Om welke reden is geld vies, als je het kleiner bekijkt?
Is iedereen wel zo eerlijk naar zichzelf?
Waar woon je prettiger met je kinderen..
In een armoedige wijk met veel criminaliteit drugs en woede op elkaar?
Mensen opeen gestapeld in een flat, zonder vrijheid met alle depressie tot gevolg, ge-decompenseerde mensen, geen vrijheid, geen rust, geen acceptatie, discriminatie en geweld?
Geen geld, van armoede niet te eten.. elke dag naar je werk, doodmoe thuiskomen, Een fietsenband die steeds lek is, maar je kunt geen fietsenbanden betalen.. geen energie meer om lekker met je kinderen naar de bossen te gaan.. geen autootje om naar die bossen te kúnnen rijden..
De lege heroïnespuiten op de grond op straat..
Je kind van acht komt thuis met een heroïnespuit in haar handje..en zegt trots 'kijk eens wat ik gevonden heb in de speeltuin hierachter mama, is dat niet gááf'
Dit enkel, omdat de gemeente je in een huis heeft gestopt na de scheiding. In een volksbuurt waar je niet eens buiten de deur durfde, ...waar je kinderen in het speeltuintje hierachter de kop ingeslagen werd door volksbuurtkindjes..
Je uitscholden voor kutwijf en kankerhoer als je op ze af liep om te zeggen dat het niet goed / okay was om met stenen op mijn kinderen hun hoofd te gooien..
Dat vervolgens de moeder naar buiten kwam en mij aan mijn arm trok om duidelijk te maken dat het wél héél normaal is dat kinderen met stenen op hoofden van andere kinderen kunnen gooien..
Maarja...
Nu heb ik ietsje meer geld dan toen..
Ik ben gaan studeren..
Heb een beter betaalde baan.
Ik heb geluk een beetje afgekocht, gemanipuleerd..
en ik kom er openlijk voor uit, zonder me te schamen hoor
Ik mag jongeren begeleiden / helpen in ene bepaalde levensfase / groei...
En krijg er maandelijks een goed bedrag voor terug...
Is het verkeerd?
Nee, mijn leven draait niet OM geld..
Het vermakkelijkte mijn leven, ik heb er een veiligere leefomgeving voor mijn kinderen van kunnen kopen..
En ik ben zelfs héél dankbaar voor deze verandering..
De maatschappij is, zoals ze op dit moment is..
Noem haar maar verrot..
Noem mensen maar verrot als ze geld gemakkelijk vinden..
Er is zoveel kapot gegaan door geld, zóveel kapot gegaan..
Zoveel verloren gegaan.
Écht....ik ben me er van bewust..
Maar het heeft me ook zoveel moois gegeven..
De unieke besneeuwde bergen in Oostenrijk, de Maya tempels te mogen aanschouwen in Mexico.. Het onderwaterleven mogen ervaren.. Het italiaanse eten te mogen proeven..
De wind van de zee in mijn gezicht..
Het Franse bourgondische leven geprobeerd..
En nog wat over te houden voor goede doelen..
Niet om schuldgevoel af te kopen, maar om te kunnen hélpen..
Mijn zoon willen later kok worden en de andere wil later met dieren gaan werken..
Is prima,
Ik hou van ze zoals ze zijn in essentie...
Iemand moet maar gaan doen waar hij of zij goed in is..
Liefs