Loading...
nl

mijn naam is Hannah

lifeistolove
lifeistolove sep 7 '13
Hoi, mijn naam is Hannah, ben 23 jaar. Wie had ooit gedacht dat ik me bij jullie aan zou melden, ik weet het niet, maar dit is voor mij een grote stap in een wat onzekere/nieuwe richting.. Ik was namelijk erg streng gelovig opgevoed (protestants evangelisch door onder andere een moeder die ontzettend binnen de perken leeft, mocht bijna niets, moest naar de kerk en tienerclub, bijna alles was slecht. Van nature was ik altijd wel nieuwsgierig naar het bovennatuurlijke, heb mij daar ook wel eens in verdiept, om te onderzoeken. Ook heb ik me in mijn tienerjaren een poosje ingelaten met de God van de bijbel, althans met het Godsbeeld dat mij werd aangeleerd door ouders/kerk/vriendjes/vriendinnetjes die ook naar de kerk gingen (serieus was ik tot mijn 14e, 15e jaar wel denk ik..). Ik was altijd iemand die serieus was in alles, niet zomaar met mijn handen de lucht in ging en met mijn ogen dicht halleluja zong, dit deden vele jongeren wel waar ik niet goed tegen kon (omdat ze bv. niet eens de tekst begrepen). Het leek wel alsof velen gehersenspoeld waren, wat heb ik daar een hekel aan. Maar enfin.. Ik werd 16 en heb mijn ouders duidelijk gemaakt niet meer naar de kerk te gaan, dit kwam voor hen niet zomaar uit de lucht vallen.. Nou, de jaren verstreken, met ups en downs.. soms heb ik me wat meer verdiept in het bovennatuurlijke en dan is het weer een poosje rustig. Mijn doel was om te ontdekken en te leren voelen waar ik me goed/thuis bij voel, dit moet vanzelf gaan of hoef ik niet opgelegd te krijgen! Toch heb ik wel eens momenten gedacht dat mijn aangeleerde God misschien toch wel bestaat omdat het leek alsof 'hij' me van een grote angst had bevrijd, ik bad daarvoor namelijk in mezelf tot God en vroeg om bescherming en rust, ik kon me op dat moment niets anders bedenken dan te bidden.. Toch kon ik me niet goed aansluiten bij het aangeleerde Godsbeeld.. Ik vind de bijbel een mooi, tegelijk ook triest verhaal, doordacht en ondoordacht, logisch en onlogisch.. Niet gek dat je daardoor kunt twijfelen aan de geloofwaardigheid van het boek en leven toch? En dan heb je bv. nog de astrologie, die weer een andere interpretatie aan de bijbelverhalen geeft, zoals de verschillende tijdperken te linken aan verhalen uit de bijbel..
Veel om over na te denken kun je je wel bedenken.. Nog steeds ben ik er nog niet helemaal achter hoor, ik wil namelijk alles kunnen onderzoeken en kunnen overdenken, alles op zijn tijd toch.. Het belangrijkste is om bezig te blijven met onderzoeken. Ik ben openminded, probeer mijn horizon figuurlijk te verbreden, des te meer ik zie, des te meer ik te weten kom en des te meer ik kan leren.. Wie weet vind ik een aansluiting in het paranormale, geen idee.. Ik ben benieuwd wie jullie zijn, wat we van elkaar kunnen leren en betekenen..
Sorry voor de lange introductie, maar ik vond het wel fijn om even te laten weten wie ik ben en wie jullie nu in de kuip hebben..

xx
Delen:
Islandlady
Islandlady sep 8 '13
Welkom Hannah! Of je antwoord op je vragen vindt weet ik natuurlijk niet maar er is meer dan genoeg te lezen hier. Veel leesplezier en wijsheid.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '13
Welkom Hannah! Mooi hoe je in contact gekomen bent met de oorspronkelijke Kristal (Christus) energie en het gevoel erachter daadwerkelijk hebt kunnen voelen. Ik vind het ook erg jammer hoe er op dit moment vanuit de kerk mee wordt omgegaan en dat het over het algemeen gebruikt wordt als machtsmiddel en mensen niet meer aanzet om zelf te geloven.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 8 '13
welkom op merudi, Hannah!

Ik denk dat het "geloof" voor iedereen anders is...
net als onze karakters/ en uiterlijk...
we zijn allemaal uniek, zo ook wat wij geloven wink

met de bijbel heb ik ontzettend veel moeite, al vanaf ik er mee in aanraking kwam...
Want de God die beschreven wordt in de bijbel, is veel te klein (naar mijn mening)
God (de schepper) is niet menselijk...
"Hij" is te groot voor de mens, om te kunnen beseffen...
1 ding weet ik heel zeker: De mens heeft God geschapen, en niet andersom...

zolang je in jezelf geloofd, gewoon je eigen pad blijft volgen...
zal je merken dat iedereen zijn eigen pad volgt...
in mijn beleving komen alle paden uiteindelijk weer bij elkaar...
Maar dit is iets voor na het leven wink
voor nu is het belangrijk dat je leeft!
en voor een groot gedeelte kan je zelf kiezen hoe je dat doet!


smilegroetjes Moonflowertje
L'arbre de vie
L'arbre de vie sep 9 '13
Hoi Hannah,

Welkom hier op Merudi. Wat een mooie introductie, die is binnen hihi!

Fijn dat je zo openminded bent en voor jezelf hebt kunnen kiezen wat betreft je geloof. Ik hoop dat je je hier fijn voelt en wat handvatten vind om verder te groeien:D

Lieve groet,
L'arbre de vie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki