Loading...
nl

Ear candling - An ancient therapy

L'arbre de vie
L'arbre de vie aug 16 '13
Heey allemaal,

Ik kwam een filmpje op youtube tegen over 'Ear Candling' 'Oorkaars Therapie'

Ear candling - An ancient therapy
youtube

http://www.youtube.com/watch?v=EHHJ25CMigI

Link: http://www.youtube.com/watch?v=EHHJ25CMigI

En ik vroeg mij af: heeft iemand hier ervaring mee?

Oorkaarstherapie

Oorkaars therapie is een oeroude therapie. Het is een aanvullende therapie met een zeer brede werking, die gebruikt kan worden in het verbeterproces van allerlei oor-, neus-, keelklachten en (andere) hoofdklachten, zoals migraine. De therapie houdt in dat de oren gereinigd worden met behulp van een, speciaal voor dit doel, vervaardigde holle kaars.

De Oorkaars therapie kwam via de Hopi-indianen - woonachtig in het zuiden van Noord-Amerika - uiteindelijk in Europa terecht. Bij de Hopi-indianen werd de oorkaars traditioneel gebruikt voor het zuiveren en harmoniseren van de energetische velden. Met andere woorden voor het verwijderen van negatieve energieën. Dit is niet zo verwonderlijk, want de oorkaars stamt uit de tijd dat ziekte, therapie en godsdienst nog nauw met elkaar verbonden waren .

Wij leven in een tijd waarin velen van ons te maken hebben met stress, drukte en gejaagdheid. Het is daarom niet zo verwonderlijk dat de populariteit van de therapie groeiende is. De werking die uitgaat van de oorkaars is namelijk uitzonderlijk ontspannend.

Hoe werkt de Oorkaarstherapie
Bij deze therapie wordt het oor op een zachte manier gereinigd. Dit gebeurt met behulp van een (speciaal voor dit doel vervaardigde) holle “brandende” kaars. De therapie heeft een zeer brede werking, waardoor het zowel geschikt is als revitaliserende of preventieve therapie. Bovendien kan het ook gebruikt worden als aanvullende therapie in het verbeterproces van allerlei oor-, neus-, keelklachten en andere hoofdklachten, zoals migraine.

Oorkaarstherapie en kinderen
Oorkaarstherapie is zeer geschikt voor kinderen (oor-, neus- en keelklachten). Kinderen vanaf 2 jaar kunnen worden behandeld. Een voorwaarde is echter, dat ze stil kunnen blijven liggen. Kinderen met buisjes in de oren kunnen niet behandeld worden, omdat het trommelvlies geperforeerd is. Wel mogen de kinderen een oorkaars behandeling krijgen vóórdat de buisjes gestoken worden. Het is mogelijk dat een ingreep met buisjes daarna dan helemaal niet meer nodig is. Lees hiervoor de kolom “indicaties voor behandeling” en vooral “contra-indicaties”.

Wat zijn oorkaarsen
Oorkaarsen bestaan uit 100% natuurlijke grondstoffen en worden gemaakt volgens een geheim, origineel, oud, indiaans recept. Ze worden nog steeds met de hand gemaakt. Voor het bereiden van de oorkaars wordt natuurzuiver katoen gedrenkt in zuivere bijenwas, dat vermengd is met (verpulverde) geneeskrachtige kruiden. Dit kruidenmengsel is samengesteld volgens het originele recept van de Hopi-indianen en bevat bestanddelen als: honingextract, etherisch extract van salie, hertshooi (st. janskruid) en kamille. Nadat het mengsel van bijenwas en kruiden door het katoen is opgenomen wordt het katoen tot een cilinder gerold. Het resultaat is een rechte, holle kaars. De kaars is zo gerold, dat hij precies boven in de gehoorgang pas en niet te diep in de gehoorgang geduwd kan worden. Binnen, onder in de holle kaars zit een speciale filter, die belet dat verbrandingsresten en bijenwas het oor in druppellen.

Bron:
http://www.dedragendenatuur.nl/

Lieve groet,
L'arbre de vie
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 17 '13
interessant! Dit lijkt me wel iets voor jou! (verkoudheidsklachten)

wat ze allemaal wel niet verzonden vroeger!

en hoe lang het wordt onthouden, dit verteld mij dat het zeker wel nuttig is tongue

groetjes wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie aug 18 '13
Jaa inderdaad, Ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik houd van oude kennis dat nog steeds 'levend' is gehouden, dan moet het wel iets doen anders waren mensen het toch al lang weer vergeten.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki