt me idd blij, de andere angstig.
Ik snap ook heel goed dat dit allemaal bij een groot geheel hoort en dat het een niet zonder het ander kan.

Wat ik me afvraag is hoe zorg jij (maar ook andere op dit forum)ervoor dat je bij jezelf blijft? Mij lukt dat in veel gevallen niet waardoor ik mijn pyramide van licht nodig heb om me rustig te maken en tot mezelf te komen.
De angst om alleen te zijn heb ik ook. Ik denk dat ik nog niet echt op mezelf vertouw zeg maar. Zoiets van dat ik niet zeker ben of ik alleen de wereld aankan.
Ik vind het lastig te vertrouwen op mijn eigen ik, alsof ik bang ben ooit mezelf in de steek te laten....mezelf niet onder controle te hebben....in het verleden gebeurde dit door paniekaanvallen die ik had/soms nog heb, op zo'n moment ben je jezelf even kwijt.

Op die vlakken heb ik wel geleerd bij mezelf te blijven en rustig te worden door het negatieve om te zetten in iets positiefs, kan dat hierbij ook?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07
Ja en dat klinkt raar, het is een kwestie van wennen. De angst komt nu vooral uit het onbekende, niet zozeer de negatieve energieen. Het word na verloop van tijd dus ook minder omdat je er simpelweg minder bang voor bent. Zo merk ik zelf dat ik niet angstig wordt van kwade geesten, maar juist boos. Boos omdat ze dingen doen die ze niet horen te doen. Rustig blijven is inderdaad goed om te doen, niet meteen in het diepe springen maar rustig voetje voor voetje het water in gaan.
Mee
Mee aug 6 '07
Dit is mijn persoonlijke mening en niet bedoelt als een aanval. In tegendeel1
Angst, angst om alleen te zijn, angst voor het donkeer, angst door negatieve ervaringen, angst voor wat dan ook! (Ik had spinnen)
Is niets meer en minder, dan gebrek aan zelfvertrouwen en vaak een laag zelfbeeld.

De enige die dit kan verbeteren, is de persoon zelf. Angst kan al jong ontstaan, het kan door een klein kinder drama gebeuren, maar ook door grote trauma's. Iedereen krijgt dingen mee in zijn jeugd, in de puberteit en in het volwassen leven. Het vormt ons.
Angst is daar ook een onderdeel in. (hoeveel angst krijgen we niet voorgespiegelt,met terrorisme)

Hoe groter je zelfvertrouwen, hoe minder angst. Hoe beter je zelf reflectie, hoe beter je je zelf kent, des te meer, je begrijpt waar de angst vandaan komt.
Een pyramide van licht, helpt men niet over de angst heen.(dit is maar een voorbeeld) Het weerhoud men om over de angst heen te komen,dus hij zal blijven. De enige manier om er vanaf te komen is door de angst heen te gaan.

Mijn persoonlijke mening is dus, zoeken naar de oorzaak van de angst er doorheen en je krijgt het zelfvertrouwen van een............... vul het maar in.
flicka
flicka aug 6 '07
mee: ik ben het met je eens dat een piramide van licht op den duur niets helpt, ik denk dat het op dat moment wel helpt omdat je je daarin veilig voelt en (denkt) dat je daarin niets kan gebeuren en idd je moet zelf aan de slag gaan met de oorzaak waarom je de angst hebt etc.

linkie: hoe ik bij mezelf blijf is eingelijk een kwestie van mijn eigen gedachtes onder controle houden. doe ik dat niet en denk ik aan de negatieve energie en aan wat die allemaal kunnen doen, doen ze dat ook (zegmaar).
als ik naar bed ga want ja ze zijn er nog haha ze geven het niet gauw op ( de negatieve energieen dan) ik voel wel dat ze er zijn en ik zie ze soms ook, ik probeer ze te negeren en aan mezelf te denken niet aan iemand anders gewoon mezelf wat ik allemaal nog wil doen in het leven en stel ik doelen vast ik doe dan ook ontspannings oefeningen en ga mijn hele lichaam bij langs.
het klinkt misschien heel raar maar zo negeer ik de negativieteit en blijf bij mezelf omdat ik dan ook letterlijk alleen maar aan mezelf denk. en doordat ik aan mezelf denk en de dingen die ik nog wil doen creeer ik positieve energie vanuit mezelf waardoor die negatieve zich vanzelf afstoten doordat ze niet meer bij me kunnen komen omdat ik dan (te) positief ben.
dus ja je kunt ze wegkrijgen door positief te zijn maar mijn ervaring is ook probeer je eigen gedachtes onder controle te krijgen want als er iets negatiefs bij je is probeert die van alles om je weer angstig te krijgen.
maar het lukt niet in 1 keer hoor dat is mij ook niet gelukt dat gaat wel even duren stapje voor stapje lukt het en uiteindelijk ga je lekker naar bed of ben je gewoon lekker positief.
en probeer je zowieso er niet te veel mee bezig te houden want dan word je zweverig en dat moet je niet hebben ik weet daar alles van want ik ben ook een poosje zweverig geweest.
ik hoop dat je hier iets aan hebt
veel liefs
flicka
Mee
Mee aug 6 '07
je gedachten onder controle houden, denken aan iets positief en zo zorgen dat je je goed voelt.
Waar blijft die negatieve gevoelens dan?

Je moet dus heel veel moeite doen, om van de negatieve gevoelens af te komen. Al je energie richt je er op.
Zou het dat niet prettiger zijn als je de energie die je nu gebruikt om te achterhalen, waar het vandaan komt, de angst te overwinnen en uit eindelijk, nooit meer energie hoeft te gebruiken om de negativiteit te moeten wegdrukken.
Omdat je je problemen aanpakt en oplost. In plaats van alles weg te drukken.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki