Loading...
nl

Groningers maken massaal melding UFO's

sefewet
sefewet jul 18 '07
een monotoom geluid hoor je vaker bij ufo dingen, is me opgevallen.
Ayasha
Ayasha jul 18 '07
Vermoed dat vrijwel elke camera met een magneet die sterk genoeg is van slag geraakt. Tenminste ik meende dat mijn vader mij ooit zo iets verteld heeft. Maar dan moet je natuurlijk wel een vrij sterke magneet hebben. ì³f heel veel energie. En gezien het verhaal ga ik er vanuit dat er aardig wat energie aanwezig was.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '07
In principe heeft een digitale camera helemaal geen last van een magneet want er zitten geen magnetische onderdelen in (zoals wel bij een harde schijf is). Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het apparaat dmv electromagnetische straling van slag is. Maar als dat het geval was, was dit niet enkel het geval op de telefoon/camera, maar moet de hele buurt last gehad ervan hebben. De TV zou bijvoorbeeld niet meer te zien zijn. Zoiets lijkt me wel opvallen. Dus hoewel het plausibel zou zijn dat het veel energie is, wordt het minder waarschijnlijk gezien de rest van de buurt hier weinig van gemerkt heeft. Misschien is er een speciaal apparaatje aan boord dat alleen maar verhinderd dat er foto's gemaakt kunnen worden? :S
Ayasha
Ayasha jul 19 '07
Afhankelijk van wat 'het' moet voorstellen. Is het misschien ver genoeg geëvolueert om te zorgen dat het maar op 'kleine schaal' is. We weten immers niet wat tv van de vertelster deed. Evemin wat die van de buren deed enz, misschien wì¡s er ook wel storing. Maar heeft niemand er echt bij stil gestaan. als hier de hele straatg zonder tv zat zouden we het niet weten als het maar een uurtje oid is hoor. Dan zouden we denken dat onze tv gek deed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '07
Dat zou idd goed kunnen kath, dat weet ik ook niet precies. Maar als dan vraag ik me toch af, als ze dat allemaal zouden kunnen, is het dan niet makkelijker om je gewoon onzichtbaar te maken voor iederen :/?
Debiorah
Debiorah jul 19 '07
Misschien willen ze wel gezien worden, maar niet door iedereen.
sefewet
sefewet jul 19 '07
ik heb ook wel vaker gehoord van ufo s dat ze in een soort van poort kunnen verdwijnen en dan daar ook weer uit verschijnen.
maarja dat zijn alleen verhalen en ik weet het zelf niet echt zeker daarover.
Ayasha
Ayasha jul 19 '07
NiMS en wat als ze wel gezien willen worden maar niet op foto vast gelegd willen worden?
Misschien willen ze enkel tonen dat ze er zijn. Als je ze op foto of video zou kunnen vast leggen. Tegenwoordig kan men veel met foto's en wie weet wat wij allemaal zouden ontdekken. ;)
Kan heel goed dat dat niet helemaal hun bedoeling is. ;)

Stel je voor dat jij als ufo hier een kijkje komt nemen, en 3 jaar later staat er een horde mensen op je planeet om daar te gaan wonen omdat ze hun eigen planeet naar de ..... geholpen hebben.
sefewet
sefewet jul 19 '07
ik wil geen aliens hier ik vertrouw ze ook niet, ze wachten juist totdat de mens zichzelf aan het kapot maken is dan komen ze hier wonderen verrichten en uiteindelijk is hun doel geheid deze wereld over te nemen en uiteindelijk zelf te vernietigen, klinkt misschien doom denkerig en heel erg wantrouwend en al.
maar mijn gevoel zegt over die aliens dat ze weggekickt van deze planeet moeten worden.
Debiorah
Debiorah jul 20 '07
Misschien lijken deze aliens wel meer op ons, of wij op hen dan we denken.
Ayasha
Ayasha jul 20 '07
sefewet mijn gevoel zegt dat je het beter kan laten voor wat het is. Het is die vijandige houding die uiteindelijk inderdaad tot dat zal leiden.

Is het dan nog niet duidelijk dat alles wat wij doen gespiegelt worden? Dat alle oorlogen etc door ons veroorzaakt worden? Wij gaan er vanuit dat het gaat gebeuren dus gedragen ons er naar. Jij bentdaar een heel mooi voorbeeld van sefewet. Die vijandigheid, als ze inderdaad zo ver ontwikkelt zijn, zullen zij ons ook gaan wantrouwen. Want als je gewantrouwd word, dan ben je 'in gevaar'. Degene die wantrouwd voelt zich in het nauw gedreven, en katten in het nauw maken rare sprongen.

Zolang de mens op deze manier blijft denken zullen we inderdaad ons eigen doodsvonnis aan het schrijven zijn. Met als kers op de taart dat we het zélf ondertekenen. Al dan niet met handtekening van mijnheer alien.

Neen, ksnap die manier van denken niet. Die hoort niet....Wie zegt dat ze ons niet een duwtje in de juiste richting komen geven? Dat ze hier geen wonderen komen verrichten om ons te helpen? Hoewel als ik hen was zou'k er ook een bom op gooien. Alweer ongedierte verbannen. (dat zou'k nu ook doen alsk et kon maar helaas heb ik die macht niet :D)
sefewet
sefewet jul 20 '07
voor de rest zijn alle soorten wel welkom, alleen de soort met de grote ogen en die grote hoofden niet, waarbij jezus achtige lui ook te zien zijn.
alleen die niet voor de rest zijn anderen welkom. en laat ze ook goed integreren:P.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '07
Waarom zijn die niet welkom? Iedereen is welkom zolang ze maar niets kwaads in de zin hebben. Ik heb meer schrik van bepaalde mensen hier, dan van bepaalde mensen hierboven, dus ja, wie zijn wij om te oordelen?
Thomas A
Thomas A jul 20 '07
Julien; "Ik heb meer schrik van bepaalde mensen hier...........

Ha ha, daar hoef je niet van te schrikken. Ze zijn nogal gemakkelijk her-kenbaar; ze willen iets van je. Juist zij die niets van je willen en een open contact met je aangaan - zonder dat er iets moet - tonen hun vrije ziel en zullen dit ook in de ander raken............

Thomas
JulienMoorrees
Tja, iedereen wil altijd wel iets van je. Al is het alleen maar aandacht ;).
LPChip
LPChip jul 20 '07
 Origineel bericht van: sefewet
voor de rest zijn alle soorten wel welkom, alleen de soort met de grote ogen en die grote hoofden niet, waarbij jezus achtige lui ook te zien zijn.
alleen die niet voor de rest zijn anderen welkom. en laat ze ook goed integreren:P.

En waarom zouden de "aliens" er zo uit zien? Wie zegt dat dit gelijk is aan eventueel eerder bezoek?

Verder ben ik het eens met wat er boven gezegd is. Een vooroordeel hebben is zo'n beetje het slechtste wat je kan hebben. Niet alleen naar dingen waar je weinig van snapt/weet, maar ook naar andere mensen toe.

Wanneer je een vooroordeel hebt, zul je niet meer in staat zijn om datgeen waarvan je een vooroordeel hebt, te zien zoals je het hoort te zien, en zal je blik altijd aangetast zijn.

Ik zal een voorbeeldje geven. (puur hypothetisch!!!)

Jouw zus (even aannamen dat je er een hebt) heeft een nieuwe vriend. Van horen zeggen, heb je vernomen dat hij een crimineel is. Je gaat hem voor het eerst ontmoeten. Vanwege de eerder gehoorde geruchten, ga je skeptisch en bevooroordeeld heen. Je let op wat hij doet enz. en let op je eigen spullen.

Hoewel achteraf blijkt, dat dit gelogen was, zal hij aan jou zien dat je op alles let, en zal hij jou niet meer vertrouwen.

Met andere woorden, wat een fijne relatie had kunnen zijn, is voorgoed verloren. En zo werkt het altijd met vooroordelen.
JulienMoorrees
Mensen zitten vol met vooroordelen en negatieve associaties over anderen. Ook degenen die het openlijk uiten van stereotype denkbeelden als sociaal zeer onwenselijk zien, laten hun gedrag op onbewust niveau wel degelijk sturen door vooroordelen.

Dat stelt gedragswetenschapper prof.Wigboldus die vrijdag aan de Radboud Universiteit in Nijmegen een nieuw laboratorium opent. Proefpersonen worden daar gedragswetenschappelijk onderzocht in een virtuele omgeving die kan veranderen. Daadwerkelijk gedrag is tot nu toe in de sociale psychologie te weinig gemeten, aldus Wigboldus.

Wigboldus heeft al onderzoeken in het nieuwe lab gedaan. Bij één van die onderzoeken moest een proefpersoon een virtueel bushokje binnenlopen waarin een Marokkaans dan wel een Nederlands door de computer ontworpen persoon, een zogenoemde avatar, stond.

Ondanks dat de proefpersonen na afloop zeiden dat de Marokkaanse avatar er vriendelijker uit zag dan de Nederlandse, hielden ze toch allemaal onbewust meer afstand tot de Marokkaan. Ook transpireerde elke proefpersoon bij de namaak-Marokkaan meer, terwijl iedereen wist dat deze persoon een avatar was.

Wigboldus stelt dat juist de onbewuste stereotypering erg gevaarlijk is. ”žJuist omdat we ons er niet van bewust zijn, kunnen we ons gedrag ook niet corrigeren. In de praktijk wordt daardoor dus wel gediscrimineerd”, is de overtuiging van de professor. Onderzoek in het Nijmeegse laboratorium moet bijdragen aan de kennis over de vele, onbewuste vooroordelen en hun invloed op ons gedrag, aldus Wigboldus.

bron: http://www.goedzo.com/index.php/2006/03/09/we_zitten_vol_met_vooroordelen
Ayasha
Ayasha jul 20 '07
 Origineel bericht van: sefewet

ach ach sefewet, denk dat je 1 keer te veel naar amerikaanse films geweest bent. Ze zijn toevallig ook groen? (tenminste daar ga ik van uit)

Liever een marsmannetje als buur dan een...Naja...Dan een mens zullen we ma zeggen.
sefewet
sefewet jul 21 '07
nee, heb met andere dingen te maken, maar vergeet wat ik heb gezegd ook. ik liet me iets teveel erover gaan.
flicka
flicka jul 30 '07
ik woon in groningen en heb zelf nog nooit iets gezien maar mensen in mijn omgeving wel ( misschien let ik niet goed op )
en zij vertellen me dan dat ze het normaal beginnen te vinden en dat het bij hun leven hoort.
flicka
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske