Loading...
nl

Nieuwe aanwijzingen, reuzenplaneet voorbij Pluto

Ilona83
Ilona83 mrt 27 '14
Nieuwe aanwijzingen voor reuzenplaneet voorbij Pluto

in Universum 27 maart 2014 3 Reacties 2,463 Bekeken

In ons zonnestelsel houdt zich mogelijk een reuzenplaneet schuil. De omloopbaan van een dwergplaneet die net is ontdekt, wijst erop dat zich ver voorbij Pluto een gigantische rotsachtige planeet met 10 keer de massa van de aarde moet bevinden.

De ontdekking van de dwergplaneet, die voor nu bekendstaat als 2012 VP113, is ook interessant te noemen. Scott Sheppard van het Carnegie Institution for Science in Washington DC ontdekte dat het gaat om een brok rots en ijs met een doorsnee van 450 kilometer die zich op zo’n 80 astronomische eenheden van de zon bevindt (een astronomische eenheid is vrijwel gelijk aan de gemiddelde afstand tussen de aarde en de zon).

Ter vergelijking hebben Pluto en Sedna een diameter van respectievelijk 2340 kilometer en 1000 kilometer. Objecten die in de binnenste Oortwolk liggen kunnen worden gebruikt om het vroege zonnestelsel te bestuderen. Het team van Sheppard vermoedt dat er in deze regio nog veel meer objecten zullen worden gevonden.


“We dachten 70 jaar lang dat Pluto uniek was, maar we weten nu dat de dwergplaneet zijn baan deelt met duizenden andere objecten,” zei Sheppard. “Sedna was 10 jaar uniek, maar het wordt nu langzaam duidelijk dat Sedna en 2012 VP113 nog maar het topje van de ijsberg zijn.”

Nieuwe aanwijzingen voor reuzenplaneet voorbij Pluto

Toen het team van Sheppard keek naar de omloopbaan van 2012 VP113, Sedna en 10 andere objecten, werd een vreemde uitlijning ontdekt. “Dit was voor ons een grote verrassing,” zei hij. De uitlijning kan worden veroorzaakt door een rotsachtige planeet die 10 keer zwaarder is dan de aarde en die op 250 astronomische eenheden rond de zon draait. Deze wereld zou nabijgelegen objecten als een marionettenspeler wegdrukken en naar zich toe trekken.

In 2010 en 2011 zocht de NASA met de Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) in hetzelfde gebied tevergeefs naar de zogeheten Planeet X. WISE zocht echter alleen naar warmtesignalen van gasreuzen. Een superaarde zou te koud zijn om door telescopen te worden gezien. Zelfs al zou de reuzenplaneet een kleine interne warmtebron hebben en een beetje zonlicht absorberen, wordt hij niet opgemerkt door telescopen.

Hoe kan zo’n monster al die tijd onopgemerkt zijn gebleven? Ruimtetelescopen zijn er vooral op gericht om exoplaneten te ontdekken door veranderingen te detecteren in de helderheid van sterren waar ze omheen draaien.

De enige mogelijkheid die we nu hebben om een reuzenplaneet voorbij Pluto te ontdekken, is gravitationele microlensing. Deze techniek maakt gebruik van de gelegenheid waarbij licht van een verre ster gebogen en versterkt wordt door het zwaartekrachtveld van een ster die meer op de voorgrond staat. De aanwezigheid van een planeet in de buurt van deze ster leidt ertoe dat het licht van de verre ster gedurende korte tijd een stuk helderder wordt.

Bron: http://www.niburu.nl/nieuwe-aanwijzingen-voor-reuzenplaneet-voorbij-pluto/
Delen:
Enigma
Enigma mrt 27 '14
NIburu.nl is “gekaapt”

Ter info, niet de energie die ik op deze site wil, maar het is nodig dat er bekend is hoe het echt zit.

Hartegroet, Gordon Nieuwetijdskind.com
**********************************

De echte mededeling van Anton Teuben.
Beste niburu.nl oud medewerkers, lezers, Schumanners en collega’s in de alternatieve en mainstream media en aan al mijn vrienden en bekenden. Tot mijn grote spijt moet ik bekennen dat niburu.nl is overgenomen.

De echte mededeling van Anton Teuben staat op zijn nieuwe site.
Geplaatst 13/03/2014

Link nieuwe site Anton: http://www.antonteuben.nl/13/03/2014/de-echte-mededeling-van-anton-teuben/
Ilona83
Ilona83 mrt 27 '14
Hoi Enigma,

Ik wist al langer dat die gekaapt was.

Deze informatie heb ik op zeker 3 bronnen nagekeken en het klopt gewoon.
Deze informatie kan je van uitgaan dat het klopt.

Maar inderdaad kan een mens soms niet genoeg gewaarschuwd zijn omdat er altijd dis-informatie overal op internet gegeven kan worden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki