Loading...
nl

Wat wil jij zien op het Merudi forum?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '14
Hoi,

Ik merk dat er al een hele tijd bijna niets meer gebeurd op het www.merudi.nl forum. Daarom ook deze vraag, wat willen jullie ermee? Wat maakt het weer eigentijds en actief?

Ik zelf dacht om een kruiden-forum toe te voegen waarin iedereen die met kruiden werkt ook om raad kan vragen of tips kan geven. Ook denk ik dat een her-structurering van de fora kan plaatsvinden, zodat je de meest actieve fora het snelst kunt vinden, en dit uitnodigt om te reageren.

Ik ben benieuwd naar jullie input.
Delen:
Sarah_
Sarah_ mrt 8 '14
1. http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/140353/Denk_om_je_privacy.html

dus dat de foto's van de fotolezingen niet voor iedereen zichtbaar zijn. Dat je b.v. eerst moet inloggen om uberhaubt iets te zien van wat mensen schrijven hier.

2. Ik weet niet of het zo is maar ik vind het geen fijn idee dat mensen die als vriend staan van Merudi op Facebook automatisch alles kunnen lezen wat hier staat. (als dat niet zo is vergeet je deze reactie)


Ik spreek voor mezelf natuurlijk maar ìk vind het een leuk forum en lees ook regelmatig de oudere berichten. Vanmorgen heb ik nog berichten gelezen over reïncarnatie en spirituele opleidingen. Jij schreef er bijvoorbeeld dat je een opleiding ging doen. Ik zou persoonlijk dan wel willen horen hoe (b.v) jouw opleiding gegaan is, waar je tegenaan gelopen bent en wat je ermee doet.

Wat ik persoonlijk heel interessant vind is te weten hoe je je kan ontwikkelen. Tips van gelijkgestemden, valkuilen, etc. Het zou geweldig zijn als je hier op het forum een soort vangnet hebt van gelijkgestemden die onderling elkaar helpen. De een weet van het belang van aarden, de ander weet hoe je jezelf het beste kan beschermen en hoe je op tijd voelt dat het mis kan gaan.

Nou ja, ik dwaal af. Ik weet niet zo goed hoe dat in een forum in te passen is. Als je schrijft "ervaringsverhalen"dan komen er misschien 4 reacties en dat maakt het forum niet actiever natuurlijk.

Ik heb regelmatig vragen. Weet niet waar ze te plaatsen op het forum en laat het dan maar. Het zou fijn zijn als je zulke vragen ongegeneerd op een forum kan zetten waar mensen meedenken en waar niet de hele buitenwereld kan meelezen.

Dit is wat ik in te brengen heb wink

Sarah
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '14
Bedankt voor je feedback Sarah. Ik denk dat het inderdaad goed is om een vragenstel forum te hebben waar iedereen zijn / haar vragen kwijt kan. Dus dat is ook iets wat ik kan toevoegen.

Over het afschermen van het forum voor iedereen behalve leden, ben ik al vanaf het begin op tegen geweest. Dit omdat ik ooit Merudi ben begonnen zodat spiritualiteit open mag zijn voor iedereen, en je het niet "geheim" hoeft te doen. Zeker in deze tijd is het veel toegankelijker en open voor iedereen, dus daaraan mag Merudi zeker meedoen. De foto's kan ik wel uit de lijst, links halen als meer mensen dat willen. Dus ik wacht nog even op de reacties af.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 8 '14
Ik denk dat voor beide iets te zeggen is: aan de ene kant foto's afschermen, aan de andere kant 'zichtbaar laten zijn'.
Persoonlijk denk ik dat het altijd je eigen keus is, als je ervoor kiest je foto te plaatsen. Het kan altijd weer verwijderd worden, ik zie het probleem niet zo (maar zo ben ik dan he).

Ben het er wel mee eens dat het 'doorlinken van de geplaatste foto's' naar de facebookpagina niet zoveel toevoegt aan de 'facebookpagina' van Merudi, aangezien er (volgens mij) bijna nooit op wordt gereageerd. Ik kijk daar ook nooit voor fotolezingen, dan log ik toch liever even in op het Merudi Forum.

Een vragenstelforum klinkt leuk! Miss onder de noemer 'vragenhoek'/ 'Weet jij het?'

Miss bedoelt je, Sarah, een forum onder de noemer 'persoonlijke ontwikkelings vraagstukken? (ofzoiets)

Ja het onderwerp van kruiden en kruidengeneeskunde lijkt me ook leuk. Miss onder de noemer: 'KruidenWijs'

Meer inspiratie heb ik even niet, als ik nog iets bedenk, dan roep ik smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 19 '14
Ik zou het wel fijn vinden als er wat meer "nieuwe" mensen komen op Merudi...
Of mensen die na lange tijd weer terug komen...
De mensen die ik op Merudi gewezen heb, hebben een account aangemaakt maar zijn afgehaakt omdat het gewoon te ingewikkeld is...
ik heb het gevraagd, uiteraard!
Sowieso moeten ze een paar keer opnieuw inloggen, wat erg irritant is!
ten 2de staan er geen interessante onderwerpen in de lijst "Forum inhoud" waarop gereageerd kan worden...
Als je op zoek gaat naar Paranormale onderwerpen via Google dan kom je wel op Merudi terecht, maar als ze dan verder
gaan kijken naar andere onderwerpen dan kom je bij forum-inhoud
Daar hadden ze andere onderwerpen verwacht denk ik, uitgaande van mijzelf
Bij paranormaal denk ik aan:
Gaves, Paragnosten, Mediums, Geesten/entiteiten, demonen, engelen, hiernamaals, ziekte, helderziend, foto lezen, aura's, spookhuizen,
beurzen, dromen, symbolen, heksen, leven en dood, contact met overledenen enzo...
Dat zou mijn aandacht trekken...
Als je dan iets aanklikt bijv. engelen dat je dan als eerste ziet welk verhaal het populairst is (het vaakst is gelezen en gereageerd)
Dit is niet om het af te kraken, want dan had ik wel iets anders gezegd laugh
maarja, dat is mijn mening... vanuit mijn visie gezien
Ik denk dat de oude indeling, zoals die hiervoor was, beter was...

groetjes Moonflowertje wink
Sarah_
Sarah_ mrt 19 '14
Daar heb je echt een paar goeie punten MoonFlowertje!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 19 '14
Goede feedback Moonflower. Misschien helpt het als je een forum opbouw lijstje uitschrijft, zodat ik wat aan de indeling kan gaan veranderen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 23 '14
Ik heb het formulijstje weer volledig uitgeschreven laten zijn. Dit werkte in het verleden ook goed:

http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/forum_summary.html

Laat maar weten wat voor indeling je voor ogen hebt smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 23 '14
Ook de foto's links in het menu, heb ik verborgen ivm de privacy.
Sarah_
Sarah_ mrt 23 '14
Wat een klus Julien! Fijn ook dat de foto's aan de zijkant weg zijn. Er is ineens heel veel te bekijken hier, leuk! Ik ga op onderzoek uit wink

Groet, Sarah
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 23 '14
Het grappige is Sarah, dat dit altijd al zo was. Je moest alleen doorklikken. Blijkbaar werkte dat niet goed, en ziet dit er meteen wat "voller" uit wink.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 26 '14
Ja, zo ja...
beter (vind ik)

Zelf vind ik het ook prettig als de achtergrond donker is...
kan dat er niet komen? bijv. zwart of donker blauw met witte letters of roze...
desnoods dat je het zelf kan kiezen?
ik weet sowieso niet hoe ik kleuren kan bepalen, ik heb een keer gekozen voor blauw... dus mijn scherm is blauw

groetjes wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 27 '14
Helemaal onderaan iedere pagina kun je de kleur kiezen laugh.
Spud
Spud apr 9 '14
Hoi Julien,

Ik stuur regelmatig mensen door naar deze site en wat ik vaak van ze terug krijg is, dat de hoeveelheid aan informatie ze nogal overvalt.
Ze zitten zeg maar al vol met zichzelf en dan lezen ze hier een heleboel interessante dingen en dan weten ze vaak niet meer zo goed waar ze een ingang voor zichzelf kunnen maken om mee te doen.

Vaak blijft het dan bij voorstellen, een tijdje meelezen om dan vervolgens weg te blijven.

Ik mag er wel bij zeggen dat het veel al mensen zijn die bomvol met vragen zitten over zichzelf, dus wellicht is dat de rede dat de hoeveelheid aan informatie ze overvalt en waardoor ze niet goed een ingang weten te vinden? Maar ik dacht, als ik dit terug hoor van mensen, en jij merkt dat het stiller wordt hier, dat je iets aan deze feedback hebt.

Lijkt me wel ingewikkeld om hier iets mee te doen. Ik dacht misschien een open topic maken waar iedereen een eigen onderwerp in kan brengen? Open onderwerpen topic zeg maar, waarbij mensen geen rekening hoeven te houden met het bestaande onderwerp omdat dat niet bestaat? Of de boel i.p.v. groter maken, juist kleiner? Minder topics i.p.v. meer? Ik denk maar gewoon mee hoor.

De laatste opmerking komt eigenlijk vanuit mijn eigen ervaring hier. In het begin was ik vaak mijn reactie kwijt als ik ergens op een bericht gereageerd had. Dat was dan echt zoeken bij welk onderwerp ik het gezet had. Gelukkig dat ik uiteindelijk het knopje "mijn reacties" vond dat zorgde ervoor dat ik niet meer hoefde te zoeken.
Maar daardoor ben ik mijn onderwerpen en reacties wel gaan beperken, wellicht dat anderen daar ook mee te kampen hebben. Dus misschien die mogelijkheid van je berichten terug te kunnen vinden op 1 of andere manier benadrukken wanneer mensen zich inschrijven?

Nou, ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik denk maar zo, beter gezegd dan gezwegen.

Valt me nu ineens te binnen, om het forum actiever te maken zou een chat misschien het overwegen waard zijn?

Groetjes!
Spud
Spud apr 9 '14
Zo en nu heb ik het topic gelezen.
Juist omdat je hier ook zonder inloggen kan lezen, is dit forum prettig. Mensen kunnen sfeer opdoen en vanuit hier kiezen of ze zich aan willen melden of niet.
En wat die foto´s betreft, ik wist niet eens dat deze doorgestuurd werden naar facebook. Had ik dat geweten, had ik geen foto´s geplaatst. Als dat nog steeds gebeurt lijkt het me wel handig om mensen daar op te attenderen in het vervolg. wink
Lijkt me dat alles wat hier gedeeld wordt hier mag blijven, mijns inzien blijft het forum dan een warme hartelijke huiskamer.
Met dat delen op andere media krijg ik een soort van achterklap gevoel. Net zoiets als dat je tegen je moeder zegt dat je zwanger bent maar dat voorlopig nog met niemand wil delen en je moeder de foto van je echo op facebook zet. Snappie? wink

Nou succes nog! Want zal wel veel werk en tijd in zitten.
Spud
Spud apr 10 '14
Nog iets wat me inviel en dan houdt ik het helemaal bij mezelf.
Dat deelnemers aan dit forum hun grote directe waffel soms beter kunnen houden.
Misschien heb ik ook wel mensen weggejaagd, door mijn lompe directheid.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki