Loading...
nl

Nieuwetijdse kinderen / Indigo Kinderen

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 12 '06
De term Indigo Kind verwijst naar een nieuwe groep van metafysische kinderen die op onze planeet aangekomen zijn gedurende ongeveer de laatste 25 jaar. De naam, Indigo Kind was verzonnen door TAPPE in haar boek: "Begrijp je leven door Kleur" (1982) en verwijst naar de kleur in de aura van deze kinderen. Indigo kinderen zijn hier nu in deze tijd om verandering te brengen in het algemene denken, wat ons zal helpen om vooruit te gaan naar het volgende niveau van verlichting.

Indigo kinderen zijn intelligent, creatief en zijn niet te manipuleren met schuldtactieken (omdat ze geen schuldgevoelens hebben zoals vorige generaties). Indigo's weten heel goed wie ze zijn en een sterke wil om je te laten weten wat ze willen. Ze weigeren autoriteit en beginnen met hun eerste autoritaire figuren, hun ouders en ze breiden dit naar buiten uit naar het hele systeem. Bijv. stilstaan in een rij moet nuttig zijn en worden uitgelegd, anders zullen ze het niet doen. Ze zullen in een rij staan voor een rit in Disneyland omdat ze weten waarom ze het doen en wat het voordeel voor hen is. Antwoorden op een Indigo vraag met "enkel omdat het moet" is zoiets als met een rode vlag voor een kwade stier zwaaien. Indigo kinderen willen eerlijke antwoorden op hun vragen. Ze voelen zich gekleineerd als ze met een snel oneerlijk antwoord afgescheept worden.

Waarom Indigo kinderen?
Deze kinderen worden Indigo Kinderen genoemd omdat ze geboren worden onder de straal van de nieuwe tijd. Wij zijn voor het merendeel geboren onder de violette straal. Indigo kinderen onder de Indigo straal.

Indigo is een diepe kleur blauw (een menging van violet en paars). Sommige mensen kunnen deze kleur ook rond de kinderen waarnemen (in het Aura).

Kinderen of mensen van de nieuwe tijd, Indigos, hebben een vier of vijf dimensionaal bewustzijn. Dit houd in dat ze alles wat op hun af komt op een andere manier waarnemen en opslaan dan wij.

De belangrijkste kenmerken van een Indigo Kind en ouderen:

* Ze worden geboren met een gevoel van Koninklijkheid (en doen ook vaak zo);

* Ze hebben het gevoel dat ze "het verdienen om er te zijn" en zijn vaak verrast als anderen dit niet delen;

* Ze vertellen de ouders vaak "wie ze zijn";

* Ze hebben problemen met absolute autoriteit (autoriteit zonder verklaring of keuze);

* Ze weigeren bepaalde dingen te doen; bijvoorbeeld het wachten in een rij;

* Ze raken gefrustreerd van systemen die ritueel zijn ingesteld en geen creatieve inbreng vragen;

* Ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden gedaan, op school en thuis.
Hierdoor lijken ze vaak systeem-brekers (zich niet conformerend aan enig systeem);

* Ze lijken vaak asociaal, behalve als ze met andere Indigos omgaan.
Als er niemand in hun buurt is die hun bewustzijn begrijpt trekken ze zich vaak terug,
zich voelend alsof geen enkel mens hen begrijpt (computeren of tv kijken is hier ook een voorbeeld van).
De school is sociaal gezien vaak bijzonder moeilijk voor hen;

* Ze reageren niet op "schuld" discipline (wacht maar tot je vader thuis komt);

* Ze schamen zich er niet voor je te laten weten wat ze willen.

Deze kinderen schudden het systeem door elkaar omdat ze instinctief weten dat het systeem verouderd is en ze hier zijn om het te helpen veranderen. Dit kan frustrerend zijn omdat er nog altijd regels zijn waarnaar wij allen moeten leven in deze maatschappij. Het dooreenschudden van het systeem werkt niet altijd voor hen; op het eind komen ze in moeilijkheden. Ze moeten leren werken vanuit het systeem om de veranderingen te maken waarvoor ze gekomen zijn. Ze kunnen het systeem en de regels niet volledig verwaarlozen zelfs al willen ze dat.

De Indigos worden geboren om ons te helpen met de transformatie naar de nieuwe tijd. Ergens diep in ons weten we dat er veranderingen komen. De Indigos zijn individualisten die een andere vorm van intelligentie hebben dan wij. Ze leren hierdoor sneller of besluiten dat ze het allemaal niet interessant vinden en besluiten niet mee te doen. Ze lijken soms minder sociaal maar hebben een diep gevoel voor onrecht. Onder elkaar word weinig gepraat, ze communiceren via telepathie en zijn goed afgestemd op hun ouders en elkaar.

ALS ZE GEEN BEGRIP VINDEN VOOR HUN "ANDERS ZIJN" DAN KUNNEN ZE AGRESSIEF, TERUGTREKKEND OF AFWACHTEND GAAN REAGEREN. ZE BLIJVEN DIT DOEN TOT IN HET EXTREME MET MAAR EEN REDEN: ONS WAKKER MAKEN.

Worden we niet wakker dan blijven ze confronteren tot we wakker worden of ze worden vaak ziek, hyper-actief of non-actief.


Vergeet ook niet dat ze door hun anders zijn ook ander voedsel nodig hebben. Ze houden soms niet van traditioneel eten maar weten wel wat ze lekker vinden. Hun eetlust kan sterk wisselen en soms lijkt het alsof ze van de lucht leven.

Omdat ze een andere energie huishouding hebben dan wij kunnen reageren sommigen vaak allergisch op vele soorten voedsel. Velen zijn uitermate gevoelig voor suiker en chocolade. Teveel hiervan maakt ze vaak agressief!

De laatste tien jaar is een sterke stijging van het aantal allergieën onder kinderen waar te nemen.


Er zijn verschillende indigo kinderen te onderscheiden:

1. Indigo Humanist
Deze gaat werken met grote groepen. Het zijn de doktoren, juristen, leraren, verkopers, zakenmensen en politici van de toekomst. Ze zijn hyperactief, extreem sociaal, praten met iedereen en zijn altijd vriendelijk. Ze hebben sterke overtuigingen. Soms voelen ze zich vreemd in hun huidige lichaam, worden hierdoor hyperactief en rennen soms tegen de muur aan om ze vergeten te remmen. Ze weten niet hoe ze met speelgoed moeten spelen maar leggen alles overal neer en niemand mag er aan zitten. Omdat ze snel afgeleid worden moet je hun vaak herinneren aan de opdracht. Ze beginnen aan het opruimen van hun kamer vinden een boek en gaan dit intensief zitten lezen (het zijn echte lezers). Als baby kijken ze al in een boek, intens en serieus, nog niet kunnen lezen maar wel denken dat ze het doen.

2. Indigo Conceptueel
Deze doet meer in projecten dan in mensen. Dit zijn de engineers, architecten, ontwikkelaars, astronauten, piloten en militairen van de toekomst. Ze voelen zich fijn in hun lichaam en blinken vaak uit in sport. Ze hebben problemen met controle en diegene die hun probeert te controleren is vaak hun moeder, als het jongens zijn. Meisjes proberen vaak hun vader te controleren. Als ze hun gang kunnen gaan ontstaan er vaak problemen. Dit type Indigo is gevoelig voor verslavingen, bijzonder voor drugs, in hun jonge jaren. Ouders moeten het gedrag van deze Indigos nauwlettend volgen. Als ze gaan voorkomen dat je in hun kamer komt is het tijd de zaak te doorzoeken.

3. Indigo Artiest
Deze is de meest gevoelige en vaak wat kleiner dan de anderen (niet altijd). Ze zijn bijzonder creatief en hebben gevoel voor kunst. Dit zijn de leraren en artiesten van de toekomst. In alles wat ze doen zit creativiteit. Als ze in medicijnen gaan zijn dit de onderzoekers of Chirurgen. In de fijne kunst worden ze de artiest's artiest. In de leeftijd van vier tot tien kunnen ze vijftien verschillende creatieve dingen doen - voor vijf minuten- en dan weer stoppen. Koop zeker geen instrumenten voor ze tot ze ouder zijn dan tien!

4. Indigo Interdimensionaal
Deze zijn over het algemeen langer dan de andere Indigos en op een of tweejarige leeftijd kun je ze niets meer vertellen. Ze zullen zeggen "Ik weet het. Ik kan het. Laat me alleen". Dit zijn de Indigos die de nieuwe filosofieën en religies in de wereld gaan brengen. Het kunnen echte bullebakken zijn omdat ze groter zijn en zich totaal niet willen invoegen zoals de andere drie typen.


Een aantal adviezen in de omgang met Indigo kinderen
* geef duidelijke grenzen aan waartussen het kind kan werken en bewegen;

* praat met ze over hoe ze dingen zouden oplossen (vanaf dat ze kunnen praten);

* praat vanaf baby met ze alsof ze groot zijn (geen babypraat) en leg altijd uit wat je aan het doen bent;

* je kunt ze niet als kleiner behandelen. Ze hebben geen respect voor je als je ze niet als volwaardig behandelt. Respect voor ouderen is een probleem voor ze. Je moet het respect verdienen.;

* luister naar ze, volg je gevoel en probeer geen autoriteit te zijn. Laat de kinderen vertellen wat ze nodig hebben.

* Vertel ze waarom je het niet kan geven. Het enige wat nodig is, is luisteren. Alle Indigos staan er open voor!;

* Als ze mishandeld worden gaan ze direct naar een autoriteit;

* HET ENIGE WAT ZE WILLEN IS TE WORDEN GERESPECTEERD ALS KINDEREN EN TE WORDEN BEHANDELD ALS VOLWASSENEN - GEEN VERSCHIL TUSSEN KINDEREN EN VOLWASSENEN.


Het is niet belangrijk om deze kinderen als speciaal en/of verschillend te identificeren en te herkennen. Indigo kinderen hebben reeds een moeilijke tijd om zich aan te passen zonder dat men een speciaal en verschillend naamplaatje in hun leven moet toevoegen. Een kind als een Indigo/niet Indigo te benoemen met een verschillende behandeling voor de twee groepen zou resulteren in meer woede en vooroordelen. Indigo kinderen zullen niet diegenen zijn met paars geverfd haar of uitgebreide bodypiercings en tatoeages. Ze weten reeds dat ze anders zijn, dat ze buitenstaanders zijn, en ze hebben niet de behoefte om er anders uit te zien.

Indigo kinderen zijn hier niet enkel om zichzelf te bekrachtigen, maar om ons het belang aan te tonen om alle kinderen te bekrachtigen, te beginnen bij de geboorte. Het is belangrijk om ons te realiseren dat de Indigo kinderen willen dat alle kinderen behandeld worden alsof ze speciaal zijn; om elk kind te behandelen alsof hij of zij een Indigokind is, om elk kind met respect te behandelen, hun keuzes geven en uitleg verschaffen. Doch, tegelijker tijd moeten we weten dat het nog altijd kinderen zijn.

Terwijl de esoterische intuïtieve informatie, dat Indigo kinderen Spirituele Meesters zijn, wezens vol wijsheid, die hier zijn om ons nieuwe manieren van zijn aan te leren, juist is, zijn niet alle Indigo kinderen vervuld met onvoorwaardelijke liefde, tolerantie en niet oordelend. Ouders moeten hun kinderen spirituele waarheden aanleren en hen leiden. In deze serie zal ik helende werktuigen, spirituele praktijken en praktische stappen geven die bruikbaar waren bij mijn eigen Indigo kinderen. Deze gereedschappen zijn niet alleen voor Indigo kinderen; ze zijn voor alle kinderen van deze planeet; vanaf de kleuterschool tot tieners. Ik geloof dat we allen hier zijn op een spirituele missie om onze zielen te perfectioneren en dat we allen hier zijn om van elkaar te leren.


Indigos en emoties

Omdat ze een groot gevoel voor "eigen" waarde en integriteit hebben verwerken Indigos emoties op een andere manier dan niet-indigos. Ze kennen je als een open-boek en voelen direct aan of er verborgen agenda's zijn en/of je hun probeert te manipuleren (ook subtiel). Vaak kennen ze je beter dan jij jezelf en vormen ze een spiegel voor de kant van jezelf die je vaak niet wilt zien.

De meesten willen hun emoties zelf verwerken en zullen alleen hulp accepteren als dit met begrip en respect wordt gegeven en ze zelf kunnen kiezen.

Het zijn soms net sponsen en zuigen de informatie, als ze het interessant vinden, op in een hele korte tijd. Ze leren door middel van zintuiglijke ervaring. Als dit er niet bij wordt geleverd dan creëren ze dit zelf. Het leven is voor hen een grote ervaring, voelen ze niets dan leren ze niets.

Door hun sterke wil kunnen ze zich volledig afsluiten voor de buitenwereld. Als het hun niet boeit dan zijn ze er niet meer bij. Dit zie je soms ook bij bepaalde ziekten die ze net als ons hebben. Je kunt alles proberen maar ze beslissen zelf wat er werkt.


Indigos hebben een directe mind-body (lichaam-geest) verbinding en kunnen zichzelf in korte tijd ziek maken. Als ze niet naar school willen creëren ze koorts of griep.

Als je weerstand voelt bij een Indigo kijk dan eerst naar jezelf. Voor mij zijn het spiegels die precies aangeven wat er bij jou aan de hand is.

Sommige mensen die met Indigos werken nemen een aantrek en afstoot periode waar. Soms trekken ze elkaar in een bepaalde periode aan en soms kunnen ze absoluut niet samenwerken.

Indigos kunnen gedachten lezen en lopen soms voor op dat wat er gaat gebeuren. De meesten hebben een directe verbinding met een van de ouders en laten dan de stress en/of ziekten zien die in de ouder zelf verborgen zitten en die hij of zij niet wil of kan zien.


Veiligheid is een belangrijk thema. Alle kinderen moeten zich eerst veilig voelen voor ze de buitenwereld volledig kunnen gaan ontdekken. Voor Indigos betekent veiligheid dat het goed is dat ze dingen op een andere manier doen. Ze hebben veel ruimte nodig omdat ze alleen leren door ervaring. Vaak proberen wij onze kinderen te behoeden voor gevaar. Dit is prima maar realiseer je dat Indigos alleen leren als ze met hun hoofd tegen de muur aanlopen.

Angst, onzekerheid en boosheid komen naar boven wanneer ze uiteindelijk niet begrepen worden. Ze zullen er alles aan doen om ons duidelijk te maken dat ze hier zijn om ons te helpen naar de nieuwe tijd. Gaan onze ogen niet open dan worden sommige kinderen enorm angstig, boos en onzeker over hoe de toekomst er uit gaat zien. Vele Indigos worden zo getypeerd op dit moment en krijgen verkeerde medicaties. De beste hulp komt van mensen die ze begrijpen ----> Ah, eindelijk een medestander.

Indigos zijn geboren meesters. Vaak voelen ze zich als baby's of kinderen beperkt door hun lichaam en worden ze kwaad als je ze niet begrijpt. De reacties kunnen variëren van het eerst zelf helemaal in stilte willen begrijpen en kunnen omzetten tot het gefrustreerd omgooien van blokken net zo lang tot het lukt. Voor mij is een ding duidelijk. Ze bepalen hun eigen tempo en geven zelf aan wat ze willen doen. Het enige wat je kunt doen is ze verschillende dingen aanbieden en kijken waar ze mee aan de slag gaan.


Uitdagingen die de Indigos tegen kunnen komen

1. De meeste Indigos vragen vanaf het moment van geboorte heel veel aandacht en hebben het gevoel dat het leven te belangrijk is om zo maar niets te doen. Het zijn over het algemeen drukke kinderen die zich helemaal in hun spel kunnen gooien. Ze willen dat er dingen gebeuren en als het rustig is zullen ze bepaalde situaties gaan forceren om zo hun zin te krijgen.

Meestal vervallen de ouders in het doen voor hun kinderen en niet het voor doen (rolmodel zijn) of stilzitten en delen van wat er gebeurt. Als je alles voor ze gaat doen zullen ze als kauwgum aan je blijven plakken.

2. Omdat ze zelf weten waarom ze hier zijn en wie ze zijn kunnen ze bijzonder emotioneel geraakt worden door ouders die niet zien wat ze zijn. Ze begrijpen niet dat anderen zonder liefde kunnen werken of dingen doen. De meeste Indigos weten precies hoe ze andere kinderen zouden kunnen helpen en zijn soms teleurgesteld als dit niet wordt geaccepteerd.

3. Sommige Indigo kinderen worden gelabeld met dyslectie, ADD (Attention Deficit Order) of ADHD (Attention Deficit Hyperactive Disorder) of een andere vorm van hyperactiviteit. Natuurlijk is dit soms op chemische of genetische gronden juist. Het probleem ligt hem bij de kinderen die geen chemische of genetische oorzaak van deze observaties hebben en toch medicijnen krijgen.


Hoe kun je de Indigos het beste helpen?
1. Behandel ze met respect. Erken hun rol in de familie;

2. Help ze om hun eigen disciplinaire oplossingen te creëren;

3. Geef ze altijd keuzes, in alles;

4. Betuttel ze nooit en lach ze nooit uit;

5. Leg altijd uit waarom ze dingen moeten doen. Als het voor jezelf belachelijk klinkt dan doet dit het ook voor hen. Verander het dan, ze zullen dit respecteren. Ze weten direct wanneer je eerlijk bent dus probeer geen dingen te verzinnen en zeg gewoon dat je er vandaag geen zin in hebt omdat je moe bent;

6. Word partners van ze in hun eigen opvoeding;

7. Vanaf baby, leg alles uit wat en waarom je het aan het doen bent. Ze zullen je niet direct begrijpen maar voelen wel dat je hun bewustzijn respecteert. Het helpt ze enorm wanneer ze gaan praten;

8. Als er toch problemen ontstaan ga dan ook naar iemand die ze begrijpt voordat je ze medicijnen geeft;

9. Alle Indigos reageren bijzonder goed op Homeopathie, Bach-remedies en Reiki. Als dit door therapeuten wordt gedaan waar ze zich thuis voelen kan men in korte tijd verbijsterende resultaten zien;

10. Geef ze onder alle omstandigheden hulp en voorkom negatieve kritiek. Laat altijd weten dat je ze ondersteunt in hun proces. Ze zullen je vaak direct tegenspreken of hun commentaar laten weten. Geniet en vier de successen. Laat ze dingen doen zonder overdreven aanmoediging;

11. Vertel ze niet wie ze nu zijn of wat ze later zullen worden. Ze weten al precies wat ze gaan doen. Laat ze zelf beslissen waar ze in geïnteresseerd zijn. Forceer ze niet in een familiebedrijf. De kinderen zijn beslist geen volgers.

BEHANDEL ZE ALS EEN VOLWASSENE EN WEES EEN GOEDE VRIEND(IN) VOOR ZE.
Delen:
Ayasha
Ayasha apr 19 '06
Ik vind dit heel netjes opgeschreven Nims! De nodige informatie en interesant. Mooi bericht!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 22 '06
Dank je kath. Ik hoop dat meer mensen er iets aan zullen hebben.
Selma
Selma apr 24 '06
Hoi Nims,

Als ervarings-deskundige, ik heb 2 jongens opgevoed, kan ik je zeggen dat ieder kind anders is.
Kinderen zijn volwassenen in een kleinere vorm, zij zijn immers de volwassenen van de toekomst.
Respect begint al in de baby-fase.
Mishandeling is voor ieder kind slecht of dit nu geestelijk of fysiek is!
Ik ben van mening dat je, je kinderen wil behoeden voor het slechte, vanuit je eigen ervaringen.
Al doende kom je er vanzelf achter, dat dit niet mogelijk is, je kan slechts hopen dat de woorden en aanwijzingen zijn in gezonken en zij er hun voordeel mee zullen doen.
Respect, liefde en het allerbeste dat is het gene dat jij voor je kinderen wenst.
Je ogen sluiten voor het tegendeel dat hun gedrag kan uiten is geen liefde maar gemakzucht.
Corrigeren is nu eenmaal een minder leuke kant van opvoeden, maar geloof mij, dat hoort er wel bij.
Aan kleine godheidjes wil ik niet mee werken, begrijp me echter goed, ik besef terdegen dat we met verschillende karakters te maken hebben.
Onaangepast gedrag wordt nu eenmaal niet geaccepteerd in deze maatschappij.
Voor mij hoeft het ook geen eenheids-worst te worden, maar er zijn nu eenmaal grenzen, al zijn het die maar van ons beperkte besef van anders zijn.
Ik heb de mensen lief met al hun fouten en dwalingen, maar er zijn grenzen.
Ik ben van mening dat je iedereen, dus ook een kind, kan en mag wijzen op hun gebrekkige communicatie en methode's om met andere mensen om te gaan.
Je gedragen als een prins of prinsesje is een houding om bij een ander mens een mate van afkeuring c.q. arrogantie te veronderstellen.
Je beter, slimmer voelen dan een ander mens is geen verdienste, het is een nare karakter-eigenschap.
En dit Nims is mijn mening.
Hoe hoger het voetstuk is waar je op staat, hoe dieper het gat is waar je invalt als je eraf valt.
Als deze Indigo-kinderen ons moeten voorbereiden op de tijden die gaan veranderen, dan kunnen ze naar mijn mening, niet snel genoeg leren hoe hier mee om te gaan.
Je profileren als speciaal, anders en beter lijkt mijn inziens niet de beste c.q. juiste methodiek.
Ik denk dat dit slechts een averechts effect zal hebben.
Maja wie ben ik!
Hopelijk vat je dit niet op als een aanval, maar als een uiting van gevoel, wat ik ervaarde na het lezen van jouw verhaal.
Ieder kind is speciaal, ieder kind zou gewenst moeten zijn, de liefde moeten krijgen die het verdient, helaas lieve Nims, niets in deze wereld is perfect.
Het is een utopie waarvan ik hoop dat hij eens waarheid word.

Liefs groetjes en een dikke kus, Selma.
Ayasha
Ayasha apr 26 '06
Selma; uit dat verhaal maak ik niet op dat andere kinderen niet als speciaal gezien mogen worden, alleen maar 'wat' indigo kinderen nu eigenlijk zijn, wat hun doel is en hoe je er het beste mee om moet gaan. Gezien de gaves die vaak gepaart gaan met deze kinderen vereisen ze toch een andere behandeling dan kinderen zonder gaves. Dat kan je denk ik niet echt ontkennen :)REn volgens mij probeert het verhaal dat ook duidelijk te maken, at je deze kinderen moet helpen met het begrijpen van hun gaves en hun doel.

(sorry al sik je verkeerd begrepen heb btw :o)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 28 '06
Hoi Selma,

Je hebt helemaal gelijk. Ieder kind is anders en het is niet goed om het kind op een voetstuk te plaatsen. Maar zoals kath het al zei, het artikel plaatst het kind niet op een voetstuk. Misschien dat je dit zelf wel doet? Dat weet ik niet. Het artikel is alleen bedoeld voor mensen die indigo kinderen op dit moment niet kunnen begrijpen omdat die kinderen zich nu eenmaal anders gedragen.

Laat ik mijn boodschap aflsuiten met een statement: De meeste ellende in deze wereld wordt veroorzaakt door onbegrip.

p.s. ik voel me helemaal niet aangevallen ;)we begrijpen elkaar gewoon niet altijd even goed :).
Selma
Selma mei 16 '06
Hoi Nims,

Ik denk dat ik het niet goed begrepen heb, das soms het lastige met mijn gevoelens, ik lees iets en een gevoel bekruipt me.
En inderdaad, het stuk zegt niets over een voetstuk, ik heb het inderdaad zelf gedaan :o.
Ik heb geen idee waarom dit bericht zo'n gevoel bij mij opriep.
Ik heb het stuk nog een keer of 3 gelezen en nu was het gevoel er weer.
Kinderen moet je denk ik accepteren zoals ze zijn en inderdaad als je anders bent dan anderen en jouw vermogen om zo'n kind te begrijpen is beperkt, dan zal je inderdaad zo'n kind niet goed kunnen begrijpen/begeleiden.
Lastig en niet in de laatste plaats voor het kind zelf lijkt mij.
Misschien is dat nu net het leer-proces waar iedere ouder doorheen moet, accepteren en leren ervaren dat ieder kind uniek is, soms leuk, lief en briljant en soms een ettertje ;).
En soms kom je er net als ik achter, dat je achteraf gezien, met de opvoeding van je kinderen meer fouten hebt gemaakt dan je lief is, de mantel der liefde te vaak en te snel hebt gebruikt, het aangaan van discussies en strijd uit de weg bent gegaan en jezelf een grote "oen" vinden als je dat eenmaal beseft.
En toch is het dan wel weer geweldig dat nadat je, jezelf hebt afgedaan als de mislukte ouder van de eeuw, die grote stoere vent van 25 jaar, die jouw zoon is, zijn armen om je heen slaat en zegt, ik hou van je ma.
Misschien dat ik nog een kans krijg op een herhaling, in de zin van wijze grootmoeder! ;)
En mocht dat een Indigo-kind zijn, dan zal ik er alerter op zijn en niet te snel oordelen, maar eens verder kijken dan mijn neus lang is.
Ik ga altijd uit van het goede in een mens, maar als die lastig en tegendraads is wordt het toch wel iets lastiger voor mij, alhoewel daar wel weer vaak een verklaring voor is, als je maar probeert te begrijpen waarom iemand zo doet of is.
En nu heb ik er weer wat bij geleerd!
Rest me eigenlijk niets anders dan te zeggen, bedankt Nims.

Groetjes en een [Kiss], Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 24 '06
Graag gedaan Selma! En ik weet niet eens of het op dit moment speelt, maar misschien wordt / is je kleindochter / zoon wel een indigo kind. Waarom het je aangrijpt? Misschien voel je nu wel de onmacht die jezelf gehad hebt toen je nog kind was, en dezelfde soort dingen ervoer? Ik weet het niet, ik zeg ook maar gewoon wat in mij opkomt ;).
Selma
Selma jul 3 '06
Hoi Nims,

Ik ben een tijdje niet langs geweest, maar dat zie je al aan de tijd die er zit tussen het ene bericht en het andere ;).
Ik heb afgelopen nacht jouw antwoordt gelezen en ik moest er eventjes over nadenken, want je sloeg de spijker op de kop, je schreef ik zeg ook maar wat er in mij opkomt.
Dat is nu precies de zin die ik ook altijd gebruik, het is soms vreemd maar ik voel vaak een antwoord en zeg het dan tegen de persoon waarmee ik zit te praten, vaak sla ik ook spijkers op hun koppie :p .
En nu waarover ik stil werd en even terug geworpen op mijn verleden als kind, ik heb altijd lopen tobben met onverklaarbare gevoelens, soms probeerde ik erover te praten, maar vond er geen gehoor voor, kennelijk voel je als kind al heel snel aan, dat je over sommige dingen beter je mond kunt houden, omdat onbegrip meer uitleg van jezelf vergt dan dat het jou verder helpt.
Ik heb vanaf mijn vroegste herinneringen al het overduidelijke gevoel dat ik in een verkeerd lichaam stak.
Niet de sexuele geaardheid die me parten speelde, ik switch nogal makkelijk van mannelijk naar vrouwelijk, qua uiterlijk ben ik vrouw, op en top zoals mijn vriend zegt :p , maar ik werk zo nu en dan in een "echte" mannenwereld en ik kan me er goed in verplaatsen.
Heb er vertrouwen en feit dat ik vrouw bent valt weg, klinkt beetje warrig maar ik weet het even niet beter uit te leggen.
Afijn, punt waar ik wel heel erg mee heb ingezeten is, dat ik altijd het besef had dat ik jaren ouder was dan het lichaam waar ik in zat, niet altijd, soms kon ik ook gewoon ff kind zijn, maar op de een af andere manier wist ik altijd heel goed wat ik aan het doen was, een soort kijken naar jezelf.
Tjeetje wat is dit moeilijk om helder te omschrijven zeg.
Het was ook geen arrogant iets, van je beter of wijzer voelen dan een ander kind, het was begrip, begrijpen waarom een ander kind dingen deed.
Verdriet en pijntjes had (en heb) ik netzo goed als een ander kind, maar meer op een beschouwende manier, het begrijpen waarom je die gevoelens had.
Zo rond mijn 12de jaar namen die gevoelens een vlucht, kennelijk heeft de puberteit daar iets mee te zien.
Volwassenen begonnen me nu als volwassene te behandelen, werd en ben vertrouwens-persoon.
Het was een hele grote omschakeling, ineens was ik kind af, heb gebeurde gewoon.
Misschien waren voor een ander de mij toevertrouwde zielsroerselen van die personen niet op zijn plaats, daar praat je met een kind niet over, maar ik had er geen enkel probleem mee, ik begreep en soms kon ik iemand helpen.
Nu ik bijna de 50 ben genaderd, begin ik me een beetje "op tijd te voelen"!
Alhoewel ik het gevoelsmatig nog steeds beter kan vinden met een generatie boven mij.
Ik ervaar geen leeftijds-grenzen, die hebben andere belangrijker gemaakt dan ze zijn.
Ik ervaar het nu als minder anders zijn, dan anders zijn toen, is ook wel verklaarbaar, als 12 jarige is het vreemder om met iemand een vriendschap te hebben van 70 jaar, dan dat het dat nu is.
2 Zinnen van jou Nims en Selma, heeft uren aan zelfondervraging gedaan ;).
Ik ga je maar weereens bedanken, ik leer zo kei veel hier en vooral over mezelf.
Bedankt dus! :D
Als dit stukje verwarrend is, kan dat heel goed kloppen, ik typ op gevoel met dit soort dingen, alles bruist op en ik moet echt aan de rem hangen, om de over elkaar tuimelde woorden in mijn hoofd, in een nog enigzins leesbare en volgbare volgorden te plaatsen!
That's me, een libra, naarstig op zoek naar evenwicht/de balans ;).

Liefs en groetjes, Selma.
Selma
Selma jul 3 '06
Nog even een ps. ik heb geen kleinkinderen en ook "nog" niet onderweg.
De toekomst zal het uitmaken of ik er nog een titel bijkrijg ;).

Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '06
Hoi Selma,

Graag gedaan! Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Er zijn veel indigo's die moeite hebben met de vroegere tijd, waarin je al snel gek was. Tegenwoordig zijn er zoveel, dat je er bijna niet meer omheen kunt. Binnenkort komen hier wat openbaringen ;).
Debiorah
Debiorah jul 16 '06
Leuk om te zien waar zo'n artikel allemaal niet toe kan leiden.
Positieve interactie! Geweldig toch?! :D

En ohja nog ff over dat voetstuk en koninklijkheid...volgens mij zien mensen van een ander bewustzijnsniveau dat als beter/arrogant zijn. Omdat zij het gevoel van innerlijke wijsheid van de indigo's niet begrijpen. Voor een indigo is het een natuurlijke kracht. Zoals van nature het hart klopt, zo handelden indigo's vanuit hun bewustzijn. Zoals al eerder werd genoemd is het vaak wederzijds onbegrip die problemen veroorzaakt.

Nou ik ga weer snel verder snuffelen
[Kiss]Deborah
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '06
Hoi Deborah, daar heb je wel een goed punt. Op dit forum zitten ook een paar indigo's (zal geen namen noemen ;)) die van tehuis naar gekkenhuis en zelfs gevangenis zijn gesleurd omdat ze nou eenmaal "onhandelbaar" waren. Ik vind het zo erg dat juist de mensen die deze aarde moeten redden, behandeld worden als grof-vuil. De mensheid zou zich moeten schamen.
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Thomas A
Thomas A jul 19 '06
Betse Nims

Binnen het artikel dat je schreef over indigo kinderen herken ik mij vol-ledig. Ondanks dat ik al wat ouder ben en zelf al enkele kinderen heb mogen begeleiden en die al uitgevlogen zijn. Op een bepaalde manier ben ik ook een nieuwe tijds ouder geweest (en soms nog). Mijn kinderen zijn niet aan de consumptie maatschappij geconformeerd maar aan hun eigen zijnstoestand binnen deze maatschappij.

Heb jij dit artikel zelf geschreven en schrijf je nog meer cq. is er werk van je gepubliceerd?

Thomas
LPChip
LPChip jul 19 '06
Er zijn inderdaad oudere nieuwe tijds kinderen. De eerste nieuwe tijds kinderen kwamen rond 1950.

Je kan meer info vinden op de homepage: http://www.nims.nl/ziel
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Hoi Thomas,

Al mijn artikelen kun je vinden via de website die hoort bij dit forum. Klik hier om erheen te gaan.

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat er al veel langer nieuwetijdse mensen op aarde komen dan dat in het artikel hierboven staat:

De eerste Indigowezens kwamen naar de planeet in de 40er jaren. De oorlog die bekend is als de "Tweede Wereldoorlog" had veel negativiteit van de planeet verwijderd waardoor de eerste hoogontwikkelde wezens in fysieke vorm konden incarneren. Op dat moment werd in de Hogere Dimensies de beslissing genomen dat de Aarde zou blijven voortbestaan en dat de nieuwe Gouden Eeuw zou komen.
In de jaren 40, 50 en 60 werden "de leiders" van de Nieuwe Aarde, de eerste "Nieuwe Kinderen" geboren. Zij werden overal op de planeet geboren en het was hun missie om het proces te beginnen van 'in twijfel trekken' en 'op de proef stellen'. En op dit moment zijn veel van deze vroege Indigo's de leiders en verlichters voor de bewustzijnsverschuiving die deel uitmaakt van het proces van Opstanding en Overgang.
Deze Vroege Indigo's bereidden de weg voor de eerste "golf" Indigo's, die we een "massale landing" kunnen noemen. In de jaren 70 incarneerde een enorme golf van Indigo's op Aarde en begon de energie op de planeet "op te krikken". Met de geboorte van elk nieuwe Indigo- of Kristalkind wordt het bewustzijn in het Collectief automatisch verhoogd. Als grote aantallen van hen tegelijkertijd incarneren, wordt het Collectief in versneld tempo verhoogd. De snelle vooruitgang in technologie in de laatste 30 jaar kan worden gezien als een geschenk van de Indigo's, wier hoogontwikkelde bewustzijn de menselijke soort tot versnelde ontwikkeling dreef op dit en vele andere gebieden van menselijk streven.
De eerste golf Indigo's bereiken nu volwassenheid en zijn achter in de twintig en dertig. Zij zijn klaar om de hoofdstroom van de samenleving te betreden om ook daar een grote verandering teweeg te brengen.
In de jaren 80 incarneerde de tweede golf Indigo's, opnieuw een golf hoogontwikkeld bewustzijn en, zoals eerder gezegd, kon met behulp van deze energie de Harmonische Convergentie plaatsvinden waarbij het Nieuwe Rastersysteem voor de Nieuwe Aarde werd geïnstalleerd en de activaties van dit rastersysteem begonnen.
In de jaren 90 bleven Indigokinderen incarneren, maar nu begon een nieuw type kind te arriveren. De eerste Kristalkinderen begonnen eind jaren 90 te arriveren. Op dat moment was het nieuwe Kristallen Rastersysteem van de Aarde voldoende "online" om de incarnatie van deze hoogontwikkelde kinderen mogelijk te maken. Wat belangrijk is om van deze kinderen te weten, is dat zij geaard zijn op het Nieuwe Rastersysteem. Zij zijn voor mensen de drijvende kracht in hun gezinnen en gemeenschappen om de verschuiving te maken van het Oude Rastersysteem naar het Nieuwe. Uiteindelijk zullen alle wezens in het Nieuwe Rastersysteem geboren worden en zal het oude systeem wegvallen. Dan zal de Nieuwe Aarde volledig gevestigd zijn!
In 2003 vond een gebeurtenis plaats die bekend is als "Harmonische Convergentie", waarin volwassen mensen en Lichtwerkers zich in groten getale begonnen af te stemmen op de Nieuwe Rasters en Kristallen volwassenen of Christusvolwassenen of Menselijke Engelen werden. Dit vereiste een snelle overgang van het ene Raster naar het Andere, en voor sommigen was het heel traumatisch en moeilijk omdat zij met hun "voeten" in de nieuwe energieën stonden. Deze nieuwe energieën zijn sterk en krachtig en zij vereisen absoluut dat het Hartchakra open is, want de Nieuwe Kristallen Rasters stemmen zich af op het Hartchakra en niet op de lagere chakra's die het Oude Raster voedden.
En zo wordt met het online komen van de Nieuwe Rasters, ons als mensen door onze kinderen de keuze gegeven om die verschuiving te maken.
Het is een gezegend pad en de Nieuwe Kinderen tonen de weg!
indigo
indigo aug 10 '06
ik heb al heel veel over indigokinderen gelezen.
En ik herken er heel veel in van mezelf.

Ik heb even naar de kenmerken gekeken en vergeleken met wie ik ben.

* Ze worden geboren met een gevoel van Koninklijkheid (en doen ook vaak zo);
Ja, denk ik wel. Ik was vroeger vooral zo dat ik zoiets had van iedereen moet maar doen wat ik wil en wat ik niet wil doe ik niet ook.

* Ze hebben het gevoel dat ze "het verdienen om er te zijn" en zijn vaak verrast als anderen dit niet delen;
ja. ik heb vaak ook zoiets van ik heb evenveel recht om op aarde te zijn als ieder ander.

* Ze vertellen de ouders vaak "wie ze zijn";
ja. ik heb vaak gezegd dat wil ik niet want dat past niet bij me. Ik ben me heel bewust van mijn eigen identiteit.

* Ze hebben problemen met absolute autoriteit (autoriteit zonder verklaring of keuze);
sommige autoriteit accepteer ik wel omdat het moet. Maar vaak heb ik wel zoiets van waarom...nou of van kan dat niet anders.

* Ze weigeren bepaalde dingen te doen; bijvoorbeeld het wachten in een rij;
ja ik weiger best wel veel dingen te doen die voor andere normaal zijn. En wachten in een rij doe ik ook gewoon helemaal niet.

* Ze raken gefrustreerd van systemen die ritueel zijn ingesteld en geen creatieve inbreng vragen;
ik snap dit niet zo goed.

* Ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden gedaan, op school en thuis.
Hierdoor lijken ze vaak systeem-brekers (zich niet conformerend aan enig systeem);
ja, vaak zie ik in dat sommige dingen niet werken of niet goed in elkaar zitten en dan wil ik dat ook anders hebben.

* Ze lijken vaak asociaal, behalve als ze met andere Indigos omgaan.
Als er niemand in hun buurt is die hun bewustzijn begrijpt trekken ze zich vaak terug,
zich voelend alsof geen enkel mens hen begrijpt (computeren of tv kijken is hier ook een voorbeeld van).
De school is sociaal gezien vaak bijzonder moeilijk voor hen;
Ja klopt helemaal. op school voel ik me niet begrepen. eigenlijk haast nooit! Dus ik zit vooral in mijn eentje. dan voel ik me ook gewoon het beste.

* Ze reageren niet op "schuld" discipline (wacht maar tot je vader thuis komt);
straffen deed me nooit niet veel, dreigementen ook niet.

* Ze schamen zich er niet voor je te laten weten wat ze willen.
ligt eraan wie ik voor me heb.
LPChip
LPChip aug 10 '06
 Quote:
Origineel van indigo:
* Ze raken gefrustreerd van systemen die ritueel zijn ingesteld en geen creatieve inbreng vragen;
ik snap dit niet zo goed.
Het gaat hier om processen bijvoorbeeld in je werk waar iets op een bepaalde manier moet, niet anders kan, en waar je totaal niets van jezelf kan toevoegen om het enigszins te veranderen.

Voorbeeld: Stickers met nummers plakken op bepaalde objecten om ze te nummeren.

Je haalt de sticker van het blaadje, moet de eerst volgende zijn, en plakt deze op apparaten/objecten die volgens een bepaalde volgorde zijn neergezet.

Je kan niets van jezelf erin kwijt. Niet eens de volgorde van de stickers bepalen.

Met ritueel bedoelen ze: iets dat altijd volgens dezelfde methodiek gaat.
indigo
indigo aug 10 '06
ooh zo :)
nu snap ik dat.

Dat vind ik echt mega saai! Ik zou echt gek worden als ik zo zou moeten opruimen.
Ik heb volgens mij ook geen systeem in de dingen die ik doe, maar ik doe ze wel en raak niks kwijt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki