Loading...
nl

Goddelijkheid, hoe zit het nu echt.

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 12 '07
Na aanleiding van een paar interessante berichten van IkBen over God kwam ik toevallig iets tegen in de urantia boeken over goddelijkheid. Daarbij dacht ik meteen, mocht er een God hier rondlopen, dan zou hij te herkennen zijn aan de eigenschappen die hier staan:
http://www.urantia.org/dutch/ne_u_boek/voorwoord.html

Goddelijkheid is voor geschapen wezens te begrijpen als waarheid, schoonheid en goedheid; in persoonlijkheid wordt goddelijkheid gecorreleerd als liefde, barmhartigheid en dienstbetoon; op onpersoonlijke niveaus wordt goddelijkheid onthuld als gerechtigheid, kracht en soevereiniteit.

Goddelijkheid kan volmaakt zijn " compleet " zoals op existentiële en schepper-niveaus van Paradijs-volmaaktheid; zij kan onvolmaakt zijn, zoals op de experiëntiële en schepsel-niveaus van de evolutie in tijd en ruimte; of zij kan relatief zijn, volmaakt noch onvolmaakt, zoals op bepaalde Havona-niveaus van existentieel-experiëntiële betrekkingen.

Wanneer wij trachten ons volmaaktheid in al haar fasen en vormen van relativiteit voor te stellen, zien wij ons geconfronteerd met zeven denkbare typen:

1 .absolute volmaaktheid in alle aspecten;

2 .absolute volmaaktheid in sommige fasen en betrekkelijke volmaaktheid in alle andere aspecten;

3 .absolute, betrekkelijke en onvolmaakte aspecten in veelsoortige verbindingen;

4 .absolute volmaaktheid in sommige opzichten, onvolmaaktheid in alle andere opzichten;

5 .absolute volmaaktheid op geen enkel gebied, betrekkelijke volmaaktheid in alle manifestaties;

6 .absolute volmaaktheid in geen enkele fase, betrekkelijke volmaaktheid in sommige fasen en onvolmaakte volmaaktheid in andere fasen;

7 .absolute volmaaktheid in geen enkele eigenschap, onvolmaaktheid in alle.

----
Is er al iemand hier die zich hierin herkent?
Delen:
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Welk mens is in staat God te doorgronden of te analyseren, het lijkt me aanmatigend?

Hoe dan ook, er mist er minstens nog een, die overigens voor mensen niet meer voorstelbaar is.

absolute volmaaktheid in alle aspecten zowel als absolute onvolmaaktheid in alle aspecten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Ieder mens is dat. Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is te kijken naar het grote plaatje en te herkennen wat je overal in alles terugvindt in deze wereld.
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Juist omdat ik dat grote plaatje zie, weet ik dat die redenering, ieder mens is dat, niet klopt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '07
Dan hoor ik graag waarom hij niet klopt. Als jij het grote plaatje ziet, moet het niet zo heel moeilijk zijn om dit precies uit te leggen dus.
IkBen
IkBen mrt 15 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Dan hoor ik graag waarom hij niet klopt. Als jij het grote plaatje ziet, moet het niet zo heel moeilijk zijn om dit precies uit te leggen dus.

Niks godsvonken, niks gidsen, niks communiceren met overledenen als algemene vaardigheid, niks aardsengelen Gabriël en Matheì¤s, niks automatisch schrift, niks voorspelende dromen.

De mens is al eeuwen 'zoet' met het vinden van houvast en zingeving en zoekt antwoorden op vragen. Daarvoor bedenkt en verzint 'men' van alles en gaat daar vaak nog in geloven ook. Het wordt helemaal prachtig, en vermeend onderbouwd, als men het vervolgens ook nog op gaat schrijven (bijbel, choran, thora) want wat op papier staat is waar, althans, dat geloven velen.

Maar .. alle prachtige, doorwrochte en beeldend gebrachte verhalen ten spijt, alle ideeën genoemd en niet genoemd, latend voor wat ze zijn, alle speculaties over bronnen en weet ik welke dingen men nog meer heeft bedacht, wereldwijd en in welke beweging of religie ook, of verzonnen of beredeneerd respecterend, er is maar één God en die is als mens op aarde.

Desgewenst koppelt men dat aan 2012, het is allemaal prima maar hij laat zich niet koppelen en komt gewoon zijn ding doen.

????
???? mrt 15 '07
Je maakt me wel nieuwsgierig wie dat dan zou zijn, die vermeende ene God hier op aarde.
IkBen
IkBen mrt 15 '07
Je zult die nieuwsgierigheid, net als iedereen die hem nog niet kent en dat dus al weet, moeten verbijten. Maar misschien is het een troost te weten dat het niet lang meer zal duren.
Een exact moment kan ik echter niet geven, ook niet ongeveer.
????
???? mrt 15 '07
Al zou ik het zelf weten dan nog zou het onmogelijk zijn het op dit forum bekend te maken.
Want het is alleen maar zelf te ervaren, het is niet overdraagbaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Toch jammer dat je zelf ook niet goed leest. Ik vroeg echt waarom het allemaal niet klopt. Dat je het niet met deze zaken eens bent was me al wel duidelijk. Echter ontbreekt enige motivatie hiervoor.

Laten we eens concreet zijn en probeer eens zonder zijwegen het antwoord op de volgende vragen te geven:
-Waarom zijn er geen gidsen?
-Waarom kan je niet met overledenen communiceren, ook niet als ze in een soort van tussendimensie zijn?
-Waarom is er maar 1 god?
-Waarom is god naar deze aarde gekomen, en heeft hij niet een andere planeet uitgezocht?

Ik ben benieuwd waar je mee komt.
IkBen
IkBen mrt 17 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Toch jammer dat je zelf ook niet goed leest. Ik vroeg echt waarom het allemaal niet klopt. Dat je het niet met deze zaken eens bent was me al wel duidelijk. Echter ontbreekt enige motivatie hiervoor.

Laten we eens concreet zijn en probeer eens zonder zijwegen het antwoord op de volgende vragen te geven:
-Waarom zijn er geen gidsen?

Omdat ze niet bestaan. Mensen die menen daar contact mee te hebben cummuniceren met hun intuïtie en zij die mensen gidsen te zien doen dat omdat ze dat graag willen. Ze houden zichzelf voor de gek.

-Waarom kan je niet met overledenen communiceren, ook niet als ze in een soort van tussendimensie zijn?

Omdat dat, en dat heb ik een en andermaal gezegd, is voorbehouden aan slechts een handjevol hoog spiritueel begaafden. Op water lopen is ook maar heel weinigen gegeven en meer valt daar ook niet over te zeggen hoe graag je dat wellicht ook anders wil zien.

-Waarom is er maar 1 god?

Omdat er niet meer zijn. Daar valt eveneens verder helemaal niets aan uit te leggen.

-Waarom is god naar deze aarde gekomen, en heeft hij niet een andere planeet uitgezocht?

Omdat mentale en technische ontwikkeling van de mens niet in evenwicht zijn. De mens is in staat om zichzelf en de rest van de planeet te vernietingen en heeft getoond, Hiroshima en Nagasaki, in staat te zijn dat zelfs te durven doen. Dat een enkeling met zijn besluit miljarden kan vernietigen is onaanvaardbaar.

Als ingrijpen op andere planeten noodzakelijk is zal dat gebeuren. Het is in dat verband wellicht aardig te weten dat in ons zonnestelsel een vijftal ruimteschepen aanwezig zijn, van een planeet waar men de spirituele schokgolven hebben opgevangen. De eerste, in 1951, heeft hen aangezet naar hier te komen.

Zij wachten op contact met God omdat zij hem iets willen vragen.
LPChip
LPChip mrt 17 '07
IkBen, je zegt het hele plaatje te zien, en daardoor alle antwoorden te hebben.

Hierdoor ben ik nieuwschierig geworden hoe je dit hebt geleerd, en of je eventueel links hebt zodat anderen zich daar ook in kunnen verdiepen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
:
-Waarom zijn er geen gidsen?

Omdat ze niet bestaan. Mensen die menen daar contact mee te hebben cummuniceren met hun intuïtie en zij die mensen gidsen te zien doen dat omdat ze dat graag willen. Ze houden zichzelf voor de gek.
Ok dit begrijp ik. Gidsen bestaan niet.
Ben het er overigens totaal niet mee eens, maar ik begrijp nu hoe je hier over denkt.

 Quote:

-Waarom kan je niet met overledenen communiceren, ook niet als ze in een soort van tussendimensie zijn?

Omdat dat, en dat heb ik een en andermaal gezegd, is voorbehouden aan slechts een handjevol hoog spiritueel begaafden. Op water lopen is ook maar heel weinigen gegeven en meer valt daar ook niet over te zeggen hoe graag je dat wellicht ook anders wil zien.
En hier spreek je jezelf dus tegen. Je beweerd dat het niet kan, terwijl er toch een handje vol mensen zijn die dit wel kunnen. Als iemand het kan, dan kan het dus.
Dan komt direct de volgende vragen.
-Waarom is het communiceren met overleden mensen voorbehouden aan een handjevol hoog spirituele mensen?
-Wie zijn deze mensen?
 Quote:

-Waarom is er maar 1 god?
Omdat er niet meer zijn. Daar valt eveneens verder helemaal niets aan uit te leggen.
Ok duidelijk. Hoewel het natuurlijk een te makkelijk antwoord is. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom er niet 2 goden als mens incarneren en op deze planeet zouden rondlopen. Dus om je enige uitdaging te geven. Ik beweer dat er ongeveer 6 miljard goden rondlopen op deze aarde. Bewijs maar eens dat het niet zo is. Daar valt verder niets aan uit te leggen.
 Quote:

-Waarom is god naar deze aarde gekomen, en heeft hij niet een andere planeet uitgezocht?
Omdat mentale en technische ontwikkeling van de mens niet in evenwicht zijn. De mens is in staat om zichzelf en de rest van de planeet te vernietingen en heeft getoond, Hiroshima en Nagasaki, in staat te zijn dat zelfs te durven doen. Dat een enkeling met zijn besluit miljarden kan vernietigen is onaanvaardbaar.
En waarom is dat onaanvaardbaar? Wat maakt de mens zo bijzonder dat het ingrijpen wenselijk is?
 Quote:

Als ingrijpen op andere planeten noodzakelijk is zal dat gebeuren. Het is in dat verband wellicht aardig te weten dat in ons zonnestelsel een vijftal ruimteschepen aanwezig zijn, van een planeet waar men de spirituele schokgolven hebben opgevangen. De eerste, in 1951, heeft hen aangezet naar hier te komen.
Hoe weet je dit? En waar zijn deze schepen?
 Quote:

Zij wachten op contact met God omdat zij hem iets willen vragen.
-Waarom moeten ze daarvoor hier zijn?
-Wat willen ze vragen?
-En wederom, hoe kom je hier nu weer bij?
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
Nou Julien je hebt nu wel antwoord op je vragen aangezien IKBen 'God' in eigen persoon is...

Goddelijk!
Wendy's
Wendy's mrt 20 '07
 Quote:
-Waarom zijn er geen gidsen?

Omdat ze niet bestaan. Mensen die menen daar contact mee te hebben cummuniceren met hun intuïtie en zij die mensen gidsen te zien doen dat omdat ze dat graag willen. Ze houden zichzelf voor de gek.
Ik heb er contact mee gehad en waargenomen, zonder dat ik er IETS vanaf wist, en er helemaal niet op zat te wachten...
Dus kan daarom niet zeggen dat ze NIET bestaan! en ook niet dat het komt doordat mensen het perse willen.
Mimi*
Mimi* mrt 21 '07
Iedereen spreekt God aan met Hij en de vader. Maar waarom niet de moeder?
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
ik vermoed dat dat een gewoonte is Mimi*, het word ons aangeleerd als 'hij'. Ik heb ook god de vader geleerd en gebruik ook altijd 'hij'. Dus ik veronderstel dat dat echt puur uit gewoonte is :)
LPChip
LPChip mrt 22 '07
Het is niet alleen gewoonte, maar ook een vorm van respect, omdat in de religie god boven de mens zou staan.

Vele gezinnen worden ook geleerd om de ouders met U aan te spreken, en dat is simpel weg om hetzelfde respect aan te leren.
????
???? mrt 22 '07
God is androgyn en de kerk heeft er voor gekozen om hem als mannelijk te benoemen, zoals ze met de hele bijbel ook gedaan hebben; de mannen boven alles gezet om de macht over vrouwen te houden.
Voor dat de kerk gesticht werd was de vrouwelijke kant van God even belangrijk, zo niet belangrijker dan de mannelijke.
De rol van Maria Magdalena is ook veel minder belangrijk gemaakt in de bijbel en werd zelfs als hoer bestempeld terwijl dit helemaal niet zo was.
De kerk heeft voor een groot deel bijgedragen aan de onbalans die er nu heerst in de westerse wereld.
IkBen
IkBen mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:

En hier spreek je jezelf dus tegen. Je beweerd dat het niet kan, terwijl er toch een handje vol mensen zijn die dit wel kunnen. Als iemand het kan, dan kan het dus.

Nee NiMs, ook hier is mijn opmerking goed lezen weer van toepassing.

Dan komt direct de volgende vragen.
-Waarom is het communiceren met overleden mensen voorbehouden aan een handjevol hoog spirituele mensen?
-Wie zijn deze mensen?

Omdat die dat nodig hebben ter invulling van hun spirituele taak. Wie dat zijn zeg ik je niet, op één na, ikzelf.

Ok duidelijk. Hoewel het natuurlijk een te makkelijk antwoord is. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom er niet 2 goden als mens incarneren en op deze planeet zouden rondlopen. Dus om je enige uitdaging te geven. Ik beweer dat er ongeveer 6 miljard goden rondlopen op deze aarde. Bewijs maar eens dat het niet zo is. Daar valt verder niets aan uit te leggen.

Ik heb je stelling gelezen en voel geen enkele behoefte daar verder op in te gaan dan ik (in)direct al gedaan heb.

En waarom is dat onaanvaardbaar? Wat maakt de mens zo bijzonder dat het ingrijpen wenselijk is?

Omdat ik dat onaanvaardbaar vind en mijn beweegredenen daarvoor geef ik (nog) niet.

Hoe weet je dit? En waar zijn deze schepen?

Hoe ik dat weet maakt verder niet uit, ook niet waar ze exact zijn.

-Waarom moeten ze daarvoor hier zijn?
-Wat willen ze vragen?
-En wederom, hoe kom je hier nu weer bij?

Hoewel mijn spiritualeit alles bestrijkt omdat het geen grenzen kent, ben ik (momenteel) alleen hier in persoon bereikbaar.
Wat zij willen vragen is iets tussen hen en mij.

En over hoe ik erbij kom? Ach, het was voor mij een kleine moeite om even op de 'thee' te gaan.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki