Loading...
nl

zielen het hoe en het waarom, wat kennis hierover.

Incripted
Incripted dec 12 '06
Volgens oude wijsheid: moet de ziel alles ervaren op haar weg naar volmaaktheid. Dit is natuurlijk niet mogelijk, zelfs niet in eeuwigheid en oneindigheid. God hì¡d dit natuurlijk mogelijk kìºnnen maken, maar hij bedacht nog iets beters, dat een "groepsziel" veel beter zou werken. Leden van een groepsziel zijn in wezen één, alle zielenervaringen die al aanwezig zijn, vloeien dan door naar de andere zielen. Alle kennis en wijsheid van individuele zielen in verschillende leefwijzen, zijn ì³ì³k bedoeld als kennis en wijsheid aan dé gehele groep. Dat spaart tijd in kosmische zin. Niet alles hoeft individueel ''ervaren'' te worden: uiteindelijk zal iedere ziel ook alwetend zijn, zì³nder dat wij met zo'n allen die ervaringen tot ons hebben genomen. Daarna zal zo'n groep zich bij andere kunnen voegen en deel uitmaken van dat Grotere Universele geheel. Alle ervaringen worden gemeenschappelijke ervaringen, terwijl alles wat een individuele ziel uniek maakt, intact zal blijven.

Zielengroepen komen nìº zoveel mogelijk op Aarde bij elkaar. Door de eeuwen heen, zijn er af en toe gevorderde groepszielen gelijktijdig of kort na elkaar gereïncarneerd, om de mensheid te helpen om een kwantumsprong in bewustzijn te maken. Overal in de wereld waar sprake is van de kracht van vrouwen en de spiritualiteit van mannen leidt dit tot hereniging van zielengroepen. We beseffen dat we nu met zo'n allen wakker moeten worden, om onze herkomst en vermogens te erkennen en verantwoordelijkheid voor onszelf en de Aarde op ons te nemen.

Zielen groepen hebben één duidelijk doel, ook al is deze in eerste instantie nog niet zo duidelijk. Zodra ze hun doel of hun missie weten, werken zij vaak samen. Deze samenwerking is al volop bezig, om de juiste spirituele interpretatie door te geven. Zij willen spiritualiteit zoveel mogelijk verspreiden en zo goed mogelijk uitleggen wat spiritualiteit is. Deze verspreiding gebeurt doel bewust en doel gericht door aanbiedingen van allerlei cursussen en vele spirituele boeken. Op internet kun je werkelijk alles op spiritueel gebied onderzoeken er is nog nooit zoveel informaties voorhanden geweest als juist nu. Wij leven in een mooie spannende tijd, om ons nu ook gezamenlijk te stimuleren met spirituele kennis.

De herkenning van een zielsverwant begint van binnenuit: als we er ons open voor stellen, zodat we op onze eigen subtiele trillingen af kunnen stemmen, zodat wij die ingevingen en gevoelens, dan ook beter doorkrijgen. Dus doordat we meer alert zijn voor deze gevoelens kunnen we deze ook beter herkennen. Doordat we daar open voor staan vangen we die trillingen zelf ook makkelijker op. Dit is wat er nu gaande is, dat geïncarneerde zielen die trillingen opvangen van elkaar. Het herkennen van zielsverwanten gaat heel subtiel, omdat nog niet iedereen voor deze zielenvereniging openstaat.

Misschien dat een persoon 'n zielsverwantschap herkent, maar die andere niet. Dan kan die persoon mét die herkenning nog niet veel doen, behalve die ander prikkelen met informaties en herkenningsbronnen en wachten totdat die andere persoon dit ook gaat zien of gaat voelen.


Wij herkennen onze zielsverwantschap meestal al bij samenwerking, of dat beide hetzelfde werk doen, of dat hetzelfde 'visie' gevoel er is. Of als de vonk ineens overslaat, dit kan tussen man/vrouw of tussen vrouw/vrouw of tussen man/man zijn. Het heeft niets met sekse te maken, herkenning wordt dan via dezelfde trillingen van elkaar opgevangen. Als herkenningen komen, kom je er van zelf wel achter in welk ' verband ' deze zielenherkenning is. Trillingen zijn voor iedere groep weer anders en hoe hoger die trillingen zijn, de zuiver de groep is.

Zielsverwanten overtroeven elkaar niet, zij stimuleren en inspireren elkaar, om dan nog meer kennis te vergaren, dat weer leidt tot meer honger naar kennis. Deze zielsverwanten hebben dezelfde visie. In hun binnenste zijn ze er van overtuigd dat de werkelijke zin en invulling van het leven, ligt in de vervulling van het goddelijke doel. Zij wijden zich aan een doel wat voor hen voorbestemd is.

Zielengroepen zijn Lichtwerkers. Als zielengroepen bij elkaar komen ontstaat er een ware lichtkracht van energie dat beschouwd wordt als licht in de duisternis. Eén zielengroep telt gemiddeld ( 172 ) zielsverwanten in verschillende gradaties. Het wil niet zeggen dat zo'n groep helemaal compleet zal zijn in dit leven hier op Aarde of in deze dimensie, er wordt gewerkt om zoveel mogelijk zielsverwanten te bereiken en deze samen te brengen. Samen staan ze sterk, het is hun kracht van Licht en Liefde op 'n uitzonderlijk zuiver niveau. Naarmate er meer groepen herenigd zijn zal er nog meer Licht en Liefde verspreid worden, dit werkt door als een katalysator en dit komt ten goede aan de gehele mensheid en ook de Aarde, dit is wat alle zielengroepen tot stand willen brengen.
Delen:
Ayasha
Ayasha dec 12 '06
Blijkt dat zelfs god fouten kan maken. Ik persoonlijk geloof niet zo in het ideaalbeeld dat een groep mensen zich samen voegt en allen samen werken om een bepaalt doel te bereiken. Zeker niet wanneer men wil beweren dat dit zonder eigenbelang is.
Wanneer een groep samenwerkt om iets te bereiken, heeft elk individu er zijn of haar eigen reden voor. Het is iets wat de groep doet omdat elk individu er voordeel uit haald.

Dan is er geen sprake van pure liefde en licht want het is 'vervuild' door een lichte vorm en egoisme. :)
????
???? dec 24 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Blijkt dat zelfs god fouten kan maken. Ik persoonlijk geloof niet zo in het ideaalbeeld dat een groep mensen zich samen voegt en allen samen werken om een bepaalt doel te bereiken. Zeker niet wanneer men wil beweren dat dit zonder eigenbelang is.
Wanneer een groep samenwerkt om iets te bereiken, heeft elk individu er zijn of haar eigen reden voor. Het is iets wat de groep doet omdat elk individu er voordeel uit haald.

Dan is er geen sprake van pure liefde en licht want het is 'vervuild' door een lichte vorm en egoisme. :)
Kath, dat jij het op deze manier leest is omdat jij dit vooral nog met je eigen ego leest en nog niet op zielsniveau.
De wereld spiegeld je eigen innerlijk. Nu zit je zelf nog in de dualistische aardse wereld, als je vanuit je ziel gaat leven in verbondenheid met alles om je heen dan zul je de wereld ook anders gaan ervaren, meer liefde zien om je heen omdat je zelf die liefde van binnen uit ervaard. En dan zul je ook merken dat er mensen zijn die dingen doen uit onvoorwaardelijke liefde voor het leven zelf. Dus geven aan het leven i.p.v. uit eigenbelang nemen wat zij willen en alleen iets doen omdat ze er zelf beter van worden.
Natuurlijk zul je ook nog mensen zien die nog weluit eigenbelang handelen, maar je zult dan ook zien dat deze mensen niet gelukkig zijn met wat ze nemen van het leven, omdat nemen nu eenmaal nooit volledige bevrediging geeft.

Als men neemt zal er ook genomen worden,
als men geeft zal er ook gegeven worden.
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
Sorry voor mijn grofheid Sylli; maar dat jij met je ziel 20 m boven aarde wil leven en wil geloven in onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid, betekent niet dat ik verplicht ben mee te gaan in diezelfde illusie.
Incripted
Incripted dec 25 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Sorry voor mijn grofheid Sylli; maar dat jij met je ziel 20 m boven aarde wil leven en wil geloven in onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid, betekent niet dat ik verplicht ben mee te gaan in diezelfde illusie.
interpretatie is ook een vorm van uniek zijn, elk interpreteerd een tekst anders en haalt er andere waaarden uit.

aan anderen die te respecteren, iedereen willen buigen naar dezelfde visie van een enkele persoon is een onbegonnen zaak aangezien we elk een eigen programma bezitten.
????
???? dec 25 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Sorry voor mijn grofheid Sylli; maar dat jij met je ziel 20 m boven aarde wil leven en wil geloven in onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid, betekent niet dat ik verplicht ben mee te gaan in diezelfde illusie.
Kath, het laatste wat ik zou willen is dat je een ander volgd waar je zelf niet heen wilt. Het moet vanuit jezelf komen, zelf bewust worden in wat je doet, voelt en ervaard. Daar gaat alles om. Maar denk daar ook eens bij na als je dingen doet die je nu ook doet. Vraag je af waar het vandaan komt hoe je over dingen denkt. Is dit van jezelf of is dit aangeleerd door je omgeving. Omdat veel dingen die wij doen door onze omgeving is aangeleerd/geconditioneerd leven wij dus al in een illusie (dus onbewust volg je andere mensen). Door je hier bewust van te zijn open je een andere wereld, de wereld in jou zelf. En die zweefd niet 20 meter boven de grond en is waarlijker dan de illusie waarin je nu leeft.
Incripted
Incripted dec 25 '06
 Quote:
Origineel van sylli:
 Quote:
Origineel van kath:
Sorry voor mijn grofheid Sylli; maar dat jij met je ziel 20 m boven aarde wil leven en wil geloven in onvoorwaardelijke liefde en verbondenheid, betekent niet dat ik verplicht ben mee te gaan in diezelfde illusie.
Kath, het laatste wat ik zou willen is dat je een ander volgd waar je zelf niet heen wilt. Het moet vanuit jezelf komen, zelf bewust worden in wat je doet, voelt en ervaard. Daar gaat alles om. Maar denk daar ook eens bij na als je dingen doet die je nu ook doet. Vraag je af waar het vandaan komt hoe je over dingen denkt. Is dit van jezelf of is dit aangeleerd door je omgeving. Omdat veel dingen die wij doen door onze omgeving is aangeleerd/geconditioneerd leven wij dus al in een illusie (dus onbewust volg je andere mensen). Door je hier bewust van te zijn open je een andere wereld, de wereld in jou zelf. En die zweefd niet 20 meter boven de grond en is waarlijker dan de illusie waarin je nu leeft.
hoewel ik weet dat kath dit gerust zelf kan, wil ik er even voor de verduidelijking bij zetten, dat zij in tegenstelling tot vele nog in de realiteit leeft, met het besef, studeren = diploma, diploma = werk, werk = geld, geld = toekomst voor jezelf en anderen. dat is de werking van de maatschappij en wij als mensen, open voor geesten, of ander paranormale entiteiten, met of zonder gaves moeten daar in mee, en velen vergeten dit en vluchten weg in een zelfgecreeerde wereld ontstaan door een te vast geloof in wat paranormaal inhoud.
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
Sylli; waarom blijf je er dan op doordrammen als ik vragen mag? :)

Incripted; danku zeer :)
????
???? dec 25 '06
Als jij dit wilt zien als drammen is dit dus weer jou beleving. Ik probeer alleen iets uit te leggen.
Waarom zie je dit eigenlijk als drammen?
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
omdat je op al mijn berichten (misschien ook op die van een ander daar let ik niet zo op) zo reageert ;)Dan is het drammen ;)
????
???? dec 25 '06
Incripted, ik heb niets met paranormale dingen. Ik ben me alleen bewust van de wereld om me heen zoals die is (cultuur maatschappij) en hoe die is als je voorbij je eigen ego bent. (het geheel van alles zien)
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
ook op andere dus. Idealen naar voor brengen is normaal maar ze opdringen...
????
???? dec 25 '06
Ik zie nog steeds dat opdringen er niet in. Zal wel komen omdat ik blond ben ;)
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
nee omdat je je te zeer fixeert om je...Lesje?

Sommige mensen leven nu eenmaal vanuit hun ik. We bevinden ons op aarde, of allesinds; de meeste van ons.
????
???? dec 25 '06
Je hebt gelijk, Kath. Ik ben nu eenmaal genijgd, om al het mooie wat ik vind de laatste tijd, om dat te willen delen met anderen. Sorrie dat ik je dat gegund heb. Ik zal me er niet meer mee "bemoeien" en je het zelf laten vinden.
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
Meningen verschillen Sylli; ik wil onder geen enkele voorwaarde dit 'vinden'. Het is heel fijn dat jij gevonden hebt wat je zocht, maar geef andere de kans om zelf te bepalen wat ze zoeken, dat mag jij niet voor hen doen!
????
???? dec 25 '06
Het is niet mijn bedoeling om je te "geven" wat je zou moeten "vinden" het was meer een handrijking om je op weg te helpen. (dit alles gaat overigens niet over het artikel van hier boven) Maar zoals pubers zijn zullen ze blijven dus ik wens jouw een goede reis op je levenspad en zoek vooral jeZelf dat is al wat ik wil.

En blijf vooral bij wat jou eigen hart jouw ingeeft en niet die van een ander.
Ayasha
Ayasha dec 25 '06
Dat is precies waar ik mee bezig ben sylli :)en scheur niet alle pubers over een kam aan wat je bij 1 puber ziet. Dat past helemaal niet bij de manier van leven die jij wil overbrengen :)
????
???? dec 25 '06
Algemeen psychische verschijning in de pubertijd. Bron; Wikipedia:

"In de puberteit vindt een belangrijk deel van de bewustwording, en daardoor van de persoonlijkheidsvorming, plaats. Men voelt zich vaak onzeker over zichzelf wat frustrerend kan zijn. Hierdoor ontstaan vaak conflicten met de ouders en de omgeving."

En juist ja, in mijn belevingswereld heeft dit geen betekenis. Het is zoals het is en niet anders. Maar in de wereld waar de meesten van ons nog verblijven is dit een algemeen geaccepteerd over 1 kam geschoren fenomeen. Dus niet door mij verzonnen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki