Loading...
nl

Spiritueel zijn,voor iedereen of niet

Mee
Mee jul 26 '07
Ik ben het niet met je eens NiMs! Sorry
Ik heb een hele dag alle mails zitten lezen die IkBen heeft geschreven,zijn antwoorden zijn reply's.
En het enige wat er in mij op komt is HALLO WAKKER WORDEN.
Wie hij is, is niet belangrijk, wat hij zegt, is ook niet belangrijk. Maar wat zijn doel is, is heel belangrijk.
Maar wat gebeurt er, wel leggen op alle slakken zout, lezen wat we willen lezen en kijken absoluut niet naar het grotere geheel. Ik dacht op een site te zijn, waar dit begrip er juist wel zou zijn.
Jullie hebben zulke mooie uitleg over engels en engelmensen, wat daar uitspringt is dat een engelmens een super groot k.. ego heeft en geen eigen indentiteit. Hallo, wie is IkBen, waar staat hij voor?? Dat jullie met al jullie spiriualteit dit niet door zien. Echt, kind had de was kunnen doen.
Sorry als ik jullie beledig, maar wat je zaait oogst je. Kom eens van de wolk af en ga met beide benen op de grond staan. In de realiteit! In dit leven!
En als je op mijn schrijven commetaar, kritiek of wat dan ook wil geven, je bent welkom.

ps IkBen, kan je mij je mail adres sturen. Met jou wil ik wel verder communiceren.

Groetjes

Mee
LPChip
LPChip jul 26 '07
Mee, Ikben heeft ook goede dingen geschreven, alleen dat wil niet zeggen dat alles wat hij schrijft goed is, omdat een gedeelte goed is. Ik heb een aantal vragen aan hem gesteld, en soms wanneer ik wist dat ik gelijk had, en een feitelijk bewijs had dat wat hij eerder gezegd had niet klopte, hij mij simpel weg negeerde.

Sorry maar communicatie moet van 2 kanten komen.

In het begin dacht ik dat IkBen een mooie nieuwe bron was voor kennis en informatie, maar hoe meer hij deelde hoe meer het leek alsof hij voorbij het punt was waarin de wat hij zei, gebasseerd was op feitelijke waarheden.

Geloof me, wij hebben het echt wel geprobeerd.
Mee
Mee jul 26 '07
LPChip ik zeg ook niet dat hij perfect is.Maar hij heeft veel van jullie aangevallen,in jullie comfort zone.Waarom,doet hij dat. Waarom schopt hij tegen jullie heilige huisjes? Waarom is hij zo keihard tegen Dinie, met haar dochter? Is er bij iemand al een lampje gaan branden?
Nee, we keuren af,wat we niet willen horen af.We pakken dan het persoon aan die dit tegen ons zegt. Waarom? Om het te laten stoppen, we willen het niet horen. En wie doet dat voor ons, juist ons ego. Ons ego is gekrenkt, een deuk opgelopen want we zijn overtuigt van ons eigen gelijk. Want we zijn spiritueel, in liefde en licht toch?!
Aan me hoela.In deze wereld is 1 waarheid over eind gebleven en die zal nog wel even staan. ALS HET SCHAAP VERDRONKEN IS, DEMPT MEN DE PUT!! Eerst moet er wat ergs gebeuren voordat we echt gaan nadenken en actie gaan ondernemen.
Vraag aan iedereen, wie verschuilt zich achter zijn/haar spiriualteit,om de realiteit en zich zelf te ontlopen.Net zoals een alcoholist,de sexverslaafde en een junk.

Ik stelde een levensvraag, het eindigde in een gesprek tussen twee leden over het wel en niet aankopen van een tv, als de oude kapot zou gaan. Sorry hoor, maar dan raak ik het spoor bijster.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '07
 Origineel bericht van: kath
NiMs als Ikben hier niet mag reageren o jou, waarom mag jij hier dan wel over hem praten? Eerlijk blijven. Dan had je het haar moeten pb'en met de reden waarom je het niet in het topic gedaan hebt.

Goed lezen Kath, ik zeg dat hij beter op de feitelijke onjuistheden kan reageren op de plek waar ze geconstateerd word, in plaats van er hier in dit onderwerp erover te klagen.

Ik zeg hem niet dat hij niet mag reageren. Ik geef hem echter een advies waar zijn reactie over de feitelijke onjuistheden zouden kunnen staan. Snappie?
linkie
linkie jul 26 '07
ik wil graag reageren op hoe ik spiritualiteit zie in het dagelijks leven:

ik denk dat je spiritualiteit groeit naar mate je meer in balans bent. Of je totale balans vind in deze wereld vind ik een moeilijk punt.....naar mijn mening zijn er hier altijd dingen die je afleiden van een echt zuiver leven. (maarja hoe ziet dat er precies uit? dat weet ik ook niet)

Ik probeer mijn leven in balans te brengen door ritme, regelmaat en voldoende ontspanning en sport en gezond eten.
Wanneer het thuis een puinhoop is, is dat het ook in je hoofd denk ik altijd. Dus ik doe gewoon lekker strijken, wassen, poetsen.....is soort van ook nog nuttig, want je kunt het als prima meditatieklusjes zien, je hoeft er doorgaans niet echt bij na te denken.

Daarnaast zorg ik ervoor dat ik een aantal momenten heb in de week dat ik me echt kan ontspannen en een uurtje voor mezelf heb om innerlijk tot rust te komen. Een soort retraite-uurtje zeg maar!..dat kan zijn door een ontspannen bad, wat meditatie of yoga oefeningen, me te verdiepen in een bepaald onderwerp wat ik boeiend vind, een gedicht te schrijven, te schilderen!..gewoon even jezelf terug te vinden zeg maar.

Mijn spiritualiteit komt vaak voor mij nog plotseling naar boven, tijdens het strijken (in een meditatieoefening), of als ik ontspannen in mijn bedje lig, of bezig ben mezelf bewust open te stellen. Op die momenten ervaar ik dingen die ik anders niet beleef, maar nog niet altijd, het overvalt me nog regelmatig.
Toch merk ik dat sinds ik op dit forum ben, das nu twee maanden ong. dat ik enorm ben gegroeid door net als wat nims en lpchip zeggen gewoon ergens te beginnen.....je ontwikkelt je in je eigen tempo en ik ben er van overtuigd dat je daarbij geholpen word.
Materialisme lijdt mij ook soms wel af, ik wil ook wellis wat nieuws. Maar toch ben ik er anders tegenaan gaan kijken. Ik kan net zo goed heel blij zijn met een vogeltje dat zingt in de tuin dan met een nieuwe mobiele telefoon. Als je dat verschil ziet, zie je naar mijn mening de werkelijke waarde van bezit............ik heb liever fluitende vogeltjes in mijn tuin of een ondergaande zon!.....dan ijzige stilte en alleen een mega plasma tv.

Tegenslagen zijn er denk ik om van te leren. Door aan een tegenslag te werken merk je dat je groeit en een obstakel overwint. Dit geeft zelfvertrouwen en voldoening. Ik ben het wel eens met Kath, het komt je niet aanwaaien. Als je je zelf ergens voor inzet kun je het bereiken en ervaren, het komt niet vanzelf naar je toe.
Dit kan op school zijn met vakken die je haalt, of net niet hebt gehaald omdat je er te weinig aan hebt gedaan. Het leerdoel was dus dat je meer moet doen, en moet gaan leren het alsnog te halen.
Maar ook spiritueel door je ergens voor open te stellen. Als je je er niet voor openstelt beleef je het ook niet. En ieder beleeft het op zn eigen manier. Het leerdoel hierin is dus een weg te vinden waardoor je wel een spiritueel leven kunt leiden en dit te combineren met het dagelijks leven.
LPChip
LPChip jul 26 '07
Ik snap dat je het voor IkBen wilt opnemen, maar als ik weet dat hij iets zegt dat niet waar is, dan ga je toch niet van mij verwachten dat ik het voor waar aan ga nemen?

Ik ben niet iemand die alles gelooft wat iemand zegt gewoon omdat hij het zegt. Ik beschouw ook pas iets als waar wanneer er voldoende feitelijk bewijs voor is. Ik ben wel bereid om naar iemand te luisteren en aannames te doen dat hetgeen wat hij zegt gebasseerd is op waarheden. IkBen heeft veel verteld over dingen waar ik nog geen feitelijk bewijs voor heb, en die heb ik in eerste instantie als waarheid aangenomen.

Toen hij echter begon te praten over dingen waarvan ik wist dat hij ongelijk had, sorry, maar dan ga ik mijn visie niet aanpassen.

Ik zal een voorbeeldje geven van hoe ik dit ervaren heb:

Ik loop in een onbekende stad en zie ineens dat er blauw gras groeit. Ik loop erna toe, bestudeer het, en stel een feit bij mijzelf: het is mogelijk om blauw gras te hebben.

Vervolgens plaats ik een bericht op het forum waarin ik zeg: blauw gras is mogelijk. Iemand anders reageert daarop, en zegt dat dit wetenschappelijk onmogelijk is en haalt er allemaal termen bij. Sorry maar op zo'n moment ga ik mijn visie niet aanpassen, omdat 1 iemand dat zegt. Ditzelfde heb ik ook al eens met IkBen gezien. Hij maakte een veronderstelling dat niet kon, terwijl ik er ervaring mee heb. Kun je mijn kant van het verhaal begrijpen? En zo is dit bij meerdere leden zo.

Het tv gedeelte is overigens slechts een voorbeeldje.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '07
Hoi Mee, ik begrijp niet precies waarom je op deze manier reageert zoals je nu doet. Je stelt een vraag en krijgt antwoord. Om dat antwoord te verduidelijken wordt door een aantal mensen een voorbeeld gegeven (dat van die TV). Dat is meteen stof voor mensen om daarop te reageren dat ze het daar niet mee eens zijn.

Volgens mij is dat precies de natuur van een forum. Het is geen boek dat je leest, maar een weergave van ieders mening. Een voorbeeld helpt vaak goed om te verduidelijken wat je bedoeld. Kan je mij dan uitleggen waarom je het spoor precies bent kwijt geraakt? En waarom je juist zo aan het opwinden bent zoals je nu aan het doen bent (want zo komt het over).

Tot slot vind ik het knap hoe je in 2 dagen tijd (zolang ben je hier nu aanwezig) een volledig oordeel kan vellen over de merudianen hier op het forum, door het lezen van een aantal reacties. Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind dat een beetje kort door de bocht.
Mee
Mee jul 26 '07
Ik neem het niet op voor IkBen, dat kan hij zelf veel beter. Maar misschien is het mijn manier van doen, altijd opkomen voor de underdog. Ik kan slecht tegen oneerlijkheid, ongelijkheid. Vooral als iemand dingen zegt, goed en slecht,maar afgerekent word,alleen op het slechte. Want dat beeld word gelijk duidelijk als je als nieuw lid hier binnen komt.
En dat ik in twee dagen een volledig oordeel kan vellen.Daar zit de kneep. Ik oordeel niet, ik zeg wat ik denk en voel.Dat is mijn mening.
En waar ik het spoor bijster raak, is om het feit dat er gesproken word over spiriualiteit en de discussie zich voort zet over een tv.Hoe basaal!! Hoe oppervlakkig.
Sorry, weer mijn mening.
En ik lees niet een aantal reacties, ik heb er ongeveer een 1500 gelezen. Over onderwerpen die mijn aanspraken.
Dacht dat dat de bedoeling was.
Maar waar ik me over opwindt,zoals je zegt, is de kortzichtig blik. IkBen heeft hier het vuur willen opporren. Grote oplaaiende vlammen.Waarom, hebben jullie daar een antwoord of visie op. Is het misschien niet de bedoeling geweest tot zelf onderzoek van de gehele site en zijn leden. Ipv onderzoek naar het persoon achter IkBen. Gaan jullie nu ook mij onderzoeken,omdat ik niet zo aardig ben.Misschien een leugentje vertel, hard ben(ik noem het open en eerlijk)en niet jullie mening deel.
En nog even over het blauwe gras.Iedereen heeft zijn eigen waarheid,maar staat iedereen open voor de waarheid van een ander.Kunnen we ons inleven, openstellen en dan zelf een beslissing nemen,wat voor ons waar en niet waar is.Zonder daarmee een ander onderuit te halen. Daar ligt de essentie, maar vele gaan daar aan voorbij,omdat ons ego, altijd gelijk moet hebben.Altijd wil winnen.
Ayasha
Ayasha jul 26 '07
zozo...Iemand heeft een andere mening en jullie zitten er met twee bovenop. Mag dat tegenwoordig niet meer? Moet iedereen gewoon jullie mening delen? Dit is echt te hypocriet voor woorden. De enige die hier kort door de bocht reageert op dit moment zijn jullie zelf heren.

NiMS; wilde je niet dat IKben hier erop reageerde, had je hem die kans niet moeten geven. Ikben heeft het recht om te reageren als jij dingen over hem zegt. Als hij vind dat hier een onwaarheid zit, dan mag hij daar ook hier op reageren. Ik blijf er bij dat je reactie hier niet fair is. En die van jou evemin LPChip
sefewet
sefewet jul 26 '07
chill allemaal, iedereen heeft zijn negatieve dingen.
en iedereen zijn positieve als iemand juist zich positiever voelt bij iemand, moet diegene zelf weten.
we hebben daar het recht niet op om dat te willen veranderen, wij zijn god zelf niet...
ik weet niet veel wat er aan de hand is, maar een ding weet ik wel, ik hou heel erg mijn mond over de dingen vooral.
want ik ben zelf ook iemand die met dingen komt normaal waarbij iedereen meestal doordraait.
voor iedereen is er een aparte waarheid, maarja wat ook wel moet zijn is heb respect voor iemands anders zijn/haar waarheid.
linkie
linkie jul 26 '07
eens sefewet.....iedereen heeft zo zijn waarheid, en discussie op zijn tijd is best ok. Het lijkt me alleen wel zo prettig voor iedereen om het bij de forumpunten te houden, daarover te discuseren en niet een persoon zelf een afbrander te geven....

dus gaarne weer back to the topic!
spiritueel zijn, voor iedereen of niet?
ik vindt het nog steeds een boeiende vraag die meerdere van ons bezig houdt, dus ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Mee
Mee jul 26 '07
Nou heb ik er nu helemaal geen moeite mee hoor, twee mannen boven op me, maar dan liever in een andere vorm. Geintje

Sefewet, waarom geef je je mening niet, waarom spreek je je niet uit. Is pech dat andere er misschien van doordraaien,maar kan ook zijn dat je gelijke vind.Met dezelfde mening.
Nee hebt je, ja kan je krijgen.

En voor degene die zo'n uitgesproken mening hebben, waar zijn jullie.Is het ego,geraakt, deukje opgelopen??

O ja respect. Ja voor mij betekent dat iedereeen in zijn waarde laten, zijn eigen waarheid te houden. Maar het betekent niet dat ik mij moet stil houden,mijn mening moet inslikken omdat het misschien niet past. Een goede discussie,een goede geestelijk kruising van de degens, brengt meer dan stilhouden voor de goede vrede, die onderhuids broed als een stinkende wond.
Saluut
Puc
Puc jul 26 '07
Poeh hééé. Als iedereen even afstand kan nemen van dit onderwerp en even tot 10 wil tellen? Ligt het aan het weer dat dat hier zo scherp gereageerd wordt.

Linkie mooi stuk trouwens!

In elke situatie waar een groep mensen een gezamenlijke interesse heeft zijn er verschillende mensen met verschillende kwaliteiten.
De kunst is om daar juist je voordeel mee te doen.

In een projectsituatie zal een projectleider ook heel goed moeten inschatten wie waar geschikt voor is. Sommige mensen uit mijn werksituatie zijn enorm creatief in het uitdenken van theorien en oplossingen, maar je moet ze niet gaan vragen om deze te verdedigen/presenteren aan een klant. Daar heb je weer andere mensen voor. Daar zal ik ze in een eindevaluatie niet op afrekenen. Het is niet anders.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de toetsing van theorienen altijd een van de meest gevoelige onderdelen zijn.
Ieder stopt zijn ziel en zaligheid in zijn werk en dit maakt het persoonlijk, maar niet onfeilbaar.
Mijn ervaring is dat mensen hier moeite mee hebben om verschillende redenen. Veelal onzekerheid of misschien juist overtuiging van eigen kunnen.

Tot sommige collega's kan ik tot mijn spijt bijna niet doordringen. Ik zou dan eerder denken dat ik er achteraf van zou balen als ik er niet toe in staat ben geweest om de kwaliteiten te stimuleren en optimaal te benutten.

Ieder heeft zijn de functie in het geheel en zolang je dat niet vergeet en in staat bent de spirit van het team hoog te houden, komt alles wel goed.

En wanneer er toch onenigheid ontstaat moet je niet vergeten om gelijkwaardige manier en een open houding met elkaar de discussie aan te gaan. In een discussie is het daarnaast uitermate cruciaal dat je probeer de stelling van je gesprekspartner vanuit zijn perspectief te bekijken. Dus: "als zijn stelling juist zou zijn, dan zou ..."
Dit, ongeacht of je nu van te voren denk dat iets onjuist of juist is.
Wat dat betreft is kent dit forum dan ook zijn beperkingen. Het om de beurten posten van tegenberichten is een ingredient voor het negatief escaleren van een dergelijke discussie.

Zo niet dan blijft er weinig over dan inhakken op elkaars ideeen.

Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar projectmanagement is net als spiritualiteit op dit forum: "waarde neutraal".

Ik heb geen oordeel over wie het nu op welk moment juist heeft gehad of hoe wel/niet gereageerd wordt op stellingen of argumenten. Maar als er twee een discussie houden dan zijn ze allebei verantwoordelijk voor nette afronding van het gesprek.
IkBen
IkBen jul 26 '07
 Origineel bericht van: Mee
ps IkBen, kan je mij je mail adres sturen. Met jou wil ik wel verder communiceren.

Men is zo vriendelijk geweest mij de mogelijkheid te ontnemen een persoonlijk bericht te sturen dus dan maar hier.
ardeagles@hotmail.com
linkie
linkie jul 26 '07
lijkt een beetje op psychologie puc....projectmanagement.
wel boeiend.....denk dat er inderdaad wel overeenkomstigeheden met het beleven van spiritualiteit in zitten.

Uit gesprekken die ik met andere heb blijkt, dat vele van ons zich in verschillende elementen ontwikkelt hebben of aan het ontwikkelen zijn. De ene richt zich op geluid en gehoor, de ander op waarnemen, weer een ander op het aanvoelen en intrepeteren van boodschappen, en ga zo maar door.
Net als in een projectgroep kun je elkaar helpen je doel te bereiken.....leuke conclusie eigenlijk!
Iedereen heeft zo zijn eigen bijdrage aan het geheel.

Wat ik me dan wel afvraag is:
kan iedereen dezelfde vorm/ontwikkeling in spiritualiteit behalen?
of is het zo dat je bijvoorbeeld per vorm van leven een element uitzoekt om je te ontwikkelen?
Kun je elkaar als mensen wel echt helpen bij je tochwel eigen tocht van ontdekking, of is dat iets waar alleen het "hogere" bewustzijn in kan sturen?
sefewet
sefewet jul 26 '07
ik geef hierzo 1 antwoord op dat is ieder zijn keuze. je kiest er bijv zelf voor om ook andere helpen of dat je die element uitzoekt of wat dan ook, je kiest het zelf.
en heel soms, maar dat is weer mijn geloof erin wordt je inderdaad zogezegd geholpen van boven.:P

Nou heb ik er nu helemaal geen moeite mee hoor, twee mannen boven op me, maar dan liever in een andere vorm. Geintje

Sefewet, waarom geef je je mening niet, waarom spreek je je niet uit. Is pech dat andere er misschien van doordraaien,maar kan ook zijn dat je gelijke vind.Met dezelfde mening.
Nee hebt je, ja kan je krijgen.

En voor degene die zo'n uitgesproken mening hebben, waar zijn jullie.Is het ego,geraakt, deukje opgelopen??

O ja respect. Ja voor mij betekent dat iedereeen in zijn waarde laten, zijn eigen waarheid te houden. Maar het betekent niet dat ik mij moet stil houden,mijn mening moet inslikken omdat het misschien niet past. Een goede discussie,een goede geestelijk kruising van de degens, brengt meer dan stilhouden voor de goede vrede, die onderhuids broed als een stinkende wond.
Saluut

je bent natuurlijk vrij om te spreken dat is iedereen, maarja rekening houden met anderen is ook handig, zo komen er ook geen ruzie s.
ik noem een voorbeeld welke komt echt beledigent over:
BEK HOUDEN!!!
of wil je je mond dicht houden alsjeblief
ik geef toe allebei wel beledigent, maar welke is nou het ergste en zou je waarschijnlijk veel eerder ruzie mee krijgen.
en de rede waarom ik niets zeg, dat hou ik liever voor me.
als de tijd er is zeg ik wel wat dingen.
Mee
Mee jul 26 '07
Dank je wel IkBen voor je mail adres.
Weet je,ik dacht dat dit je eigen keus was,geen PB,maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Wouw! Zijn geen woorden voor.
Dus als ik het allemaal goed begrijp en corrigeer me als ik fout zit. Door de dingen die je zegt, kan je geblocked worden omdat het niet de juiste mening is.
Ik zal hier over mijn mening maar niet uitspreken,weet ik zeker dat ik eruit lig.
Mimi*
Mimi* jul 26 '07
Dat is niet helemaal correct wat je zegt Mee.

Je bent hier vrij om je mening te uiten. Het is tenslotte een forum. Maar het gaat om de manier WAAROP die mening geuit wordt.

Persoonlijk vind ik sommige manieren van reageren niet prettig. En af en toe komen sommige dingen natuurlijk verkeerd over. Dat gebeurd nou eenmaal.

Als iemand zijn of haar mening niet wilt geven. So be it. Dat mag die gene helemaal zelf weten. Er is geen reden toe om die gene als het ware ( zo komt het op mij over) aan te vallen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '07
Vooral als iemand dingen zegt, goed en slecht,maar afgerekent word,alleen op het slechte. Want dat beeld word gelijk duidelijk als je als nieuw lid hier binnen komt.

Waaruit maak jij op dat iedereen afgerekent word als je goede of slechte dingen zegt? Is er iemand gebanned? Is er tegen iemand gezegd dat deze zijn / haar mond moet houden?

Ik oordeel niet, ik zeg wat ik denk en voel.Dat is mijn mening.
En waar ik het spoor bijster raak, is om het feit dat er gesproken word over spiriualiteit en de discussie zich voort zet over een tv.Hoe basaal!! Hoe oppervlakkig.
Sorry, weer mijn mening.

Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen dat is nergens voor nodig. De discussie over de TV was in mijn ogen helemaal niet basaal, want het ging erom volgens LPChip dat je als spiritueel mens totaal geen TV nodig hebt. Niet iedereen was het hier mee eens, en dus werd er gesproken dat je als spiritueel mens juist wel een TV nodig hebt als je hiervan kunt ontspannen. Waarom is dit dan oppervlakkig?

En ik lees niet een aantal reacties, ik heb er ongeveer een 1500 gelezen. Over onderwerpen die mijn aanspraken.
Dacht dat dat de bedoeling was.

Er is niet echt een bedoeling hoor. En 1500 lijkt mss wel veel maar daarmee heb je dus nog 100 - (1500/14500*100) = 89,6% van dit forum niet gelezen. Dat geeft helemaal niets, betekend alleen dat je de komende tijd nog wel wat te lezen hebt ;).

Maar waar ik me over opwindt,zoals je zegt, is de kortzichtig blik. IkBen heeft hier het vuur willen opporren. Grote oplaaiende vlammen.Waarom, hebben jullie daar een antwoord of visie op.

Dat is toch logisch? Waarom zouden wij alles maar blind moeten aannemen? Waarom zou je er geen visie of mening over hebben? Heb jij geen mening of visie op de dingen die je op Merudi leest?

Gaan jullie nu ook mij onderzoeken,omdat ik niet zo aardig ben.Misschien een leugentje vertel, hard ben(ik noem het open en eerlijk)en niet jullie mening deel.

Nee waarom zouden we? Jij verstopt je toch nergens voor? Jij kleineert toch geen mensen? Jij verdraait toch niet je zinnen? Iedereen mag onaardig zijn, iedereen mag een leugentje vertellen, geen probleem. Echter doe dit niet ten koste van de mensen / sfeer hier. Als je een andere mening hebt is dat prima. Onderbouw hem gewoon, want dan is het gewoon mogelijk om te communiceren.

Het gaat niet zozeer om wat iemand zegt, maar om de manier waarop iemand dat doet. En dat is nou precies de reden waarom sommige mensen een waarschuwing hebben gekregen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '07

Hoi Mee,

Mag ik je vragen waarom je juist deze reactie plaatst? Wat wil je hier nu mee bereiken?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420