Loading...
nl

doorzichtige strepen zien in de lucht in huis

Ellepel
Ellepel sep 22 '13
Hallo,

Ik woon hier nu al een aantal jaar en ik kan soms doorzichtige strepen zien het is alleen beneden.
Het lijkt op een energieveld?

Wat kan dit betekenen?

GRoetjes Elly
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 23 '13
Zie je ze vooral als het zonnig buiten is, of maakt dat niet uit? Het kan dan namelijk een reflectie zijn van stof, waarop zonlicht valt.
Ellepel
Ellepel sep 23 '13
Nope ook savonds..

De ene keer zijn de strepen wat dikker en de andere keer dun ik zie ze over heel me gezichtsveld er zit ook een trilling in de ene keer rustig de andere keer druk word er dan soms ook draaierig van en krijg dan een druk op me hoofd.

Groetjes Elly
Ellepel
Ellepel sep 23 '13
Dit heb ik echter alleen op de benedenverdieping boven niet en elders ook nog nooit gehad.

Het is ook niet altijd kan soms zijn dat ik het weken niet zie.

Groetjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 23 '13
Misschien zitter er leylijnen onder je huis, en zie je ze daarom alleen op de onderverdieping?

Een leylijn is een rechte lijn die wordt getrokken door meerdere punten van geografisch belang, waarmee verwezen wordt naar een vermeend verband tussen die punten. Het gaat daarbij om prehistorische locaties, archeologische vindplaatsen en oude kerken. Esoterici geloven dat leylijnen energiebanen zijn.

Op 30 juni 1921 merkte de Britse amateur-archeoloog Alfred Watkins in Herefordshire op, dat bepaalde paden daar rechte verbindingen door het landschap leken te vormen. Toen hij dit naging op een kaart, zag hij dat verscheidene belangrijke plaatsen op één lijn lagen. Hij kreeg het plotselinge inzicht dat er overal lijnen door het landschap konden lopen die allerlei punten van belang verbonden: menhirs, steencirkels, dolmens, hunebedden, grafheuvels, heilige bomen, kerken, kloosters en andere bouwwerken (meestal heiligdommen). Bij zijn onderzoek naar deze lijnen kwam hij veel plaatsen tegen met het begrip 'ley' erin (op verschillende manieren gespeld), wat volgens hem bescherming of luwte betekende.

De meeste wetenschappers schenken weinig aandacht aan leylijnen omdat nog nimmer wetenschappelijk is aangetoond dat ze enige betekenis hebben. Rechte lijnen zijn bij elke willekeurige groep punten aan te wijzen zoals uit verschillende publicaties blijkt, zie de externe links onderaan dit artikel. Een ander punt van kritiek is het feit dat de verschillende plekken waardoor leylijnen worden getrokken vaak ontstaan zijn in verschillende perioden, die soms duizenden jaren uiteen liggen.

Omdat zijn eerste waarneming voetpaden betrof, nam Watkins aan dat het om zo recht mogelijke handelsroutes uit de Britse prehistorie ging. Hij publiceerde zijn ideeën in twee boeken, Early British Trackways en The Old Straight Track, die bij archeologen sceptisch werden ontvangen. Over het algemeen wordt nu aangenomen dat zijn verklaring weerlegd wordt door het feit dat in heuvellandschappen een rechte lijn zelden de beste reisroute is.

Een andere theorie is dat de oorspronkelijke bewoners van Groot-Brittannië met de leylijnen complexe astronomische gegevens hebben vastgelegd. Ook deze theorie is nog niet echt bewijsbaar. Een soortgelijke stelling geldt ook voor Stonehenge en lijkt in dat geval zeer aannemelijk te maken.

Ook worden leylijnen in verband gebracht met ruimtevaart, door andere volkeren dan de prehistorische mens. Interessant in dit verband zijn de Nazca-lijnen in Peru, die door de mens gemaakt zijn, en van hoog boven de aarde waarneembaar moeten zijn.

Verschillende theorieën verklaren de leylijnen uit eigenschappen van de aarde, waarbij de mens bewust of onbewust bouwt op leylijnen, of bij voorkeur op knooppunten van leylijnen. Van leylijnen wordt dan gezegd dat het magnetische banen zijn, energiebanen, of mystieke banen. Volgens de mensen die daarin geloven, zijn deze leylijnen niets anders dan kaarsrechte banen van energie, waar in een ver verleden christenen en anderen hun heiligdommen op bouwden: lijnen van 10 centimeter, maar ook van een meter breed. Bekend zijn in dit verband de lijnen tussen de staande stenen van Stonehenge, de Egyptische piramiden en de Drentse hunebedden. Dat zouden knooppunten zijn van zulke krachtlijnen.

Door een aantal personen die geloven in leylijnen wordt veelal aangenomen dat er naast de banen die 'zichtbaar' zijn door de aanwezigheid van een leylijn nog meer banen zijn. Dat op die banen geen leylijnen ontstaan zijn zou dan komen doordat die minder krachtig zijn. Aanhangers van dergelijke theorieën die er van overtuigd zijn dat hun verklaring de enige juiste is, maken soms geen onderscheid meer tussen het fenomeen en de verklaring, en duiden dan ook die banen aan als leylijnen.

Natuurwetenschappelijke meetinstrumenten kunnen deze banen niet vastleggen of aantonen. Mensen die in leylijnen geloven, beweren dat ze wel met de wichelroede aan te tonen zijn. Vanwege het feit dat leylijnen 'wetenschappelijk' niet te meten zijn, worden vaak wichelroedelopers daarvoor ingezet, die ze dan opsporen.

Jörg Purner bracht in 1982 een publicatie uit waarin hij poogde het bestaan van leylijnen aan te tonen, maar hij slaagde er niet in. In 1982 promoveerde Jörg Purner als eerste radiësthesist (wichelroedeloper) met het proefschrift Radiästhetische Untersuchungen an Kirchen und Kultstätten aan de Universiteit van Innsbruck, Oostenrijk, faculteit architectuur. In 1988 verscheen van zijn hand Radiästhesie - Ein Weg zum Licht? waarin verslag werd gedaan van de opgedane ervaringen.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Leylijn
Ellepel
Ellepel sep 23 '13
Nee zoiets bedoel ik niet.

Het is zoals je het als eerst beschrijft soms kan je idd strepen zien van de weerkaatsing van het licht als de zon schijnt.

Zo ziet het er ongeveer uit de strepen zijn horizontaal en de strepen beginnen bij de grond en reiken tot het plafon dus vullen heel mijn gezichtsveld in de kamer.

Het lijkt op een energieveld het voelt ook niet negatief maar wat het is weet ik niet..

Iig geen leylijn.

Groetjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 27 '13
Ik heb ook geen idee. Heb je het wel eens geprobeerd te fotograferen?
Ellepel
Ellepel sep 27 '13
Nee....

Ik denk ook niet dat het mogelijk is..
Denk dat het gewoon een waarneming van mezelf is.

Groetjes
Ilona83
Ilona83 sep 27 '13
Heb je last van migrane of ineens veel hoofdpijn of spanningen sins je daar woont?
Mensen met migraine zien dit ook wel eens.
Ilona83
Ilona83 sep 27 '13
Heb je last van migrane of ineens veel hoofdpijn of spanningen sins je daar woont?
Mensen met migraine zien dit ook wel eens.
akschuna
akschuna sep 27 '13
Elle-pel wat is er eigenlijk de reden van dat jij deze vraag stelt>
Ellepel
Ellepel sep 28 '13
Nee hoofdpijn en spanningen heb ik gelukkig niet smile
Als ik het zie ervaar ik wel een druk op me hoofd en voel me dan ook heel zwaar.
Maar volgens mij is het niet negatief want word er niet bang van.

Groetjes
Ellepel
Ellepel sep 28 '13
De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik benieuwd ben of mensen dit herkennen.

Groetjes
Ellepel
Ellepel sep 28 '13
In het begin hing er hier wel veel spanning en had ik veel hoofdpijn.
Er gebeurde onverklaarbare dingen zoals een wc die van binnen uit op slot ging en niet meer open ging pas toen ik me boos maakte kwam er beweging in het slot.

Dat alles is nu 1 jaar geleden, ze hebben hier een huiszuivering gedaan en er zat ook een poort op mijn slaapkamer. Toen het op zijn ergst was kwam er soms savonds een mist langs me lichaam omhoog en kreeg ik het er heel benauwd van was echt heel eng.

Tijdens de zuivering vloog er een mistig wolkje naar buiten degene die de zuivering deed zag het ook en vertelde dat niet veel mensen dat konden zien.

Nu is het hier al een jaar rustig geen spanningen meer hoorde overigens bij het huis en zijn mede bewoners die hier niet meer hoorde te zijn.

Kan het ook zijn dat ik me gewoon heel goed afgesloten heb? Want was er op een gegeven moment zo klaar mee.. Dat ik miss daarom die strepen nog zie? Want ik ervaar het ook niet als eng maar meer als een soort van bescherming.

Groetjes
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 29 '13
Ellepel, allereerst welkom op merudi smile

wat jij nu verteld heb ik ook gezien!
Bij mij waren het rode strepen...
ik heb het maar een paar keer gezien... het waren van die coördinatie lijnen zoals ze op de wereldbol zijn afgebeeld...
Het is moeilijk uit te leggen voor iemand die dit nog nooit gezien heeft tongue
Het zag eruit als het beeld van de Terminator...
een soort 3d diepte vlakken... alles bestond uit vakjes...

Ook heb ik wel eens dat wolkje meegemaakt!
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/126589/Re_witte_bol.html

die strepen zijn er niet om je te beschermen, het wolkje wel denk ik wink

Groetjes Moonflowertje smile
Ellepel
Ellepel okt 1 '13
Hoi Moonflowertje,

Leuk om kennis te maken smile
Maar ik bedoel niet echt een wolkje eerder een mist nevel achtig en ik werd er alles behalve fijn van.. Ging me toen ook zwaar en verlamd voelen.

Maar gelukkig geen last meer van gehad na de zuivering.

Groetjes liefs Ellepel
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 2 '13
oke laugh

iedereen maakt zijn eigen dingen mee, het is niet iets om te lang bij stil te staan wink
Je zal zien dat het vanzelf terug komt, zodra je het nodig hebt
Alleen jij hebt dit mee gemaakt, dus alleen jij kan weten wat het betekend!

als je praat over nevelachtige mist ga ik eerder denken aan een geest van een overleden persoon, omdat ik dit wel eens heb gezien bij een vriend van mij, waarvan zijn moeder net was overleden...
maar goed, dat is iets wat ik gezien heb...
een "bewustwording" voor mij dan wink

Wat ik je wil aanraden is; maak de band met je gids sterker...
een gids is "iets" wat altijd bij je is, en altijd kan raadplegen
hier een linkje waar het perfect wordt uitgelegd...

http://spiritueel.com/begeleiding/in-contact-komen-met-je-gids

*Gids-contact is belangrijk om bewust te worden van de dingen die je ziet, maar geen verklaring voor hebt...

groetjes Moonflowertje smile
Ellepel
Ellepel okt 2 '13
Hoi Moonflowertje,

Het was ook een geest tijdens de huiszuivering zag ik het ook naar buiten vliegen toen degene die de zuivering deed naar buiten ging om de salie weg te gooien.

Gelukkig is dit al een tijd geleden en heb ik nergens geen last meer van.

De strepen in de lucht ervaarde ik toen wel als veel sterker en ik zag het ook veel vaker nu is het alweer 3 weken geleden dat ik het gezien heb.
Toen was het wel 3 keer per dag.

De strepen voelt ook aan als veilig hoef er niet persee een verklaring voor te vinden maar had het wel handig gevonden als anderen het ook herkende.

Contact met me beschermengel heb ik denk al een ruime tijd.. Me oma is overleden toen het heel slecht met me ging en ik stond toen op punt abortus te plegen van me jongste zoon.. Ik heb toen besloten geen abortus te plegen ik heb de avond voor de avond wake ook een emotioneel gesprek gevoerd met me oma ik hoorde haar echt praten en dat is eigenlijk in de periode dat ik in de hulpverlening terecht ben gekomen niet meer weggegaan.
Als ik ergens mee zat dan sprak ze me bemoedigend toe en kwam ik tot rust.
Nu heb ik dat helaas niet meer zo sterk heel soms nog.. Maar gelukkig gaat alles nu ook prima dus het is ook niet meer nodig smile

Groetjes Ellepel
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 2 '13
winkwat een mooie ervaring! en wat mooi dat je het ook begrijpt...
de inzicht die je hiermee hebt gekregen, maakt je wijs smile
En je hoeft niet persé het naatje van de kous te weten...
^^ dat is iets wat ik ook moet leren...
Het is maar bijzaak, eigenlijk

groetjes Moonflowertje wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki