Loading...
nl

jeanette hier kan je je foto plaatsen

Spud
Spud aug 6 '13
Uit je verhaal haal ik dat je kat gewoon een beetje maf is in de kop.
Is het een buiten of binnenkat? Ik denk namelijk dat het een buiten kat is, die heel lang opgesloten is geweest want jou verhaal zie ik alleen maar bij dit soort katten.

Ik kan me voorstellen dat jullie het niet zo leuk vinden dat wanneer je hem op zijn plek zet hij jullie terug pakt.
Maar ik vind dat dus helemaal geweldig aan een kat. Voor mijn gevoel confronteren ze je dan met iets waar jij aan moet werken.

Ik kom pas net om het hoekje kijken wat dierenfoto lezen betreft, en merk dat ik katten dus gewoon niet kan lezen over het algemeen. Wellicht omdat ik daar meer bij betrokken ben ofzo.
Maar geen foto en wel een verhaal, roept dit dus bij me op.
Ben benieuwd naar je kat en hoop dat anderen je meer weten te zeggen.
Delen:
Loi
Loi aug 6 '13
Jeannette ik plaats eerst even jouw vraag uit het andere topic:
Dag,

Wie kan mij helpen? Onze kat Pepper kan ontzettend agressief zijn. Hij klauwt zich vast aan onze benen en valt aan uit het niets. Zo ook de kinderen. Als je hem dan bij zijn nekvel pakt en op de grond zet dan komt hij nog bozer terug en bijt en krabt je benen kapot. Dit gedrag is niet leuk en zou graag willen weten waar dit vandaan komt.

Alvast bedankt
Jeannette


Ook al is dit een spiritueel forum, dit soort gedragingen hebben meestal een praktische oorzaak.
Hoe oud is Pepper, heeft hij dit gedrag altijd al gehad?

Je ziet dit gedrag vaak bij katten die jong het nest hebben verlaten en opgegroeid zijn zonder soortgenootjes. Zij hebben nooit geleerd om "normaal" te spelen en vertonen dit gedrag vanaf zo ongeveer de pubertijd (een maand of 7/8 oud).

Maar je ziet het ook wel eens bij dieren die ziek zijn, die wel gewoon langer in het nest zijn gebleven en/of opgegroeid zijn met andere katten.

In het laatste geval zou ik even langs een dierenarts gaan om je kat te laten nakijken, want plotselinge gedragswijzigingen hebben meestal een medische oorzaak.

Ik heb evt. wel de naam van een goede dierencommunicator (dierentolk) voor je als je dat zou willen, voor als het probleem niet medisch is.
Spud
Spud aug 12 '13
Loi, Fantastisch!
Wat heb je nodig om mijn katten te lezen?
Want zou jou mening graag horen.
Loi
Loi aug 12 '13
Ik weet wel aardig wat over kattengedrag, maar wat betreft communicatie ben ik echt nog een beginner.

Ik wil het wel proberen, maar als je echt serieus een probleem hebt kan ik je via PM wel de naam van een goede dierencommunicator geven.

Maar ik vind het wel leuk om wat te oefenen, ik oefen nu vnl. op mijn eigen katten. wink

Plaats maar een foto en je vraag, ik ben benieuwd of het me lukt om contact met je kat te krijgen.
Spud
Spud aug 14 '13
Nou, dan pik gewoon Jeanettes draadje in voor mijn katten.
Heb in februari een kattengedragstherapeut laten komen voor iets anders, maar ik vind jou gewoon heel sterk dus zou je mening willen horen. Heb problemen met photobucket dus hoop dat je met dit verhaal ook al iets kan.
Zijn 3 katers, nu 3 jaar oud, op 6 weken gecastreerd, adhd wel. Die sproeien nu regelmatig.
En dat is eigenlijk begonnen toen mijn oudste kattin van 19,5 jaar in oktober doodging en toen een kater van naar schatting een jaar of 9, 2 maanden later met blaasgruisproblemen zijn overwicht over hen verloor. (Kater heeft de dierenarts onder niet helemaal verdoving een catheter in willen geven wat niet ging, maar sinds dien is hij een super onzekere kater) Ik zeg altijd mijn kat is verkracht.
Sindsdien gedragen die katertjes zich dus behoorlijk sproeierig.
Ik ben begonnen met 8 katten hier in huis, 2 poezen en 6 katers en 2 kattenbakken en een buitenren waar ze volcontinue in kunnen van 80m2 en als ik thuis ben mogen ze gewoon buiten. Ging altijd goed, totdat er dus katten dood gingen of ziek werden.
Met een gedragstherapeut heb ik wel zaken kunnen rechttrekken, maar in mei is er dus weer een kat doodgegaan, weer de oudste.
Ik heb nu dus 5 katers en 1 poes, en 3 van die katers pissen alles onder wat ik nieuw in huis breng. Of als ik het druk heb en ze minder aandacht kan geven gaan ze gewoon voor je neus plassen.
Hoe denk jij hierover en wat is jou mening/advies?
Ik denk zelf namelijk, dat het probleem bij mezelf ligt, is me namelijk niet in de koude kleren gaan zitten die andere katten kwijtspelen.
Maar, probleem zou ook nog kunnen zijn, alle 3 hebben last van chronische tandvleesontsteking, eten wel gewoon maar misschien toch een beetje kribbig? Vind het gewoon moeilijk om een kat van amper 3 jaar alle tanden uit de bek te laten trekken. Wat vind jij?
Ben gewoon heel nieuwsgierig naar hoe jij hierover denkt?
Want vind je nu al reuze goed!
Loi
Loi aug 14 '13
Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je katjes.

Deze vragen kan ik voor een groot deel wel zo beantwoorden, want hier zijn een aantal "standaard" antwoorden voor.

Ik neem aan dat de gedragstherapeut je wel heeft verteld dat katten van stress een blaasontsteking kunnen krijgen (en onbehandelde blaasontsteking kan weer leiden tot blaasgruis)?

Als dat niet zo is, dan wil ik je in ieder geval het advies geven om de urine te laten testen, evt. zou je zelf al een "snelle, minder betrouwbare" test thuis kunnen doen.
Met een aquarium teststrip kan je de Ph testen, die moet tussen de 6 en 6,5 zitten, zo niet dan moet je naar de DA om een echte urinetest te laten doen, want dan is er waarschijnlijk iets mis.

Ook is het schoonmaken van de plasplekken heel belangrijk, als je dat nl. niet schoonmaakt met iets dat de geur echt afbreekt, dan ruik jij het niet meer, maar je katten nog wel. En een urinegeur is een uitnodiging (met hoofdletters) voor je katten om weer te gaan plassen op die plek.
Dus schoonmaken met iets als urine off, ecodor of zo. Evt. met een sopje Biotex kan ook, maar gewone allesreiniger is niet voldoende.

En het verlies van de andere katten zorgt natuurlijk voor stress, pijn door de tandvleesontsteking zorgt ook voor stress en zeker niet onbelangrijk een verdrietig baasje zorgt voor stress.
Grote kans dus dat er wel iets als een blaasontsteking om de hoek komt kijken, aangezien stress 1 van de belangrijkste veroorzakers is van blaasontstekingen.

Wat betreft de tandjes:
Onze katten eten niet meer zoals hun voorouders (scheuren van vlees), dus ze kunnen best zonder hun tanden als dat nodig is. Ik ken aardig wat voorbeelden van katten die door FORL (chronische tandvleesontsteking) al hun tanden hebben moeten laten trekken en die zijn na die behandeling een stuk gelukkiger geworden.
Ik heb zelf ook 1 kat die alleen nog wat hoektandjes heeft en verder niets meer, daar merkt ze helemaal niets van. Dat komt omdat de meeste brokjes niet gekauwd worden (ook niet door de katten met tanden) en blikvoer helemaal zonder problemen te eten is.
Het enige dat zij laat liggen zijn de stukjes rauw vlees die ik voer omdat ze die niet kan kauwen.

Dus mijn advies zou wel zijn om het gebit te laten saneren en als dat betekent alles laten trekken dan zou ik dat doen. Je zult zien dat je katten er een stuk vrolijker van worden.

Dit alles is zonder contact te hebben gemaakt met 1 van je katten, maar gewoon op basis van mijn ervaring met katten en kattengedrag.

Om te proberen contact te maken met 1 van je katten heb ik een foto nodig, of anders een beschrijving van het uiterlijk van de kat en zijn/haar naam. Op die manier kan ik de kat visualiseren terwijl ik probeer om contact te maken.

Maar ik doe dit nog niet zo lang en tot nu toe heb ik alleen indrukken of een paar woordjes doorgekregen, dus stel je er niet te veel van voor. Ik moet echt nog heel veel oefenen voor ik er een beetje goed in ben. blush
Spud
Spud aug 16 '13
Nou tot nu wat ik van je gelezen heb, vind ik je steengoed! Dus don´t be shy en haal jezelf vooral niet naar beneden.
Ik ga er altijd vanuit, wanneer de intentie goed is, is het gewoon goed. wink

Tot zover al hartstikke bedankt voor je meedenken en je energie die je erin steekt! Nee, de gedragstherapeut had me niet verteld dat katten van stress een blaasontsteking kunnen krijgen. Wist ik ook niet overigens.
De katten zitten allemaal aan een blaasgruis dieet, vanwege die ene kater, de andere accepteren niet dat hij een "speciale" behandeling krijgt. Maar inderdaad, heb zelf ook gedacht misschien urine laten checken? Ga ik alsnog doen.

Urine plekken haal ik inderdaad weg met groen biotex en Froggie, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, want ze komen alsnog terug op die plek. Ik ga toch eens die ecodor proberen, want had nu een spulletje via internet besteld, misschien ken je het wel? Pure Ayre ook een geurverwijderaar, maar het verkooppraatje klinkt beter dan dat het in de praktijk is. Ben jij wel enthousiast over die urine off?

Kattenbakken maak ik nu doelbewust schoon met chloor, omdat daar juist een stofje in zit wat aanzet tot plassen. Althans zo heb ik dat altijd begrepen. Wat denk jij?

En wat de tanden betreft, tsja misschien vond ik op internet enkel rampverhalen omdat ik het emotioneel niet helemaal vond kloppen? Dan zoek je toch onbewust naar een excuus voor jezelf.
1 kat heeft zeker chronische tandvleesontsteking, en advies was laten trekken omdat zijn tanden gewoon hartstikke schoon zijn dus schoonmaken geen nut heeft. De andere 2 ben ik niet zeker van. Voorzie jij daar eventueel nog problemen in? Dat wanneer ik deze kat wel later opereren dat hij dan de andere 2 nog aankan? Want momenteel zijn ze echt uit aan het vechten wie nu de baas is.
Ik zal in het volgende bericht een foto plaatsen
Spud
Spud aug 16 '13


Foto heb ik deze morgen gemaakt dus up to date. Hoop dat je ondanks de flits er iets mee kan? Anders maak ik gewoon een nieuwe.
Zijn naam is Abby, geboren 20-05-2010, chronisch tandsteen gediagnosticeerd, hij is niet de kater die ook blaasgruis heeft.
Loi
Loi aug 16 '13
Eerst even een antwoord op de eerste vragen: pure ayre ken ik alleen van naam, ik ken niemand die dat gebruikt heeft.

Zelf heb ik het geluk dat ik nog nooit een plaskat heb gehad, ik heb wel een keer een kater met blaasgruis gehad, maar daar was ik zo vroeg bij dat hij het nog netjes op de bak deed.

Maar ik weet dat ecodor heel goed werkt en ook over urine off heb ik redelijk veel positieve verhalen gehoord.

Voorwaarde bij al deze middelen is wel dat je het in laat trekken en niet meteen wegveegt met een doek of zo, want er zitten bestanddelen in die de geur afbreken en dat heeft tijd nodig. (Liefst eerst de urine opruimen en dan op de plek sprayen en dan gewoon op laten drogen en niet wegvegen.)

Chloor is inderdaad aantrekkelijk voor katten, dus de kattenbak daar mee schoonmaken is een goed idee (wel goed naspoelen), chloor moet je nooit voor andere schoonmaakklussen gebruiken, want dan loop je dus het risico dat ze daar gaan plassen. wink

Dat blaasgruisvoer is dat wel voorkomend en niet oplossend?
Want voer dat blaasgruis oplost mogen gezonde katten niet hebben, het voer dat blaasgruis voorkomt (=2e fase van de behandeling) kan geen kwaad voor gezonde katten, dus daar kunnen ze rustig allemaal van eten.

Ik zou Abby gewoon laten helpen aan zijn gebit, dan kijkt hij vast ook niet mee zo nors als nu smile
Tandjes hebben ze niet nodig om zich te verdedigen, trappen en krabben heeft vaak net zoveel, zo niet meer, effect.

Die gevechten kunnen ook gewoon zijn omdat ze zich niet lekker voelen (tandjes en blaasgruis), daar worden veel katten chagrijnig van en soms vechten katten ook met een zieke kat.
Dus met een beetje geluk is dat ook over nadat je Abby hebt laten helpen.
Loi
Loi aug 16 '13
Dan de foto: ik vind Abby echt een hele leuke kater

Ik heb hem gezegd dat hij volgens jou pijn aan zijn gebit heeft en gevraagd of zo is en kreeg als antwoord "dat klopt".
Daarna heb ik hem gezegd dat jij niet zeker weet of hij geopereerd moest worden en hij zei "dat is goed" en ik had daarbij het gevoel dat hij bedoelde dat het goed was dat hij behandeld wordt.

Op mijn vraag of ze plassen omdat ze ziek zijn kreeg ik als antwoord dat ze niet allemaal ziek zijn en dat je wel weet wie er ziek is.

Ze plassen graag in de hal en gang (? voor mij is dat hetzelfde, maar beide woorden werden gebruikt, dus ik weet niet of dat wat zegt).

Op mijn vraag waarom ze niet op de bak plassen kreeg ik als antwoord "het stinkt" en toen ik vroeg waarnaar het dan ruikt was het "zand".
Ik weet niet wat voor kattenbakvulling je gebruikt, maar als dat iets is met een geurtje dan zou ik dus eens iets met een andere/neutrale geur proberen, misschien helpt dat.

Even een vraagje:
Wat heb jij aan je voeten als je gaat slapen?

Verder heb ik nog gevraagd of hij jou nog wat wil zeggen en toen kreeg ik: "lief, aardig, maar druk, anders liever"
Nu weet ik niet of dat betekent dat jij het druk hebt (weinig tijd) of dat je druk bent (gedrag), maar ondanks dat hij je nu ook heel lief en aardig vindt, hij vind je nog liever als je minder druk bent...
Spud
Spud aug 17 '13
Wow! Wat een super mooie lezing! Mijn kat spreekt werkelijk via jou tot mij.
Als ik moet weten wie er ziek zijn, weet ik dat nu inderdaad helemaal zeker. Onlangs is er een kater fip gediagnostiseerd, maar heb zijn urine nooit na laten kijken. Ik denk dat ik dat nu best zo snel mogelijk moet gaan doen.

Hal en gang zijn voor mij ook hetzelfde. In de hal staan de kattenbakken, dus wellicht dat ze daarom graag daar plassen. Het stinken, daar heeft hij een goed punt! Als ik het druk heb schiet het er wel eens bij in om ze vaker dan 1x per dag leeg te scheppen. (wat wel nodig is met 6 katen) Het "zand", is cat´s best en is geurloos, heb tijdelijk ander zand geprobeerd maar dan deden ze het juist naast de bak, dus ben weer begonnen met dit grit. En verder over het zand, ze nemen van buiten veel zand mee, dus wellicht dat hij daarop doelt, dat ik beter moet poetsen. wink

Als ik ga slapen heb ik soms sokken aan mijn voeten. Maar ik denk dat hij dat niet bedoelt. :grin; Ik woel veel in mijn slaap, dus het gebeurd geregeld dat ik met mijn voeten een kat van het bed duw.

Zegt ook wel wat over die drukte denk ik. In bed ben ik dus bewegelijk druk, ben heel druk geweest met werk maar daar is nu wat rust ingekomen, nu voornamelijk nog in mijn hoofd. Neem nu wel bewust extra tijd en ruimte om ze allemaal wat extra persoonlijke aandacht te geven maar inderdaad hij heeft gelijk, mag nog veel meer rust in komen. Zij zijn ook druk (ik ken ze niet anders dan zo), maar wellicht komt dat omdat ze me vanaf kitten dus andersom ook niet anders kennen. wink
Bedankt voor deze super lezing! Ik ga nu weer wat zaken uitsluiten en verbeteren. Maar zou het wel heel leuk vinden als je tzt mijn anderen katten ook eens zou willen lezen.
Spud
Spud aug 17 '13
Dat blaasgruisvoer was in de eerste instantie inderdaad oplossend en niet voorkomend vanwege die zieke kater. Nu krijgen ze allemaal voorkomend.

En dan ga ik toch eens die ecodor proberen, want over die pure ayre ben ik niet echt te spreken. Voornamelijk omdat ze zeggen dat je de lucht uit banken en kleden krijgt en dat is hier iig niet het geval. Als je het er pas opspuit prima, naar intrekken komt de lucht toch weer terug.
Of de bank natuurlijk wegdoen, is ook nog een optie. Eerst die ecodor maar.

Hihi, inderdaad, beter je huis niet poetsen met chloor als je katten hebt. Tenzij je plekken hebt waar je ze wil laten plassen.

Hé hartstikke bedankt!
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 17 '13
Dettol desinfecteert de plaatsen waar de kat(ten) gepist hebben...de geur van kattenpis verdwijnt ook zodat hij niet weer op die plaats gaat plassen....
als de geur weg is, ruik je niets meer wink

regelmatig de kattenbak verschonen, katten hebben er een hekel aan als het niet schoon is, en daarom doen ze het erbuiten...
of hij/zij wil jou laten zien dat er iets niet goed is....
Katten willen de wc ook niet delen...
de regel die ik gehoord heb is: voor elke kat een eigen bak!
Maar zelf het ik daar geen ervaring mee... die van mij willen helemaal niet op de bak! Ze doen het het liefst buiten, in zandgrond!
voor blaasgruis is hij denk ik nog te jong!
Loi
Loi aug 18 '13
Wat leuk dat je dingen herkent smile

Ik had gevraagd of hij iets kon zeggen dat jij zou herkennen en toen kwam hij met "voeten" en "slapen", vandaar mijn vraag wink

Cat's Best is inderdaad geurloos, dus dat zal het dan wel niet zijn. Misschien dan toch maar vaker de bak verschonen...

Ik wil het tzt ook best met je andere katten proberen hoor, maar het lukt niet altijd even goed. Abby was heel makkelijk bereikbaar, maar dat zijn niet alle katten.

Geef Abby maar een knuffel van mij, ik vind hem een schat.

Wat betreft je zieke kater: Tenzij het natte fip is kunnen ze niet met zekerheid zeggen dat een kat fip heeft (die diagnose kan pas met zekerheid na het overlijden gesteld worden), dus ik hoop dat het nog meevalt en je hem nog een tijd bij je mag houden.

Probeer eens of het helpt om een kattenbak in de buurt van de plaats te zetten waar ze plassen, als je nu alleen in de gang bakken hebt staan zou dat misschien nog een oplossing kunnen zijn.

@MoonFlowertje: ik ken iemand die een kater van een half jaar oud had met blaasgruis, dus het kan helaas wel bij een jonge kat.
Spud
Spud aug 18 '13
Moonflowertje, dat is dan weer iets wat ik wel van katten weet, dettol kan giftig zijn voor katten. Ruikt wel heel lekker moet ik zeggen. Maar als je dat zo zegt, denk ik ineens, ze zijn ook heel slim, wellicht blijven ze daardoor weg op die plek omdat deze niet gezond voor ze is? Mooi idee dus voor het aanrecht. winkHeel erg dankjewel!

Moonflowertje en Loi
Buiten 3 kattenbakken binnen, hebben ze ook nog een open air kattenbak van 80m2 en als ik thuis ben word deze nog groter omdat ze dan de vrijheid krijgen. Ik heb inderdaad advies gehad om die bakken in verschillende ruimtes te zetten, heb ik ook gedaan, maar dan plaste en poepte ze erop, ervoor, er naast maar niet erin. Dus ik heb ze weer terug gezet op hun oude plek.
Maar vandaag ineens ging er een lichtje branden over de stank.
Ik gebruik wanneer er eentje aan de race is, wel kattenbakfris en dan zit er wel een luchtje aan hun wc. Bovendien, staat die bus boven hun bak en ik denk wel ookal is de bus dicht, dat een kat deze kan ruiken. Dus die heb ik nu weggegooit. Ben benieuwd!
Wat ik gewoon maf vond is dat het altijd goed ging tot het laatste 3 kwart jaar, maar begin er nu aardig een oogje op te krijgen. wink

Loi,

Wat een geweldig humoristisch ventje hè? :grin; Voeten en slapen, daarmee wist hij zeker dat ik wel zou reageren. Flapdrol! :grin;
Mijn fip katje heeft ook astma, en na die test was het inderdaad de vraag of het de natte variant was. Want meestal is het het buikvlies maar kan dus soms ook de longen zijn. Een foto wees uit dat het werkelijk astma is en niet de fip die hem nekt. Hij krijgt daarvoor cortisone ingespoten maar die cortisone breken de weerstand weer af en geeft die fip weer meer ruimte.
Kon dus niet echt blij zijn, want het is echt een kwestie van maar zien wat er komt. Morgen sluit ik hem op in een bench, met een lege kattenbak om zijn urine te testen ben benieuwd! Hoop dat hij een plasje laat.
Van hem zou ik het eigenlijk ook wel fijn vinden als je zijn foto zou willen lezen. Omdat ik met die astma aanvallen toch echt zoiets heb, hoever moet ik gaan? Ga ik niet al veel te ver?
Zou je dat willen doen?

En Abby heb ik inderdaad een knuffel gegeven namens jou, en hij deed iets wat ik wel bij zijn broers gezien heb maar nooit bij hem.
Hij ging liggen op zijn rug, spreidde zijn potten en had echt een houding, aai mijn buik. Heb ik maar niet gedaan omdat ik weet dat hij dat niet leuk vind, maar je kent vast de boodschap wel. wink
Thanks allebei!
Loi
Loi aug 18 '13
Ik heb ook een katje met longproblemen gehad (dat was Loi, ik gebruik haar naam nu op dit forum (die naam betekent meisje)).
Zij kreeg theolair, dat is eigenlijk een medicijn dat niet gebruikt wordt voor dieren in NL, maar mijn dierenarts had daar hele goede ervaringen mee in Engeland, waar ze het wel voor dieren gebruiken.
Het heeft Loi heel erg geholpen en het heeft veel minder bijwerkingen dan prednison of zo wat ze hier vaak voorschrijven. Dus i.p.v. dagelijks prednisontabletten kreeg ze dagelijks theolair en alleen als ze het echt heel benauwd had kreeg ze een prednison-injectie.

Ik ben benieuwd of het de kattenbakfris was die stinkt, ik denk het haast wel, want ik had het idee dat je grit met een geurtje gebruikte wat ze niet lekker vinden.

Abby is echt een schatje en ik aai mijn katten vaak over hun buik, dus hij zal de boodschap wel doorgekregen hebben.

Ik wil het wel proberen met je zieke kat, maar ben vandaag waarschijnlijk niet meer on-line ik kijk er dan morgenavond wel even naar. Ik hoop dat ik contact kan krijgen met hem.
Spud
Spud aug 18 '13
Hihi, ik las je nickname steeds als die cursussen verstrekker. wink
Maar vanuit welke taal komt haar naam dan als ik vragen mag?

Gòh, dan hebben ze in Nederland heel andere behandelingen dan hier in België voor astma patiënten. Enige wat er is, is een puffertje (zelfde als bij mensen) en om de zoveel maanden cortisonen inspuiten.
Verders eigenlijk niets.
Die cortisonen werken inmiddels niet meer zo goed, dus ik ga toch eens vragen om zo´n prednison injectie en die tabletten. Wellicht dat die hem nu beter helpen.
Want volgens de dierenarts waren we een beetje uitbehandeld als cortisonen werkelijk niet meer helpen.

Haast je vooral niet, ik ben allang blij dat je het wil doen.
Spud
Spud aug 18 '13
Hier komt Mick


Loi
Loi aug 19 '13
Pffff, ik moet even wat afstand nemen, want ik krijg heel veel lichamelijke dingen door, dat is nieuw voor mij en ik weet even niet goed wat ik er mee moet. Normaal krijg ik alleen wat woordjes door en soms bepaalde indrukken, maar ik heb nog nooit gehad dat ik lichamelijke ongemakken voelde.
Ik ga me dus even afsluiten en probeer het op een ander tijdstip wel weer. (Gelukkig was het ook allemaal weer heel snel weg, maar ik wacht toch even voor ik probeer om weer contact met hem te maken.)

Even een verslag van wat ik allemaal voelde, ik heb het allemaal opgeschreven op het moment dat ik het voelde, let dus niet op leestekens, grammatica etc. want die ontbreken:

Eerste reactie van mij op de foto: wat een heerlijk relaxed katje, wil hem zo knuffelen.....
(en later, vlak voor ik besloot te stoppen, had ik het beeld dat ik hem in mijn armen had en hij helemaal tegen me aankroop)

Toen ik probeerde om contact met Mick te maken kreeg ik ineens allerlei "klachten":
Drukkend gevoel hoog op de borst,
dan wordt ik heel moe, ik weet niet of dat door het tijdstip komt of door Mick, zou beide kunnen zijn,
ik wordt ook licht in mijn hoofd en heb een beetje een drukkend gevoel aan de rechter achterkant van mijn hoofd en ik krijg keelpijn en last van mijn oor (ook rechts),
wordt dan ook een beetje misselijk en krijg linksonder in mijn buik een drukkend gevoel, ook heb ik ineens hele erge aandrang om te gaan plassen, de misselijkheid wordt erger.
Krijg ook koude rillingen, met name langs mijn benen omhoog, naar mijn billen toe (van de achterkant van mijn kuit, over de voorkant van mijn bovenbeen, weer langs de achterkant van mijn bovenbeen naar mijn billen, soort spiraal van rillingen over mijn been).
Moet de hele tijd slikken, dat komt denk ik van die misselijkheid.

Ik denk dat mijn conclusie inderdaad is dat Mick ziek is, maar ik voel geen katje dat er al klaar mee is, volgens mij vind hij het ondanks de ongemakken nog steeds leuk hier.

Maar laat je wat dat betreft a.j.b. leiden door je dierenarts en niet door mijn gevoel, want ik kan natuurlijk niet inschatten hoe hij er lichamelijk aan toe is, alleen dat hij het, ondanks zijn lichamelijke klachten, nog wel naar zijn zin heeft hier.

Het ergste vond ik de misselijkheid, ik weet niet of dat iets is wat je aan hem merkt.
Maar als hij b.v. weinig eet zou dat kunnen komen doordat hij misselijk is.
Loi
Loi aug 19 '13
Origineel bericht van: Spud
Hihi, ik las je nickname steeds als die cursussen verstrekker. wink
Maar vanuit welke taal komt haar naam dan als ik vragen mag?

Gòh, dan hebben ze in Nederland heel andere behandelingen dan hier in België voor astma patiënten. Enige wat er is, is een puffertje (zelfde als bij mensen) en om de zoveel maanden cortisonen inspuiten.
Verders eigenlijk niets.
Die cortisonen werken inmiddels niet meer zo goed, dus ik ga toch eens vragen om zo´n prednison injectie en die tabletten. Wellicht dat die hem nu beter helpen.
Want volgens de dierenarts waren we een beetje uitbehandeld als cortisonen werkelijk niet meer helpen.

Haast je vooral niet, ik ben allang blij dat je het wil doen.


Loi had longklachten doordat een eerdere dierenarts van mij haar longontstekingen niet goed had behandeld. Na een paar soorten antibiotica was er volgens hem niets meer te doen en moest ik me voorbereiden op een afscheid.

Ik heb toen inderdaad afscheid genomen, maar niet van Loi, maar van die dierenarts.
Bij mijn huidige dierenarts bleek na het nemen van longfoto's dat haar longen ondertussen flink beschadigd waren en daardoor is ze de rest van haar leven longpatiënt gebleven, maar dankzij de theolair kon ze er wel goed mee leven.

Katten met astma krijgen hier ook meestal pufjes, maar bij Loi was het geen gewone astma.

Ik heb geen idee hoe je Loi zou moeten schrijven, maar je spreekt het uit als Hoi, maar dan met een L, vandaar dat ik het ook maar zo schrijf.
Het is chinees (kantonees), ik heb in mijn jeugd in de weekenden en vakanties bij een chinees restaurant gewerkt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki