Vanavond voor het eerst op dit forum terecht gekomen. Ik was op zoek naar info over 'gevoelige kinderen' en kwam via nieuwetijdskinderen op de website van Merundi.
Ik ben zo zoekende, het is verschrikkelijk. Ik kan ook echt een epistel schrijven maar dat is ook weer niet de bedoeling. Het gaat voornamelijk over mij en mijn kinderen. Waren mijn kinderen er niet geweest, was ik nooit in het proces gekomen waar ik nu in zit. En als ik dan lees dat kinderen hun ouders uitkiezen dan worstel ik zo met de vraag: wat moet ik van mijn kinderen leren?
Maar ook: is het wel de bedoeling dat ik zo met deze vraag worstel? Denk ik niet te veel na? Hoewel ik zelf het idee heb dat ik (bijna) alle beslissingen intiutief neem, zit ik zo in mijn hoofd, in mijn gedachten. Alles afwegen. Doe ik het wel goed? Mijn gevoel zegt namelijk: ik doe het niet goed. En dat heeft met name betrekking op mijn oudste kind.
Zelf heb ik bedacht: mijn oudste moet van alles, mijn middelste hoeft helemaal niets en mijn jongste mag zijn wie ze is. Maar goed, ìk treed mijn kinderen met deze instelling tegemoet en dus gaan zij er naar handelen en zijn.
Mijn middelste is geboren met een schedelafwijking en dit is gecorrigeerd toen hij 1 jaar oud was. Hij is vanaf zijn geboorte ons zorgenkindje geweest. Hij wordt in september 4 en al die tijd vragen wij ons af, wat is er met hem aan de hand.
Nu blijkt hij cognitief helemaal 'gemiddeld' te zijn dus houdt de hulpverlening grotendeels op. Maar het ligt niet op het cognitieve vlak. De laatste tijd realiseer ik mij dat hij erg gevoelig is. Er hoeft maar 1 zandkorreltje in zijn sandaal te zitten, het strand oplopen is een probleem, terug met zijn voeten in het gras, ook een probleem. Zo realiseerde ik mij dat hij dat ook heeft met geluid of met licht. En is dat de reden waarom hij geen initiatief toont in het dagelijk leven, is het daarom dat hij vanaf zijn geboorte geen exploratie drang heeft getoont? Werd hij toen al overprikkeld?? Allemaal vragen.
Dat ik nu hier terecht ben gekomen, maakt het voor mij nog complexer. Er wordt een nieuwe dimensie toegevoegd aan mijn vragen....
Ik zal de komende tijd nog vaak hier en op de site zijn om te kijken of dit de weg naar een aantal antwoorden is. Voor vanavond is het al weer genoeg. Ik moet snel naar bed want qua energie houdt het niet over bij mij. Daar moet ik ook nog wat aan doen.
Als iemand een wijze raad voor mij heeft......