Quote:
Ook dat er véél misverstanden rondom autisme heersen...
Ze zouden niets voelen, of tonen geen emotie, men zegt dat ze leeg uit hun ogen kijken, geen contact zouden maken..
we hebben allemaal autisme in ons..Maar het is maar hoeveel last de omgeving en jijzelf er van hebt...dan spreekt men pas van een stoornis toch?
Ze zouden niets voelen, of tonen geen emotie, men zegt dat ze leeg uit hun ogen kijken, geen contact zouden maken..
we hebben allemaal autisme in ons..Maar het is maar hoeveel last de omgeving en jijzelf er van hebt...dan spreekt men pas van een stoornis toch?
In mijn werk en opleiding ervaar ik dit ook. Ik vind het ook heel raar dat mensen kunnen denken dat ze geen emoties of sociale behoeftes hebben. Een ander punt wat ik raar vind is dat men zegt dat autisten geen fantasie hebben. Ik vraag me af hoe het dan kan dat ze zich met heel weinig kunnen vermaken, bijv. een touwtje of grasspriet. Een heleboel kinderen in deze tijd kunnen zich alleen nog vermaken met populair speelgoed.
Ik heb ook vaak het gevoel dat de jongen waarmee ik werk met zijn ogen dwars door me heen ziet. Ik kan niks voor hem verbergen, dat is juist zo puur.