Loading...
nl

The Law of Attraction

Debiorah
Debiorah feb 27 '07
In de Happinez van de maand februari vond ik een interessant artikel over de Law of attraction.
Hier zal ik kort wat stukken plaatsen uit het artikel voor het volledige artikel raad ik je aan het magazine te kopen.
Ik wil geen reclame maken maar wat mij betreft is dit blad sowieso een aanrader voor de geïnteresseerden.

In de film ”The secret' die vorig jaar wereldwijd uitkwam op het internet en binnenkort ook in boekvorm verschijnt, verteld een aantal mensen hoe zij het leven naar hun hand hebben weten te zetten, hoe ze een ellendige ziekte te boven kwamen of bakken met geld verdienden. Niet door het toeval, niet door hard te werken, maar door gebruik te maken van de wet van aantrekkingskracht. Deze wet, die zij de meest krachtige universele wet noemen, komt er in het kort op neer dat je uitsluitend datgene aantrekt waar jij je op focust. Bewust dan wel onbewust en vooral: constant.

Onder de sprekers in the Secret bevinden zich psychologen, filosofen, kwantumfysici, schrijvers en ondernemers.
The Secret werd met veel bombarie aangekondigd. Er zou iets heel nieuws worden onthuld. Albert Einsten, Winston Churchill, Martin Luther King, Boeddha, Plato, Ludwig van Beethoven en vele andere ”groten der Aarde' zouden dit geheim hebben gekend. Het leek allemaal een grote marketingmachine die een commercieel product in de markt moest zetten. “De boodschap in The Secret is alles behalve nieuw” zegt de Nederlandse LOA-expert Tom de Kok. “in de Bijbel kom je dit principe al tegen. Denk aan ”zoekt en gij zult vinden' of ”Bid en u zult gegeven worden'. Wie zich eenmaal bewust is van de LOA, herkent hem overal om zich heen.” De Kok, die seminars over the Law of Attraction organiseert en meewerkte aan de totstandkoming van The Secret, noemt het echter te gemakkelijk om de film af te doen als slechts een vooropgezette hype. “Het is wel de eerste keer in de geschiedenis geweest dat de Law of Attraction door zoveel mensen wereldwijd onder de aandacht werd gebracht. En dat is heel positief.” zegt hij. Lange tijd werd er geheimzinnig gedaan over de wet gedaan, leek het wel alsof mensen die hem kenden hem bewust onder de tafel hielden. Zo werd bijvoorbeeld het boek “The master key” van Charles Haanel, dat aan het begin van de 20e eeuw uitkwam en ook over de LOA gaat, verboden. “Machthebbers geven hun macht nu eenmaal niet graag uit handen”. “Maar mensen bleven het lezen”. Bill Gates was een van hen. Toen hij het uit had hing hij zijn studie aan de wilgen en ging aan de slag als ondernemer. Zijn succes is bekend.

De theorie berust kortweg op het idee dat onze gedachten een grote invloed hebben op wat er in ons leven gebeurt. Door de constante uitwisseling van energie op subatomair niveau die bestaat tussen alle materie in het universum. Deze denkwijze is in de hele wereld bekend en wordt door verschillende personen en spirituele geschriften onderschreven.

Hier een stappenplan van hoe The Law of Attraction werkt.

Stap1: Wat wil je precies?
Formuleer dat in de tegenwoordige tijd, alsof het al zo is. Dus zeg: ”Ik ben gezond' en niet ”Ik wil gezond worden', want dan blijft het een wens. Vermijd ontkennende en negatieve woorden. Maak de vraag zo concreet mogelijk.
Om het gevraagde te kunnen ontvangen moet je ervoor open staan. Dit is verreweg de moeilijkste stap. Je wens moet in een lijn zijn met je overtuigingen anders wordt hij geblokkeerd. De wens moet dus echt uit je eigen overtuigingen komen en niet om te kunnen voldoen aan externe verwachtingen.

Stap 2: Kies de juiste tijd en plaats
Spreek je intentie uit wanneer je de tijd hebt, niet op de klok hoeft te kijken. Ga in een ruimte zitten waar je je op je genmak voelt en waarin je gemakkelijk kunt zitten of knielen. Haal overbodige voorwerpen weg en steek eventueel kaarsen aan. Na een tijdje oefenen kun je ook in gedachte deze ruimte betreden en zo je intentie uitzenden.

Stap 3: Bereid je voor
Ga in een gemakkelijke houding zitten, adem langzaam en ritmisch en concentreer je op een object, kies een zogenaamd anker om je in deze staat te houden, bijvoorbeeld een mantra. Vergeet even het verleden en de toekomst, leef in het NU. Stem je af op de juiste frequentie door je te concentreren op gevoelens van mededogen en geluk.

Stap 4: Visualiseer je doel
Maak een voorstelling van je intentie en probeer daar iets bij te voelen en te ervaren. Ervaar bijvoorbeeld in een nieuwe baan, als dat je intentie is. Schrijf je wens op, schilder hem, etc. Denk na over alle gewaarwordingen die je bij je intentie kunt hebben en zet daarbij je zintuigen in: voel, proef, ruik, zie, beleef.

Stap 5: Geloof dat het werkt
Concentreer je op een positief resultaat, probeer elke vorm van cynisme ”bij mij zal het wel niet lukken' te vermijden. Zoek het goede gevoel op, maak daarbij bijvoorbeeld een lijst met dingen die je al hebt verworven en die je een goed gevoel geven, count your blessings. Maak gebruik van een geheugensteuntje om je gedachten op je wens gefocust te houden.

Stap 6: Doe een stap opzij
Leg je verzoek letterlijk neer bij het universum en vertrouw erop dat die het overneemt. Stel je open voor nieuwe dingen en vergroot je capaciteit om dat wat je gegeven wordt te herkennen. Soms ligt het antwoord vlak voor je, maar zie je het niet omdat je veel te ver zoekt, of juist te dicht bij huis.

Ik vind het een heel interessant artikel en herken er ook veel in. Ik was wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en of je misschien iets herkent. Misschien is er wel iemand die al gebruik maakt van de LOA bewust of onbewust.
Delen:
Thomas A
Thomas A feb 27 '07
Beautiful........werkelijk...........

Dus schreef ik op en plakte aan mijn monitor;

"Ik ben liefde"

Thomas
Debiorah
Debiorah feb 27 '07
Heel mooi Thomas! :)
indigo
indigo feb 27 '07
The law of attraction...ik heb er ook veel over gelezen en een trailer gezien op youtube.

Ik vind het echt zo mooi. Ik probeer ook zo te leven. vaak lukt dat ook wel. En ik moet zeggen dat het werkt. Ik heb dat altijd ook al zo gevoelt.

Ik heb op youtube ook een stukje gezien van what the bleep do we know.. dat is ook al zo mooi.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Heel goed dit. LOA is ook terug te vinden in de merudi boodschappen:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/5_10_creeer%20je%20eigen%20waarheid.htm
Weet dat je alles zult hebben wat je nodig hebt en dat je altijd veilig zult zijn. Wees je alert en bewust van de gelegenheden die naar je toestromen. Deze komen allemaal vanuit je Hogere Aspecten via de stroom van manifestatie in de 5e dimensie.

Leer te begrijpen dat alles zelf-gecreëerd is en een spiegel van je waarneming is. Je hebt de macht om een andere realiteit te creëren. Alles kan veranderd worden.

Heel mooi artikel Debiorah!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Het werkt heel goed. Soms heb ik wel het idee dat je het lot aan het beduvelen bent. Tenminste het is maar net hoe goed je dit kunt. Uit ervaring kan ik zeggen dat het lot dit lang niet altijd even goed vind, en wel degelijk een oplossing zoekt voor het ontlopen van je lot.
????
???? feb 28 '07
Maar misschien is het wel zo dat het anders net zo goed was gebeurd alleen had je het dan als lot gezien (dus onbewust van je eigen inbreng) en nu is het bewust. In hoevere staat ons leven al vast?

Ik weet uit ervaring dat het werkt, maar er zit wel een prijskaartje aan waar je misschien soms over heen kijkt. Alles wordt door de natuur krachten in werking gesteld om de wil van ieder mens te laten gelden. Dit kan ook betekenen dat mensen of dingen die deze wil in de weg staan uit de weg worden geruimd (op welke manier dan ook).
Dit kan nog wel eens vervelend zijn als je je daar bewust van bent. Maar aan de andere kant; het zij zo.
Ik denk zelf wel dat dit alleen goed werkt als je zuiver bent van binnen, dat je intentie zuiver is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Nee, het werkt ook bij onzuiver intenties. Een goede engelse uitdrukking is hier dan ook op zijn plaats: "Beware, with what you wish for".
????
???? feb 28 '07
"beware, with what you wish for" telt ook voor zuivere intenties. Want je weet nooit wat er allemaal voor gedaan moet worden om jou wens in vervulling te laten gaan.
Ik geloof er ook wel in dat het voor onzuivere wensen werkt alleen is het dan de aardse afspiegeling die je krijgt die ook weer vergankelijk is. Dus als je succes wenst op een niet zo zuivere manier weet je haast wel zeker dat dit in een katastrofe eindigd vroeg of laat. Maar omdat dit meestal mensen zijn die zich niet bewust zijn van de natuurwetten die ons doen leven zullen ze het als het lot zien of in iedergeval de schuld van het falen bij iemand anders leggen. Ze zien gewoon niet dat ze het zelf zijn die de schuldige is.

Misschien kun je het zien als dat de wensen van de nog onzuivere mens bijdragen aan de leerschool hier op aarde. De wet van karma zou ik maar zeggen. Om wakker te worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Tenzij je heel bewust deze onzuivere wens blijft aanhangen. Dan ook zal deze gewoon doorblijven gaan en niet falen. Iets eindigt pas, als je er zelf niet meer in geloofd.
????
???? feb 28 '07
Definieer dan eerst wat jij verstaat onder onzuiver, Nims.
Want alles wat aards is, dus door ons eigen egoisme gedreven, heeft geen lang leven omdat het vergankelijk is net als alles hier op aarde.
En misschien is het niet in dit aardse leven te zien maar zeker wel in de volgende. Want zolang je vast blijft houden aan het aardse zal je ziel niet verder komen dan deze wereld.
Debiorah
Debiorah feb 28 '07
Het is een boeiend onderwerp he!
Wat betreft die onzuivere wensen stond er ook wat in het artikel over positief & negatief.
Het belangrijkste is waar jij je op focust en dat in samenhang met je overtuigingen. Als je bijvoorbeeld vecht tegen een ziekte, focus je je er juist op en stimuleert het. Een ander voorbeeld: Moeder Teresa liep nooit mee in anti-oorlog demonstraties maar wel in vredesdemonstraties. Het verschil? De een focust op oorlog en de ander op vrede.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Onzuiver is altijd in the eye of the beholder. Er is geen goed, er is geen kwaad. Dus ja dat is wel een lastige vraag. Het is heel persoonlijk wat je onzuiver vindt en niet zuiver vind.

Wat ik zelf wel redelijk onzuiver vindt, is het beinvloeden van mensen op een bepaalde manier, om iets vanuit eigen belang voor elkaar te krijgen.
????
???? feb 28 '07
Vanuit egoisme ja. Dat is naar mijn idee ook onzuiver. Egoisme is een aardse manifestatie die gedoemd is deel te nemen aan de wet van karma.

Ik val een beetje in herhaling, sorrie.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Helaas bestaat de geest niet zonder Ego, waar het woord egoisme ook vandaan komt. Zonder ego dus ook geen egoisme. Maar ja, wie neemt dan de beslissingen voor je?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Misschien is dit leuk om te lezen:

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/3_14_de%20menselijke%20engel.htm
De Menselijke Engel wordt niet gedomineerd of onder controle gehouden door het ego (=de Zonnevlechtenergie). Dit is het moeilijkste om te ondergaan omdat het ego zich verzet om weg gespind te worden, als de Zonnevlecht een volledige spinratio bereikt.

De menselijke engel heeft zich bevreid van het ego.
????
???? feb 28 '07
Ik weet niet of het zo is maar voor mij is het zo dat de beleving zonder egoisme anders is. Je gaat van iemand die alles voor zichzelf verlangd naar het universelere geven.
En het is niet de bedoeling dat je je ego kwijt raakt maar dat het samensmelt als het ware met je ziel. Dus dat je in wezen weer 1 wordt in jezelf.
Het is alleen maar mogelijk om 1 te worden met alles om je heen als je van binnen ook 1 bent.
Zonder dat we het door hebben (meestal) zijn wij zo schisofreen als de neten.
Ik was me er al heel jong bewust van maar het heeft lang geduurd eer ik door had hoe het in elkaar zit. Daar kom ik steeds meer achter. Ik leef niet meer vanuit mijn ego maar vanuit de eenheid die in me is. Maar om mezelf nu een engel te noemen ;)Het is dus niet zo dat je geen leven hebt als je niet meer egoistisch bent.
Het geeft wel een zee van rust.
Debiorah
Debiorah feb 28 '07
mmm.. was dat niet een ander topic?
????
???? feb 28 '07
Je hebt gelijk, maar het loopt wat in elkaar over.
Anne
Anne feb 28 '07
Als je ergens in gelooft 100% en er achter staat en je wilt dat.. dan gebeurd dat ook.
Dit gaat automatisch in het leven met heel veel dingen die je niet eens door hebt.
Maar zodra er wat twijfel is in je.. bestaat er meer kans dat wat je zo graag wilt niet doorgaat.

Zodra je er echt voor gaat zitten zeg maar en je precies gaat focussen wat je wilt...dan kan dat ook lukken.
Het is alleen erg moeilijk want er is al gauw iets van twijfel in je of iets wat dan in de weg zit om het door te kunnen laten gaan.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het kan..
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd om me op iets te focussen en dat lukte dan ook precies.
Dat was iets eenvoudigs ik wilde dat iemand mij belde en dus ging ik me er op focussen in me gedachten en dat heeft geholpen.
Dit heb ik meerdere keren gedaan met die zelfde persoon en het lukte altijd.

Het is zker erg interessant dit onderwerp
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki