Loading...
nl

Grunie: Mijn verhaal

Debiorah
Debiorah aug 17 '07
Ik heb nog geen jaren ervaring maar kan me hier goed in vinden.
 Quote:
Ook dat er véél misverstanden rondom autisme heersen...
Ze zouden niets voelen, of tonen geen emotie, men zegt dat ze leeg uit hun ogen kijken, geen contact zouden maken..
we hebben allemaal autisme in ons..Maar het is maar hoeveel last de omgeving en jijzelf er van hebt...dan spreekt men pas van een stoornis toch?


In mijn werk en opleiding ervaar ik dit ook. Ik vind het ook heel raar dat mensen kunnen denken dat ze geen emoties of sociale behoeftes hebben. Een ander punt wat ik raar vind is dat men zegt dat autisten geen fantasie hebben. Ik vraag me af hoe het dan kan dat ze zich met heel weinig kunnen vermaken, bijv. een touwtje of grasspriet. Een heleboel kinderen in deze tijd kunnen zich alleen nog vermaken met populair speelgoed.
Ik heb ook vaak het gevoel dat de jongen waarmee ik werk met zijn ogen dwars door me heen ziet. Ik kan niks voor hem verbergen, dat is juist zo puur.
LPChip
LPChip aug 17 '07
 Origineel bericht van: Grunie
LPChip: hoe vind ik nu voor Lucas de balans tussen het 'aanpassen aan de huidige maatschappij' en zijn spiritualiteit?? Ik ben zelf net begonnen aan mijn eigen spirituele ontdekking. Er is natuurlijk geen kant en klaar antwoord op deze vraag, maar misschien weet je een boek, website of iets anders.


Dat vind ik een lastige vraag. Vooral omdat ik in dit geval uit eigen ervaring praat. Ik denk niet dat er boeken of sites zijn die hierover gaan. Ik ken ze niet in ieder geval.

Maar ik kan je wel vertellen hoe Lucas het beleeft. Misschien dat dat jouw helpt om de balans te vinden. Lucas heeft dankzij zijn "schedel ervaring" de mogelijkheid gekregen om een link met zijn spirituele ik te vormen. Hoewel hij op dit moment deze kennis gebruikt en projecteert op zijn omgeving, kan hij deze kennis niet voor alle situaties gebruiken omdat andere mensen die wel materialistisch zijn ingesteld, deze acties niet bevatten en daarom misbruik kunnen maken van deze dingen.

In het spirituele zijn er namelijk geen slechte dingen, waardoor mensen die zo'n link als Lucas hebben, daardoor meestal naief zijn. Ze zien de gevaren niet omdat deze niet bestaan op de plek waar de spirituele link naartoe gaat. In feite hoef je hem alleen te beschermen tegen de gevaren van het materialisme. Ik weet uit ervaring dat er meer zaken zijn in het materialisme waar hij mogelijk ook op gewezen moet worden, alleen kan ik deze niet inschatten omdat de mensheid langzamerhand richting het spirituele gaat.

Zou je Lucas nu naar het niveau van nu tillen kwa materialisme, dan is de kans groot dat zijn omgeving spiritueler is dan lucas waardoor hij dan doorslaan in het materialisme.

Mijn beste advies is dan ook, vertrouw op je gevoel bij bepaalde beslissingen, en als het mogelijk is, laat Lucas op zijn gevoel vertrouwen. Doe je dit goed, dan zal jij maar ook Lucas daarvoor beloond worden.

EDIT: Mocht je een leidraad nodig hebben voor bepaalde beslissingen, denk dan aan de natuur. Aan zonsopgang, dieren, instinct, etc...
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki