Loading...
nl

Ok een klein stukje van mijn leven....

Mar76
Mar76 feb 8 '07
Zal ik me er nu dan toch maar eens aan wagen? Een aantal van jullie hebben mij hele mooie lezingen gegeven. Daar ben ik er blij mee, en heb er ook zeker wat van opgestoken. Ben er absoluut wat wijzer door geworden!!

Daarom lijkt het me nu ook wel zo eerlijk om hier neer te zetten wat er gebeurt is in mijn leventje. Ik schrijf hier een aantal steekwoorden op. Dan wordt het niet zo'n heel lang verhaal.

-1996 een relatie gekregen met mijn ex;
-relatie duurde 5,5 jaar;
-zeer veel lichamelijke, geestelijke en sexuele mishandeling;
-stalking;
-vernieling van mijn huis;
-mishandeling van mijn honden;
-hij zat in wapen en drugs handel;
-hij was zelf verslaafd; (hier kwam ik allemaal naar een aantal maanden achter)
-in 1997 is mijn dochtertje geboren;
-na 1 week het ziekenhuis in, vervolgens 6,5 week hier in het ziekenhuis gelegen.
-toen overgeplaatst naar Groningen omdat ze hier niks meer voor haar konden doen;
-bijna 1 jaar in Groningen gelegen;
-2de jaar ook bijna alleen maar in het ziekenhuis;
-veel geestelijke problemen, kon niet eten, niet horen, niet praten, niet lopen;
-rond haar 4de 5de jaar heeft ze 1 jaar intern gezetten in Nijmegen, om te leren eten, ze mocht alleen de weekenden naar huis;
-ex zit nu eindelijk vast, rechtszaak moet nog komen.....


Nou ja dit zijn een aantal puntjes van mijn leventje.

liefs Marilyn
Delen:
Thomas A
Thomas A feb 8 '07
Wat is het probleem van een lang (compleet) verhaal?
Maar hoe dan ook, nu vallen er voor mij ook een paar dingen op zijn plaats. Ik zal op je post strak een reactie geven.

Liefs

Thomas
Mar76
Mar76 feb 8 '07
Een lang compleet verhaal wordt waarschijnlijk een verhaal van 4 pagina's. Kan voor een heleboel mensen misschien te lang zijn om te lezen. Daarnaast kost het voor mij gewoon erg veel tijd om het nu neer te zetten.

Liefs Mar
Mar76
Mar76 feb 8 '07
Oh ja dat ben ik vergeten neer te zetten.
Mijn dochtertje is in Groningen 1 keer dood geweest voor een aantal minuten en heeft 4 keer op het randje gelegen.

Liefs Mar
Acheliah
Acheliah feb 8 '07
Goh meid dat zijn niet zulke leuke dingen. Veel sterkte nu
Thomas A
Thomas A feb 8 '07
Lieve Marilyn.

Nu begint er voor mij wel heel erg veel op z'n plaats te vallen en ik kan je verzekeren dat ik je het een en ander aan kan reiken waar je sprongen mee verder komt en er ook een heleboel voor jou duidelijk wordt.

liefs

thomas
Thomas A
Thomas A feb 8 '07
Oh ja dat ben ik vergeten neer te zetten.
Mijn dochtertje is in Groningen 1 keer dood geweest voor een aantal minuten en heeft 4 keer op het randje gelegen.


Ik dacht nog “ja Mar zal toch niet voor niets haar foto's op dit forum willen; ze wil antwoorden”.

Marilyn, wat jouw dochtertje betreft is het niet vreemd dat zij totaal anders dan anderen in deze wereld staat. Nu dat ik weet dat zij een doodservaring achter de rug heeft wordt mij veel duidelijk. Het verklaart veel van haar houding en gedrag t.a.v. het leven wat ze leeft nu. Met zeer grote stelligheid kan ik je zeggen dat zij ABSOLUUT NIET autistisch is in welke vorm dan ook. De kans is wel heel erg groot dat tijdens de (bijna) doodservaringen, haar ziel (geest) naar gene zijde is gegaan.
Als ik de foto van jouw dochter zie, zie ik een kind met veel meer levenservaring dan het kind hier op aarde in zo een korte periode geleerd kan hebben. Als jouw dochter een (of meerdere keren) een hartstilstand heeft gehad is het zeker dat haar ziel (geest) zich losgemaakt heeft en de reis naar gene zijde gemaakt heeft. De ziel is namelijk onlosmakelijk verbonden met de rechter boven hartkamer en bij hart stilstand vertrekt de geest!!!!!!!.
Het is dan ook niet vreemd Marilyn dat Nova de wereld waarin zij nu opgroeit een heel vreemde voor haar is. Zij heeft ervaringen van intense liefde en schoonheid gezien aan de andere kant en ze is nu in een situatie waar allerlei rare dingen aan haar gevraagd worden (rekenen, schrijven, andere typisch maatschappelijke verwachtingen). Het is mij nu ook niet meer vreemd dat Nova geen heel goede “klik”kan maken met alles en iedereen die ook maar een beetje oppervlakkig is. Dit moeten jullie kunnen merken aan haar. Hierdoor is het voor Nova dus ook moeilijk om zich in allerlei oppervlakkig maatschappelijke zaken bezig te houden; het raakt haar simpelweg niet. Dat zal heel anders zijn met muziek en mooie voorstellingen (films - schilderijen/tekeningen). Ik ben er van overtuigd dat zij mensen ragfijn aanvoelt en een heel goed gevoel heeft voor wie zuiver is en wie niet.

Nova zal vanuit het besef dat het leven veel grootser is nooit haar energie verspillen aan een al te aards bestaan en op school nooit de stof zo oppakken zoals anderen. Verwacht dat ook niet van haar en bevestig haar meer in haar diepe weten. Dit kun je ondermeer doen door haar fantasie wereld serieus te nemen en haar creatief bezig te laten zijn. Verder verandert er niet veel aan wat ik al eerder aangaf.
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar > kinderen en bijna doodservaringen > er is veel over te vinden op google. Heel veel dingen zullen hierdoor op zijn plaats gaan vallen Marilyn. Wees kritisch t.a.v. de medische wereld, waar het antwoorden betreft; zij lopen wat achter op de spirituele, al begint daar nu wel verandering in te komen op dit moment.

In het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem is een hartchirurg werkzaam " dr v. Lommel " die met een uitgebreid internationaal team onderzoek doet naar BDE. De resultaten zijn schokkend voor de huidige medische kennis, omdat gebleken is dat er na hartstilstand nog waarnemingen gedaan worden door patiënten en DIT KAN OFFICIEEL NIET volgens de huidige medische wereld en hun opvattingen, omdat enkele seconden na de hartstilstand ook de hersenenfuncties stoppen. En men dacht altijd dat deze laatste verantwoordelijk waren voor het geheugen en andere waarnemingen. Dit is gebleken dus niet zo te zijn. (de bevindingen zijn nog relatief vers) Begrijp je waar ik naar toe wil?

Jouw dochter is aan gene zijde geweest! Zij staat hierdoor anders in het leven. Conformeer haar niet te veel aan deze maatschappij, verwacht daar geen aanpassing van haar!!!Bij bevestiging van haar ervaringen en warmte en liefde komt het helemaal dik goed.
Ga samen op zoek met haar naar antwoorden. Ga lezen over het onderwerp. Neem b.v. contact op met v. Lommel en vraag een gesprek aan. Je kunt best veel kanten op en ik wil je best bijstaan her en der.

Kijk maar

Dankbaar dat ik wat licht door mocht geven

Thomas
LPChip
LPChip feb 8 '07
Ik moet zeggen, Thomas, dat dit mij ook duidelijkheid verschaft.

Ik heb namelijk zelf ook een BDE gehad toen ik 3 maanden was.

Bedankt voor deze informatie :)
Mar76
Mar76 feb 8 '07
Hallo,

Ik moet eerlijk bekennen dat je mijn ideeën en gevoelens waar ik al jaren mee loop, hebt neergezet. Ik heb zelf al heel lang het idee dat haar bijna doodervaring de oorzaak is waarom ze nu zo weinig interesse heeft in de maatschappelijke dingen.
Maar goed dat is mijn gevoel. En als je zo'n gevoel naar buiten brengt zie je de mensen vaak denken: jaja die spoort niet helemaal. Ook is me wel eens gezegd dat ik maar eens moet inzien dat ze gehandicapt is en dat het misschien beter is dat ik me daar maar bij neerleg. Dat doe ik dus niet en kan ik ook niet. Zou compleet tegen mijn eigen gevoelens in gaan.

Wat overigens wel erg leuk is, Tashina kan erg goed tekenen. Dit is iets wat ze al jaren doet en ze doet het ook heel erg veel. Ze is daar zeer nauwkeurig in.

Denk dat ik toch maar eens contact ga opnemen met de arts die je noemde Thomas. Zal me ook eens wat meer gaan verdiepen in de BDE.

liefs Marilyn
Thomas A
Thomas A feb 8 '07
Marilyn zelf denk er ook over om kontakt te gaan zoeken met deze arts en om verwijzingen ga vragen naar meer bronnen over BDE. Ook ik heb nadat ik bijna dood geboren ben en met kunst en vliegwerk op gang ben gebracht nog een BDE meegemaakt 6 jaar terug.
De tunnel en het licht heb ik dan ook echt gezien (en geschilderd). Zelf heb ik wel het boek over BDE van Raymund Moody gelezen, maar bleef met nog teveel vragen achter. Mijn zoektocht gaat gewoon verder.

Mijn advies aan jou is overigens wel Tashina niet al te zeer aan de maatschappij te laten aanpassen en haar heel serieus te nemen. Kinderen als zij, daar kunnen we nog van leren. En de maatschappij klapt vandaag of morgen van zelf wel in en dan zou al het aanpassen voor niets geweest zijn.

Verwacht geen begrip voor haar van blinden en wees je bewust tegen wie je wat zegt over Tashina.

Ben benieuwd naar haar tekeningen trouwens.

Thomas
Mar76
Mar76 feb 8 '07
Hallo Thomas,

Wbt haar tekeningen, in het begin waren het hele beangstigende tekenen. Het leken wel een soort geesten. Grote zwarte ogen, punt tanden, boze gezichten, huilende gezichten. Later is dat wel wat minder geworden. En nu tekend ze voornamelijk de poppetjes van Winx. (tv progamma)
Maar ook in deze tekeningen worden soms alle emoities verwerkt. Ze huilen, lachen, zijn boos. Houden de hand van de mama vast. Vaak tekend ze ook een vrouwtjes pop met een "baby" in de buik.

Om het heel duidelijk te brengen, het zijn geen tekeningen die je verwacht van kinderen rond deze leeftijd.

Over haar laten aanpassen in de maatschappij: Ik wil haar wel zo veel mogelijk leren, dit ook omdat ze bepaalde dingen gewoon zelfstandig moet kunnen doen. En als het aan haar ligt doet ze HELEMAAL niks zelf. Ze is wat dat betreft zo slim dat ze bij iedereen een andere rol heeft. Bij de 1 kan ze wel zelf naar het toilet, bij de ander niet. Thuis kon ze wel tellen, omdat ik daar zelf wel wat druk achter zette. School komt hier en die verteld mij dathet met rekenen absoluut niet goed gaat, omdat ze niet verder kan tellen dan 3 (?????) Snap je, op dat vlak is ze aardig gehaaid. Een slimme dame denk ik zelf, alleen houdt ze zichzelf van de domme. Ze scoort ook laag wat betreft de testen. En mijn gevoel blijft toch echt zeggen dat ze het allemaal wel kan, maar dat het haar gewoon weg niet interesseerd.

En tuurlijk wil je als ouder zijnde dat je kind later ook een goed leven krijgt. Daarbij hoort natuurlijk wel dat ze bepaalde dingen gewoon zelf doet. Als ze het nou echt niet kan, maar ik geloof echt dat ze héél erg veel kan. Misschien zit ik op dat vlak ook wel fout hoor, maar mijn gevoel zegt me gewoon heel wat anders.....

Liefs Marilyn
Thomas A
Thomas A feb 8 '07
Ja slim zal ze zeker zijn en tuurlijk zijn er doodgewone zaken waar ze kennis van mag nemen.
Tamara26
Tamara26 feb 8 '07
Jeetje, wat een verhaal!
Dat klopt Thomas, wat betreft die wetenschap...
Ik wist alleen niet dat het deze arts was, die in mijn oh zo bekende ziekenhuis werkt!
hmmm... was er ff stil van.
Maar er gaat vanalles gebeuren rond deze kwestie...
Acheliah
Acheliah feb 8 '07
Zo zie je maar weer tamara de wereld is klein :p
Tamara26
Tamara26 feb 8 '07
Ja, klopt.
Ik verbaas me er alleen nog steeds om!
Haha.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '07
Hoi Marilyn, bedankt voor je verhaal. Thomas jij ook bedankt voor jouw uitleg. Ik ben het helemaal eens met wat je hier schrijft. Toch ben ik benieuwd naar de tekeningen van Tashina. Ik vraag me namelijk af of hetgeen ze tekent ook een diepere betekenis heeft. Ik heb zo'n gevoel dat ze in haar tekeningen, dingen laat zien die op het eerste moment raar lijken, maar waar wel degelijk een verhaal achter zit. Misschien een hele rare vraag, maar heb jij de mogelijkheid en de wil om eens wat foto's hier online te zetten? Ik ben er namelijk zelf erg benieuwd naar. Het geeft namelijk toch een kijkje in de binnenwereld van Tashina. Als je twijfelt, vraag eens aan haarzelf of ze haar tekeningen wilt laten zien aan de merudianen.

Julien
Acheliah
Acheliah feb 9 '07
Ik zelf denk ook dat er een betekenis achter moet zitten. Heeft ze toen iets gezien wat wij niet kunnen verklaren. Ik heb eens iemand gekend ff stom voorbeeld die altijd drie benen tekenden ik dacht omdat de moeder zwanger is die weet waar de kinderen vandaan komen dus dat zal het wel zijn bleek ze te zijn misbruikt dus dan weet je wel wat ik bedoel. Snappie ik denk dat heel veel dingen een rede hebben ook dit.

Kus Dinie
Mar76
Mar76 feb 10 '07
Hallo Allemaal,

Ik zal van de tekeningen foto's te maken en ze hier plaatsen. Ga het zo gelijk even doen.

Liefs Mar
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '07
Ok bedankt, ik ben erg benieuwd.
Acheliah
Acheliah feb 10 '07
Ik ook

xxx Dinie
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki