Loading...
nl

Drugs

Acheliah
Acheliah mrt 28 '07
Wil iemand op het forum uitleggen wat GHB is ik merk dat er heel veel mensen niet van op de hoogte zijn wat het is en wat het doet met je :(Alvast Bedankt Dieneke

Ik weet en ik zal alvast beginnen:
* dat het in de vriezer bewaard wordt
* niet bevriest
* dat het op water lijkt
* je er in een tijdelijke coma van raakt
* ze dingen met je kunnen doen zonder dat je het
merkt bijvoorbeeld sex hebben (verkrachten)
* Je kunt het in iemands drinken gooien
* Er zijn mannen die je er mee drogeren
* Als het met de buitenlucht in aanraking komt
wordt het spul hard

Dat was het zo'n beetje
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '07
GHB
Wat is GHB

GHB is de straatnaam voor het middel GammaHydroxyButyraat (GammaHydroxyBoterzuur),

dat vroeger werd gebruikt als inslaapmiddel bij operaties. Vanwege de trage inwerking en de ongewenste nawerkingen wordt GHB niet meer op deze manier gebruikt. GHB bestaat in flesjes en in poedervorm, het is geurloos en smaakt zout.

GHB wordt in uitzonderlijke gevallen geproduceerd door de farmaceutische industrie. Daarnaast wordt het langs illegale weg geproduceerd. Sommige mensen kopen GHB via Internet of maken het zelf. Het valt onder de Wet Op de Geneesmiddelenvoorziening (WOG).


Wat doet GHB

In kleine hoeveelheden geeft GHB een ontspannen, vredig gevoel en werkt het seksueel stimulerend. Bij hogere doseringen van GHB kunnen misselijkheid en duizeligheid optreden. Uiteindelijk val je als een blok in slaap. Dit lijkt veel op het effect van een grote dosis alcohol.

Bij het wakker worden is men vaak erg alert en soms zelfs wat agressief. Het doseren van GHB is erg moeilijk en gaat daarom vaak mis.



boven


Wat zijn de risico's

Als je bewusteloos raakt door gebruik van GHB loop je het risico te stikken doordat de tong de luchtpijp kan blokkeren. Ga je door het gebruik van GHB braken, dan kan de maaginhoud in de longen terechtkomen. Wanneer tegelijk met GHB ook alcohol is gebruikt, bestaat het risico op een ademstilstand omdat alcohol de dempende werking van GHB versterkt. Op dit moment zijn in Nederland geen gevallen bekend waarbij mensen zijn overleden na het gebruik van uitsluitend GHB. De combinatie van GHB met andere drugs geeft onvoorspelbare effecten. Mensen met epilepsie en hart- en vaatproblemen kunnen beter geen GHB gebruiken.


En dan nog dit over GHB

Hoewel er niets bekend is over dit middel en zwangerschap is het onverstandig om tijdens zwangerschap en borstvoeding drugs te gebruiken. GHB was tot 7 mei 1996 verkrijgbaar in 'smartshops' als legale chemische drug. De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft de verkoop verboden omdat zes jongeren in levensgevaar in het ziekenhuis werden opgenomen na het gebruik van GHB in combinatie met alcohol.

bron: http://www.ggdfryslan.nl/index.htm?content/producten_diensten/jeugd/ghb_drug.htm
Acheliah
Acheliah mrt 28 '07
Dank je wel nims deze uitleg is veel beter er zou meer aandacht aan besteed moeten worden want heel veel mensen zijn niet op de hoogte van dit gevaar

Liefs Dieneke
Debiorah
Debiorah mrt 28 '07
Ik kan een ding zeggen, kijk uit met GHB!
Ik heb veel mensen er aan onderdoor zien gaan.
????
???? mrt 28 '07
Ze schijnen het op Curacao bij meisjes onvrijwillig in de drankjes te doen in zo'n hoge dosis dat ze in coma raken. Dan worden ze verkracht en ergens gedumpt. Het slachtoffer weet zich niets te herinneren van wat er gebeurd is en kan daardoor ook niet de schuldige aanwijzen.
Het is dus zaak om altijd je drankje in de gaten te houden.
Debiorah
Debiorah mrt 28 '07
Dit gebeurt ook regelmatig in Nederland, vandaar dat het de rape-drug wordt genoemd. Zeer gevaarlijk dus!
Acheliah
Acheliah mrt 28 '07
Dat is ook zo en mijn dochter heeft daar een slok van genomen uit een limonade fles ik ben me kapot geschrokken toen ik het zag en hoorde want ik zag aan haar ogen dat ze gebruikt had. Grote pupillen het leken wel schoteltjes en rood wat wit moest zijn. Of ze veel op heeft weet ik niet maar ze was wel misselijk man ik maak me grote zorgen dat mag je best weten.

Dien
????
???? mrt 28 '07
Maar waar had ze die limonadefles dan vandaan? Dat zijn toch dingen die je niet zo in huis heb, of wel soms?
Acheliah
Acheliah mrt 28 '07
..... had die gestolen samen met een maatje uit een drugs pand ik zeg nog zo die tering zooi weg uit mijn huis dat gingen ze verkopen en toen is hij nok gegaan en heeft zij ook een slok genomen. Trut die mijn dochter is ze was al aan het exspirimenteren met rotzooi maar dat was voor hem in de periode van mijn ex en dat hoorde ik nog maar pas.

Dieneke
Acheliah
Acheliah mrt 30 '07
wie wil er nog iets kwijt over deze drugs
jo
jo mrt 30 '07
ik weet er niks van alleen dit wat ik nu net heb gelezen ik heb er natuurlijk wel ooit van gehoort maar ik kan niks toevoegen aan nims zijn bericht
Acheliah
Acheliah apr 13 '07
Wie weet wat Tikkels zijn NiMS ?? Jij
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '07
Tikkels zijn snoepjes ala smarties. Ik vermoed dat het pillen zijn. Kan dus XTC of iets soortgelijks zijn.
Acheliah
Acheliah apr 13 '07
Is XTC idd volgens mij. Wat doet XTC met je.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '07
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecstasy

Ecstasy of XTC is een synthetische harddrug, met als chemische stofnaam MDMA (3,4-methyleendioxymethamphetamine). MDMA en de verwante stoffen MDA en MDEA zijn, net als heroïne, semi-synthetische verbindingen. De grondstoffen kunnen worden geëxtraheerd uit planten zoals sassafras en nootmuskaatolie.

MDMA zorgt ervoor dat de neurotransmitter serotonine in de hersenen tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven. Vervolgens vindt er heropname van serotine plaats, waarvan een deel wordt afgebroken. Als de MDMA nog steeds actief is in het lichaam zal deze serotine vrij snel opnieuw afgegeven worden. En is na MDMA (wat oa in XTC zit) gebruik, de serotine voorraad, die opgeslagen in serotine hersencellen, behoorlijk verminderd. En bij regelmatig gebruik in korte tijd zelfs geheel op, omdat serotine niet snel aangemaakt wordt. Men ziet dan ook dat men dan last kan krijgen van depressies na het gebruik van XTC. Daarnaast blokkeert het de heropname van de neurotransmitters noradrenaline en (in mindere mate) dopamine. Hierdoor veroorzaakt het een uitermate sterke stemming van vrolijkheid en activiteit. Verder heeft de gebruiker vaak een sterk verliefd gevoel en een sterke emotionele binding met andere gebruikers, hetgeen regelmatig leidt tot romantische en/of seksuele escapades. MDMA verhoogt het prestatievermogen en het libido (echter, het krijgen van een erectie gaat vaak moeilijk en er is een vermindering van het vermogen tot het bereiken van een orgasme). Daarnaast onderdrukt het gevoelens van honger, dorst en vermoeidheid. Tevens gaat de lichaamstemperatuur omhoog, afhankelijk van verschillende omstandigheden zoals buitentemperatuur en de mate van activiteit van de gebruiker gaat het dan om een paar tienden tot één of twee graden Celsius.

Er kunnen ook negatievere bijverschijnselen optreden zoals hartkloppingen, gevoelens van onbehagen, hallucinaties (zeldzamer dan bij MDA) en angstgevoelens. Vooral de emotionele kant van MDMA moet niet worden onderschat: de 'bad trip' is een bekend verschijnsel voor regelmatige gebruikers. Hierbij hebben gebruikers het gevoel de controle over zichzelf te verliezen en raken zij daardoor in paniek. Meestal is een zoet drankje en frisse lucht in combinatie met steun van mensen waar de gebruiker zich prettig bij voelt genoeg om de gebruiker tot rust te brengen. De gemiddelde MDMA-ervaring duurt tussen de 3 en 6 uur. Wat betreft eventuele hallucinaties: het is mogelijk, hoewel niet zeer aannemelijk, dat gebruikers zonder het te weten andere stoffen, zoals LSD of MDA binnen hebben gekregen. Verder zijn er aanwijzingen dat een klein gedeelte van de MDMA in het lichaam wordt omgezet in MDA. Bij een standaarddosering zou dit geen verschil uitmaken, maar bij hogere doseringen wellicht wel.
Ecstasypillen
Ecstasypillen

Voor zover bekend is het nog nooit voorgekomen dat iemand een overdosis MDMA heeft ingenomen. De letale dosis voor een muis is 97 milligram per kilogram lichaamsgewicht; aangenomen wordt dat het voor een mens ongeveer diezelfde waarde heeft. Een persoon van 70 kilogram zou dan dus 6,79 gram MDMA in moeten nemen, hetgeen in de praktijk ongeveer gelijk staat aan het innemen van 85 XTC-tabletten. De dosis bedraagt normaliter tussen de 1 en 2 mg per kilo lichaamsgewicht. Overlijdensgevallen komen wel voor, maar worden niet veroorzaakt door de directe gevolgen van de drug, maar door bijvoorbeeld oververhitting en/of uitdroging, veroorzaakt door de onderdrukking van de dorstgevoelens en combinaties met andere drugs (met name door de combinatie met bier, dat een diuretische (vochtafdrijvende) werking heeft). Sommige uitbaters van houseparty's laten bovendien de kranen dichtdraaien in de hoop dat in plaats van kraanwater betaalde consumpties genuttigd worden. In Nederland is hier geen duidelijk beleid over; het verschilt per regio. In de regio Amsterdam, bijvoorbeeld, is de uitbater van een houseparty verplicht om gratis water ter beschikking te stellen. Kiest hij/zij ervoor om dit in de toiletruimte te doen dan kunnen bezoekers niet worden verplicht om te betalen voor toegang tot de toiletruimte.

Op langere termijn, bij regelmatig gebruik, kan ecstasy negatieve effecten hebben zoals depressie, psychoses en lever- en/of nierbeschadigingen. Ook zijn er aanwijzingen dat het tot blijvende hersenbeschadiging kan leiden, en daarbij het leervermogen en geheugen kan aantasten, hoewel studies naar dit onderwerp elkaar tegenspreken.
Ayasha
Ayasha apr 13 '07
XTC word vnl op feestjes e.d gebruikt om wakker te blijven, los te komen en zich extra te kunnen geven.

Wat jij hierboven beschrijft nims is wat het in theorie met je doet, in praktijk doet het nog wel wat meer...
er komt nog bij dat ze zich vaak niet meer bewust zijn van wat ze doen en dus ook geen 'neen' meer accepteren. Dan mì³eten ze echt hun zin hebben. Helaas...

xtc komt veel te veel voor en is vaak ook de drugs die ongemerkt in drankjes gedaan word ;)Het kan dus goed zijn dat je dochter zich er niet bewust van was dat zehet aan het drinken was tot het al te laat was...
Acheliah
Acheliah apr 13 '07
dat zou makkelijk kunnen helaas
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '07
Vaak is het GHB dat in drankjes word gedaan. Ik weet heel goed wat XTC met je doet, ik zie regelmatig mensen die het gebruikt hebben als ik naar een feestje ga. Kath heeft wel gelijk met mogelijke effecten.
Ayasha
Ayasha apr 13 '07
klopt NiMS;

 Quote:
Wat als vloeibare XTC aangeboden werd is in werkelijkheid GHB
ofwel in de volksmond; xtc :p (of vloeibare) dan weten mensen vaak beter waar het over gaat :)

Khoop dat je dochter er af raakt Dieneke, ze zal wel heel veel steun nodig hebben...Vaak denken ze dat ze niet meer zonder kunnen, de mentale verslaving is vaak erger dan de lichamelijke. Zeker in deze 'fase' :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 14 '07
Nee vloeibare XTC is er niet. Je hebt wel mdma poeder, dat de werkszame stof is van XTC. Kan je wel in iemands drankje gooien.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki