Loading...
nl

Iemand in huis genomen

Acheliah
Acheliah feb 3 '07
Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie allemaal. Ik heb iemand in huis genomen die een psychose heeft opgelopen door een zware mishandeling en harddrugs. Hij zegt zelf niet genezen te kunnen worden omdat hij heel veel heeft meegemaakt maar ik ben en blijf er van overtuigd hoe gek het ook klinkt wij elkaar kunnen helpen. Hij met mijn huis op orde te krijgen en ik door hem positief te benaderen en te steunen omdat hij heel sterk het gevoel heeft eindelijk zijn eigen thuis te voelen ergens. Voor zijn gevoel komt hij eindelijk thuis. Hij heeft nooit een vader en een moeder gehad die lief voor hem waren en dat heeft hij nu wel niet dat ik zijn moeder ben maar hij voelt zich welkom en gewenst. Hij is door zijn vader en later ook door zijn moeder zwaar mishandeld en ik weet dat als ik hem steeds positief blijf benaderen ik een hoop op kan lossen. Normaal als er buren ruzie is gooid hij een baksteen door de ramen of hij zou het hun leven zo zuur hebben gemaakt nu ging hij bij mijn buren zijn excuses aanbieden dus dat is op zich al positief. Hoe denken jullie hierover zou hij te helpen zijn door een positieve benadering of ben ik nu gek geworden want mijn gevoel zegt steeds dat wij elkaar kunnen helpen.

Dikke Kus Dinie
Delen:
Tamara26
Tamara26 feb 3 '07
Ik denk dat je je energie beter eens in jezelf kunt steken, i.p.v. anderen.......

Niet dat je geen persoon mag helpen, maar ik vind dit weer zo drastisch. Kan het niet eens wat minder? Ga eens met jezelf aan de gang en je huis!
Anne
Anne feb 3 '07
Lieve Dinie

Het is allemaal wel erg lief enzo bedoelt dat je die gene helpt door hem in huis te nemen...maar het gaat jou zker veel tijd kosten om hem elke keer positief te benaderen.
Is hij verder wel geholpen met die psychose??
Groetjess aNNe
Mimi*
Mimi* feb 3 '07
Doe wat jou het beste lijkt. Het is jou beslissing en als het goed voelt dan is dat prima!
LPChip
LPChip feb 3 '07
Hoe gek het ook klinkt, Ik ben het niet eens met bovenstaande. :p

Mijn gevoel zegt dat jullie wat aan elkaar zullen hebben, maar Tamara en Anne geven wel een goed punt. Focus je niet compleet op hem, maar hou de focus ook bij jezelf.

Maar in feite hoef je hem niet te helpen door dingen voor hem te doen, maar kun jij hem helpen door aan jezelf te werken. Als jij hem laat voelen dat hij thuis is, en je daardoor je zelfvertrouwen terugkrijgt, dan is dat genoeg.

Het grappige is wel, dat ook al zegt mijn gevoel dat het goed is, als ik erover na denk (verstandelijk) dan klinkt het allemaal niet zo goed, want extra verantwoordelijkheden, wat gaat die voogd enzo zeggen, blabla...

Ik heb in mijn leven vaker dit soort situaties gehad, en heb toen altijd naar mijn gevoel geluisterd. Als ik jou was geweest, had ik het wel gedaan, maar jij bent de enige die ook daadwerkelijk kan inschatten of het de eventuele bijkomende problemen waard is.

Het grappige is hoe jouw gevoel je zegt dat dit goed is, en het lijkt mij daarom een situatie waarin je het gewoon kan proberen. Werkt het niet, kun je altijd nog terug toch? :)
Acheliah
Acheliah feb 3 '07
Ik ga zeker niet al mijn energie in hem steken maar door hem af en toe een knuffel te geven en te zeggen dat hij ook belangrijk is is meestal al voldoende. En hij is ook juist mij een hele grote steun door mij te helpen waar het mij niet lukt.

Ik zal zeker aan mijzelf gaan werken het enigste wat ik doe om hem te helpen is hem het gevoel geven dat hij er ook mag zijn en dat hij welkom is en dat sommige mensen niet zo negatief zijn als dat ze doen overkomen.

Ik ben nu al zover dat je met agressie niet alles oplost en dat doet hij nu ook niet meer. Normaal zou hij met de politie op de vuist gaan nu praat hij met ze dat bedoel ik gewoon in de positieve zin. Ik ben samen met de kinderen de enigste die hem rustig kunnen houden en die om hem geven en hij om ons.

Zijn moeder denkt maar aan één ding haar eigen geneugten en zijn vader zit of in de kroeg of bij zijn vriendin die denken echt niet aan hem. Als ze moet kiezen voor haar vriend of haar zoon dan zal ze voor haar vriend kiezen dat noem ik geen moeder toch.

Mijn gevoel zegt dat hij en ik elkaar kunnen helpen dat zegt hij zelf ook hij zegt het lijkt wel of ik gestuurd ben om jullie te helpen. Ookal zou hij het willen hij kan ons niet loslaten zo verbonden voelt hij zich met ons en nee ik ga niet al mijn energie in hem steken het feit dat we bij elkaar zijn is voor ons al voldoende ik geef hem een thuis en het gevoel dat hij belangrijk is.

Dikke Kus Dinie
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '07
Hoi Dinie,

Ik vind het geen goed idee wanneer je je energie niet meer in jezelf stopt. Hoe denk je dat iemand van jeugdzorg naar je kijkt als je een "ex-drugsverslaafde" in huis neemt? Ook al weet jij beter, zij kijken daar niet naar. Het risico bestaat dat ze je niet verantwoordelijk vinden bla bla bla om goed voor je kinderen te kunnen zorgen. Ook al weet jij best dat dat helemaal niet zo is, zo zullen ze het niet zien. Kies eens voor jezelf! Laat niet de oplossing van het huisopruimen bij de ander. De wereld helpen, kan je altijd nog doen.

Groetjes Julien.
jo
jo feb 3 '07
ik ben het met nims eens..
het wordt er dnek ik niet bepaald beter van als je van de jeugdzorg jou aantreffen met zo iemand in huis onverantwoordelijk, geen stabiele thuis situatie, wat weet je nu eigenlijk van die jongen? ken je hem al lang? is hij echt van de drugs af? of gebruikt hij je voor geld te krijgen? ik dnek dat je er nog maar eens goed over na moet denken!
en ik denk ook dat je beter de tijd en energie in jezelf kan steken!
Acheliah
Acheliah feb 3 '07
Misschien hebben jullie wel gelijk.

Maar waarom krijg ik er dan een goed gevoel bij. Waarom heb ik dan zo sterk het gevoel dat we elkaar kunnen helpen, Misleid mijn gevoel me dan. Weet je bij de meeste komt hij over als een leipo terwijl hij dat helemaal niet is. Hij kan heel erg lief zijn.

Maar waar het mij eigenlijk om ging en wat ik me eigenlijk afvroeg kan zo iemand genezen dat was mijn vraag. Ik denk dat als je iemand positieve aandacht geeft is hij toch te genezen. Ik steek geen energie in hem. En nee hij heeft mijn geld niet nodig.

Hij zoekt gewoon een warm gezin bij wie hij zich welkom voelt. Ik denk dat jullie het verkeerd opvatten.

Dinie
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '07
Uiteraard geeft het een goed gevoel, want het zorgt ervoor dat je even je eigen ellende kunt vergeten. Maar besef je wel heel goed, dat het dus afleiding is die jij op dit moment beter kan gebruiken voor jezelf. Iedere afleiding zorgt ervoor dat je niet aan jezelf kunt werken. Het is wel zo makkelijk en veilig, maar daar wordt je echt niet beter van Dinie.

Om je vraag te beantwoorden, je gevoel misleidt je niet, maar je bent niet helemaal eerlijk in het luisteren naar dit gevoel. De pijn die je voelt, hoort er nou ook eenmaal bij. Het is niet fijn, maar wel iets waar je doorheen zou moeten.

Julien.
Thomas A
Thomas A feb 4 '07
Tja Dieneke, ik was even sprakeloos toen ik het las van je nieuwe aktie en vroeg mij nog af, HOE HARD WIL JIJ VALLEN................

Beter dan NiMS kan ik het op dit moment niet verwoorden.............

Thomas
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Thomas het was geen nieuwe aktie ik dacht dat je het wist dat ik het had gezegd in mijn prive berichten. En dat ik altijd naar mijn gevoel moet luisteren. Maar ik ga ervan uit dat jullie geen lucht praten dus ik zal er wat aan doen ok

Liefs Dinie
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Waar het mij eigenlijk omging en dat bedoelde ik is zo iemand te helpen, te genezen dat vroeg ik me af. Want als ik daar antwoord op krijg kan ik er naar handelen.

Dikke Kus Dinie
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
19 december heb ik het nog geschreven in een pb bericht. Maarja het zal wel goed zijn dat jullie dit schrijven.

Dikke Kus Dinie
Thomas A
Thomas A feb 4 '07
Dat met die pbtjes loopt gewoon niet, dwz ik ontvang ze niet.
Hoewel ik heel goed kan be-grijpen dat je iemand naast je wilt en dat het in dit geval weer iemand is die ook steun en hulp nodig heeft is allemaal wel begrijpelijk. Het laat ook wel zien dat er behoefte aan is dat JIJ NU OOK EENS ZICHTBAAR WORDT IN JOUW EIGEN WERELD. Dat verdien je ook. Het is op zich teken genoeg dat je weer iemand herkend die hulp en steun nodig heeft. Het hele leven is herkening immers. Stuur je liefde eens naar binnen Dieneke ipv. steeds maar weer naar buiten. De manier van helpen zorgt alleen maar voor een nog verder leeglopen van jezelf en jij wilde toch een sterke en veilige jou (basis) voor je kinderen gaan worden? Denk jij dan dat de weg is weer aandacht gaan geven aan een vreemde die niet op eigen bene kan/wil staan?
Ik niet zo eigenlijk.

een medemens
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Weet je het stomme is dat ik hem niet al mijn aandacht geef. We maken soms alleen lol meer niet ik heb het gevoel dat jullie het allemaal te zwart zien en dat gevoel heb ik niet echt. Misschien dat monia kan reageren die kent hem en de situatie.

Dikke Kus Dieneke
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Thomas heb je wel mijn email gehad die brief van de voogd
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Dit bedoel ik nou ik praat met mensen over mijn gevoel en over dit onderwerp ik krijg raad en nu weten ze het ineens niet meer goed voor mijn zelfvertrouwen bedankt.

Kus Dinie
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '07
Misschien is het wel dat wij heel goed weten. Als jij je aandacht richt op je omgeving, dan is het toch logisch dat je niet met jezelf bezig bent? Ook al is het alleen maar afleiding en best gezellig met hem, het blijft afleiding. Als jij mensen kunt herkennen die hulp nodig hebt, is het dan zo heel moeilijk om in jezelf te herkennen dat jij ook hulp nodig hebt? Uiteraard weet jij dat heel goed, want dat zeg je ook gewoon, dus dat bedoel ik niet op die manier. Wat ik wel bedoel is dat je nou echt eens een keer voor jezelf moet kiezen en voor niemand anders. Laat het lekker bij die ander.

Snap je wat ik bedoel?
Acheliah
Acheliah feb 4 '07
Ja ik begrijp jullie wel en ga ook hulp zoeken tuurlijk maar wat is er mis mee samen het huis op te knappen en daarbij hem het gevoel geven dat hij welkom is. Zo helpen we elkaar toch ik ga echt wel aan mijzelf werken. En nee ik steek geen energie in hem nogmaals ik ga mijn aandacht op mijzelf vestigen en niet op hem. Wat is er mis mee om af en toe te zeggen dat ook hij er mag zijn. Als het niet gaat weet hij dat hij moet gaan. Maar goed nogmaals dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was is iemand te helpen die een negatief zelfbeeld heeft van zijn eigen door hem positief te benaderen dat was mijn vraag.

Dinie
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki