Kei leuk dat je bent gaan kijken L´arbre Vie. En het klopt wat je voelt en je vraag is helemaal super.
Want nee, daar is niet goed op gereageerd. Volwassen mensen konden maar moeilijk met mijn eigenwijsheid omgaan. Zelf denk ik dat ik toen al HSP was omdat ik alles benaderde op gevoel.
Gekke vraag tussendoor, je kent me ook van discussies hier, herken je mij op de foto daar ook niet in? Want dat zie ik dus bij mezelf wel.
Door al dat onbegrip en de confrontaties die ik daarmee had, ben ik uiteindelijk in mijn schulp gekropen. En werd wakker in 2007 toen ik me hier melde. Voor mijn gevoel dan hè. Wat ik hier hoorde was niet nieuw, maar had ik wel heel diep in mezelf verstopt en was het vergeten. Was dus steeds meer bewuster worden van de energie waarover ik beschik.
Ik zelf vond het wel super tof om mezelf eens in mijn basis te zien. De basis waaruit ik nog steeds vaak reageer op mensen maar flink aan twijfel soms. En met hulp hier en op andere plekken die basis stukje bij beetje terughaal.
Vond het dan ook erg tof, om mezelf te zien en dezelfde twinkeling in mijn ogen die ik nu ook vaak heb. Wanneer mensen mij een extra probleem aan willen praten omdat ik borderline kenmerkend gediagnostiseerd ben. Ik ben altijd blij geweest met een diagnose, zo kon ik werken aan kenmerken die ik niet leuk vond en andere wel. Maar de meest mooie was wel, HSP. Daar zitten namelijk geen lelijke kanten aan.
Met die foto´s wordt mijn tijdslijn aangevuld. En doorzie ik de waarheden en de onwaarheden die over mijn prille jeugd verteld zijn. Want op die foto´s zou ik al misbruikt zijn volgens mensen.
Mijn gevoel is, dat dat zo niet is. En ook nooit gebeurt. Mensen hebben mij wel opgepakt en geknuffeld tegen mijn zin in. Omdat ze me een zielig klein kind vonden, en een huilend kind pakt iedereen op om te troosten. Dat dat bij mij juist niet werkte kan niemand iets aan doen toch? Maar zit wel in mijn hoofd hoor, ik wil nooit geen baby vasthouden als deze geen nee kan zeggen. En ik vind het gewoon heel stom dat een pas geboren baby bij iedereen op de schoot moet zitten. Energie van iedereen op moet doen.
Leuk dus dat jullie eigenlijk allemaal wel zeggen, dat ik heel goed wist wat ik wilde.