Loading...
nl

ADHD en Autisme

MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 27 '13
vreselijk wat er gebeurd!...
ADHD-ADD- PDD NOS- nieuwtijdskind

het is ongelofelijk dat kinderen zo gauw de stempel krijgen opgedrukt, en een potje pillen, daarmee moet het goed komen smirk
Ik denk dat de oorzaak eens moet worden uitgezocht...

Wat ik ook nergens lees is dat AD(H)D voor iedereen anders is
ze worden massaal over de zelfde kam geschoren, aan de hand van een lijst, waarbij er wat dingen gevraagd worden over de kinderen waar het om gaat...
heb je meer dan de helft met 'ja' geantwoord dan heeft je kind bijna zeker ad(h)d... verder wordt niet gekeken want ze hebben het te druk!
krijgen een potje ritalin of dex-amfetamine mee en daarmee moet het goed komen!!
^^ hoe krom is dat?
Volgens mij begint dan de ellende pas echt...
Een vriend van me heeft een zoontje, die pdd-nos heeft (een soort autisme verwante stoornis wat kenmerken heeft van AD(h)D, maar ook van Asperger
hij krijgt dexamfetamine 1 per dag
dit houd hem binnen de perken, maar als het 8 uur s'avonds is, wil hij niet naar bed... want is niet moe....
ipv hem een lichter medicijn te geven, geven ze hem een slaappil s'avonds...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger

http://nl.wikipedia.org/wiki/PDD-NOS

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adhd

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD_(medicatie)
Enigma
Enigma aug 27 '13
Een vriend van me heeft een zoontje, die pdd-nos heeft (een soort autisme verwante stoornis wat kenmerken heeft van AD(h)D, maar ook van Asperger
hij krijgt dexamfetamine 1 per dag
dit houd hem binnen de perken, maar als het 8 uur s'avonds is, wil hij niet naar bed... want is niet moe....
ipv hem een lichter medicijn te geven, geven ze hem een slaappil s'avonds...

Ik vind het een triest verhaal Moonflowertje frown

Ik heb zelf vorig jaar hulp gevraagd voor mijn jongste zoon.
Het was omdat hij gepest werd door een groep (alleen durven ze niet), zodat hij meer weerbaar zou worden.
Na een gesprek met de psychiater van 45 minuten werd beweerd dat hij ADHD zou hebben, omdat hij wel erg veel met zijn armen zwaaide toen hij iets uit probeerde te leggen.
Hier ging ik dus niet mee akkoord, omdat ik van de Universiteit Utrecht weet (waar ik mijn jongste zoon officieel heb laten testen en blijkt net als mijn oudste hoogbegaafd) dat een test iig uren zo niet een paar dagen duurt en zij vinden ook dat kinderen tegenwoordig te vroeg/snel/zomaar etiketjes opgeplakt krijgen. Kinderen mogen tegenwoordig geen kinderen meer zijn. Ze moeten al heel vroeg aan bepaalde maatstaven voldoen en als je een beetje anders bent heb je een diagnose hahaha.

Toen kwam het volgende met mijn jongste zoon. Ze dachten aan een vorm van Autisme. Ik vroeg waar ze dat op baseerden.
Ze kwamen met het volgende antwoord: "Nou mevrouw, we moeten toch een diagnose kiezen, anders kunnen wij u zoon niet verder helpen " shocked????????????????
Dit blijkt dus een verzekeringskwestie te zijn en anders word er niets vergoed.

Ik zeg: sporen jullie wel?
Ik kom hier omdat mijn zoon gepest word en vraag of jullie misschien een cursus weten, zodat hij kan leren om met het pesten om te gaan ( b.v rots en water training enz.) en nu hebben die pesters geen probleem, maar word er een probleem gezocht bij diegene die gepest word.
Weet u wel hoeveel nadeel een kind op school heeft zodra hij gediagnostiseerd is met een psychiatrische aandoening die allemaal niet eens wetenschappelijk bewezen zijn.
Deze kinderen worden dan als lastig bestempeld en verdwijnen dan via het afvoerputje.

Dus die vrouw stond daar helemaal perplex.
En ik ben vertrokken.

Dit is gelukkig allemaal achter de rug en met mijn zoon gaat het heeeeel goed.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ouders echt op hun kinderen moeten letten en dat zij zich niet even snel van alles aan laten praten.
Ouders kennen hun kinderen heel goed en hebben ook een stem.
Ga als je kind een etiket krijgt jezelf ook in het onderwerp verdiepen en neem niet alles klakkeloos aan. Kinderen mogen "Anders" (lees zichzelf) zijn en volwassen ook.
Creativiteit verdwijnt met medicatie.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 27 '13
kinderen worden gewoon afgestompt...

vaak omdat een juf van de klas een probleem zien...
ouders worden gedwongen om met het kind naar een psychiater te gaan

waar is de term hyperactief gebleven?

het is goed dat jij er zo mee omgaat!
mijn vriend heeft ook adhd... die kreeg op jonge leeftijd al valium om hem rustig te houden...
toen hij volwassen was, kreeg hij een keer te horen dat hij adhd zou hebben...
hij vroeg: wat is adhd?
hij kreeg als antwoord; dat je regelmaat moet hebben...
hij zei: dat vraag ik niet! ik vraag wat het is?
ze konden hem daar geen antwoord op geven smirk

ik zelf heb de stempel add
omdat ik zoveel dingen tegelijk in mijn hoofd kreeg, en het niet allemaal tegelijk kan verwerken, wat me gestresst maakt
Toch als ik achter de computer zit en een verhaal typ, kan ik me daar wel goed op concentreren...
behalve als er iemand anders tegen me gaat zitten praten tongue
maar dit is vrij normaal...

ik heb iets met de concentratie...
ik kan me zo goed concentreren dat de wereld om me een er niet meer is, het kost me moeite om me daar los van te maken...
Als ik me moet concentreren, van iemand anders... dan lukt dat niet... dan raak ik afgeleid door het minste geringste shocked
Ik heb hier wel 10 projecten liggen die ik allemaal nog moet afmaken... het liefst begin ik nog aan project 11...
ik zie dit als 1 project... ik kan niet met de inspiratie omgaan
inspiratie is niet beperkt, laat zich niet in een hokje stoppen...
ik vind alles interessant... kan me helemaal verliezen in de natuur, maar verdwaal nooit... Er ontgaat me maar weinig...
ik ben ook ontzettend gevoelig, ik kan dit wel plaatsen in hsp-er

door deze dingen heb ik de stempel add gekregen...
maar ritalin werkt bij mij niet zoals het moet!
Ik krijg er nog meer energie van...
ik voelde me kiplekker laugh
kon langer bezig zijn met "hobbyen"
De psychiater zei dat dat niet de bedoeling was...
en moest er mee stoppen!
nu mis ik altijd een stukje energie, heb ik het idee...
dat krijg je als je de verkeerde medicatie krijgt^^
smile

groetjes Moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki