Loading...
nl

kind...............

Thomas A
Thomas A jan 2 '07
Je krijgt geen kind zo gek om voor zijn plezier naar school te gaan, tenzij je het met straf en beloning eerst zo dresseert, dat het een aantal abnormale dingen normaal gaat vinden. De enige natuurlijke behoeften van de mens zijn voedsel, slaap, en beschutting tegen de regen. Alle andere behoeften zijn onnatuurlijk en aangeleerd. Een kind moet wel leren denken om in die rare grotemensen wereld mee te kunnen. Het intellect ontwikkelen bestaat alleen daarin dat je vaardigheden moet ontwikkelen om mee te mogen doen, niet om te leven, want daar heb je dat helemaal niet voor nodig, maar om een radertje te worden in deze onrechtvaardige wereld. Kinderen willen helemaal niet leren, kinderen willen spelen. Elk kind vindt het leuk om te leren lezen en schrijven en rekenen. Als de grote mensen een wereld hebben gecreëerd, waarin je alleen mee komt als je leert lezen, schrijven en rekenen, denken kinderen inderdaad dat dat belangrijk is. Kinderen hebben nooit een keuze, autisme is ook geen keuze, maar je hoeft dan wel niet mee te doen. Opvoeden is niet begeleiden, maar een voorbeeld geven en ouders geven doorgaans een beroerd voorbeeld. Opvoeden in deze maatschappij is niets anders dan dressuur. Er is geen kind wat opgevoed wil worden, er is geen kind dat ervoor kiest om het paradijs uitgeleid te worden.


URL: http://home.tiscali.nl/stophetlijden/hemelopaarde.html >

ondertussen viel mijn oog ook speciaal op de regel over autisme.........

Thomas

ps. NiMS deze tekst is geoorloofd gekopieerd.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 2 '07
Interessant. Toch is kennis wel degelijk een belangrijke bron. Toch was 10 jaar geleden het Internet nog niet zo ingeburgerd als nu, en was bijna de enige manier van kennis overdracht via de school. Ik ben dus wel van mening dat de school heel nuttig is. Zeker omdat daar niet alleen maar kennis wordt bijgebracht, maar ook een groot gedeelte van samenwerken, normen en waarden en respect hebben voor de ander. Een wereld met alleen maar a-socialen, daar wordt de wereld ook niet beter van.

p.s. Bedankt. Je moet gewoon voorzichtig zijn hiermee, maar dat leek me ondertussen al wel duidelijk, dus hier nog een keertje over doorgaan lijkt me niet meer noodzakelijk.
Thomas A
Thomas A jan 3 '07
Ja maar wat denk je dan over die regel over autisme die er zo losjes tussendoor geplaatst is?

Daardoor kwam ik er op het te plaatsen. Of ik lees het niet helmaal goed maar er staat toch een beetje, dat het een keuze van het kind is.....

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '07
Over autisme is ook geschreven op de hoofdsite. Ik weet niet of je dit al eens gelezen had, maar misschien vind je dat ook interessant:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=nl/michael/4_6_2_hoe%20herken%20je%20ze.htm

Eigenlijk zijn alle sterrenkinderen autisten volgens michael.
Thomas A
Thomas A jan 3 '07
Ik had het niet eerder gelezen NiMS, maar het sluit behoorlijk aan.

Thanks

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '07
Graag gedaan, misschien is de PDF van michael eens iets voor op de zondagmiddag ;).
http://www.merudi.net/nl/michael/michael_nl.pdf
Debiorah
Debiorah jan 28 '07
Ik werk nu al een tijdje met een autistische jongen en herken veel dingen uit de tekst.
Juist het verwachtingspatroon van de maatschappij drukt de negatieve stempel op deze kinderen. Ik zie zoveel meer dan de verwachtingen waaraan een kind niet kan voldoen. Het punt is juist dat de maatschappij vaak naar die dingen kijkt welke een kind niet kan. Terwijl we zouden moeten kijken naar wat ze wel kunnen.Door de methode waar ik mee werk (son-rise) zijn mijn ogen en mijn hart geopend voor deze kinderen. Het geeft mij ontzettend veel voldoening om een kind te zien groeien door enkel liefde, aandacht en een niet oordelende houding.
Acheliah
Acheliah jan 28 '07
Zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed liefde, en aandacht maat dat is in deze k*t maatschappij niet voldoende
Thomas A
Thomas A jan 28 '07
Klopt wat je schrijft Dieneke, dat is in deze maatschappij zeker nu nog niet voldoende. Daarom maak je niet afhankelijk van de maatschappij; deze deugd op vele terreinen sowieso niet en is in wezen een wankel kaartenhuis. We kunnen er op wachten totdat deze begint af te brokkelen. Daar zitten we dichterbij dan soms lijkt, maar eerst gaat het nog even wat erger worden.

Het moet je genoeg zijn, het weten dat je het goed hebt gedaan en naar eer en ge-weten.

Thomas
Acheliah
Acheliah jan 28 '07
Vindt ik ook ik heb mijn best gedaan en daar waar ze nu zitten zeggen ze goh die kinderen hebben wel veel liefde meegekregen ondanks de vele ruzie's en agressie en dan weet ik ja dientje je hebt het goed gedaan. En weet je materieel is allang niet meer belangrijk is maar bijzaak er voor elkaar zijn met heel veel liefde, net genoeg te eten en drinken en een dak boven je huis is veel belangrijker en ik kan het weten want als je iets of iemand kwijt bent dan weet je pas wat het gemis is.

Kus en Liefs Dieneke

Kus Dieneke
mause
mause jan 28 '07
ben het helemaal met je eens dieneke.
Thomas A
Thomas A feb 1 '07
Wat dat aangaat lucien zou je dus de video van Ian Xel Lungold eens moeten bekijken. Dan snap je precies in welke omwentelingssnelheid - van deze planeet - wij nu op dit moment zitten.

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki