Loading...
nl

Uitleg : HEYOKAH

Heyokah
Heyokah dec 14 '06
Ik hoor mensen denken .. Heyokah... is dat uit de lucht gegrepen? of heeft het daadwerkelijk een betekenis..?

Het heeft daadwerkelijk een betekenis!

Heyokah:

De Heyokah is een tegendraadse clown die volledige wijsheid bezit en de Mensen met behulp van lachen en tegenstellingen onderwijst.
Deze heilige bedrieger zorgt ervoor dat je je afvraagt of wat hij zegt of doet wel juist is, waarbij je dus zelf moet denken en er zelf achter moet komen. Wanneer mensen zelf moeten denken, worden de wankele opvattingen die in het verleden een rubberen kruk voor hen vormden op de proef gesteld. Als de rubberen kruk het begeeft, en zij op hun billen op de grond terechtkomen, wordt er een les geleerd. Wanneer ze nadenken, zelf een lering testen, en als deze standhoudt, word de wankele opvatting voor de rest van hun leven een Systeem van Weten.
Delen:
Destiny
Destiny dec 14 '06
Mooie betekenis
Mirreke
Mirreke dec 14 '06
nooit van gehoord, snap er eerlijk gezegd ook weinig van....
Heyokah
Heyokah dec 14 '06
Haha Mirreke..

het is ook niet zomaar iets inderdaad...

maar simpele uitleg is een heyokah iemand die een ander probeerd te helpen door diegene ZELF aan het denken te zetten... Waardoor iemand dus met behulp van ZELF leert .. en dus niet iets voorgekouwd krijgt hihi

liefs
Mirreke
Mirreke dec 14 '06
Ow dat klinkt wel goed. Ben jij een Heyokah dan? Stort je maar eens op mij hahaha. Ik hou wel van dingen doordenken. En dat schijnt ook weer hard nodig te zijn.

Ik had er alleen nog nooit van gehoord.

Greetz
Debiorah
Debiorah dec 14 '06
Okay! Leuk en goed doordacht!
Tamara26
Tamara26 dec 14 '06
Super!
En sta er helemaal achter!
Achter die betekenis dan he?!?
Ayasha
Ayasha dec 14 '06
 Quote:
Origineel van Mirreke:
Ow dat klinkt wel goed. Ben jij een Heyokah dan? Stort je maar eens op mij hahaha. Ik hou wel van dingen doordenken. En dat schijnt ook weer hard nodig te zijn.

Ik had er alleen nog nooit van gehoord.

Greetz
careful where you wish for....
Heyokah
Heyokah dec 14 '06
Kath in sommige gevallen wel .. alleen werkt het niet als ik het commandeer... het moet spontaan opkomen .. als ik de drang naar iemand toe voel om die echt hulp nodig heeft met zich zelf of een bepaalde situatie..

ik kan ook niet tegen over iedereen een Heyokah zijn.. het is niet makkelijk uit te leggen ;)

hihi ..

met de tijd komt de wijsheid.. en je moet de mens begrijpen hoe ze in elkaar zitten en hoe ze denken .. als je je daar volledig van bewust bent.. kan je er wat mee..

mmhh...

liefs..
Heyokah
Heyokah dec 14 '06
sorry kath.. is dus voor mirreke bedoeld..
LPChip
LPChip dec 14 '06
Inderdaad Heyokah,

Je moet wat dat betreft goed op je gevoel letten. Als je gevoel zegt dat je een persoon beter niet kan helpen op dat moment of juist wel, doe je er goed aan om het dan ook te doen. Het negeren kan averechts werken, waardoor je het voor die persoon juist erger maakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '06
Dus eigenlijk een heel duur woord voor een spiegel ;). Wel leuke betekenis. Betekend dus wel, dat je niet vaak je ware gezicht laat zien. Gaat je wel een keertje opbreken lijkt me?
Heyokah
Heyokah dec 19 '06
nims .. dat zie je verkeerd.. ;)

heyokah is juist Het gezicht...

het is moeilijk uit te leggen er zit een heel verhaal aan vast ... ik ga het voor je opschrijven ..

later.. hihi

liefss Heyokah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki