Loading...
nl

Wat is dit?

maffie
maffie jun 12 '07
Hoi allemaal,

ik ben een meisje van 20 jaar en heb een zoontje (2) en een dochtertje (9 maanden). Toen ik 6 jaar was is mijn vader overleden en om eerlijk te zijn, heb ik er best veel moeite mee om dat een plaatsje te geven.

Ik kijk zoals wel meer mensen naar Char. Ik heb laatst hardop gezegd dat ik mijn vader graag eens wilde zien, vroeg hem of hij wat van zich wilde laten horen.

Sinds vorige week zie ik schimmen en schaduwen op de muur. Ik hoorde steeds een vreemd soort gezoem en zag iets bewegen in de spiegel. Ook hoorde ik iets omvallen op de overloop, maar toen ik 's morgens ging kijken lag er niets overhoop of van zijn plaats. De ochtend daarop, het was nog erg vroeg (uur of 6) liep ik over de overloop om naar het toilet te gaan, beneden. Ik rook een parfumlucht, het leek aftershave. Ik herkende de geur niet, maar het voelde wel... ja, aangenaam, laat ik het zo zeggen. Toen ik er over nadacht was het weg.

Gisternacht viel er een streep licht van buiten op het plafond. Ik zat er al een tijdje naar te kijken en op een gegeven moment zag ik een gezicht. Ik schrok me rot! Ik heb het niet goed kunnen bekijken, want op dat moment werd mijn zoontje wakker.

Ik heb ook steeds gevraagd (gedacht en hardop gezegd) of datgene wat er was alsjeblieft weg wilde gaan. Na een tijdje werd ik dan wat bozer, zei dat ik bang was, dat ze weg moesten wezen.

Weten jullie wat dit is? Het is nu dus 3x gebeurd.

Als klein meisje schijn ik mijn vader ook eens te hebben gezien en daarna heb ik heel lang bij mijn moeder in bed geslapen, omdat ik bang was. Ik kan me dit zelf helaas niet meer herinneren, behalve dan die angst om alleen te slapen.

Die heb ik nu weer: ik doe geen oog meer dicht...

Ik hoop dat jullie een idee hebben!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '07
Hoi Maffie,

Ten eerste wil ik je welkom heten en bedanken voor je openhartige verhaal. Ik zal je vertellen wat ik denk. Op dit moment ben je bezig de dood van je vader een plekje te geven. Dat hij hier je bij helpt, is niet zo onlogisch. Hij probeert op verschillende manieren je te vertellen dat hij het echt is. Misschien dat je daarom ook nu wel op Merudi terecht bent gekomen, zodat je ook wat van je andere gaves kunt ontwikkelen. Ik denk dat de tijd is gekomen voor je, dat je leert omgaan met het contact met het hiernamaals.

Als je bang bent wil ik je graag wijzen op de pyramide van licht. Dit is een plek die je zelf kunt opzoeken en kunt maken waarin je veilig bent. Meer informatie hierover kun je vinden via:
http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/14/81.html

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Groetjes Julien.
Kellyy
Kellyy jun 12 '07
Hoi maffie!!

Wat Nims zegt kan heel goed kloppen..

Wat ik mij afvraag, als de aftershave geur toch "vertrouwd" overkomt, waarom ben je er dan zo bang voor? Helemaal als je denkt dat dit je vader is??

Ik voel het nu zo dat je vader probeert duidelijk te maken dat het goed zit, en dat je het achter je kan laten.

Het is natuurlijk even schrikken als je er omvraagt, en het dan ineens met de volle lading op je afkomt, maar probeer het als iets goeds te zien. Je vader zou je immers geen kwaad willen doen.

Aan mijn kant voelt het in elk geval vertrouwd, en voel niks van dat je uit moet kijken, of dat het iets ernstigs zou zijn, zoals hierboven staat, probeer het een plaatsje te geven.

Succes er mee!!
Groetjes,
Kelly.
Ayasha
Ayasha jun 12 '07
NiMS; pyramide van licht gaat niet helpen want ze is niet bang voor haar vader of de entiteit op zich amar voor het feit dat het iets is wat ze niet kent, iets wat ''normaal'' niet in haar dagelijkse leven voor komt (kwam)

maffie; probeer jezelf zoveel mogelijk moed in te spreken, hoe gek het ook klinkt. Laat een stemmetje in je zeggen dat je sterk genoeg bent. Dat jij toch nergens bang voor hoeft te zijn, in het begin gaat het niet helpen maar uiteindelijk ga je je zelfzekerder voelen. Vanaf dat moment kan je stapjes naar de geest (je vader?) toe zetten. :)Als hij het is zal hij je hierin ook helpen en zelfs begeleiden, ook al zal je dat misschien niet meteen voelen.

Vind je écht dat je meer tijd nodig hebt. Vraag hem dan vriendelijk en beleefd (je moet respect voor ze tonen) je nog even wat tijd te geven en geef ook gewoon eerlijk de reden waarom. Dan zal hij dit begrijpen en tijdelijk wat naar de achtergrond schuiven :)
maffie
maffie jun 12 '07
Hoi Nims, bedankt voor je vriendelijke reactie en je tip. Ik ga het zeker eens proberen.

Hoi Kelly, die aftershavegeur kwam me bekend voor, maar ik wist niet waarom. Op dat moment was ik ook niet bang, maar die schaduwen, schimmel en het kabaal op de overloop maken me wél bang. Ook al is het mijn vader, opa, of wì­e dan ook... ik ben daar nogal bang voor.

Hoi Kath, ik heb vanavond in mijn kamer hardop gezegd dat ik wie of wat dan ook liever niet in mijn kamer heb, dat ik er bang voor ben en graag heb dat het weggaat. Ik hoop dat het helpt. Ik heb het ditmaal vriendelijk en rustig geprobeerd te zeggen en ik hoop dat ik zometeen rustig kan slapen. Bedankt voor je tips ook ! :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 13 '07
Kath; daar heb je wel een goed punt. Als je angstig bent voor iets dat je niet kent, kan het lastig zijn om vertrouwd te "schuilen" in je pyramide. Toch is het wel zo dat deze pyramide ook nog enige rust geeft, omdat je zeker weet dat er niemand kan komen. Dat alleen al, zou kunnen helpen. Maar wat je zegt is wel belangrijk. Zoek eerst uit waarvoor je precies bang bent, zodat je er iets aan kunt doen.
es
es jun 15 '07
Hoi Maffie,

ik herken wel wat je schrijft, mijn vader is ook bij mij in huis sinds zijn overlijden. Ik weet dat hij het is, maar toch kan je schrikken als er ineens uit het niets wat gebeurt.
Ik las dat je ook Char volgt, doe ik ook, :)en ik ben sinds kort haar boeken aan het lezen. Een tip van haar: zet jezelf in wit licht, dan ben je beschermd. Iedereen die niet ook wit licht is zal daar niet in kunnen blijven. Je kan ook je kinderen in gedachten in wit licht zetten.
Ik probeer dit ook bij mijn vader, maar zie hem dan als een donkere figuur en hij heeft erge moeite om het witte licht te accepteren, hij vertrouwt het voor geen meter.
Wat ik inmiddels geleerd heb is dat hij aan mij hangt vanwege mijn onverwerkte verleden met hem, en zo lang dat onverwerkt is en ik hem niet los kan laten zal hij bij mij zijn. Vaak heb ik het gevoel dat hij eerder aan mij hangt en mij niet los kan laten dan anders om, maar het eerste zal ook wel waar zijn, onbewust.
Sterkte ermee, en als het echt je vader is, dan hoef je niet bang te zijn, hij heeft vast geen kwaad in de zin! Maar goed, ik weet dat het maar tot op zekere hoogte zo werkt. ;-P
LPChip
LPChip jun 15 '07
 Quote:
Origineel van es:
Wat ik inmiddels geleerd heb is dat hij aan mij hangt vanwege mijn onverwerkte verleden met hem, en zo lang dat onverwerkt is en ik hem niet los kan laten zal hij bij mij zijn. Vaak heb ik het gevoel dat hij eerder aan mij hangt en mij niet los kan laten dan anders om, maar het eerste zal ook wel waar zijn, onbewust.
Ik wil hier eigenlijk diep op ingaan, maar ik weet niet of dat zo netjes is gezien ik dan misschien compleet off-topic zou gaan. Misschien een idee om jouw verhaal te posten in mijn verhaal, zodat we daar in een apart topic over kunnen discussieren?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki