Loading...
nl

De engelmens hfdstuk 7: Hoe herken je ze?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '07
Lees alles via: http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf

De Engelmens hebben een aantal eigenschappen waaraan je ze kunt herkennen. De volgende hoofdstukken leggen dit uit.
7.1 Luisteren altijd.
De Engelmens is heel prettig om mee te praten. Zij luistert heel goed en stelt vooral veel vragen uit interesse. Daarbij wil ze altijd wel helpen en tot een oplossing komen van het probleem dat de ander bezighoudt. Bij een Engelmens kun je echt je hart luchten en geeft direct een gevoel van goed vertrouwen.
7.2 Een superego.
Het gebrek van ziel en identiteit wordt gecompenseerd door het enorme ego dat de Engelmens met zich meedraagt. Hoewel het grote ego nodig is om als Engelmens heel snel gedachten en beslissingen te kunnen maken, staat het ook in de weg van de redelijkheid. Door het superego wil de Engelmens nogal eens verzinken in haar eigen gedachtespinsels. Het is niet meer in staat om een doordachte beslissing te maken gebaseerd op rationaliteit en een juist gevoel.
Door het superego is ze niet gewend om fouten te maken en zal daarom regelmatig de eigen fouten niet willen zien. Hoewel de Engelmens de gave heeft om bijna foutloos te zijn, is de Engelmens wel degelijk, niet onfeilbaar. Dit gemis wordt gemaskeerd door het superego, dat dit uit eigenbescherming niet toont.
Engelmensen worden door dit superego vaak als egoïstisch ervaren. Hoewel de Engelmens er voor de mensen is, gebruikt het dit ego ook, als natuurlijk schild. Het stoot de niet nadenkende en niet zo sterke mens af, waarbij door middel van natuurlijke selectie, vanzelf de sterken door de Engelmens geholpen worden.
De door het superego gecreëerde afstand is daadwerkelijk een zelfbeschermend mechanisme dat tijdverspilling en inefficiëntie dient te voorkomen.
7.3 Grootheidswaanzin.
De menselijke Engel voelt zich heerser van de wereld. Het draagt het bewustzijn van een God en heeft de meeste mensen aan zijn vingertoppen. Het kan mensen bespelen en beïnvloeden. Het weet precies het lot zo te beïnvloeden dat eruit voortkomt wat men wenst.
Dit gevoel van absolute macht kan omslaan in grootheidswaanzin. Ze voelen zich oppermachtig en opperkrachtig. Ze denken onsterfbaar te zijn en alles te kunnen maken. Het verschil tussen werkelijkheid en onmogelijkheden wil nog wel eens vervagen als de Engelmens zichzelf bekijkt en leidt onder grootheidswaanzin.
Het grootste gevaar voor de Engelmens is het niet loskomen uit deze grootheidswaanzin, en zich God op aarde te wanen.
7.4 Bezitten over een onuitputtelijke bron van zelfvertrouwen.
De Engelmens is enorm zeker over zichzelf. Er is geen enkele twijfel te bespeuren in de handelingen en uitspraken die de Engelmens doet. Ook al heeft de Engelmens geen gelijk, haar zelfvertrouwen maskeert dit heel goed. Vaak heeft de Engelmens niet eens haar ongelijk door.
Dit zelfvertrouwen werkt als een allergie op onzekere mensen. Zij voelen zich vaak “minder” in de aanwezigheid van de Engelmens. Hoewel de Engelmens zichzelf absoluut niet “beter” voelt, wordt dit door de onzekere medemens wel zo ervaren.
7.5 Denken alles te weten.
De Engelmens is verbonden met de bron en haalt hier ook haar kennis vandaan. Dit heeft tot gevolg dat de Engelmens alle kennis in huis heeft. Het grote probleem hiervan is wel, dat de Engelmens geen idee heeft waar te zoeken in deze grote bron van kennis. Het heeft bepaalde aanwijzingen nodig, waar te zoeken in de bron van kennis. Een simpele vraag of opmerkingen van iemand, kan al een zoektocht in de bron tot gevolg hebben.
Hoewel de Engelmens waarschijnlijk denkt alles te weten, heeft zij echter alleen toegang tot de alwetende bron. Hoewel dit eigenlijk op hetzelfde lijkt, is er daadwerkelijk een klein technisch verschil. De Engelmens heeft alleen toegang en draagt het gelukkig niet allemaal bij zich.
Het is dus ook belangrijk dat de Engelmens regelmatig de informatie uit de bron gebruikt en deelt met de vragende mens voor zich. Het is daadwerkelijk de ultieme waarheid waartoe de Engelmens de beschikking over heeft.
Het is voor de Engelmens enorm lastig om haar weg te vinden in deze enorme berg van kennis uit de bron. De Engelmens kan best verkeerde relaties leggen waardoor de informatie vertroebeld raakt met eigen interpretatie. Helaas is hier dankzij de andere manier van denken (rationeel ten opzichte van mystiek) geen makkelijke oplossing voor te vinden.
7.6 Lijken iets te “missen”.
Mensen die de Engelmens observeren en proberen te “lezen” ontdekken iets vreemds aan de Engelmens. Ze lijken iets te missen en zijn ongrijpbaar. Vaak is de Engelmens totaal niet in te schatten en is deze volkomen onbegrijpbaar voor de lezer. De echte oorzaak is het gebrek van de ziel. De Engelmens heeft geen identiteit, geen wensen, geen voorkeuren en afkeuren. Hiermee zijn de intenties van de Engelmens ook onleesbaar geworden.
Wat er mist is het gevoel van een eigen “ik”. Deze is niet aanwezig bij de Engelmens. Iemand die een Engelmens voor het eerst probeert te lezen, zal zich ook kunnen verbazen over de leegte die ze ziet.
7.7 Komen gevoelloos over.
De Engelmens bind zich bijna nergens aan. Ze lijkt erg afstandelijk en kil te zijn. Dit is uit zelfbescherming. Wanneer ze haar eigen gevoel gebruikt bij het helpen van mensen, zou de waarneming wel eens vertroebelt kunnen zijn. Ze is dan in staat zijn om op een onjuiste manier te helpen waarmee ze het grotere plaatje vergeet. Deze onafhankelijkheid maakt de Engelmens juist een enorme betrouwbare helper die zonder vooroordeel in staat is een oordeel te vormen.
Deze houding wekt echter wel de indruk een gevoelloos wezen voor je te hebben. Dit is echter niet zo. De Engelmens is wel degelijk gevoelig en luistert hier ook naar. De belangrijkste oorzaak wanneer een Engelmens zich wel bindt is als er liefde in het spel is. De liefde is een hele sterke emotie die ook vanuit een zielenkoppeling kan worden ervaren. Deze liefde raakt de Engelmens soms erg diep.

7.8 Kunnen bijna niet geraakt worden.
De afstandelijke houding van de Engelmens zorgt er direct voor dat de Engelmens bijna niet geraakt kan worden. Het is erg belangrijk dat de Engelmens een stabiele pilaar voor de nieuwe tijd is. Ze is het fundament van de nieuwe samenleving die de oneffenheden moet rechttrekken. Als ze niet stabiel zou zijn en snel geraakt en beïnvloed zou kunnen worden, zou dit problemen veroorzaken door machtswellustelingen. Ze kan dan worden beïnvloed en zelfs misbruikt worden voor eigen gewin. Om dit te voorkomen is de Engelmens bijna onkwetsbaar. Ze kan door niemand geraakt worden in geestelijke zin.
Het grootste risico voor de Engelmens is de liefde. De liefde is in staat haar diep van binnen te raken. De Engelmens moet daarom erg voorzichtig zijn met de keuze aan wie zij haar liefde geeft en ontvangt.
7.9 Hebben een enorme uitstraling.
De Engelmens valt op, voor spirituele mensen. Zij dragen een verschrikkelijk groot energieveld mee, die voor een gevoelig mens enorm straalt. De Engelmens beschikt over een enorme hoeveelheid energie die rechtstreeks afkomstig is uit de bron. Deze energie stralen zij ook weer uit om hun omgeving te verlichten. Mensen voelen zich vaak prettig bij Engelmensen in de buurt. Ze worden als het ware gemakkelijk ingestraald, door de grote uitstraling van de Engelmens.
De Engelmens valt ook op, omdat ze niet zo vaak voorkomt. Het is een bijzondere verschijning waarbij de eerste keer als een bijzondere ontmoeting kan worden gezien. Dit heeft vaak te maken met het feit dat een ontmoeting met een Engelmens nooit helemaal zonder gevolgen is. Vaak oefent de Engelmens wel enige invloed uit op de persoon die ze ontmoet voor het grotere doel.
7.10 Voelen zich alleen.
Een Engelmens heeft geen identiteit. Het voelt zich vaak onbegrepen en alleen. Wanneer de Engelmens een andere ziel verder helpt, wordt deze zich ook bewust van deze andere ziel. Bij het insluiten van deze ziel kan er ook een gevoel van enorme diepe binding ontstaan. De Engelmens wordt weer herinnert aan de individualiteit die het ooit had. Daarmee komen ook de beperkingen van de ziel weer boven en kan de Engelmens zich weer even gewoon mens voelen. Dit heeft ook meteen tot gevolg dat de Engel zich in dit gevoel kan verliezen vanwege de sterkte die het heeft.
Bij het loslaten van de “geholpen” ziel, treedt er direct een gevoel van eenzaamheid op, omdat het vertrouwde gevoel van de ziel is verdwenen. Ineens draait alles weer om het grotere doel en is er geen excuus meer om je van je taak af te houden. Op die momenten beseft de engel zich, dat zij niet uniek is, en er alleen maar is om te geven. Het gemis van een ziel is duidelijk voelbaar.
Dit gemis heeft wel degelijk een functie en is een oerinstinct van de Engel. Het is altijd op zoek naar een nieuwe “prooi” om verder te helpen. Het is een drift die gestuurd wordt door het goddelijke plan: Een gekoppeld netwerk van nieuwe zielen in een universeel netwerk. De komst van God op aarde.
Delen:
IkBen
IkBen mrt 8 '07
NiMs .. Natuurlijk respecteer ik het feit dat je ervan overtuigd bent dat het zit zoals jij hier schrijft. Maar ik kan er niets mee, heb er ook niets mee en ik vind het, voor mij in ieder geval, verre van overtuigend.

Enfin, no hard feelings, maar mijn kijk op de dingen heb ik min of meer via bijdragen verwoord.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
Dat hoeft ook niet hoor. Ik weet niet of je het al doorhad, maar dit forum is niet enkel en alleen voor jou bedoeld ;). Toch waardeer ik jouw mening op de andere vlakken waar je wel iets mee kunt. Ik snap dat je hier niets mee kunt. Ik kan er daarentegen weer een hele hoop mee :).
Dayanara
Dayanara mrt 9 '07
Ik herken mezelf gelijk in alles !! niet dat ik ervan schrik maar het is wel weer altijd toepasselijk voor mijzelf om bewijsjes te zien waarbij ik moi weer helemaal herken
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
Welkom Dayanara.

Plaats je foto eens als je wilt, dan leer je meer over jezelf dan je misschien zou denken.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki