Loading...
nl

Engelmens Hdfstuk 2: Het verschil tussen de Menselijke Engel en de Engelmens

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '07
Lees alles via: http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf

De Menselijke Engel en de Engelmens zijn niet gelijk aan elkaar. Wanneer we de normale stappen van de menselijke evolutie bekijken heeft aartsengel Gabriël ons het volgende geleerd:

Het bovenstaande plaatje toont de fases waarop de normale geestelijke evolutie plaats vind.
Sinds de komst van de nieuwetijdse mensen is dit plaatje uitgebreid volgens de boodschappen van Michaël:

De Menselijke Engel is een doorgegroeid mens dat alle chakra's op vol vermogen heeft spinnen.


Wanneer we de Engelmens nemen dan hebben we het volgende plaatje:

Het belangrijkste verschil is de oorsprong van de engel. De Mensengel heeft alle aardse levens al gehad, en komt nogmaals terug. Hierdoor zijn er geen levenslessen meer nodig voor de mensengel en kan deze zich volledig richten op haar taak.
De menselijke engel heeft daarentegen nog geen taken uitgevoerd in de geesteswereld en is nog volledig bezig met de levenslessen en verschillende evolutiefases. Het zal nog verder doorgroeien als gids en daadwerkelijke engel. Wel zal het een ander pad zijn, waarbij de uitkomst niet per definitie een gids of een engel hoeft te zijn. Ook andere entiteitsoorten behoren tot de mogelijkheid.
Delen:
IkBen
IkBen mrt 8 '07
Het spijt me NiMs, ik haak af als er in mijn ogen niet bestaande fenomenen als aartsengel Gabriël of Michaël ten tonele worden gevoerd.

Waar jij daarin gelooft, en dat respecteer ik, bestaat voor mij alleen de Aartsengel Gwendolyn, die ik zelf ken.

Ik zal haar eens vragen dit allemaal te lezen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '07
Graag als je dat eens zou willen vragen.
Tatora
Tatora aug 17 '07
ik geloof dat ik zelf zoiets ben ...
ik lijk nooit echt in kontakt te komen met de mens...alhoewel ik ze wel voel,en zie ...
ik zie ze van binnen ..hun ziel..
ik zie hiun "foutjes"..ik zie ook hun pogingen om mij te doorgronden..of om mij uit te leggen wat er toch is met mij ..
ze zeggen altijd ..amai..wat ben jij een mooie ziel..je bent al oud en zeer wijs...
maar toch ..zeggen ze dan ...er is iets ..
een ontuitsprekelijk verdriet ..heel diep
vanuit de OOrsprong..
ik weet dat dit mijn laatste ronde op aarde is
ik heb als puber een droom/visoen gehad
dat ik nadat de aarde weer Groen was volldig in LiefdesHarmonie)ik de aarde zou verlaten in mijn "ruimteschip"
ik voelde wat weemoed....omdat ik wist dat het de laatste keer zou geweest zijn dat ik vanuit geboorte in de menselijke vorm zoun komen ..
dit alles klinkt waarschijnlijk vrij absurd voor degeneen die dit ECht niet kunnen geloven ...maar als je zelf een van ons bent ,dan weet je het .
nu ..ik las over het aspect menselijke liefde.en daar bots ik steeds tegen op ..eerlijk gezegd voel ik me vrijer en meer doelgericht,als ik niet "verstrikt" raak in "human affairs"

het weerhoud mij er namelijk van om mijn taak helder te kunnen doen ..
maar zoals we weten is het van uitermate belang dat zielen nu samen komen ..juist in de staat van zowel geestelijke als menselijke liefde...
ik ben,onder andere .hier om de mens te helpen naar een opening ...;.
doch ..ik bemerk dat ik de laatste "tijd"bij mij een noodzaak ervaar om ook in de stof dit fenomeen te ervaren ...
nu vraag ik mij af of er hier nog meer zijn die dit herkennen ...en hoe ze ermee omgaan ?
ik geloof namelijk niet dat ik geen ziel heb .....en dat ik gesplitst ben...dat de andere helft van de godsvonk die ik ben ..hier op aarde is ...omdat we hadden afgesproken om weer samen te smelten in het nu ..zodat we ook in dit lichaam kunnen ervaren wat deze Liefde is....en dat uit kunnen stralen naar de mens ...
ook omdat wij als geen ander "weten" wat deze goddelijke liefde in absolute eenheid is
als iemand hier iets over te zeggen heeft graag ...anything ...
maar geen gezeur van ..ik geloof er niet in ..want die discussie voer ik niet...
Shem Shel Geburah
LPChip
LPChip aug 17 '07
 Origineel bericht van: Tatora
ik weet dat dit mijn laatste ronde op aarde is
ik heb als puber een droom/visoen gehad
dat ik nadat de aarde weer Groen was volldig in LiefdesHarmonie)ik de aarde zou verlaten in mijn "ruimteschip"
ik voelde wat weemoed....omdat ik wist dat het de laatste keer zou geweest zijn dat ik vanuit geboorte in de menselijke vorm zoun komen ..
dit alles klinkt waarschijnlijk vrij absurd voor degeneen die dit ECht niet kunnen geloven ...maar als je zelf een van ons bent ,dan weet je het .
nu ..ik las over het aspect menselijke liefde.en daar bots ik steeds tegen op ..eerlijk gezegd voel ik me vrijer en meer doelgericht,als ik niet "verstrikt" raak in "human affairs"

het weerhoud mij er namelijk van om mijn taak helder te kunnen doen ..
maar zoals we weten is het van uitermate belang dat zielen nu samen komen ..juist in de staat van zowel geestelijke als menselijke liefde...
ik ben,onder andere .hier om de mens te helpen naar een opening ...;.
doch ..ik bemerk dat ik de laatste "tijd"bij mij een noodzaak ervaar om ook in de stof dit fenomeen te ervaren ...
nu vraag ik mij af of er hier nog meer zijn die dit herkennen ...en hoe ze ermee omgaan ?
ik geloof namelijk niet dat ik geen ziel heb .....en dat ik gesplitst ben...dat de andere helft van de godsvonk die ik ben ..hier op aarde is ...omdat we hadden afgesproken om weer samen te smelten in het nu ..zodat we ook in dit lichaam kunnen ervaren wat deze Liefde is....en dat uit kunnen stralen naar de mens ...
ook omdat wij als geen ander "weten" wat deze goddelijke liefde in absolute eenheid is
als iemand hier iets over te zeggen heeft graag ...anything ...
maar geen gezeur van ..ik geloof er niet in ..want die discussie voer ik niet...
Shem Shel Geburah


Ik mag in dit geval mijn hand op steken want voor mij geldt hetzelfde. Ik snap ook wat je bedoeld met het ervaren van liefde enzo, en denk daarom dat in mijn geval ik eerder een metgezel zou treffen dan een diepgaande relatie zou aangaan. Dat wil niet zeggen dat ik geen relatie zal krijgen, maar ik zal eerder een relatie vinden waarin mijn partner dezelfde vrijheid zoekt en nodig heeft als ik, waardoor we elkaars verlengde worden. Misschien ook wel wat liefde maar gezien ik (en jij waarschijnlijk ook) al genoeg van mijzelf houd, zal dat meer gemixd worden met waardering.
admin
admin aug 17 '07
Sommige dingen herken ik in je verhaal Tatora.
Het gevoel van het laatste rondje bijv. maar niet met weemoed zoals jij dat hebt/had.
Ook relaties zijn een probleem, simpel omdat ik niet met een partner in 1 huis kì¡n wonen. Gelukkig begrijpt mijn partner mij en ziet hij dat juist door mij te laten gaan, hij me niet kwijt is geraakt. Ruimte en rust voor mezelf, om mijn innerlijke zelf te hervinden en weer terug op mijn pad te komen. Waar ik heen moet wordt me nu ook steeds duidelijker. Ook dat verhaal van die opening begrijp ik 100%. Voor mij voelt het dat we daar ook echt mee mogen gaan werken als wijzelf daar helemaal klaar voor zijn, ik ben het nog niet, dat weet ik ook, maar het komt wel.
Fijn om dit te kunnen bespreken, normaal ben ik hier toch wel heel voorzichtig mee, niet omdat mensen denken dat ik geflipt ben maar omdat dit zo diep gaat en eigenlijk haast niet uit te leggen is.

Leuk je te ontmoeten hier!
Thomas A
Thomas A aug 17 '07
indringend, begrijpelijk en ook voor mij o zo een levende waarheid in het nu..........

Thomas
Tatora
Tatora aug 19 '07
ik ben echt blij ook,om jullie te ontmoeten alhier
het is een onderwerp waar lang niet iedereen in mee kan gaan,vooral als je het zelf niet ervaart in je eigen zijn
ja..wat partner aangaat...dat zal dan in derdaad iemand dienen te zijn die ook ,net als ik ...zijn vrijheid en eigen ruimte wilt behouden..
jullie weten dan dat ik het NIET heb over de zogenaamde "vrije" liefde...maar gewoon het elkaar vrij laten in spirituele zin van het woord...
ik ben zeer op mijn eigen heilige ruimte gesteld...
en dat is ook nodig voor in mijn eigen veld te blijven...
anyways...very please to met you spirits
tot het volgende NU
Tatora
Tatora aug 25 '07
en hoe zit dat met jullie en het "gewoon" omgaan met andere mensen ?
kunnen jullie dat lang ..of ook maar een korte tijd
en soms zelfs misselijk worden van de sfeer rond je ?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '07
Hoi Tatora,

Ik weet precies wat je bedoeld. Omgaan met andere mensen is niet zo moeilijk als je maar gewoon niet veroordeeld. Het is heel moeilijk om dat niet te doen als je alles bij iedereen kunt zien wat er mis is. Maar, en zo heb je het misschien nog nooit gezien. Met iedereen is wel iets anders mis. Hoe prachtig is dat? Een wereld te zien waarin niets perfect is, en alles toch nog werkt. Verdrink dus niet in een negatieve spiraal, maar onderzoek kijk en weet dat alles wat je nu ziet je nog kan verrassen. Ook kan het heel goed helpen om niet te kijken. Ikzelf doe dat namelijk regelmatig. Ik zie het wel, maar toch weer niet. Het maakt je leven een stuk makkelijker en sterker nog, je voelt je meteen een stuk prettiger omdat je dan ook gewoon mee mag doen met wat hun doen.

Tot slot een tipje:
Lees dit hoofdstuk heel goed door, en je snapt wel waar ik heen wil ;)

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/5_4_zij%20herkennen%20potentie.htm

Zo niet? Vraag!
Tatora
Tatora aug 28 '07
ja;ik weet dat wel .van dat afsluiten .maar afsluiten betekend dan ook dat ik alles afsluit en dat voelt echt niet goed ook..
ik voel ook nie meer dat ik mee wil doen ...
ik zie de wereld zoals hij is....maar ook waar ik niet meer voor kies..
en waar ik wel voor kies..en dat verschil word gewoon steeds groter
ik zie het ook niet als iets wat mis is bij de mensen hoor....
maar meer dat ik de trilling opzich gewoon niet meeer kan en wil hendelen
ik kan heel goed bijv. winkelen ...of naar een feestje gaan om te dansen..dat wel ...
maar de rest dat boeit me echt niet meer...
vind het niet verveleend hoor..
maar vroeg me gewoon af of er hier ook zijn die dat ervaren ?..ik ga zo ff kijken naar de link ..dank je ....knuffels
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
Is het geen optie om selectief dingen af te sluiten in plaats van meteen alles? Aan de andere kant, soms is het ook goed om je helemaal af te sluiten, om nog eens het verschil te zien. Dan kun je een eerlijke keuze maken.

Waarom heeft iedereen eigenlijk het idee dat als je een gave hebt, je dan ook maar verplicht bent deze te gebruiken?
LPChip
LPChip aug 30 '07
 Origineel bericht van: NiMS

Waarom heeft iedereen eigenlijk het idee dat als je een gave hebt, je dan ook maar verplicht bent deze te gebruiken?


Ik ben van mening dat iedereen zijn/haar gaves heeft om deze op een bepaald punt in hun leven te moeten gebruiken. Ik denk daarbij aan 2012. Omdat je je gave niet kan gebruiken voordat je weet hoe je ze kan gebruiken, lijkt het mij niet meer dan logisch dat men nieuwschierig is naar hun eigen gaven, en deze wil ontwikkelen, zodat ze toegepast kunnen worden als dat nodig is. Ik snap wel dat niet alle gaves per direct geleerd hoeven te worden, maar wel dat men er nieuwschierig naar is.
Tatora
Tatora sep 1 '07
ik heb nooi het "idee" gehad dat ik ze Moet gebruiken...het is zo dat ik ze niet klan stoppen..als het stroomt dan stroomt het ...
je doet het overkomen of het een verplichting is,maar dat dien je anders te bezien..
het is een verplichting in die zin ,dat we zelf voordat we hier kwamen de keus hebben gemaakt Om dat te doen hier..
selectief afsluiten is zeker geen optie
het word mij zelfs duidelijk gemaakt dat afsluiten helemaal niet goed is..ook vanwege de keus die we gemaakt hebben voordat we hier kwamen
omdat we hier zijn met die reden om als katalysators te werken ook
en welk verschil te zien dan,?
wel of niet dienstbaar te zijn ?
het zijn maar vragen ....
namastee
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Tja als iets niet goed voelt, ben je dan niet eigenlijk verplicht het te doen? Een drugsverslaafde moet vaak ook gewoon een shotje scoren, of die dat nou wil of niet. Geldt dat bij je gaves gebruiken misschien ook niet?
admin
admin sep 3 '07
Ik denk dat verslaving aan drugs toch wel iets anders ligt :)
Is dat niet appels met peren vergelijken?
Tatora
Tatora sep 3 '07
ik begrijp de overeenkomst tssen ons en een drugs verslaafde niet echt....
leeslmaar eens goed dat het niet meer de bedoeling is we afsluiten ..dat is van de oude overtuigingen nog;;.dat afsluiten moet...maar het blokkeerd dan je"voeding" ook...
en je gaves zijn hetgen wat je doet niet bij keuze maar het is wat je bent ...een kanaal van heelwording,verbinding..juist als je je gaves -niet gebruikt..of liever gezegd ..laat stromen, ..dan word je zelf ziek...
zo voel ik het steeds meer de laatste tijd..heeft ook met de overgang van ons naar de 5e dimensie te maken
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '07
 Origineel bericht van: feileacan
Ik denk dat verslaving aan drugs toch wel iets anders ligt :)
Is dat niet appels met peren vergelijken?


Ik bedoelde daarmee dat het best zo kan zijn dat het gebruiken van je gaves ook verslavend kan werken. En dat je je heel slecht voelt wanneer je ze niet meer gebruikt. Een soort van afkick verschijnselen.
Tatora
Tatora sep 4 '07
wat een onzin ....je gaves zijn gewoon een deel vanje...niet meer en niet minder ...als ze vanuit een ego en machtsmanipulatie gebruikt worden dan is het een heel andere zaak
dan werkt het verslavend...omdat je het vanuit je kleinmenselijkheid doet....maar op den duur werkt dat alleen maar tegen ...en ontneemt het je kracht...je gaves kunnen dus nooit voor eigen doeleinden gebruikt worden ...en dus zijn ze niet "verslavend"....het is een deel van de OergodsVonk wat je hebt meegekregen voor het dienen vanhet hoogste goed hier op Aarde...het zijn geen kermis attributen...
het zijn "talenten" die alleen ten dienste van gebruikt dienen te worden...
het is dus in dat opzicht oidd appels met peren vergelijken ...
warme knufffff
admin
admin sep 4 '07
In mijn visie zijn het ook niet eens "mijn" gaves, maar ben ik een instrument dat gebruikt kan worden voor het grotere goed.
Een goed ontwikkelde intuïtie is geen gave maar simpel gezegd gewoon je zesde zintuig. Ik ben ook van mening dat iedereen die gaves heeft, wel in verschillende stages van ontwikkeling, maar ieder mens heeft ze. We komen allemaal van die ene bron in beginsel en kunnen mettertijd allen weer contact maken, op wat voor manier dan ook.

Toch denk ik dat er wel een soort van verslaving uit een gave kan komen, maar dan denk ik meer aan de extra aandacht of financiën die het voor sommigen oplevert. Maar dan is het een verslaving van het ego en niet van de ziel zelf. Maar das dus mijn persoonlijke visie.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki