Loading...
nl

Spiritueel zijn,voor iedereen of niet

Mee
Mee jul 24 '07
Ik heb een vragen des leven. Spiritueel zijn, je eigen vinden, je kern vinden, is dat alleen weggelegd voor degene die hun spirituele vermogens ontdekken en zich ermee bezig houden.
Het vinden van je eigen kern, het herkennnen van een ziel uit je eigen groep, is dat alleen voor de speciale onder ons weggelegd.
En waarom zijn we zo aan het zweven. Is spiriualiteit overal en nergens. Is het een aparte wereld!?
Ik vraag me zoveel dingen af, waarop ik een antwoord heb,maar waar ik zo graag een tweede mening over zou horen.
Mijn visie: de zieners, de horende, de lichtwerkers ed. plaatsen zich boven de mens,omdat ze contact hebben met de wereld daarboven.Omdat ze spiritueel zijn. Is dat de weg die er begaan moet worden???

ik sta open voor alles over dit onderwerp, spiriualiteit! Gaan we er goed mee om. Zitten wij op de juiste weg. Staan we met beiden benen op de grond. En kunnen we het kaf van het koren scheiden. Want een klein bezoekje op het internet en ik huiver van de dingen die ik zie en lees.
Delen:
sefewet
sefewet jul 24 '07
voor iedereen is hiermee een ander antwoord, blijf dit onthouden iedereen is gelijk en iedereen neemt de weg waar hij/zij zelf voor kiest, dit mag misschien zo speciaal zijn allemaal.
maarja dat is speciaal voor jou voor de ander is dit bijv een gewoon dagelijks ding.
voor de ander is het onzin en heb andere dromen.
het is gewoon een weg waar iedereen zelf voor kiest.
en over die zieners en al, ze mogen wat dingen horen van boven en al, maarja ze zijn ook nog van vlees en bloed dus ze staan niet echt boven ons,
veel wezens zeggen graag tegen andere wezens van ik sta boven jou, maarja tot nu toe kan iedereen doodgaan en leven,
tot nu toe kan iedereen even machtig en sterk worden als je het goed genoeg doet en soms op ieder zijn manier.
en spiritueel hoef je niet perse, want iemand die er totaal niet in geloofd kan er ook zo ineens in contact mee komen, ik geloof zelfs dat de lui die juist de grootste gavens hebben het meeste stil blijven.
LPChip
LPChip jul 24 '07
Op de hoofdsite is een heleboel informatie te vinden over het evolutie proces waar wij ons op dit moment in bevinden. Ook op dit forum wordt er een hoop verteld.

Kort samengevat komt het neer op het volgende: Een aantal mensen hebben via een hoger medium te horen gekregen dat er iets speciaals gaat gebeuren in 2012. Dit alles heeft te maken met het feit dat de aarde van de 3e naar de 5e dimensie is verplaatst. Wie mee wilt groeien naar de 5e dimensie kan dit doen door de oude aardse 3e dimensionele gewoontes af te leren, en te gaan leven volgens de 5e dimensionele gewoontes. (klinkt misschien een beetje krom, maar dit om het duidelijk en simpel te houden).

Dit komt erop neer dat je jezelf onder de loep mag gaan nemen en kritisch mag gaan kijken wat je daadwerkelijk echt nodig hebt om te leven. Daarnaast hoort leven in de 5e dimensie, het leren vertrouwen en luisteren naar jezelf en jouw gevoel.

Er is een mooie spreuk die zegt: je krijgt alleen zoveel als je aankan. Met deze wetenschap kun je jezelf op volle snelheid ontplooien tot je ware ik, want je hoeft niet bang te zijn dat het teveel voor je wordt. Dit heb je namelijk volledig in de hand. Wanneer je er niet klaar voor bent om je eigen pad te bewandelen, zul je deze niet bewandelen. Eigenlijk is dit zinnetje iets wat wij de afgelopen eeuwen al doen. We bewandelen ons eigen pad niet. Tuurlijk, we leren hier en daar wat bij, maar het meeste wat we doen, doen we uit oogpunt van de samenleving, en dat is nou net iets wat we niet meer kunnen doen, omdat de samenleveing zoals we die nu kennen, nog in de 3e dimensie zit. Democratie enzo zijn typische voorbeelden van de 3e dimensionele samenleving.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 24 '07
Maar democratie is ook wel degelijk aanwezig in de 5e en 9e dimensie. Er wordt wel degelijk overlegd hierboven. Zij het wel met "afgevaardigden" van het menselijke ras.
Mee
Mee jul 25 '07
Oke, ik begrijp jullie visie. Maar hoe vertaal ik dat naar het dagelijkse leven, terwijl ik tussen de boodschappen door en de strijk ook nog, mezelf onder de loep neem,omdat ik graag wil door groeien naar de 5de dimensie. Mijn verwachtingen,mijn materialisme,afstand van doen. Terwijl ik helaas moet zorgen voor brood op de plank, want helaas van de lucht blijft nog geen lichaam in leven.
Ik vraag me gewoon af,hoe andere mensen het doen. Hoe zij dit in hun leven passen. De spirituealiteit en het dagelijkse leven. Zijn het twee aparte werelden of is het een geheel.
Grunie
Grunie jul 25 '07
nou, Mee, da's nou precies waar ik ook mee worstel......
Thomas A
Thomas A jul 25 '07
Dan gaat het dus over de juiste balans vinden toch? Dat geldt dan zowel tussen, je leven inrichten, de soort werk, hoe eenvoudig te leven, enz.........

Ja dat kan een hele worsteling zijn soms, zeker als je zuiver in het/je leven wilt staan. Een uitdaging op zich, maar het gaat om de balans tussen deze materialistische samenleving/maatschappij en ons zo geestelijk mogelijk willen leven.

Heel herkenbaar ook voor mij en ook heel typisch voor iedereen die naar de kwaliteit van zijn/haar leven durft te kijken.....

Thomas
LPChip
LPChip jul 25 '07
Inderdaad, zoals Thomas al zegt, het is een kwestie van een balans vinden.

Eigenlijk is het heel makkelijk om te weten of iets goed of slecht is.

Stel bij elke vraag: heb ik het echt nodig? Met andere woorden: als ik dit niet koop/doe, ga ik dan dood? Is het antwoord ja, dan moet je het gewoon doen!

Dat gaat iets verder: bijvoorbeeld: ik werk veel met computers. Voor mij is een computer noodzaak voor datgeen wat ik in dit leven mag doen. Een TV echter niet. Ik heb een tv vanwege de ontspanning, maar als deze stuk gaat weet ik niet of ik er nog een aanschaf, simpel weg omdat ik hem eigenlijk niet nodig heb.

Bovenstaande is een voorbeeld om aan te geven hoe zo'n beredenatie in elkaar steekt.

Verder is het inderdaad goed om jouzelf in balans te krijgen, want wie in totaal in balans is, zal een lekker leven hebben. Let wel op dat in balans zijn, veel verder gaat dan je in eerste instantie zou verwachten. Het is niet een kwestie van het juiste gewicht/lengte, maar ook je gedachten patroon, kijk op het leven spelen mee. Maar voordat ik een lang boekwerk ga schrijven wil ik je vertellen dat het gehele proces lang is, en je dit niet op 1 dag voor elkaar krijgt. Probeer daarom stukje bij beetje te kijken hoe jouw leven in elkaar steekt, en wat beter kan. Geloof me, er zijn bij 95% (als het er niet meer zijn?) van alle mensen punten waar ze zich nog kunnen verbeteren, dus jij waarschijnlijk ook wel.

Denk hierbij aan: heb je het naar je zin op je werk? Is dat de plek waar je wilt zijn? Woon je in het huis waar je wilt wonen, etc... Er zijn vaak dingetjes waar je onvrede mee hebt. Door deze aan te pakken zul je groter groeien, en beter in staat zijn je balans te vinden.

Maar nog iets veel grappigers, zodra je een beetje door hebt hoe het werkt, kijk maar eens om je heen, en je zult zien dat er veel gelijkenissen om je heen plaats vinden. Het kan een thema zijn voor een commercial, of bijvoorbeeld een liedje dat erover gaat, etc.

Een groot voorbeeld is het Life Earth evenement dat plaats heeft gevonden op 7-07-2007
Mee
Mee jul 25 '07
Oke, snap het, maar hoe zit het met de tegenslagen die je krijgt. Zijn dat lessen, om te kijken of we inderdaad in balans zijn of om te waarschuwen, dat we op de verkeerde weg zitten. Of nog een derde mogelijkheid, hoort het bij dit leven en moeten we het gewoon accepteren.
Ayasha
Ayasha jul 25 '07
Ik ga tegen veel mensen in hier vrees ik. Maar ik denk wél dat je het spirituele en het dagelijkse gescheiden moet houden. Te veel mensen lopen verloren in hun eigen gaven omdat ze het niet meer kunnen scheiden. Omdat alles wat op ze af komt te veel word.

Tegenslagen horen simpelweg bij het leven. Dit is de reden waarom ik vind dat het gescheiden moet blijven. Dat ik morgen (om even een voorbeeld wat bij mij zou kunnen spelen te nemen) een nul krijgt op een toets van Engels is geen waarschuwing maar gewoon het feit dat ik die toets niet goed geleerd heb.

Het valt me op dat veel mensen die zich met het paranormale bezig houden achter alles wat zoeken. Zélfs achter vriendschappen. Hoe je het ook draait of keert, je hebt met iedereen in je omgeving een zekere band. Als je bij iedereen wil gaan uit zoeken waarom die band er is ben je je hele leven met niets anders bezig en kom je nergens.

Mee, ga dus rustig verder met de was en de strijk. Houd het dagelijkse leven op orde zodat je een gerust geweten hebt en die groei komt vanzelf.

LPChip ik vind dat je jezelf best iets 'onnodig' mag gunnen. Anders gaan we met zn alleen weer in de bossen leven op water en insecten.
sefewet
sefewet jul 25 '07
wormen smaken naar kip en ik spreek uit ervaring:P.
maar over dat vriendschap gedoe,
geloof speelt bij alles heel veel, want iemand die volop in dingen geloof en al met alle wil enz enz, ziet dat er meer achter zit in dingen, maar iemand die niet zoveel geloofd ziet dat er niet veel achter zit en soms helemaal niet.
mensen die met het paranormale bezig houden, die geloven in dingen vandaar dat ze er vaak wat achter zoeken.
en als iedereen ook uit wilt zoeken, waarom die band er is en al kom je wel ergens uiteindelijk.
zoek en gij zult vinden.
en ik zie ook in dingen dat alles nodig, uit alles is een les te halen( vaak wel een herhaling).
maarja dat is hoe ik er tegen aan kijkt.
Mee
Mee jul 25 '07
Dat is het probleem, mijn geweten is niet rustig. Ik huiver bij veel dingen die ik zie en lees.
Daarom mijn vragen om te kijken, te voelen, hoe andere het beleven.

Ik denk dat tegenslagen het leren van je lessen is. Noem het een alarmbel, een wakeup call.
Ik heb het dan niet over een slecht cijfer van een toets,maar echte tegenslagen,dingen die je niet zelf in de hand hebt.

Paranormaal of normaal.Dat is de vraag. We noemen het zo,maar is spirualteit niet altijd aanwezig in de gewone wereld,maar zijn we vaak te veel bezig met andere dingen om het te zien of horen.Of willen we graag dat het apart is,zodat we ons kunnen afscheiden van de "normale" wereld of mensen.

En wat zijn gaven? Zijn dat talenten om te ontplooien. Heeft iedereen die. Of kunnen we het ene kunstje beter dan een ander.

Ik oordeel of veroordeel niemand. Ieder heeft zijn eigen weg en eigen kijk op het leven en daarbuiten. Ik stel vragen om beter inzicht te krijgen, in mezelf,in andere mensen, in de wereld, in het hele gebeuren.
En ja, ik sta open voor ieder zijn mening,zijn kritiek, zijn recht voor zijn raap zijn.
LPChip
LPChip jul 25 '07
Kath, dat ben ik niet met je eens.

Ik snap dat je jezelf af en toe wil verwennen, en je kan jezelf ook verwennen, maar niet met een prul waar je eigenlijk niets aan hebt.

Tuurlijk, in mijn voorbeeld heb ik een computer nodig, en ja, ik mag best zo nu en dan mijzelf verwennen door een nieuwere aan te schaffen. Maar ik heb in mijn voorbeeld teen televisie nodig, dus het zou een beetje raar zijn, om dan toch een tv aan te schaffen om mijzelf te verwennen. Daar doelde ik op.

Over tegenslagen:

Iedereen heeft tegenslagen, hoewel ik het woord tegenslagen niet wil gebruiken. Ervaringen vind ik een mooier woord.

Sommige ervaringen krijg je om van te leren, sommige kun je krijgen doordat je dit aantrekt, wat weer kan komen door niet in balans te zijn.

Wat gaven zijn:

Eigenlijk is het hebben van een gave iets wat je je in een vorig leven hebt aangeleerd, en je nu instinctief kan. Je bent weleenswaar vergeten dat je het kan en hoe het moet, maar je komt er bij het leer proces achter dat het je heel makkelijk af gaat.
Mee
Mee jul 25 '07
Weet je, ik vind iedereen zo lief hier voor elkaar. Ik heb net een aantal mails van IkBen zitten lezen en ik heb begrepen dat hij hier niet zo gewenst is. Waarom vraag ik me af. Omdat hij confronterend is. In vele ogen misschien hard. Misschien heeft hij niet de beste communicatieve vaardigheden,maar in veel dingen,zet hij aan tot nadenken. Tot zelf onderzoek.
Is dat fout??
Debiorah
Debiorah jul 25 '07
Ik vind spiritualiteit onlosmakelijk verbonden met mijn dagelijkse leven omdat het bepalend is voor het leven dat ik leid. Ik voel me hierdoor niet boven de rest verheven maar het geeft me wel houvast. Dat is wat ik soms minder waarneem bij mijn medemens, een doel buiten de doelen die ons door de maatschappij opgelegd worden.
In een boek vond ik een mooi stukje:
Misschien stel je jezelf de vraag kan een spirituele levensbeschouwing reëel zijn en datzelfde geldt voor de vraag is er leven na de dood. Een antwoord daarop, praktisch en niet wetenschappelijk. We hebben niets te verliezen als we geloven in het spirituele en leven na de dood. Want als we gelijk hebben zijn we voorbereid op ons voortbestaan. En tijdens het huidige leven zullen we vertrouwen en steun hebben gehad door deze levensbeschouwing. Als we ons vergist hebben en er komt geen voortbestaan dan zullen wij het nooit beseffen. Hoe dan ook kan een dergelijke levensbeschouwing je helpen een leven te leiden met meer aanvaarding en zelfvertrouwen
Ik snap wel dat onze moderne wereld het soms moeilijk maakt om het spirituele pad te volgen. Zeker ook doordat we zo materialistisch zijn gevormd. Maar ik denk ook dat je niet perse jezelf al het plezierig zoals bijv. een tv hoeft te ontzeggen. We leven nu eenmaal in deze tijd en we zijn er zo aan gewend om ons op deze manier te vermaken. Aan de andere kant snap ik niet wat er mis is om te leven in de bossen op water en wat de natuur ons bied. Dit is de natuurlijke weg en als ik bijv. naar nomadenvolken in Mongolie kijk vind ik dit geen arme mensen omdat ze geen tv etc hebben. In mijn ogen hebben zij alles wat werkelijk belangrijk is, het leven en hun geliefde medemens en dier. Ik denk daarom ook dat spiritualiteit vele vormen kent en er per definitie niet een de beste is. Er zit spiritualiteit in een boer die samenleeft met de natuur en er zit spiritualiteit in een monnik. Misschien op een andere manier maar daarom niet minder of meer.
admin
admin jul 25 '07
Voor mij is het om altijd met 1 been in de ene en met het andere been in de "andere" wereld te staan. Ik zou het niet kunnen scheidden. Het is een deel van mij en zonder dat deel ben ik niet compleet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '07
 Origineel bericht van: Mee
Weet je, ik vind iedereen zo lief hier voor elkaar. Ik heb net een aantal mails van IkBen zitten lezen en ik heb begrepen dat hij hier niet zo gewenst is. Waarom vraag ik me af. Omdat hij confronterend is. In vele ogen misschien hard. Misschien heeft hij niet de beste communicatieve vaardigheden,maar in veel dingen,zet hij aan tot nadenken. Tot zelf onderzoek.
Is dat fout??

Hier wil ik graag op reageren omdat het helaas niet de hele waarheid is. Je hebt gelijk dat ikben probeert aan te zetten tot zelfonderzoek en dat hij ook confronterend is. Echter zijn er andere eigenschappen die het onmogelijk maken om met Ikben een gesprek te voeren. Hij toont geen respect voor andersdenkenden mensen, geeft geen antwoorden op vragen en gaat niet in op feitelijke onjuistheden in zijn verhaal. Daarnaast stelt hij enkel en alleen maar vragen. Laat ik daarbij voorop stellen dat Ikben niet gebanned is, en dat hij er zelf voor kiest om niet meer te posten. Merudi heeft wel degelijk geprobeerd om ook voor hem een spiegel te zijn, echter heeft hij er niet in willen kijken. Jammer voor hem, maar ook daar zullen we hem niet over veroordelen.

Iedereen verdient respect, maar ga je respectloos om met anderen, wees dan niet verbaasd als je dat rouw op je dak komt.

Tot slot: Iedereen oogst wat hij zaait. Zaai dan ook alleen maar liefde en respect.
IkBen
IkBen jul 26 '07
Er zitten geen feitelijke onjuistheden in mijn verhaal slechts (door jou en wellicht anderen) vermeende onjuistheden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '07
@Ikben: Misschien kun je beter reageren op die plekken waarin we de feitelijke onjuistheden aanduiden in plaats van dat in dit onderwerp te doen. Je kan dan meteen inhoudelijk aangeven waarom het vermeende onjuistheden zijn. Vooralsnog zijn het onjuistheden waarop je niet inhoudelijk bent ingegaan, en dus je gelijk hierin nog niet is aangetoond. Zolang je structureel niet ingaat hierop, zul je dus ook structureel onjuistheden op je naam blijven houden.
Ayasha
Ayasha jul 26 '07
LPChip; ik kijk ook amper naar tv. Maar tì³ch zou ik een nieuwe kopen als deze stuk gaat. Waarom zou ik het niet doen? Ze worden niet gemaakt om in de winkel te blijven staan. Zoalsk al zei, als je enkel koopt wat je echt nodig hebt (want een pc en geld heb je eigenlijk ook niet echt nodig, zonder ga je niet dood) gaan we met zn alleen weer de bossen in. ;)En dat zie ik niet zo zitten want ik houd niet van insecten.

NiMs als Ikben hier niet mag reageren o jou, waarom mag jij hier dan wel over hem praten? Eerlijk blijven. Dan had je het haar moeten pb'en met de reden waarom je het niet in het topic gedaan hebt.
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420