Loading...
nl

Zonnevlam in 2011

LPChip
LPChip nov 28 '06
Ik keek gister avond Discovery Channel: "The perfect Disaster".

Het ging over hoe een zonnevlam zo groot als de aarde, de aarde kon platleggen van alle electiciteit.

Ze hadden een ramp nagebootst in detail met mogelijke oplossingen.

Ze konden wel voorspellen dat de vlam kwam, maar niet hoe groot hij zou worden. Er was wel een kans dat hij groot zou worden, maar het was te vroeg om dat te weten. Na een vergadering werdt het idee geopperd om de powercentrales te stoppen. Dat zou betekenen dat er geen stroom meer was. Het probleem was namelijk dat als de zonnevlam de aarde zou bereiken, de grote magnetische golven de transistoren van de centrales zou vernietigen. Ze konden 1 staat los koppelen en daar de stroom van dicht zetten.

Dit hadden ze gedaan. Toen de vlam toe sloeg was het inderdaad een hele grote zonnevlam. De transistoren van alle centrales behalve die ene uitgezette centrale gingen kapot, en de hele wereld kwam zonder stroom te zitten.

Het bouwen van nieuwe transistoren zou een jaar gaan duren, wat dus betekend dat mensen een jaar zonder stroom zouden zitten. Daarnaast zouden deze transistoren schaars zijn en dat zou betekenen dat de hoogste bieder een transistor zou krijgen. Dat zou dus voor ontwikkelingslanden betekenen dat het wel 10 jaar gaat duren voor hun een transistor kunnen kopen.

Dit is dus een simulatie. De vorige zonnevlam was in 1847 en de volgende is geschat op 2011.
Delen:
paula39
paula39 nov 28 '06
getsie

Je zou maar net aan de hartbewaking liggen
gelukkig hebben de ziekenhuizen aggregators
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '06
goh, 2011? een jaar voor 2012?
LPChip
LPChip nov 29 '06
 Quote:
Origineel van paula35:
getsie

Je zou maar net aan de hartbewaking liggen
gelukkig hebben de ziekenhuizen aggregators
Dat lieten ze ook zien in die documentaire. Ziekenhuizen hebben slechts voor 3 dagen een stroomvoorziening.

Maar dat niet alleen, de brandweer kreeg meer werk omdat mensen kaarsen gingen branden en daardoor veel meer branden ontstonden etc...
LPChip
LPChip nov 29 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
goh, 2011? een jaar voor 2012?
Ja, dat viel mij ook al op. Dit is eigenlijk de reden waarom ik besloten heb, dit verhaal te posten.
Ayasha
Ayasha nov 29 '06
benieuwd iof de wereld het op die manier uit houd tot 2012. ;)

Wetenschap houd geen rekening met 2012 vermoed ik LPChip :)
LPChip
LPChip nov 29 '06
Ik weet het niet, misschien evolueren we wel in 2012 zodat we zelf electriciteit opwekken :p
Ayasha
Ayasha dec 3 '06
dat wil zeggen; als we 2012 halen :+

Mijnheertje Zonnevlam is niet van plan om het ons makkelijk te maken in elk geval.
En ach, als dat ons niet uitmoord, dan over een 30-tal jaar wel een of andere meteoriet :+ Die is toch al goed onderweg naar onze aarde en zou tegen 2036 hier in storten, redelijk groot dingetje dus zeg maar dag met je handjes naar die prachtige (uhum) aarde :D

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki