Loading...
nl

Het weer

LPChip
LPChip aug 30 '06
Allereerst: Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus als iemand suggesties heeft voor een betere plek, kunnen we dit topic daar later heen verplaatsen.


Het is mij opgevallen, dat sinds we over zijn gegaan naar de 5e dimensie, het weer anders is dan het altijd geweest is. Is jullie dat ook opgevallen?

Voorbeeld: We kennen in Nederland, de zogenaamde Hondsdagen. Als het op 20 juli een bepaald weertype is, is het de komende 6 weken datzelfde weer. Dit jaar hebben we op 20 juli een mooie en warme zomerse dag gehad. De volgende 4 weken hebben we dat weer gehad, waarna 2 weken slecht weer. Dus niet de volle 6 weken.

Daarnaast valt het mij op, dat het de afgelopen 2 weken nog nooit zo vaak geonweerd heeft in nederland. Ik denk dat ik elke dag wel een onweersbui mee maak.

Wat zijn jouw observaties?
Delen:
????
???? aug 30 '06
Het zijn deze zomer wel heel veel extremen. Juli heel heet, augustus heel nat. Maar of dit nu zo heel erg uitzonderlijk is, ik weet het niet. Ik kan me zomers herinneren dat het vanaf mijn verjaardag (6 juli) tot mijn broers verjaardag (5 september) alleen maar slecht weer was. En daarvoor en erna was het heel mooi weer.
Wat me wel is opgevallen; en zijn soms wolken luchten die ik nog nooit eerder heb gezien. Vorig jaar was het een keer zo'n bizarre lucht. Het was heel donker grijs, een beetje wat je ook hebt met onweer, en dan allemaal van die draaikolken erin. Echt heel bizar. Jammer genoeg had ik geen camera bij me. En wat dacht je van die rolwolken die je nu regelmatig ziet. Of dat het er buiten gewoon groen uitziet tijdens een flinke bui (met of zonder onweer) Op mijn site staat ook een foto van een wolk wat net lijkt of er een golf uit de lucht komt.

Het valt me trouwens wel op dat het water heel makkelijk en snel weer in de grond wordt opgenomen.
LPChip
LPChip aug 30 '06
Lol, jij ook op 6 juli jarig? :)

Maar inderdaad, het is extreem warm geweest inderdaad.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Dit jaar heeft twee records gebroken. De warmste juli ooit, en één van de slechtere augustus. Het is mij ook opgevallen dat het weer "van streek" is. Ik weet niet of jullie het opgevallen is, maar ik heb de laatste tijd regelmatig het gevoel alsof er iets in de lucht hangt. Het geeft me een heel onheilspellend gevoel. Ik heb echt het gevoel dat er iets mis is met het weer, maar ik weet niet precies wat dit is.
????
???? aug 30 '06
Niet te veel naar "the day after tomorrow" kijken hoor Julien. Al is dit senario volgens mij niet geheel uit de lucht gegrepen.
Ik hoop het eerlijk gezegt ook niet dat het zover komt. Jullie houden het nog wel een beetje droog daar in Zeist, maar ik woon hier vlak achter de duinen dus zal het met een vloedgolf niet echt droog blijven. Maar ja, aan de andere kant, wat moet gebeuren gebeurd toch wel. En de natuur laat zich niet tegen houden. Al heb ik van kleins af aan me hier niet geheel veilig gevoeld. Ik wilde altijd al naar Drenthe verhuizen. Laten we maar hopen dat dit geen voorgevoel was.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Wel een hele gave film was dat :D. Maar ik doelde eigenlijk niet op zoiets. Het is gewoon een raar gevoel dat ik heb bij het weer.
LPChip
LPChip aug 30 '06
Ik heb dus datzelfde gevoel. Vandaar ook dat ik dit topic gestart ben, om te kijken of jullie dit delen, en misschien kunnen jullie meer inzicht geven in dit grote geheel waardoor duidelijk wordt wat er nou precies allemaal aan de hand is.

Misschien is het gewoon een kettingreactie. Ik bedoel, als je kijkt naar de afgelopen jaren, is het weer steeds een stukje verplaatst. De zomers gingen langer door, de winters begonnen later, en uiteraard gingen ook die langer door. Daarnaast viel me op dat het verschil tussen warm en koud steeds verder uit elkaar gingen liggen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Er zijn inderdaad steeds meer extremen te meten. Ik weet niet waar het mee te maken heeft, maar als de aarde nu in de 5e dimensie is verankerd, zou dit er best enigzins mee te maken kunnen hebben. Dit bazeer ik wel helemaal nergens op hoor :).
LPChip
LPChip aug 30 '06
Ja precies. Wat mij ook opvalt is dat deze extremen sneller elkaar afwisselen. Zo kan het op een dag makkelijk onweren, regenen en lekker warm en zonnig zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Zoals vandaag bedoel je? Hoewel, onweer heb ik nog niet gezien.
LPChip
LPChip aug 30 '06
Ik wel ;)

Vanochtend omstreeks 8 uur heb ik voor de zoveelste keer deze weken onweer gehoord. Toen ik van huis reed was het echt noodweer. 1 a 2 km verderop was het droog :rolleyes:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Hm, het is nu hier ook noodweer met regen. En ik moet over 10 minuten op de fiets :rolleyes: .
jo
jo aug 31 '06
het is idd raar weer de laatste 2 jaar eigenlijk.. het regent nu ontzettend veel en is ineens weer droog.. het onweert hier ook veel maar dat is pas sinds kort. mmm het is iig erg raar allemaal
LPChip
LPChip aug 31 '06
Het weer van de laatste 2 jaar was nog wel te verklaren. Als je keek naar de jaren ervoor, en een grafiek zou tekenen met de veranderingen, zouden die een stijgende lijn hebben. Maar nu is het weer compleet anders, en niet te voorspellen.

Ik zou haast gaan vrezen dat we kans zouden kunnen hebben op orkanen enzo.
????
???? aug 31 '06
Of tornado's. Heb je van de week die foto niet gezien bij het weer op tv. Wel 3 waterhozen tegelijk bij Scheveningen!
LPChip
LPChip aug 31 '06
Ja precies.

Als ik kijk naar films die gaan over orkanen enzo, begint het vaak met veel onweersbuien en hevige stormen.

En dat voor Nederland... Maar goed, zo erg is het nog niet.
jo
jo sep 1 '06
gelukkig is het zover niet nee! bah bah ik moet er niet aan denken!
LPChip
LPChip sep 1 '06
Het weer begint mee te vallen. Kep al een paar dagen geen onweer meer gezien/gehoord. Meen wel dat er volgende week dinsdag weer onweer is voorspeld.
juppie
juppie sep 3 '06
dat rare gevoel waar jullie het over hebben bij het weer dat heb ik ook wel es. als ik op mn fietsje van het station naar huis fiets en die hele rare luchten zie. zitten idd erg rare vormen in.
en onweer is er de laatste tijd ook erg vaak!!
en daar hou ik helemaal niet van. gelukkig valt het hier vaak we wat mee en is het zo weer weg echt een hele zware onweersbui hebben we hier in jaren al niet meer gehad.
maar ik vind dat niet alleen het weer raar aan het doen is. ook de boemen en de planten zijn van streek.
als je in het voorjaar kijkt zijn de bollen of veel te vroeg of veel te laat. en zo zijn er meer planten die niet meer weten wanneer de maanden zijn dat ze normaal in bloei stonden.
zelfde met de beestjes. ik heb dit jaar geen een wesp gezien. maar gewone muggen des te meer het lijkt wel een invasie. :p
en deze augustus is niet een van de natsten het is de natste! zag ik op het nieuws we hebben nog nooit zoveel regen en zulke lage tempraturen gehad als dit jaar.
maar was het ook al niet voorspeld??
geleerden en wetenschappers hebben het er al een hele tijd over. de aarde draait en veranderd waar nu de zuidpool is komt de noordpool en visa versa. naar mijn idee komen die weersveranderingen daarvan. en dat is ook een van de redenen dat we de laatste jaren zoveel natuurrampen hebben. want die hebben we!!
vorig jaar een recordaantal horkanen en twisters in amerika.
in het voorjaar was er sneeuw in een land waar ze nog nooit sneeuw hadden gezien.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan. denk dat als we gaan zoeken hoe het weer aan het veranderen is de laatste jaren dat we heel wat gaan vinden.

maar dit alles verklaard nog steeds niet dat rare gevoel en de rare wolken. wij hadden vorig jaar ook groene wolken. ze waren echt groen!! kwam alleen regen uit (gelukkig) dacht dat we echt noodweer zouden krijgen. voelde heel onheilspellend.
LPChip
LPChip sep 3 '06
Groene wolken is niet iets nieuws.

Toen ik een jaar of 7 was (dus al een flink eind terug) heb ik ooit eens een onweersbui mee gemaakt met een erg groene lucht en heel erg benauwd. Het is toen ook flink tekeer gegaan.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki