Loading...
nl

schreeuw.............

Thomas A
Thomas A dec 9 '06
Bekeek vanavond verschillende foto's en zag zoveel en dacht en voelde. Ik dacht van meisje waarom vraag jij anderen jou te willen zien. Wat ik van jou kan zien weet je zelf ook, of dreigde je te vergeten,
Ja, ik kan mijzelf vaak ook gewoon niet goed zien, dat is ook zo!!!!. Een ander zie ik 100x scherper en over mijzelf kijk ik heen. Daarbij heeft mijn ego zijn niet altijd zichtbare heksenspel.

Bijna alle antwoorden heb ik in stilte verkregen!!!..Was het in de stilte niet echt stil, dan wist ik in elk geval dat er bij mij iets “lag”. Dat iets dat was meestal een vraag, een onweten of een angst.
De boodschap was telkens dezelfde; stellingname en keuze(s) maken en bij angst was er meestal al geen keuze meer!!!!!!.
In een moment dat er geen ruimte meer was om nog de angst te ontkennen of te verdringen en ik er middendoor moest kreeg ik wel op mijn heftigst te leren dat ik voor mijzelf op moest staan!!!!!

Waarom vraagt angst zo een groot offer aan, dat je hele lichaam pijn doet en dat je ego je aanpraat dat je sterft van ellende als je er doorheen gaat!!!!!!!!

Maar die stilte van binnen daarna!!!!!!.. die stilte!!!!!!!!

Zo mooi dat voor jezelf opstaan zo een fantastisch gevoel geeft en je er juist beter voor anderen kunt zijn!!!!!!


Ik had zo'n moment van een schreeuw
Delen:
mause
mause dec 10 '06
erg mooi en zo herkenbaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '06
De mens doet nou eenmaal niets zonder bevestiging. Noem dit de realiteits-check. Wat is het verschil tussen een droom en de werkelijkheid? De werkelijkheid wordt consistent bevestigd door de omgegving. In een droom zit altijd wel iets dat niet consistent is of niet klopt. Dat is geen realiteit.

Iemand die zijn foto laat lezen, wil gewoon weten of het zelfbeeld klopt. Ben ik echt wie ik denk dat ik ben? Heb ik mezelf niet gedroomd?

Goed verhaal thomas. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hier probeer te zeggen. Stop met schreeuwen, wij horen je toch wel ;). Dat is pas consistent....
Thomas A
Thomas A dec 10 '06
Ja mooi NiMS, dat laatste ook. Ik wilde de schreeuw gewoon ook delen...........

maar wat voor-al niet consistent was, was het gevoel van onmacht.............

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '06
Hoe spijtig ook, deze onmacht is een vrij constante en consistente factor in het leven van de merudiaan ;).
Thomas A
Thomas A dec 10 '06
Onmacht hoort bij de wil, de wil bij het ego en deze laatste is aflegbaar binnen weten en zien.........
Ayasha
Ayasha dec 10 '06
Heb het even naar mijn verhaal verplaatst, het hoort niet helemaal bij fotolezen omdat er niet echt een foto is om te lezen ;)Heb je het liever bij creatieve uitingen dan pb je me maar.
Mooi stuk overigens :)
Thomas A
Thomas A dec 10 '06
hetisprimazo

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki