Loading...
nl

leven in deze wereld

Heidelroos
Heidelroos sep 14 '07
Jep,
zoals gezegd, het vergemakkelijkt..
Maakt absoluut niet gelúkkiger...

feileacan (Had je geen andere naam kunnen kiezen hahaha :))
Wegvluchten van een thuis is zo vervelend..
Ik herken het..
Niets is zo fijn als thuis, je eigen gezinnetje, waar je je op je gemak mag voelen, waar je jezelf kan zijn, je tranen huilt en je lach laat schallen, waar je scheetjes in bed laat en waar je kinderen opgroeien.. waar je de hond ziet rondlopen en de katten met elkaar spelen, waar je eigen geur hangt en je eigen energie,
Je weet wel, waar je je voledig thuis moet voelen...

Ik heb in een stad gewoond en ben nu terug naar mijn geboortedorp..
en hey.. ik fiets weer lachend door de straten..
Ik voel me vrijer :D

Liefsssssssssssss
admin
admin sep 15 '07
Lol Heidelroosje, Féileacán betekent vlindertje in oud Gaelic-iers.
Maak er maar vlindertje van of karin, das ook goed hoor
Thomas A
Thomas A sep 16 '07

Stilte, hooguit wind die het water bewoog en het deed lijken alsof de loopsteiger en schip was. Maar verder alleen met 2 van mijn dierbaren en als kinderen starend naar alles wat echt was. Stil en verwonderd als drie kinderen, starend naar de overkant als was het enige wat nog bestond. Ik kon niet anders dan mijn gevoel volgen die mij zei dat er verder niets nodig was…………
Het maakt ook niet uit hoe oud je bent om je kind te kunnen voelen. Mij koste het moeite, maar de aandacht die ik besteedde, om weer in contact te komen met mijn eigen innerlijk kind – en zijn belevingen – gaf mij een heel stuk van mijn onbevangenheid en kinderlijke ontvankelijkheid terug. Die laatste houding, die soms vreselijk veel weg heeft van ongeremde spontaniteit.

Raar dat je onbevangen kunt zijn, terwijl je levensweg je heel veel inzichten hebben gegeven in hoe het zo ongeveer in elkaar steekt (voor mij). Onbevangen zijn betekent ook niet denken en louter invoelen wat je ervaart. Onbevangen ervaren is ook dat je iets kunt laten zijn zoals het is en dat helemaal tot je laten komen in zijn hoedanigheid.
Ik ben er in de tussentijd ook wel achter gekomen, dat het kindstuk wat in een ieder aanwezig is het beste uitgangspunt is om aan dit leven deel te nemen. Spontaniteit, eenvoud, eerlijkheid, veerkracht, ontvankelijkheid, voelen en niet denken hoort allemaal bij de kindertijd. Juist hier ligt ook de ware aard van ons verscholen. Gek is dat toch dat hele stukken hiervan voor velen afgedekt zijn door verplichtingen, aangepast leven rollenpatroon, condities enz. Ook niet zo gek dat we soms niet meer weten waar we staan en volgen wat er verwacht wordt.
Voor mij was dit jaren leven in deze wereld, al kleurde ik zoveel mogelijk wat ik zelf deed in mijn kleuren.
Ik was het kind heel lang vergeten, ik moest toch immers vol-wassen zijn? Ik kan nog maar moeilijk geloven in al het weten (en willen weten van het niet weten) als even kind zijn zo kompleet kan voelen en onbevangen zijn zo heel………….

Thomas
Wendy's
Wendy's okt 8 '07
Jah, mijn vader heeft me dus zover gekregen om meer als 30uur per week te werken in de horeca als bediening, en daarlangs 20 uur te sporten! Nu krijg ik geld, maar ben ik gelukkig? NEEE, want het is te veel voor mij! en hij ziet da nie.. dit is niet wat ik wil

heel erg irritant
Debiorah
Debiorah okt 14 '07
 Quote:
Jah, mijn vader heeft me dus zover gekregen om meer als 30uur per week te werken in de horeca als bediening, en daarlangs 20 uur te sporten! Nu krijg ik geld, maar ben ik gelukkig? NEEE, want het is te veel voor mij! en hij ziet da nie.. dit is niet wat ik wil

heel erg irritant

Dat kan ik mij heel goed voorstellen wendy, ik heb zo niet een oplossing voor je maar hoop toch echt dat ze gaan inzien dat dit teveel is. Als je rekent heb je dus 50 uur aan verplichtingen in de week die jijzelf niet ziet zitten. Eerlijk gezegd ben ik benieuwd hoe lang je dit vol gaat houden, en kan houden. Ik snap ook niet waarom je ouders niet zien dat je hierdoor niet leeft maar geleefd wordt. Nou meid veel kracht toegewenst en blijf jezelf!
Wendy's
Wendy's okt 14 '07
jah 20 uur sporten vind ik heeeell leuk! maar dat werken :S, en door zoveel werken wordt ik moe en gaat schaatsen wat minder af en toe!
En ik ben ook sinds gisteren ziek, doordat het te druk is volgensmij..
maar ik wil ontslag gaan nemen, en van mam mag dat.. maar pap die vind van niet maarjah die heeft niks over mij te zeggen vindk
Debiorah
Debiorah okt 14 '07
Ik snap dat je dan al te moe bent om je sport te beoefenen. en als je denkt dat je al ziek wordt van de druk zou ik echt voor jezelf kiezen. Niemand heeft er wat aan als je straks niks meer kunt doen. Je zou er misschien een baan bij kunnen hebben maar dan wel een die bij je past.
Anne
Anne okt 14 '07
Wendy 1 ding heb ik goed geleerd en dat is dat je goed naar jezelf moet luisteren jou lichaam en geest geeft heel goed aan wat je aan kan en wat niet. Je papa kan dan dwars zitten maar luister naar jezelf.
Groetjes aNNe
Wendy's
Wendy's okt 14 '07
dank jullie :D

Ik heb vandaag gezegt dat ik ontslag wil nemen. Omdat het te veel voor mij is. Ik zei: 'dan ben je maar teleurgesteld, ik heb het tenminste geprobeerd'. En dan zegtie dat ik niet luister ;). Maarjah, ik neem binnenkort gewoon ontslag, hij kan daar toch niks meer aan doen! :P
Debiorah
Debiorah okt 14 '07
Dapper van je dat je deze keuze hebt gemaakt! Hoop dat je vader zijn oordeel spoedig zal wegebben en dat hij ziet dat je het veel beter doet als je achter iets staat. Succes!
admin
admin okt 15 '07
Sterkte Wendy, knap van je om zo goed naar jezelf te luisteren.
Wendy's
Wendy's nov 5 '07
Vandaag werd mij gezegt dat mensen zoals hier beschreven worden niet kunnen overleven in de maatschappij, kwam best hard aan bij mij!!

hoe denken jullie daar over??
Wendy's
Wendy's nov 5 '07
Ik denk dat deze mensen (waarbij het niet alleen om het geld gaat), beter kunnen overleven in de maatschappij in 2012!!!
Hun zijn hier van bewust??

Ik denk dat ze hun doel moeten vinden, waarvoor ze hier op aarde zijn (bijvoorbeeld het helpen van anderen). En die op een goede praktische manier moeten uitvoeren, als je iets wil kan alles!!

Het gaat mij meer om geluk dan om het geld. De meeste mensen die werken hebben als doel: 'geld'. Ik heb dat doel helemaal niet.. en daarom is mij gezegt: 'Jij zal nooit kunnen overleven in deze maatschappij'. En dat is echt zo letterlijk tegen mij gezegt!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 6 '07
 Origineel bericht van: Wendy's
Vandaag werd mij gezegt dat mensen zoals hier beschreven worden niet kunnen overleven in de maatschappij, kwam best hard aan bij mij!!

hoe denken jullie daar over??

Ik had ze meteen een Merudi visitekaartje in de handen gedouwd. En gezegd, kijk eerst maar eens hier, dan praten we verder.
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
 Quote:
en daarom is mij gezegt: 'Jij zal nooit kunnen overleven in deze maatschappij'. En dat is echt zo letterlijk tegen mij gezegt!!

Klinkt mij o zo bekend in de oren! Snap dat dit even hard aankpomt. Ik herken hoor het regelmatig. Vooral van mijn oma, zij zegt dat de wereld nooit zal veranderen en dat je je aan moet passen in de maatschappij.Dit zeggen ze omdat de maatschappij verhard is.
Ik luister en toon begrip voor haar standpunt, ik weet dat het voor haar heel moeilijk te bevatten is "De nieuwe tijd". Helaas zijn er nog vele met haar. Maar voor mij geeft het niets, in ieder geval niet meer. In eerste instantie voelde ik mij ook vreemd na de eerste confrontatie met deze slogan. Nu heb ik toch echt het gevoel dat ik beter weet. Ik kan niemand dwingen dezelfde visie als mij te hebben, wel kan ik begrip tonen en mijn visie delen. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt en dat het je sterkt.
Wendy's
Wendy's nov 6 '07
dankje :)
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
Ik deel mijn ervaringen graag, vind het zelf ook fijn om af en toe bevestigd te worden in mijn gevoelens en gedachtes. Gelukkig kan dat hier op merudi. :)
Hoe is het trouwens gegaan met de tijd voor jezelf?
Wendy's
Wendy's nov 6 '07
Werk bedoel je??

Ik heb de baas gesproken, en gezegt dat ik wil stoppen. Zowieso moet ik dan de volgende maand afwerken staat in het contract. Omdat we personeel tekort komen, moet ik blijven werken doordeweeks. Eerst hadden we afgesproken in november wordt het 20 uur, maar nu sta ik nog steeds 30 uur ingepland!! :@

afgelopen week had hij een sollicitant, dus misschien dat we personeel erbij krijgen, zodat ik minder kan werken! Dat hoop ik.
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
Ja bedoelde hoe het verder gegaan is na wat hierboven in het topic stond. Hoop voor je dat er snel nieuw personeel komt. Kan me voorstellen dat de dagen nu steeds langer beginnen te voelen.

Ik wens voor je dat je wat meer tijd en ruimte krijgt om te eigen pad te gaan. Want volgens mij ben je een hele krachtige meid. Ik denk dat iedereen wel eens verstrikt raakt in de denkbeelden van de heersende orde. Dus wees niet bang om in jezelf te geloven.
dragon
dragon nov 6 '07
tsja, er zijn veel mensen die mensen zoals wij niet realistisch vinden. Ik denk dan altijd: "ik ben er nog steeds hoor!".

Natuurlijk is het altijd een kunst om de balans te vinden. Ik ben niet gek op deze maatschappij, maar heb niet de ballen om in een hutje in het oerwoud te gaan wonen :), bij wijze van....

Het is een kwestie van keuzes en consequeties en dat is niet altijd even gemakkelijk. Daarom is een verzamelplek als Merudi erg fijn.

Hey Wendy, veel succes hoor!!!
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske