Het moet er echt even uit!
Eerst en vooral examens, zijn zowiezo al stresvolle periodes! Hele hoop leren, heeeeel veel vragen waarvan je het antwoord niet weet en vooral heel erg hopen dat je overal boven de 50% zit!
Maar dat is nog niet meteen je zorg. Bij gebrek aan genoeg lokalen worden een aantal klassen van 5 en 6 (5 = mijn jaar) bij elkaar gegooit. 5 en 6 technis zowiezo.
Maar ook nog een aantal klassen van 2 andere 'richtingen' op onze school.
Stel dat daar een 200tal mensen bij elkaar zitten (miss wel meer.)
Je zou toch denken dat ze meer als genoeg keuze hebben om mensen langs elkaar te zetten niet?
Nou is er zo'n heel lief meisje (not) waar ik zo verschrikkelijk goed mee overweg kan. (uhum) En dit meisje heeft natuurlijk ook wel wat aanhang. (Al is dat niet meer zo heel veel, ze heeft er nog)
Dus je gaat naar de lijst kijken, waar je zit, zoeken zoeken zoeken, oh leuk! Onuitstaanbaar meisje zit tussen haar vriendinnetjes/vriendjes, super voor haar! :+ *zoekt* en goh, wiens naam staat ergens in het midden van al die vriendjes en vriendnnetjes?
Juist ja! MIJN naam!
Jeuh zaten we op te wachten! drie rijen in de hele zaal bestaan uit vriendjes en vriendinnetjes van meisje-dat-mij-ook-helemaal-niet-zo-leuk-vind en ik zit er weer tussen *rolleyes*
Links van me is het beeld zonder klank, achter me is het beeld zonder klank (heel erg boos beeld overigens!) voor me...Zijn het vnl leerkrachten, en dat is vaak ook beeld zonder klank. Alleen rechts heb ik een moderne kleurentelevisie waarvan de geluidsboksen het nog doen!
Ja, ja, tijdens examens moet je toch zwijgen, zoveelste beter als die oude beeldbuizen met kapotte boksen bij je zitten.
Maar dat rosse beeldbuisje is nogal irritant zie je...Dat kan lopen, en dat beeldbuisje vind een gang van 4 meter (!!!!!) niet genoeg om te voorkomen dat ze tegen je op loopt!
Verdomde breedbeeldtelevisies van tegenwoordig ook *rolleyes* Moderne technologie, nergens voor nodig! Anyhow, die breedbeeldtelevisies zijn dus bij zonder irritant. En als het dan nog flatscreens waren, dat ze zijwaarts konden gaan, zo namen ze niet de hele gang in beslag, maar neen, het moeten 'ouwbollige' grote beeldschermen zijn.
En, volgens mij zitten er versterkers op die breedbeeld televisie, want de hele zaal hoord het als ze langs me door loopt
Goed, die versterkers moeten toch uit als we examens gaan maken dus heerlijk die rust en die kalmte!
Helaas duurt die maar anderhalf uurtje. Want dan mag een deel van ons op staan en naar huis (die wat klaar zijn, de andere meten nog 35 minuutjes doorwerken of wachten als ze om half twaalf nog niet door willen gaan)
En dan gaat die breedbeeldtelevisie met versterkers ook naar buiten...Tìºìºrlijk kan dat niet in rust en kalmte.
God was ik blij dat die moderne kleurentelevisie langs me een soortgenootje was anders was het echt dood en doodsaai geweest!
Ik blijf er bij, moderne apparatuur? Nergens goed voor! Zou je zulke televisies op het stort mogen deponeren? Of moet je daar voor betalen?
ps1; even de frustraties van me af schrijven :+ En dit is nog maar dag 1!)
pss2; ik hoop dat jullie het hele onsamenhangende verhaal een beetje begrijpen :+
edit; holy.....Wat kan ik lang doorzeuren