Loading...
nl

Mag ik even roepen?(dag1 uit het examenleven van Kath)

Ayasha
Ayasha dec 11 '06
Het moet er echt even uit!

Eerst en vooral examens, zijn zowiezo al stresvolle periodes! Hele hoop leren, heeeeel veel vragen waarvan je het antwoord niet weet en vooral heel erg hopen dat je overal boven de 50% zit!

Maar dat is nog niet meteen je zorg. Bij gebrek aan genoeg lokalen worden een aantal klassen van 5 en 6 (5 = mijn jaar) bij elkaar gegooit. 5 en 6 technis zowiezo.

Maar ook nog een aantal klassen van 2 andere 'richtingen' op onze school.
Stel dat daar een 200tal mensen bij elkaar zitten (miss wel meer.)

Je zou toch denken dat ze meer als genoeg keuze hebben om mensen langs elkaar te zetten niet?

Nou is er zo'n heel lief meisje (not) waar ik zo verschrikkelijk goed mee overweg kan. (uhum) En dit meisje heeft natuurlijk ook wel wat aanhang. (Al is dat niet meer zo heel veel, ze heeft er nog)

Dus je gaat naar de lijst kijken, waar je zit, zoeken zoeken zoeken, oh leuk! Onuitstaanbaar meisje zit tussen haar vriendinnetjes/vriendjes, super voor haar! :+ *zoekt* en goh, wiens naam staat ergens in het midden van al die vriendjes en vriendnnetjes?

Juist ja! MIJN naam!

Jeuh zaten we op te wachten! drie rijen in de hele zaal bestaan uit vriendjes en vriendinnetjes van meisje-dat-mij-ook-helemaal-niet-zo-leuk-vind en ik zit er weer tussen *rolleyes*

Links van me is het beeld zonder klank, achter me is het beeld zonder klank (heel erg boos beeld overigens!) voor me...Zijn het vnl leerkrachten, en dat is vaak ook beeld zonder klank. Alleen rechts heb ik een moderne kleurentelevisie waarvan de geluidsboksen het nog doen!

Ja, ja, tijdens examens moet je toch zwijgen, zoveelste beter als die oude beeldbuizen met kapotte boksen bij je zitten.

Maar dat rosse beeldbuisje is nogal irritant zie je...Dat kan lopen, en dat beeldbuisje vind een gang van 4 meter (!!!!!) niet genoeg om te voorkomen dat ze tegen je op loopt!
Verdomde breedbeeldtelevisies van tegenwoordig ook *rolleyes* Moderne technologie, nergens voor nodig! Anyhow, die breedbeeldtelevisies zijn dus bij zonder irritant. En als het dan nog flatscreens waren, dat ze zijwaarts konden gaan, zo namen ze niet de hele gang in beslag, maar neen, het moeten 'ouwbollige' grote beeldschermen zijn.

En, volgens mij zitten er versterkers op die breedbeeld televisie, want de hele zaal hoord het als ze langs me door loopt

Goed, die versterkers moeten toch uit als we examens gaan maken dus heerlijk die rust en die kalmte!

Helaas duurt die maar anderhalf uurtje. Want dan mag een deel van ons op staan en naar huis (die wat klaar zijn, de andere meten nog 35 minuutjes doorwerken of wachten als ze om half twaalf nog niet door willen gaan)

En dan gaat die breedbeeldtelevisie met versterkers ook naar buiten...Tìºìºrlijk kan dat niet in rust en kalmte.

God was ik blij dat die moderne kleurentelevisie langs me een soortgenootje was anders was het echt dood en doodsaai geweest!

Ik blijf er bij, moderne apparatuur? Nergens goed voor! Zou je zulke televisies op het stort mogen deponeren? Of moet je daar voor betalen?

ps1; even de frustraties van me af schrijven :+ En dit is nog maar dag 1!)
pss2; ik hoop dat jullie het hele onsamenhangende verhaal een beetje begrijpen :+

edit; holy.....Wat kan ik lang doorzeuren
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 12 '06
Succes met de andere examens!
Mirreke
Mirreke dec 12 '06
Heel veel succes :D

Mag je de hele week examens doen?

Groetjes Mirreke
Ayasha
Ayasha dec 12 '06
Mirreke 7 dagen met op elke dag 2 examens en voor elk examen 2 uur tijd.
(veeeeel te veel tijd!)

Dank beide. Zal ik een dagboekje gaan bijhouden :+
LPChip
LPChip dec 12 '06
Onlangs je frustraties, moet ik zeggen dat je het leuk hebt opgeschreven, en ik vond het leuk om te lezen. :)

Suc6 verder met je examens.
Charlie
Charlie dec 12 '06
Ik zou het leuk vinden om meer hierover te lezen. Weet niet hoe de anderen hierover denken.
Ayasha
Ayasha dec 12 '06
goed, helpt mij ook een beetje :+

Dag 2 dus;

Ik zou eigenlijk moeten leren op dit moment, fijn muziekje op, shrift voor je neus, pen in de hand en schrijven tot je polsen pijn doen.

En ach ik heb er zo weinig zin in!

Hoe de examens gingen? Ja misschien wel handig om dat er ook even bij te vermelden ;)
half acht opstaan, tot acht nog even nakijken, kwart na acht richting school om daar (zoals gewoonlijk) net iets te laat aan te komen en met een vriendin (die ook eeuwig te laat is) meewandelen naar de hal.

Jas uit doen, een plekje zoeken waar mijn boekentas kon uitrusten en mijn spullen pakken. Terwijl lekker door tetteren met die vriendin natuurlijk. Het viel mee dat de breedbeeldtelevisie-met-versterkers die ik al eerder vernoemt heb hierboven al op haar plaats zat.

Rustig de zaal in wandelen, ooh daar zat mijn kleurenbeeld-met-klank!
heel vrolijk; 'Goedemorgen' zeggen en tevreden vast stellen dat het serieuze gezichtje inderdaad al een stuk vrolijker staat als ik er lekker enthousiast bij ga zitten en wat met haar praat. Altijd leuk, of je nu stres hebt, of niet! ;)

The big boss neemt het woord, zegt dat we moeten zwijgen (en dan nu allemaal die volumeknopjes op de laagste stand! Gaat niet meevallen voor die breedbeeld televisie ;))
en we krijgen ons examen.
Oorverdovend gekraak van al die hersentjes die het moeilijk hebben om op gang te komen. Zulke moeilijke vragen in de vroege ochtend! ;)

Mijn leerkracht Engels komt even helpen met de woorden 'dat weet jij toch! Hoe kan je nu zo'n stomme fout maken!' en mijn buurmeisje giecheld er even onder als ik hem vervolgens erg melodramatisch om vergiffenis vraag! (ja, met leerkrachten mag je wel praten, met je buren niet. Ook al zit de rechter een jaar hoger en zegt de linker toch niets terug :D)

Na anderhalf uur vervelen en slapen (3 blz als examen...Hoe dat die mensen het klaarspelen om daar 2 uur over te doen is me nog steeds een raadsel, misschien ga ik dat maar eens uitzoeken de volgende keer dat ik daar nog eens zit mogen we met zn allen naar buiten. (nuja, in de gang van de sporthal, want we moeten optijd weer naar binnen, geen tijd verliezen! Anders geraak je toch niet klaar? (uhum!)

wederom last van die breedbeeld televisie...De gang van 5 meter breed (nog een extra meter) was blijkbaar nog steeds niet breed genoeg. Breedbeeldtelevisie krijgt op der donder en loopt wederom met een kleurstoornisje door (de rode tint overheerst wat te veel!)

en weer naar binnen voor aarderijkskunde.
Wel, ik maak nu al voor het vijfde jaar examen, dat zijn dus 4*3=12+1=13. 13 keer heb ik dus al in een examenperiode gezeten, elke keer met minimum 14 examens, (dus 12*14=172) dus dat zijn dan 172 examens min mijn examen wiskunde. En dit was de eerste keer dat ik mijn vragen bekeen en echt vrijwel nì­ets meer wist. :rolleyes:

Wat zeiden ze ook alweer? Ohja, black out, dan moet je rustig worden en dan komt alles terug! Ja zo was het!
*legt pen neer* *gaat achterover tegen stoel zitten* *ademt paar keer diep in en uit* *bekijkt vragen nog eens*
Oef! een aantal antwoorden komen al terug, vullen rustig aan ons examen in en een uurtje later is het volledig ingevuld, nuja...Op een paar vragen na die ik echt niet meer wist! Ik heb bij een vraag zelfs mijn leerkracht geroepen en gevraagd of dat wel in de cursus stond; hij beweerde van wel, ik van niet, en heb net gekeken, het stond er dus niet in!

Half twaalf...éindelijk naar buiten. In tussentijd waren een goede vriend en ik een nieuwe manier van communicatie aan het testen, helaas, leerkrachten die in je beeld gaan staan zijn nogal stoorzenders dus die manier van communiceren is niet betrouwbaar genoeg

de helft wandeld naar buiten (weer diezelfde helft als vorige keer, en gelukkig, mijn breedbeeld televisie blijft zitten. Zou nogal irritant worden als ze in al die drukte door moest.)

Heeeelemaal naar de andere kant van de school (is nog een aardig afstandje.)
Mijn pestkop begroeten en vragen hoe het met zijn examens was gegaan. Zelfde als bij mij dus, engels goed en aarderijkskunde minder, nog wat praten en lachen, nog een speelse tik en een opmerking en daar stond mijn vierwieler klaar om me naar huis te brengen!

Nu zit ik dus hier al die onzin te typen terwijl mijn biologie me woedend aan het roepen is maar wat is het toch zo verschrikkelijk saai!

Ik heb wel een tiental minuutjes pauze gehad dus misschien gaat het nu wel beter?

Hoe dan ook; dag 2 uit het examenleven van Kath!
LPChip
LPChip dec 12 '06
:)Kop op, je kan die breedbeeld tv's wel aan! (En je examens natuurlijk)

Wederom weer leuk opgeschreven. Wanneer komt je boek uit? :p
Debiorah
Debiorah dec 12 '06
Heel leuk geschreven Kath! Ik ga er helemaal in op! Supercreatief, mijn complimenten! Veel succes met je examens, je mede merudianen duimen voor je!
Ayasha
Ayasha dec 12 '06
Lpchip haha, mijn boek...Als er genoeg bladzijden zijn? :DEn ja ik kan der wel aan maar ik wil me zo lang mogelijk rustig houden. Het is niet de bedoeling dat er problemen komen tijdens de examens :)

Debiorah; fijn om te horen ;)En bedankt! Tot nu toe lukken ze wel geloof ik :D


Oef net lekker gaan paardrijden, had les. En we waren maar met twee! normaal zijn er twee lessen met elk drie (ja wel meer, maar die lesgever heeft 2 groepen van 3) Dus die vier waren allemaal thuis met examens.
Bij het intstappen waren we nog bezig, dat we dat allebei niet snapte (meisje is een jaartje ouder dan mij) Er gaat echt niets boven een uurtje echt doortrainen met je paard tijdens de examens. Even alles vergeten, geen leerkrachten, geen pennen, geen letters die door elkaar dansen! Gewoon jij en je paard...En een lesgever die jullie corrigeert. :+

Dat we allebei wat futloos waren viel overigens ook onze lesgever op maar ze was wat milder ;)Behalve toen de simpelste oefeningen zelfs niet meer goed afgewerkt werden :p

Dus vermoeit maar voldaan zitten we voor pc...
Charlie
Charlie dec 13 '06
Geweldig weer, Kath. Jij red het allemaal wel en ook ik ga helemaal in je verhalen op. You Go, Girl.
Ayasha
Ayasha dec 13 '06
Dag 3;

Op het nippertje de zaal in sluipen met mijn vriendin en mijnheer geraerts knijpt al lachend een oogje toe voor ons. Mijn wel-altijd-stipte-vriendin lacht ons toe en merkt op dat we ook altijd maar op het nippertje binnen komen (tja wat moeten we er vroeger gaan doen, ik zit sowieso al altijd een uur met mijn vingers te draaien)

en een heerlijk begin van de dag, nadat we eerst een kwartier zaten te wachten om een examen te krijgen en wat rond te kijken. Besloot een van de leerkrachten om toch maar eens te gaan kijken waar dat het bleef. (Paniek alom natuurlijk (uhum) ;))

Oh kijk eens aan, ze gaan uitdelen. En wat krijgen we voor onze neus? Biologie?! We zouden dus Milieutechnologie moeten hebben hoor...
Zeg eens jongens...Biologie dat gaat niet! Dat moet ik nog leren!! Jullie snappen echt niets van de 'moderne student' he?! Wij leren op school, thuis je studiebladen maken en op school leren! Daarvoor is dat gebouw er!

Voor examen moeten we thuis leren? Daarom krijgen we de namiddag vrijaf? Oh excuseer! Dat was ik helemaal vergeten...Maar ziet u, deze morgen heb ik TW nagekeken, en niet biologie, want dat zou ik normaal als tweede examen hebben. Ik ging er vanuit dat onze huidige Dikke Deur meer organisatie talent had als de vorige (maar die zag dan ook roze olifantjes op haar bladeren nadat ze de 3de fles whisky leeg dronk dus haar zouden we het nog vergeven )

Maar goed, om nu dus terug te komen op de examens, Nu heb ik mijn tekeningen niet kunnen nakijken he mijnheer!
Neen neen neen! Niet die eenvoudige mannetjes, dat was een uiting van verveling. Ja die ja! Die cellen!
Ahzo, u begrijpt het, heel fijn, maareuh...En nu?

Ja, zo iets was het ongeveer! En fin, in werkelijkheid hoordje zo ongeveer 26 mensen door de hele zaal vloeken en schelden toen ze hun examen voor hun kregen. Want natuurlijk had niemand het nog nagekeken en natuurlijk was dat wel nog heel erg nodig! ;)

Examen zal niet zo denderend zijn maar hej, boven de 50% is genoeg. Oh en mijn leerkracht engels kwam onze punten al doorgeven, 14.5/20 voor mijn engels! Mooi, das goed. Das al een vak dat we over zijn.

Anyhow, we maken dus dat examen met veel gepuf en gezucht. Gelukkig herinnerde mijn gezellige buurmeisje zich nog veel van haar examens vorig jaar! Was een hele goede hulp!

Uurtje nadenken, ik ging me bedenken hoe die mensen er zo lang over konden schrijven, wel dat heb ik gedaan nadat mijn kladblad volgetekend was (zal de dikke deur blij mee zjn, zo'n mooi versierd 'officieel document') en ik kwam tot de conclusie dat ze vast en zeker telde hoeveel lettertjes ze nu precies op hun examens hadden geschreven... Heb dat ook geprobeert maar toen ik aan 300 ofzo kwam raakte ik de tel kwijt, en om nu helemaal op nieuw te beginnen?

Allemaal naar buiten na dat uur vervelen, praten, lachen, spelen jeuh! Maar na tien minuten was de pret voorbij en moesten we weer naar binnen.

Tw, ja dat vak kenden we wel! Besloot om eens lettertje per lettertje te schrijven en heel zorgvuldig mijn woorden uit te kiezen, ik heb er zeker 50 minuten over gedaan daardoor *rolleyes* Maar nu mochten we vroeger door dus dat zou dan nog een...Kwartiertje wachten zijn!

Kwartiertje wachten, ze beginnen op te halen, ik pak mijn spullen al en ga in de startblokken staan samen met mijn mede 'ik-doe-geen-uren-over-mijn-examen-en-wil-nu-heel-graag-naar-huis-gaan-lotgenoten' En daar komt mijnheer geraerts, heerlijke vent vind ik het, ik zie hem altijd graag komen! Als hij binnenkomt mogen wij nl naar huis! :D

Vrolijk vrolijk, huppel, spring, enthousiasme en een por in mijn zij van een klasgenoot.
Even vragen hoe de examens gingen, een paar vragen bespreken en afscheid nemen om me bij mijn vriendinnen te voegen.

Jasje aan, spullen in tasje, tasje op rug, kijken of we niets vergeten zijn, draaien, stap, stap, stap. Hoi mijnheer zeggen, mijnheer die zich erover verbaasde dat ongeveer 90% van de zaal al naar buiten aan het wandelen was. (tja wat wil je met zulke korte examens)

Heeeeeuuulemaal om wandelen omdat de werkmannen zonodig onze doorgang moesten versperren en we niet onder de overdekte mogen want dan storen we de 'kleintjes' bij hun examens (ja alsof die dat zo erg vinden, die zijn immers ook al lang klaar en kijken jaloers toe hoe de 3de graad al lekker naar huis mag, ach jongens, over 3 a 4 jaar mogen jullie ook)

En dan thuis leren natuurlijk, heb mijn geschiedenis net gedaan en moet nu door want de mensen van de pony die ik rijd zijn al onderweg.
LPChip
LPChip dec 13 '06
Geen multimedia dit keer? :p
Ayasha
Ayasha dec 13 '06
nee LPChip, ze had haar versterkers thuis gelaten :DIk geloof dat ze het begint te leren :D(maar een of andere beroemde inmiddels al dode zei ooit 'juich niet te vroeg' )
LPChip
LPChip dec 13 '06
Haha okee dan. :)Het was ietswat korter dit keer met iets minder details, maar toch leuk dat je het hier post. :)
Ayasha
Ayasha dec 13 '06
Korter zou ik het nu niet meteen noemen.Vandaag was helaas gewoon een saaie examendag :DZitten, schrijven, nog meer zitten, vervelen, slapen, nog meer zitten...Kan je niet echt gedetailleerd in worden :D

et voila, mijn debuut als lesgeefster is gemaakt vandaag. Zo bereik ik ook nog eens wat ook Heerlijk, dat zoeken naar ontspanning...
LPChip
LPChip dec 13 '06
:)hehe, het maakt ook eigenlijk niet uit... Ik lees het graag hoor :D
Ayasha
Ayasha dec 13 '06
Jammer dat het zoveel energie kost allemaal die stomme examens, Nog 8...En dan zijn we weer voor 2 en een halve week vrij! (ofja vrij, nog sportdag en kerstfeestje enz dus eigenlijk vrij ;))
Destiny
Destiny dec 13 '06
Jeetje wat een schrijftalent! ;)
Mijn examens zijn echter anders verlopen... Waar doe je examens voor (of is dit nu een domme vraag)
Ayasha
Ayasha dec 13 '06
Destiny het belgische systeem van school is anders als jullie systeem, wij hebben 3x per schooljaar examens :)deze examens gaan dus over twee periodes, examen met pasen over een periode en examen van de zomer ook over een periode. (Dus, je moet alle leerstof leren die er die periode gezien is en daarover krijg je een grote 'toets'. feit is dat die toetsen gemiddeld 14 blz lang zijn (7 bladen dus) Op dit moment doe ik dus examens om over te zijn :D
En bedankt overigens ;)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki