Loading...
nl

wat kan mijn droom betekenen?

rosalba
rosalba jul 28 '13
Hallo, ik heb deze namiddag een dutje gedaan en heb gedroomd dat mijn kat op mijn hoofd zat en mij niet los wou laten. Heel raar... Ben benieuwd. Groetjes
Delen:
Sarah_
Sarah_ jul 29 '13
Grappig zo'n droompje. Ik ben geen droomexpert maar heb het opgezocht en zag dat het "wegjagen" of "proberen weg te jagen van een kat" staat voor dat je probeert je obstakels te overwinnen; in dit geval dus de obstakels in je hoofd.

Ik citeer wat er staat over "Hoofd":
"Een hoofd in je droom staat symbool voor wijsheid, intellect, begrip en logisch denken. Het kan ook verwijzen naar hetgeen je bereikt hebt, je zelfbeeld en hoe je tegen de wereld aan kijkt."

Het was een korte droom met inhoud dus smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 29 '13
ik moet meteen denken: kattenkop laughlaugh

EEN KAT in je dromen duidt op ongeluk, verraad en pech. Als je daarentegen een poezenliefhebber bent, staat de poes symbool voor een onafhankelijke geest, vrouwelijke seksualiteit, creativiteit en kracht.

Als de kat agressief is, suggereert dit dat je problemen hebt met de vrouwelijke kant van je karakter. Wanneer de poes bijt, staat ze symbool voor het dominante vrouwelijke. Misschien neem je maar en neem je maar zonder te geven. Je zou een angst of frustratie kunnen voelen, zeker als iets niet gaat zoals je gepland hebt.

Als je droomt over een kat zonder staart, duidt dit op een verlies aan onafhankelijkheid en gebrek aan zelfstandigheid. Wanneer je de kat wegjaagt in je droom, duidt dit erop dat je je obstakels zult overwinnen.

Een witte kat geeft aan dat je door een moeilijke periode gaat. Een zwarte kat suggereert dat je bang bent om te vertrouwen op je intuïtie en geestelijke kracht. Je zou de zwarte kat ten onrechte associëren met slechtheid, vernietiging of ongeluk.

ik heb het even opgezocht ^^
Bron: http://droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/kat
ik bedenk me nu ineens, dat het eigenlijk voor iedereen anders is...
het is niet zo dat als je over een kat droomt, dat je dan automatisch geluk krijgt (ik noem maar wat wink)

misschien laat je je door jou kat op je kop zitten...
of denk je te veel aan je kat (zorgen maken)

het kan echt van alles zijn!

groetjes wink
rosalba
rosalba jul 30 '13
oooh ja wel interessant!!! Over die obstakels kan wel kloppen, een grote chaos in mijn hoofd. En langzaam aan begin ik uit te zoeken wat het beste voor me is. dank u wel sarah xxx
rosalba
rosalba jul 30 '13
hahahahah moonflowertje, grappig van die kattenkop laugh
Ik ben zeker een poesliefhebber en het is mijn kat die dus op mijn hoofd zat en eigenlijk precies bang was om mijn hoofd los te laten, zo was het. Dus ik was haar eigenlijk aan het wegjagen maar zij was zo bang om los te laten. En mijn kat is in het algemeen zwart met een beetje wit op haar buikje.
Ik hou wel ontzetend veel van mijn kat, dat zeker. ik ga nog eens naar die website kijken wat over dromen over een kat wink
groetjes en bedankt. x
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 31 '13
laughgelukkig dat je erom kan lachen laugh

ik ben een keer op de kat gaan zitten...
die haalde flink uit... (ik was 10 ofzo)
toen ik later naar de wc wou gaan, sprong
de kat op mijn hoofd, en sloeg met beide poten
op mijn hoofd...
nu lach ik erom...

maar toen was het brullen shocked
rosalba
rosalba aug 7 '13
Ja tis inderdaad een grappig ervaring achteraf:-D. Ik weet nu ook waarom ik dit gedroomd heb.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 8 '13
ik ben benieuwd... tongue

groetjes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki