Loading...
nl

Lees dit eerst: Alles over fotolezen + huisregels

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 25 '07
Dit onderwerp geeft alle regels weer die wij hanteren bij het fotolezen. Het is een verzameling van eerdere onderwerpen. Zorg dat je dit onderwerp eerst gelezen hebt voordat je een foto laat lezen. Dit zijn namelijk ook de regels die wij hanteren.

Wat is fotolezen?
Het woord zegt het eigenlijk zelf al. Je ”leest' als het ware informatie van een foto af. Het komt er op neer dat je het karakter en de gevoelens van de perso(o)n(en) die op de foto staa(t)(n) te weten komt. Fotolezen ervaart elke lezer anders. Ik zelf weet bepaalde dingen gewoon als ik een foto bekijk, en voel wat de persoon in kwestie voelt, in mindere maten natuurlijk maar ik voel het wel. Net goed genoeg om te begrijpen welk gevoel het is. Soms, wanneer de persoon op de foto erg gesloten is of bepaalde gevoelens onder drukt zit ik zelf ook met raadsels. Deze kan de persoon dan zelf op lossen door dat ik het gevoel dat ik krijg beschrijf.

Hoe gaat het in zijn werk?
Wanneer je wil dat iemand je foto leest is het meestal zo dat die persoon een foto wil waar je duidelijk op te zien bent. Waar je ogen (of tenminste 1 oog) goed te zien is. Ogen zijn de spiegel van je ziel! Over het algemeen valt me op dat fotolezers graag de ogen en het gezicht zien. Wanneer je een foto van je hele lichaam door stuurt, kan de fotolezer bv ook kwaaltjes op sporen in andere lichaamsdelen dan in je geest, dit kan echter niet elke fotolezer en het kan ook niet altijd. Fotolezers zijn geen dokters, wanneer je met iets zit moet je niet aan een fotolezer vragen om te kijken wat het is. We hebben er niet voor gestudeerd en kunnen je dus ook niet precies zeggen wat je hebt.

Is het altijd juist?
Het is zeker niet altijd juist, soms worden kleine details slecht door gegeven. Ik vergelijk het nu even met een disco. Wanneer een vriend iets tegen je zegt in de disco waar harde muziek op staat. Versta je het niet of heel erg slecht, Hetgeen hij gezegd heeft kan vervormt worden en jij kan iets heel anders verstaan dan hij gezegd heeft. Zo is het met foto lezen soms ook. Soms zijn er zoveel ”tegenstrijdige'gevoelens dat je niet meer weet wat en hoe. Hierdoor kunnen er fouten komen bij het foto lezen.
Ook zijn fotolezers maar mensen. Net zoals dokters (soms cruciale) fouten kunnen maken, en secetarresses spellingsfouten kunnen maken, kunnen fotolezers zich vergissen. Niets en niemand is perfect. Ook fotolezen/fotolezers niet.

Hoe moet ik een foto plaatsen?
Speciaal voor onze bezoekers hebben wij een gedeelte van de site waarop je je eigen foto kan uploaden.

Merudi's eigen foto-album:
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/forums/56/1/Fotolezen_Uploads.html

In stapjes:
1. Ga naar http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/forums/56/1/Fotolezen_Uploads.html
2. Klik op nieuw plaatje.
3. Geef als titel je eigen naam en een beschrijving van je reden waarom je gelezen wilt worden.
4. Klik op "Afbeeldings manager" zodat je je foto's kunt uploaden vanaf je computer.
5. Let op dat bestanden niet groter zijn dan 2MB. In dat geval dien je ze eerst op je computer te verkleinen.
6. Klik op "versturen" en je bent klaar.

Of doe het direct in het fotoleesforum
Wanneer je een topic aanmaakt in het fotolees forum, kun je voor de bestandsmanager kiezen. Hiermee kun je direct een foto vanaf je computer uploaden en in het forum plaatsen. De foto wordt dan meteen in het topic bijgeplaatst. Is wel zo makkelijk en hoef je je maar éénmaal te registreren!

Als alternatief kun je ook andere upload diensten gebruiken zoals:
http://www.mijnalbum.nl
http://www.imageshack.us (als je ze hier upload graag in link plaatsen, foto's worden nl ontzettend groot wink)
http://www.Photobucket.com
http://picasa.google.com/

Zodra je foto ergens op internet staat is het belangrijk dat je nog een onderwerp aanmaakt in het fotolezen forum. Begin dit onderwerp met je eigen naam, zodat het fotolezen forum netjes overzichtelijk blijft. In de inhoud van het bericht plaats je de link naar je foto.

Op het merudi fotoalbum, wanneer je dit plaatje bekijkt zie je onder de foto iets met URL.
Bijvoorbeeld: URL: http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-298

Je kan ook op de foto zelf klikken met je rechtermuisknop en klik op eigenschappen. Dan zie je 'Adres (URL)' staan, de link die daar achter staat kopieer je en plak je in jouw topic.

Als de foto's op de site staan; rechtermuisknop => eigenschappen => URL kopieren => Op het forum plakken ì³f tussen [img][/img] zetten. Probeer via voorbeeld of de pagina niet ontzettend uitgerokken word door de grootte van de foto, zo niet kan je hem tussen [img][/img] laten staan, zowel: link!)

Zijn er nog eisen voor mijn foto?
Wanneer je je foto plaatst zijn er een aantal dingen die afwegen of jouw foto wel of niet gelezen wordt.

* Is de foto duidelijk? (niet onscherp etc, genoeg licht)
* Is de foto groot genoeg? (postzegels zijn lastig om te lezen, het fijnst is een resolutie van minimaal 640 pixels breed).
* Sta je goed op de foto? (recht in de camera kijkend, je ogen moeten zichtbaar zijn.)
* Sta jij alleen op de foto? (hoe meer mensen, hoe moeilijker het wordt)
* Sta jij er open voor om gelezen te worden? (Als jij op een of andere manier een blokkade opzet dan kan jouw foto niet gelezen worden.)

Mag ik een foto van iemand anders plaatsen?
Het komt nog regelmatig voor dat mensen de foto van een ander persoon willen laten lezen. Helaas kunnen wij dit in verband met de privacy niet toestaan. Wil iemand zijn foto laten lezen, dan is dat prima en kan deze zijn / haar EIGEN foto gewoon plaatsen. Wil iemand anders de foto gelezen hebben, laat deze persoon dan registreren en zelf het verzoek doen.

Tenslotte zou je zelf ook niet willen dat iemand ongevraagd informatie over je zit in te winnen zonder dat je er iets van weet. Ook het plaatsen van kinderfoto's van jezelf of iemand anders zijn niet toegestaan. Het is ook een inbreuk op de privacy van hun. Wil je iets over je kind weten, praat er gewoon mee. Vaak weten kinderen meer dan je denkt. Probeer je gewoon in hen wereld te verplaatsen.

Let op: Wel zijn (huis)dieren toegestaan.

Ook als het een overleden persoon betreft willen wij dit niet direct afkeuren, echter is het voor veel lezers moeilijker om een overleden persoon te lezen, dus de kans op een antwoord is kleiner.

Hoe lang moet ik wachten voordat mijn foto gelezen wordt?
Fotolezers zijn net mensen. Dat betekend ook dat wij moeten werken voor ons geld. Soms moeten eten en af en toe slapen. We staan dus niet 24 uur per dag klaar om direct je foto te lezen. Heb dus geduld. Er zijn meer lezers, maar ook voor het lezen moet je het juiste gevoel hebben. Niet iedereen, kan ieder moment van de dag lezen. Heb dus gewoon wat geduld. We doen ons best. We doen het vrijwillig, dus als je daar ook rekening mee wilt houden, heel graag.

Mag ik mijn foto ook privé laten lezen?
Zo af en toe komt er een verzoek via e-mail of persoonlijk bericht om een foto te laten lezen. Dit wordt niet gewaardeerd. Er is niet voor niets een speciaal fotolezen forum waarin je je foto kunt laten lezen. Wil je dit niet publiek doen op het Internet, dan is dit forum dus niets voor jou. Wij zijn hier allemaal open en eerlijk naar elkaar toe, en verlangen dat ook van jou. Heb je iets te verbergen, of wil je niet dat iemand iets van je te weten komt? Laat dan niet je foto lezen! Het kan namelijk nogal confronterend zijn, als je met jezelf geconfronteerd wordt.

Beginnende fotolezers
Beginnende fotolezers zijn vaak wat twijfelend over hetgeen ze kunnen. Door deze twijfel gaan ze niet alles opschrijven wat ze weten. Zo kanje dingen zeggen dat ze denken (of zeggen) van: ”klopt dat dacht ik ook al.
Waardoor je denkt dat het nep is. Maar eigenlijk is het gewoon zo dat veel beginnende fotolezers nog niet alles durven op te schrijven (typen) omdat ze bang zijn om mis te zitten. Door deze angst schrijft men dingen die ze weten niet op of fout op. Ook kunnen dingen fout geformuleert worden. Elke fotolezer moet leren hoe hij of zij bepaalde dingen het beste kan aanbrengen/kan opschrijven zo dat de gelezen persoon ze aan neemt, begrijpt en thuis kan wijzen. Dit is zeer moeilijk.

Kan je het leren?
Net zoals je auras kan ”leren' zien kan je waarschijnlijk ook leren fotolezen. Maar dit soort dingen vergelijk ik graag met tekenen/verhalen schrijven.
Tuurlijk kan je leren tekenen en kan je correct opgebouwde verhalen leren schrijven. Maar iemand die er aanleg (talent/de gave) voor heeft, zal er meer gevoel kunnen inleggen en meer uit bepaalde zinnen kunnen halen dan iemand die het gewoon geleerd heeft.

Samenvatting
Nog eens in het kort.
1.Fotolezen is letterlijk een fotolezen, je leeste de gevoelens en het karakter van de persoon op de foto
2.wanneer je een foto wil laten lezen zorg je dat je ogen en gezicht goed zichtbaar zijn, ook de lichaamsdelen waar je van verwacht dat er iets over gezegd moet worden horen goed zichtbaar te zijn. Wat er niet staat kan je ook niet lezen wink
3.Ook fotolezers zijn maar mensen en kunnen fouten maken.
4.foto's uploaden is helemaal niet zo moeilijk, het is een stuk gemakkelijker voor ons en voor de oefenaars onder ons wanneer je hem er gewoon meteen bij zet. smile
5.Beginnende fotolezers horen aangemoedigd te worden zodat ze zelfzekerder worden. Wijs hen op hun fouten, leg uit hoe het werkelijk is maar zeg ook hetgene wat ze juist hadden! Hierdoor worden ze gemotiveerd en weten ze misschien binnen in van ”ik had naar dat of dat gevoel moeten luisteren'
6.fotolezen kan je net als aura's zien, tekenen en schrijven leren. Maar mijn persoonlijke mening is dat je er nooit zoveel uit kan halen als iemand die er daadwerkelijk aanleg/talent voor heeft.

Bronnen
De volgende onderwerpen zijn gebruikt bij dit onderwerp:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/5679#Post5679
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/7558#Post7558
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/6533#Post6533
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/6495#Post6495
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/6046#Post6046
Delen:
admin
admin mei 6 '09
Interessant gescheven Nims.
Mijn complimenten.

liefs.
admin
admin jun 24 '09
Nog even toevoegen dat een fotolezing van overleden personen wel is toegestaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Dat stond er al hoor: "Ook als het een overleden persoon betreft willen wij dit niet direct afkeuren, echter is het voor veel lezers moeilijker om een overleden persoon te lezen, dus de kans op een antwoord is kleiner." misschien niet zo duidelijk, maar dat was er al wel.
(A)ngel
(A)ngel aug 4 '09
Mooie uitleg
Leen
Leen mrt 17 '10
En hoe word je fotolezer? Mag iedereen het proberen?
Beschermengel
Beschermengel mrt 17 '10


Ja hoor...Iedereen mag het proberen smile
Leen
Leen mrt 17 '10
Hoera! wink
111
111 sep 5 '10
Mag je ook geen foto plaatsen van een overleden kindje?
bloempje
bloempje sep 5 '10
ja wel want overleden personen mogen wel, dus een overleden kindje mag ook.

Liefs Bloempje
Mishaly
Mishaly nov 25 '10
In het "voorstelforum" kun je lezen,dat ik o.a.werk met foto's.
Vanzelfsprekend houd ik me daarbij aan de regels.
Mijn werkwijze is echter anders:Ik "voel"de foto en zonder er naar te kijken.Dit alles om te voorkomen,dat je je laat (mis)leiden door wat je ziet.Het risico van de door jullie beschreven manier is,dat de ratio werkt en niet je intuïtie.
Zie dit overigens niet als negatieve kritiek,maar als een aanwijzing waar je misschien eens over na kunt denken en waaruit blijkt,dat ik helaas hier mensen met fotovragen niet kan helpen.
Iverinn
Iverinn nov 25 '10
Als ik u goed begrijp:

Als het goed is mag je via je intuitie en voelen toch wel degelijk fotolezen het is een andere manier van kijken toch smile? Je breekt daar toch geen regels mee? Ik zie nergens in de tekst staan dat het niet mag. Ik zie het in ieder geval als zeer waardevol dat je dit bespreekbaar stelt. Want ik zou het zonde vinden als u hierdoor geen readingen zou kunnen doen!

Liefs,

Iverinn.
admin
admin nov 25 '10
Hallo Mishaly,

Ten eerste welkom op Merudi. Ieder werkt op zijn eigen manier, zo ook jij uiteraard. Ik begrijp wat je aangeeft, je kunt naar iemands uiterlijke kenmerken kijken vanuit ratio, wat een bepaalde betekenis heeft, maar vaak komt hier extra informatie bij die niet uit de ratio komt, waardoor de foto als een soort van katalysator werkt. Ik snap daarom niet waarom je aangeeft dat je hierdoor niet foto zou kunnen lezen. Kun je deze ratio niet uitschakelen voor jezelf?

Groeten,
Bart
Mishaly
Mishaly nov 25 '10
Het gaat er niet om,of ik mijn ratio al dan niet kan uitschakelen,maar dat dit niet mijn werkwijze is en waarom niet.Ik zou het kunnen,maar er zijn veel starters op deze site en ik vind het niet verantwoord op deze manier naar de vrager toe.Het is geen spelletje!
Verder heb je gelijk:Ieder z'n eigen manier.Ik hoef geen gezicht te zien en wil een foto in mijn hand houden.Ik wil weten,of een persoon nog onder ons is of is overgegaan.Je hebt nl. te maken met verschillende trillingsniveaus.Oefening baart kunst,ook in dit geval,maar dan wat mij betreft liever in een ontwikkelingsgroep onder begeleiding.
Ik vind,dat je optimale zuiverheid dient na te streven.Het gaat niet om eigen interpretaties,maar om de boodschappen die je mag doorgeven vanuit een andere orde.
Dus:Vooral doorgaan,maar ik "lees" hier geen foto's.
admin
admin nov 25 '10
Ik ben het met je eens: fotolezen is zeker geen spelletje. Daarom geven de mensen die gaan lezen ook aan dat ze het (nog) niet kunnen of "aan het proberen" zijn, om daarmee de boodschap te geven dat je niet alles letterlijk moet nemen. Het is ook altijd een interpretatie, waarop een feedback kan komen. Iemand met zelfkennis neemt toch niet alles zomaar van iedereen aan? Maar dan spreek ik vanuit mezelf.

Wie zegt dat sommige fotolezers geen optimale zuiverheid willen nastreven, omdat zij in eerste instantie wel naar de foto kijken? Je maakt onderscheid in jouw werkwijze en die van een ander, en ik proef hier uit dat deze dus niet juist en onzuiver zou zijn, maar dat kan ik verkeerd opvatten.

Als jij geen foto's wil lezen, respecteer ik zeker je besluit. Dank hiervoor.
admin
admin nov 25 '10
Origineel bericht van: Mishaly
In het "voorstelforum" kun je lezen,dat ik o.a.werk met foto's.
Vanzelfsprekend houd ik me daarbij aan de regels.
Mijn werkwijze is echter anders:Ik "voel"de foto en zonder er naar te kijken.Dit alles om te voorkomen,dat je je laat (mis)leiden door wat je ziet.Het risico van de door jullie beschreven manier is,dat de ratio werkt en niet je intuïtie.
Zie dit overigens niet als negatieve kritiek,maar als een aanwijzing waar je misschien eens over na kunt denken en waaruit blijkt,dat ik helaas hier mensen met fotovragen niet kan helpen.


Ok, je houdt dus foto's in je handen..om de informatie "zuiver" te houden, zonder dat je ernaar kijkt ?
Kan het zijn dat dat in verband staat met dat ik geen foto kan lezen, door ernaar te blijven kijken ? Ik kijk meestal heel even naar de foto, om een soort klik /"connectie" te krijgen, en begin dan naderhand informatie binnen te krijgen, als ik niet meer achter de pc zit.. ??
Tinne
Tinne nov 25 '10
Volgens mij is er geen enkele informatie loepzuiver! Dat hebben de Gidsen me ooit verteld, het kan nooit 100% zuiver zijn. Geen enkele channeling is dat.. wel kan het 98% 95% 90% enz, en dan is dat vrij zuiver! De ene pendelt vrij zuiver, de andere krijgt het door via kaarten, weer iemand heeft een foto nodig, of een voorwerp van die persoon!
contakt met de Bron is wel degelijk vereiste!
Je kan veel doorkrijgen, weinig.. één enkele doch heel belangrijk punt, of een reeks van punten, toekomst gericht, vanuit het verleden.. alles is mogelijk!
Je kan info hebben gekregen van een Gids, een Meester van het licht, van een Engel, een overleden persoon, of hogere zelf of ziel van de persoon zelf, enz..enz! Al die verschillende bronnen hebben ook verschillende onderwerpen waar ze aan meewerken om de persoon ik kwestie te begeleiden! En dus zal de info ook anders zijn. sommige gericht op het dagdagelijkse, andere weer gericht naar de ziel van de persoon, of zijn/haar spirituele groei of werk!
Je kan ook naar de foto kijken, en zien wat de foto met je doet.. en vertellen wat je ervaart of ziet! Dat is een pracht begin! en dat staat hier vrij om te doen op Merudi! Het opent de mogelijkheid om meer contakt te maken met de Bron en daarin te groeien! met vallen en opstaan... feedback van de meesten, daar leer je door.
Iedereen is in wording om te zijn wie hij is...... heb nog niet iemand tegengekomen die volledig helemaal IS! en we kunnen altijd van iedereen en elkaar leren! Doch ieders persoonlijke aanpak vanuit jezelf is ook altijd de juiste, is mijn gevoel

veel liefs
Tinne
Marenubium
Marenubium nov 25 '10
Origineel bericht van: Mishaly
In het "voorstelforum" kun je lezen,dat ik o.a.werk met foto's.
Vanzelfsprekend houd ik me daarbij aan de regels.
Mijn werkwijze is echter anders:Ik "voel"de foto en zonder er naar te kijken.Dit alles om te voorkomen,dat je je laat (mis)leiden door wat je ziet.Het risico van de door jullie beschreven manier is,dat de ratio werkt en niet je intuïtie.
Zie dit overigens niet als negatieve kritiek,maar als een aanwijzing waar je misschien eens over na kunt denken en waaruit blijkt,dat ik helaas hier mensen met fotovragen niet kan helpen.


Grappig. Blijkbaar heb je toch niet echt goed gelezen; er staat: iedereen doet het op zijn/haar manier.
En geen enkele manier is beter of slechter. Het gaat erom, dat we inzichten en antwoorden kunnen meegeven aan degene die een fotolezing aanvraagt. Hoe, is voor iedereen anders wink
Het risico om eerder ratio dan gevoel te volgen, is m.i. niet alleen toepasbaar op zoiets als fotolezen, maar ook op kaartenleggen, aura's lezen, therapeutische doeleinden, whatsoever.

Jammer dat je het opvat alszijnde, dat je 'blijkbaar' geen mensen hier kunt helpen met fotolezen. Er is geen handleiding voor, er is slechts een aanreikende hand door NiMS hier gegeven.
En, wat ik al zei, iedereen doet het op haar of zijn eigen manier.
Mishaly
Mishaly nov 25 '10
Lezen is mijn vak,dus.......daar kan ik je nog wel in bijstaan.
Ik heb het over een andere,veel zuiverder benadering en doe gewoon aan fotolezen op deze site niet mee(zie genoemde argumenten)
Nogmaals:Ga er vooral mee door,als je er zelf achter staat,maar reken niet op mij.Dat is trouwens het laatste wat ik erover wil zeggen.Verschil van mening en inzicht is o.k.
Tinne
Tinne nov 25 '10
Origineel bericht van: Mishaly
Nogmaals:Ga er vooral mee door,als je er zelf achter staat,maar reken niet op mij.Dat is trouwens het laatste wat ik erover wil zeggen.Verschil van mening en inzicht is o.k.


Er was ook geen vraag van hier om op jou te rekenen! Je doet iets of je doet iets niet! Simpel as that! wink
Pagina's: 1 2 3 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki