Loading...
nl

dromen over strand

rosalba
rosalba nov 12 '13
Ik heb gedroomd dat ik op een strand aankwam en gooide mij zo gelukkig in een kalme zee.
Groetjes
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 12 '13
volgens mij ben je daar ook aan toe...
even helemaal niets aan je hoofd hebben en je overgeven aan de grote zee...


ik schilder meestal van zulke dingen, zon zee en palmbomen
(geen mensen of dieren)
iemand heeft me verteld dat ik verlang naar rust...
ik weet niet of het met dromen ook zo werkt smile
tinkernel
tinkernel nov 12 '13
Mooi Rosalba, dit is typisch een droom-moment wat handelt over het collectief onbewuste*, in de astrologie heerst de planeet Uranus over het collectief onbewuste.

Ik denk dat er momenteel een sterk aspect met Uranus in je horoscoop speelt.

*Het collectief onbewuste is een begrip uit het werk van Carl Gustav Jung. Volgens deze hypothese van Jung is het collectief onbewuste een soort opslagplaats van latente beelden die de mens als soort heeft geërfd uit zijn verleden, een verleden dat zowel dierlijke als menselijke voorouders omvat. Zo zou angst voor duisternis of voor slangen te verklaren zijn, niet uit persoonlijke ervaringen, maar doordat onze voorouders generaties lang deze angsten hebben gekend.
rosalba
rosalba nov 13 '13
Moonflowertje, het is ook wel zo dat ik naar innerlijke rust verlang, het is een chaos in mijn hoofd. Vragen over wat wil ik in mijn leven? Waarom lukt dit niet? Ik probeer mijn geest tot rust te brengen, maar lukt moeilijk. Heel mooi wat je schildert. Ik word daar ook heel rustig van als ik eilanden zie met palmbomen, lichtblauwe rustige zee grinzaaaaligggg!!!!! Exotische bestemmingen!!!
groetjes
rosalba
rosalba nov 13 '13
Tinkernel, ik heb de uitleg gelezen over het collectieve onbewuste. Maar ik kan het niet in de logica plaatsen. Kan je het mij eenvoudiger uitleggen? Ik denk dat ik het begrijp, maar ik ben niet zeker blush
groetjes
tinkernel
tinkernel nov 13 '13
Origineel bericht van: rosalba
Ik heb gedroomd dat ik op een strand aankwam en gooide mij zo gelukkig in een kalme zee.
Groetjes


Quote:
Tinkernel, ik heb de uitleg gelezen over het collectieve onbewuste. Maar ik kan het niet in de logica plaatsen. Kan je het mij eenvoudiger uitleggen? Ik denk dat ik het begrijp, maar ik ben niet zeker


Het strand is een typisch droombeeld van het gebied tussenhet bewuste en onbewuste. Zeg maar een soort van 'grijs gebied/ niemandsland'. Omdat jij droomde dat je koos om jezelf in een kalme zee te gooien waarbij jij je heel gelukkig voelde, kom je in je droom (maak je contact) met het collectief onbewuste.

De totale mens is vervat in: collectieve onbewuste, persoonlijk onderbewustzijn en zelfbewustzijn.
Het collectieve onbewuste hebben alle mensen gemeenschappelijk. Op dit niveau bestaat het IK niet, het bevindt zich beneden de drempel van het zelfbewust zijn. Als verblijfplaats van de 'archetypen' vormt het de bron van de religies, mythen en sprookjes en manifesteert het zich in fantasieën, dromen een waanvoorstellingen.

Is het zo wat duidelijker rosalba?

smile
rosalba
rosalba feb 3 '14
Hey tinkernel inderdaad sorry ik had niet meer geantwoord. Ik heb het gelezen en begrijp het ongeveer wat, maar als ik het goed begrepen heb kwam ik in het collectieve onbewustzijn wat namelijk een fantasie gedeelte is?:) ik wil er nog aan toe voegen dat ik in realiteit dol ben op sprookjes, fantasie en mystiek! !;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki