Loading...
nl

Handlezen

Incripted
Incripted dec 23 '06
De Geschiedenis
Deze vorm van Waarzeggerij is minsten 5000 jaar oud! Volgens de Griekse filosoof Aristoles was de hand het belangrijkste onderdeel van het lichaam. Deze vorm werd beoefend in China, India, Mesopatamië, Tibet, Perzië en Egypte. Je begrijpt wel dat Handlezen erg populair was. In 1475 verscheen het boek: De kunst van Chiromantie (Handlezen).

Handlezen
Handlezen gebeurt op de rug van de hand. De lijnen worden bestudeerd. Dit zijn echter heel veel lijnen, kijk maar eens op je eigen hand. Er waren vroeger Lezers die elke lijn tot elk rimpeltje bestudeerden, of Lezers die alleen de vijf hoofdlijnen bestuderen. Er waren ook Lezers die de nagels en de huid bestudeerden. Vaak werd ook naar de vorm van de hand bekeken.

Lijnen
Elke lijn heeft zijn eigen betekenis en de lijnen bestuderen is het belangrijkste onderdeel van het Handlezen. Er zijn vijf hoofdlijnen en daarbij nog allemaal kleine lijntjes die je nauwelijks kan Zien.

-Levenslijn: Deze lijn bepaald echter niet de levensduur, maar de kwaliteit van het leven. Een korte lijn verwijst dus naar een ongelukkig leven, en een lange naar een heel gelukkig leven.
De lijn bevindt zich rond de duimpalm. Van boven naar beneden.

-Hoofdlijn: Deze lijn onthult of je creatief of lui bent, of dat je juist het talent hebt om problemen op te lossen. Dit heeft dus vooral maken met je karakter en je talenten.
De lijn bevindt midden op de hand, horizontaal in de breedte. Begint bij de duim.

-Hartlijn: Deze lijn is belangrijk voor Emoties, en of je ze kunt begrijpen. Een lange lijn duidt aan dat je veel liefde kan krijgen of geven in je leven.
De lijn loopt horizontal onder de vingers. Van de pink naar de wijsvinger.
-Lotsbestemmingslijn: Deze lijn geeft aan hoeveel controle je op je leven kan uitoefenen. Hij laat ook zien of iemand zijn talenten gebruikt.
Loopt vanaf de middelvinger naar beneden, wordt steeds dikker en zichtbaarder.

5. Apollolijn: Deze lijn staat voor innerlijke tevredenheid. Een lange lijn betekent geluk.
Gaat van boven naar beneden onder ringvinger en de pink.


De huid
Vanuit de huid zijn de gevoelens af te leiden en de kwetsbaarheid van een persoon. Als een persoon een fijne huid heeft betekend dat een lief/aardig en kwetsbaar karakter. Een persoon met een grove uit is veel minder achtaardig en zegt meestal gelijk waar het op staat. Deze mensen zijn vaak ongevoeliger dan anderen.
Ook uit de huidskleur zijn dingen af te leiden, maar echter alleen Karakter. Een bleke huidskleur staat voor iemand die zich snel terug trekt in Droomwereld. Een donkere huidskleur staat weer voor temperamentvol.
Beharing is vanzelfsprekend. Een vrouw met veel haren op haar Hand/arm heeft meer mannelijke inslag en een man met weinig haar op zijn Hand/arm heeft meer vrouwelijke inslag.

De nagels
Een normale lengte van de nagel is ongeveer de helft van de van het eerste vingerkootje. Door de lengte van de nagels kan je het Karakter bepalen.
Bij lange nagels is de verwerkingstijd van Emoties erg lang en het duurt meestal even tot er een reactie komt. Korte nagels geven juist aan dat alles snel afgehandeld wordt.

De vorm
Het kijken naar de vorm van de Hand is uiterst belangrijk en mag zeker niet overgeslagen worden. Zo laten vlezige handen zien dat je naar liefde, plezier en genot verlangd, en magere handen verwijzen naar het tegenovergestelde.
Ook de spanningstoestand hoort bij de vorm van de Hand. Als de hand zacht en sponsachtig is die persoon gemakkelijk te beïnvloeden door Hypnose.
Buigzaamheid is ook belangrijk. Stijve handen verwijzen geestelijke starheid. Soepele handen verwijzen naar plezier en graag nieuwe dingen willen leren.
Delen:
Cialara
Cialara mei 6 '09
Hoi, dit item vond ik en ik heb een vraag;

Ik heb namelijk een handlijn die nooit genoemd wordt en die ik bij niemand anders heb gezien!

Het is een lijn die onder de hartlijn en de hoofdlijn ligt en die de noodlotslijn kruist.

Ik heb 2 foto's geplaatst: 1 van mijn hand en 1 tekening; de rode lijn is waar het om gaat. (De foto's zijn niet helemaal scherp, maar wel duidelijk hoop ik)
http://images.merudi.net/albums/userpics/11171/thumb_P5060024.JPG
http://images.merudi.net/albums/userpics/11171/thumb_P5060025.JPG

Kan iemand hier iets over vertellen of is er nog iemand die deze lijn heeft?
Cialara
Cialara mei 6 '09
Oh ja, en ik heb deze lijn alleen in mijn rechterhand, niet in de linker en het is geen litteken ofzo!
admin
admin mei 6 '09
Ik heb die lijn ook, maar is minder duidelijk dan bij jou, Jorine.
Wat me wel opviel is dat je echt krachtige reiki-handen hebt. Dat is zichtbaar aan de vierkanten, ruiten en driehoeken die er in staan. Heel mooi!
Cialara
Cialara mei 6 '09
Oh dank je. Dat heb ik zelf nog niet zo door. Wel apart dat jij die lijn ook hebt. Is het misschien een engelen-lijn? wink
admin
admin mei 6 '09
Geen idee. Maar bij mij zit die lijn ook alleen in mijn rechterhand.
Links zie ik een serie van drie gebroken lijnen bij mezelf.

Ik zie ook dat bij jou de lijnen ver je hand 'uitlopen'. De driehoekjes en vierkanten zijn de bronnen voor reiki energie, de lange lijnen geven aan dat die energieen echt je hand uitkomen.
Cialara
Cialara mei 6 '09
Bij mij is ie niet op links te vinden alleen maar rechts.

Nou ik ben benieuwd wie deze lijn nog meer heeft, misschien schept dat wat duidelijkheid wink
admin
admin mei 6 '09
de eerste lijn aan je vingers kan een venusring zijn,
en de twee anderen, dicht bij elkaar de hart en hoofdlijn.
Jouw lijnen zijn inderdaad zeer sterk getekend.
Bij mij zijn ze niet zo uitgesproken, ik heb veel sterretjes en kruisjes tussen de lijnen.

Bellefleur
Cialara
Cialara mei 6 '09
Ik geloof niet dat die eerste lijn een venusring is, want die gaat van vinger tot vinger en dat is bij mij niet het geval.
Eruan
Eruan mei 6 '09
Ik heb de lijn niet, zit druk naar mijn handen te kijken maar heb er geen.. wink
Ik heb zowieso niet erg veel lijnen.. wink
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Heeeeeeeeeeeeeee, misschien een topic handlezen laugh
Ik heb de lijn niet.. heb hele eenvoudige handen (denk ik wink)

Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Alleen wat platgedrukt, maar ze zijn stippelig, roze met witte puntjes..
gast
gast mei 6 '09
Haha, ik heb ooit eens een boekje gehad over tenen lezen. En het klopte echt!
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
en gezichten.. !!
gast
gast mei 6 '09
Ja, haha, dat is waar ook laugh
Cialara
Cialara mei 6 '09
Origineel bericht van: heidelroosje
Heeeeeeeeeeeeeee, misschien een topic handlezen laugh
Ik heb de lijn niet.. heb hele eenvoudige handen (denk ik wink)


Dat je de lijn niet hebt wil niet zeggen dat je handen eenvoudig zijn hoor! wink
Cialara
Cialara mei 6 '09
Ik ben benieuwd of NiMS de lijn heeft en AOD...
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Omdat zij engelenmensen zijn?
Emuca
Emuca mei 6 '09
Ik weet niet zoveel van handlijnkunde... maar ik wil best wel een foto maken van mijn handen hoor. tongue
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki