Loading...
nl

veiligheid...............

Thomas A
Thomas A mrt 17 '07
Welnu, in wezen is er helemaal geen kwaad in deze wereld, geen slechtheid, geen zonde behalve dat wat volgt om het zelf te verdedigen. Het zelf (het ”ik') heeft de neiging om vast te houden aan het bekende en de meeste mensen in de wereld van vandaag hebben een hang naar het oude, het vaste en het ”veilige'. Dit is nu de algemene instelling van de mensheid die zo is geprogrammeerd door zijn sociale conditioneringen en zijn buitengewoon beperkte onderwijs. Een onderwijs waarin de grote waarheden van het leven ontbreken. De overgrote meerderheid van de mensheid is daardoor ondergedompeld in de onwetendheid van het ego, waardoor weerstand tegen veranderingen voor hen normaal is geworden.

Bij het binnenstromen echter van zuiverende krachten in de subtiele energievelden van onze planeet, wordt de duisternis van oude, ingeroeste misleidingen en eigenbelang in alle diverse vormen gedwongen om naar boven te komen en wordt als pus uit een wond geduwd. Alle boosheid, angsten en andere occulte vervuilingen die het licht van de Geest vertroebelen, komen noodzakelijkerwijze in deze tijd aan de oppervlakte. De ware kleuren van de mensheid beginnen nu duidelijk zichtbaar te worden en er zal nog veel meer worden onthuld in een veranderende wereld die bezig is zich te ontworstelen van alle disharmonische invloeden.

www.denieuweroep.nl
Delen:
Thomas A
Thomas A mrt 17 '07
Met grote interesse heb ik stevig rondgelezen op de “nieuwe roep”. Mooi vind ik dat het dat het geroepene eigenlijk wezenlijk heel oud is maar (bijna) volledig verlaten is door onze huidige manier van existeren. Vandaar dus ook dat de toestand in de wereld zo is verworden tot wat deze nu is denk ik. Een hernieuwde roep lijkt het in een ruime visie en ons allen aanspreekt op ons ware innerlijk; harmonie.

Als ik door een site ga als de nieuwe roep, dan realiseer ik me dat alle woorden mij als bekend voor komen, inclusief de disharmonie. Het overkomt mij niet dat ik een of meerdere zinnen over moet lezen doordat deze niet onmiddellijk in mij doorresoneren. Hier vanuit ben ik mij ervan bewust dat al deze informatie in mijzelf aanwezig was/is en zich altijd kenmerken door een rustige en serene tred in een harmonisch wezen op dat moment.
Al met al trek ik hier de voorzichtige conclusie dat je geen enkele andere bron nog hebt dan een innerlijk zuiver mens zijn om dit hele principe werkzaam te kunnen laten zijn.

Wat je uitzend kom je tegen; dat waar we ons in kunnen spiegelen; zo ook de dienaren van god, die de zelfzucht hebben afgelegd en bij hun innerlijke sereniteit zijn afgemeerd. Dan is de les innerlijke vrijheid en het opheffen van disharmonie door liefde en begrip, maar ook vergeving en mededogen te leren genereren. Dus zo de aardse pijn te kunnen verlaten en vergeestelijking als werkbaar middel te zien en niet als doel. Want dat is immers uiteindelijk het resultaat. Het gebeurd toch nu allemaal in een stoffelijk lichaam via wie ik met de kosmos in contact sta en mij via geest, en ge-weten een kanaal van liefdevolle informatie is en via dat al mijn bewegingen op aarde in een begrip gevend licht komen. Mijn intuïtie die mij telkens “wekt” wordt alleen gevoed door waarheid, zo liet het dit mij weten. Mijn zijn op aarde (in mijn stoffelijk voertuig) brengt me in aanraking met disharmonie en leert me dat alleen liefde in algehele zin verlichtend werkt. Wat je uitzend kom je tegen; dus laat het dan toch liefde zijn en her-ken in Godsnaam toch de les.

Zoiets is het voor mij op dit moment een beetje


Thomas

ps, zelfs het engelmensen verhaal valt hier helemaal doorheen te lezen en te plaatsen
Anne
Anne mrt 17 '07
Hej Thomas...ik ga ook is lezen op die site ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Heel interessant. Ik heb ook even rondgekeken op de site en zie veel berichten van Michael over de nieuwe aarde in soortgelijke vorm terugkomen. Bedankt voor deze tip :)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki