Loading...
nl

Verwerkings proces

Sorai
Sorai mrt 16 '07
Hai allemaal,

Ik wil ook ff mijn verhaal kwijt en ik zal daarom vanaf het begin beginnen.

Mijn moeder is op mijn 12de overleden aan een hersenbloeding.
Ik heb gehoord hoe ze van de trap is gevallen en gezien hoe ze bewusteloos op grond lag.
In het ziekenhuis konden ze weinig voor haar doen.De kans dat ze uit coma zou komen was klein en al ze er wel uit zou komen zou ze waarschijnlijk geen normaal leven hebben.Toen is er besloten om de beademing stop te zetten.

Mijn zus heeft besloten om voor mij te zorgen.Maar het ging niet echt goed tussen ons en toen heeft mijn zus besloten dat ik het huis uit moest.Ik was 17.
Heb 3 maanden bij mijn tante en oom gewoond in Rotterdam,want ik woonde toen in Gouda.Ik moest alles achterlaten in Gouda.
Na die 3 maanden heb ik een maand in een crisis opvang in Gouda gezeten.Daarna heb ik begeleid wonen gedaan en daarna heb ik kamertraining gedaan.
Vanuit daar moest ik op mezelf(19) en heb net optijd een kamer in Rotterdam gevonden,maar het was een moeilijke tijd.Kon niet naar school,had geen werk.Had alleen studiefinanciering maar daar kon ik niet mee door gaan,want ik ging immers niet naar school.De tijd dat ik kamertraining heb gedaan was ik depressief geworden.
Kon haast niet rond komen en kwam ook nog een deurwaarder,omdat ik de rekening van school niet had betaald.
Gelukkig had ik werk gevonden.

Nu gaat het al een stuk beter.Ik woon samen met mij vriend en heb eindelijk een beetje rust.
Alleen ben ik daardoor er achter gekomen dat ik de dood van mijn moeder nooit heb verwerkt,omdat ik er de tijd niet voor kreeg.
Ik kan ook moeilijk dingen loslaten,het blijft in mijn hoofd zitten.

Ik wil nu alsnog de dood van mijn moeder verwerken en hopelijk heb ik dan mijn rust.
Ik werk op het moment ook niet,omdat ik mezelf de rust wil geven om het te verwerken.

Had altijd gedacht dat ik het had verwerkt,maar niet dus.

Ik wou het even kwijt.
Greetzzz
Delen:
mause
mause mrt 16 '07
hoi sorai,

het is ook niet niiets om op zo'n jonge leeftijd je moeder te moeten missen en daarna van hort nar her te gaan. helemaal met de pubertijd ed. voor de boeg. pffff. ik ben wel blij dat het nu wat beter met je gaat en dat je jezelf de tijd gunt om het te verwerken zodat je het een plaatsje kunt geven.

schrijf het lekker van je af, vaak helpt dat al een heel stuk.

heel veel sterkte en kracht met je verwerking.

en als er wat is, schrijf het maar neer.

liefs maureen.
Sorai
Sorai mrt 16 '07
Hai,

Ja heb al een heel leven achter de rug en ben pas 21.Kan op het moment niet goed functioneren in het leven.
Ik slaap slecht,heb veel rare dromen.Ik word gewoon moe wakker omdat mijn dromen zoveel energie kosten.
Ben de laatste tijd ook erg emotioneel.

Komt hopelijk wel goed.
Greetzzz
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '07
Hoi Sorai,

Heel erg bedankt voor je verhaal. Steek iedere avond een kaarsje voor je moeder en groet haar in je gedachten. Vertel haar wat je haar altijd al hebt willen zeggen en weet dat ze dit ook hoort. Mocht ze een antwoord willen geven, let dan op je droom van die avond. Leg eventueel een leeg schrift naast je bed om je dromen op te schrijven. Ik heb zo het gevoel dat ze je zal antwoorden via je dromen.

p.s. Meestal begint de verwerking pas echt op het moment dat je het ook aankan. Ik denk dat het nu tijd is geworden om op de juiste manier afscheid van je moeder te nemen.

Julien.
Anne
Anne mrt 17 '07
Hej Sorai

Vervelend wat je allemaal hebt meegemaakt.
Ik denk dat je er nu pas bent achter gekomen dat je de dood van je moeder niet hebt verwerkt omdat in al die tijd dat je beschrijft had je het veel te druk om voor jezelf te zorgen en je had veel te veel dingen aan je hoofd dan daar wonen dan daar. Nu dat over is is er een soort rust gekomen en komt het naar boven dat je de dood van je moeder niet hebt verwerkt.
Nu is het wel de tijd ervoor om het te verwerken denk ik. Schrijf gewoon alles op wat je voelt en denkt dat helpt dan kun je dingen anders bekijken ;)
Heel veel sterkte Groetjes aNNe
Sorai
Sorai mrt 17 '07
Hai,bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik ga dat eens doen dan,kaarsje branden en vertellen wat ik altijd al heb willen vertellen.
En dan zal ik jullie vertellen of ik er over heb gedroomd en als ik dat wel doe wat voor boodschap ze dan had.

Greetzzzz
mause
mause mrt 18 '07
succes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki