Loading...
nl

Alle kinderen mogen meedoen.............

Thomas A
Thomas A jul 24 '07

Leergeld!!!

In Nederland leven zo'n 300.000 gezinnen beneden het bestaands minimum. (In Nederland gaat het om 15% van de schoolgaande populatie). De kinderen uit deze gezinnen worden hierdoor van veel activiteiten uitgesloten waardoor zij een sociale achterstand kunnen/zullen ontwikkelen. Veel van deze kinderen sporten niet, kunnen niet mee met schoolkampen, geen muziek of danslessen enz. Gevolg is dan ook dat deze kinderen gemakkelijk in de groep van leeftijd genoten achtergesteld of zelfs verstoten kunnen worden. Hoe het voor een kind voelt om nergens aan te kunnen deelnemen, behoeft amper uitleg!!!!.

Sinds 1996 is de stichting leergeld actief en heeft inmiddels zo'n 60 afdelingen door heel Nederland. De stichting is in het leven geroepen om kinderen uit gezinnen die van een minimum moeten rond komen, toch te laten deelnemen aan schoolse en buitenschoolse activiteiten. Zo kunnen er per kind per jaar 1 schoolse en 1 buitenschoolse activiteit aangevraagd worden.

De procedure is erg eenvoudig. Heb je kinderen (tot 18 jaar) en is er geen geld om ze te kunnen laten deelnemen aan hun lievelings sport en/of te dure schoolexcursie, neem dan contact op met onze stichting. Er komt dan een intermediair langs om gegevens op te nemen.
(er is nodig een kopie van de inkomens specificatie, een kopie van het laatste bankafschrift en er zullen een aantal vragen worden gesteld en ingevuld). Het bezoek duurt ongeveer een uur en de gegevens zijn alleen voor Leergeld; er wordt dus niets doorgespeeld!

Leuk om te weten wellicht is dat de stichting in 1996 is opgericht door een hoge medewerker van Phillips en inmiddels landelijk enkele honderden (vrijwillige) medewerkers heeft en daar ben ik er een van. Het beschikbare geld is afkomstig van o.a. bedrijven, woningbouwcorporaties, rijke mannenclubs als Rotary en Lions, locale overheden, allerlei fondsen, enz enz!!!!.

Schroom niet en contact http://www.Leergeld.nl laat je kinderen meedoen!!!!
Tip mensen in je omgeving die het (fin.) moeilijk hebben

Groetjes

Thomas
Delen:
LPChip
LPChip jul 24 '07
Een mooie instelling Thomas. Je mag jezelf trots rekenen dat je deel uit maakt van zo'n instelling.
admin
admin jul 24 '07
En goed van je om het onder de aandacht te brengen, veel mensen kennen deze stichting niet.
Thomas A
Thomas A jul 25 '07
Chip, het is inderdaad echt heel mooi werk, zeker als je bedenkt hoe de stichting in elkaar steekt en waar de inkomsten vandaan komen. Daarnaast hebben de intermediairs een informerende functie. Er zijn erg veel mensen niet op de hoogte van allerlei extra (gemeentelijke) mogelijkheden voor minima en bovendien vinden zij zelf vaak niet de wegen naar adequate hulp. Hierin ondersteunen we ook.
Karin, het is ook heel moeilijk om een orgaan goed onder de aandacht te brengen, maar we doen er alles voor om gezien te worden.........

Thomas
Debiorah
Debiorah jul 25 '07
Heel mooi en dankbaar werk lijkt het mij en ik vind het ook erg goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht. Ik ben zelf in mijn jeudg opgegroeid in een buurt vol met minima, en ik weet nog goed hoe arm sommige mensen waren. Ook vond ik het altijd erg jammer als kinderen waaronder een vriendin van mij nooit meekon op schoolreisje. Daarom vind ik dit zeker een hele goede stichting.
admin
admin jul 25 '07
Zo is er ook de mogelijkheid om extra kinderbijslag te kunnen krijgen als je kind medische problemen heeft, mijn twee oudsten hadden dat recht al jaren en ik weet het pas sinds kort. Vervelend als je daar dan zo laat achter komt, vooral als het water je inderdaad wel eens aan de lippen staat. Sinds ik werk en een gedeeltelijke uitkering ontvang van de sociale dienst heb ik veel armoede om ma heen gezien. Vroeger zag ik het ook wel maar het komt wel heel dichtbij als je de mensen ontmoet en leert kennen.
Thomas A
Thomas A jul 25 '07
De leergeld grens is een inkomen van 112.5% van het minimum inkomen (lees uitkering) in die zin kun jij zonder meer een beroep doen op de stichting voor jouw kinderen tot 18 jaar. Fijn om te weten wellicht is dat er in jouw woonplaats een afdeling van de stichting zit. Op http://www.leergeld.nl vindt je de adressen
Je kunt je kinderen via de stichting zo op een sport laten gaan en er kan ook sportkleding worden aangevraagd.

Thomas
admin
admin jul 25 '07
Ik heb de site al uitgeplozen Thomas :)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie