Loading...
nl

Wil en kan ik iedereen als mens behandelen?

Sarah_
Sarah_ jul 26 '13
De laatste tijd zie ik het steeds vaker, foto's van oorlogsmisdadigers. Serieus, ik kan geen oorlogsfilm zien, in het Anne Frank-huis ben ik niet geweest, mijn opa en tante zaten in het verzet en rond 4 mei zet ik de tv uit. Vreselijk die concentratiekampen!!!

Maar toch, ik heb ook de keerzijde van het verzet gehoord. (terwijl ik dit schrijf zit me keel helemaal dicht). Een hoge Duitse officier doodgeschoten, de vraag wie het gedaan had werd niet beantwoord, een rijtje onschuldige burgers op straat geëxecuteerd .... Vreselijke tijd die oorlog. Op dat moment vraag ik me af of ik voor het verzet of tegen het verzet ben. Zijn die verzetsmensen de mensen die ik "hoogacht" of heb ik voor niemand een soort van respect want iedereen doet gewoon wat hij van plan was te doen toen hij boven was/wat hij moet doen ..... Vreemd.

Toen ik jong was (ahum) ontmoette ik Pieter Menten, een vermeende oorlogsmisdadiger. Als ik de foto's in de krant zie van de oorlogsmisdadigers moet ik daaraan denken. Een oude gedistingeerd uitziende man met een bepaalde blik in zijn ogen die ik niet thuis kon brengen. Toch was ik niet bang voor hem. Ik deed gewoon tegen hem, zoals ik tegen iedereen doe. We babbelden kort. Hij was oprecht verbaasd en zei dat ook "jij ben de enigste die ik ken die me behandelt als mens". Hij vroeg me zelfs of ik bij hem kwam werken (dat ging me toen al te ver wink) maar ik vraag me vanaf toen wel af waarom ik hem "gewoon" behandelde. ìk, die zo tegen de oorlogen, zinloos geweld, machtswellustelingen, Jodenvervolgingen is ... NOOIT zou ik advocaat willen zijn van een Joran van der Sloot of een Marc Dutroux dus er is wel ergens een grens blijkbaar ...
Misschien omdat ik beide kanten van het verzet gehoord heb? Misschien omdat ik een oorlogsmisdadiger ook als mens zie (al was b.v. die Pieter Menten natuurlijk vreselijk!) maar toch ... waarom sprak ik dan gewoon met hem en zou dat nog steeds doen. Waarom die Marc Dutroux niet, waarom die treinmachinist wel, waarom een dierenmishandelaar of kindermisbruiker niet, waarom?

Niet omdat de ene spijt heeft en de ander niet, want die Pieter Menten leek geen spijt te hebben maar was alleen verbaasd dat hij "gewoon" behandeld werd. Niet omdat bij dierenmishandeling, of kindermisbruik de slachtoffers weerloos en onschuldig zijn want tegen de Joden in de concentratiekampen was het ook tegen weerloze en onschuldige mensen ... Ik begrijp mezelf echt niet en ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Waarom sprak ik met die man ... omdat het nog niet bewezen was? In mijn hoofd was het WEL bewezen en WIST ik dat hij schuldig was ... toch sprak ik gewoon blushmet hem; verzetsmensen zou ik aanhoren, niet veroordelen maar wel zeggen dat ik het niet met ze eens ben. Waarom zou ik dan niet willen praten met een dierenmishandelaar, mijn hoofd zelfs omdraaien en op hem/haar willen spugen ....
Niet omdat Joden minder belangrijk zijn dan dieren en er waren ook kinderen maar die vind ik niet belangrijker dan volwassenen ... pffff ... discriminatie is vreselijk en ieder mens is gelijk en wat daar gebeurde is vreselijk .... ik begrijp mezelf niet!

Wat is jullie mening hierover? Ik vraag het me af, want ik ben ècht geen engel en kan best boos worden, vooral tegen onrecht. Maar ik begrijp mezelf niet. Ben ik de enigste die zo denkt?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 26 '13
Als ik je verhaal zo lees, zit er nog een "onverwerkt sterven" vanuit een vorig leven bij je vast. Daarom reageer je zo sterk op die beelden, omdat ze diep van binnen bij je binnenkomen. Heb je er ooit over nagedacht hier eens regressie op te doen, en die echo's uit het verleden los te laten?
Enigma
Enigma jul 26 '13
Ik heb het laatste antwoord aangekruist.

Ik zal altijd iedereen als mens behandelen.
Wat niet betekend dat ik elke gewoonte of gedrag goedkeur.
Wat is goed en wat is fout?
Wat is waarheid of realiteit.
Iedereen heeft een andere beleving.
Ik vind het ook te makkelijk om over anderen te oordelen.
Ik vind het interessanter om de beweegredenen te weten en te luisteren naar waarom iemand iets wel of niet doet zonder een oordeel te hebben.

Elk mensen leven is waardevol en heeft/geeft waardevolle lessen.
Zelfs in elk "normaal" denkend mens zit een paar procent psychopaat.
Zelfs psychopaten zijn empatisch, maar gebruiken het om te manipuleren.
Het is een keus en vaak spelen externe onderliggende factoren mee in welke beslissing je neemt.

Fouten zijn menselijk.
Iedereen verdient kansen.
Ook als ze weer de fout ingaan, dat is hun keus, les en verantwoording.

Iemand zei eens: "To forgive and release is simpel but not easy".
Wat ik wel weet is dat vergeven en loslaten je rust en vrijheid geeft en dat is mij heel veel waard.


Spud
Spud jul 26 '13
Gòh Sarah ik vind je poll eigenlijk heel erg moeilijk om in alle eerlijkheid te beantwoorden omdat voor mij die antwoorden allemaal zo afhankelijk zijn in wat je in het hier en nu meemaakt.

Momenteel ga ik voor jou 3de antwoord. Maar dat heeft puur te maken met de fase waar ik nu in zit.
Normaliter volg ik je laatste antwoord maar daarin maak ik ook mijn fouten, accepteer ik soms iemand, neem het zelfs voor degene op die zelf eigenlijk veroordeeld wil worden.
Ik vind jou vraag dus behoorlijk moeilijk maar daardoor ook super interessant om erover na te denken. Dankjewel!
En ik hoop dat je aan dit ook iets hebt.
Marjanne
Marjanne jul 26 '13
Lieve Sarah,

Wat een mooi mens ben jij.
Ik sluit mij aan bij Enigma, echt heel mooi omschreven.

Het is de ziel waar het om gaat en een ziel is altijd zuiver, wat de belichaming van die ziel ook doet of gedaan heeft. Hoe verschrikkelijk de daden van die persoon ook zijn geweest (zoals de oorlogsmisdadigers), de ziel van zo'n persoon is zuiver.
Jij kon die Menten als 'gewoon persoon' benaderen omdat jij in mijn ogen de gave hebt om door alle lagen van een mens heen kan kijken en de ziel kan zien.
Natuurlijk word je boos om het onrecht want daarvoor ben je mens. Maar het feit dat je verder kan zien dan die buitenkant en jij jezelf die vragen stelt, zegt mij dat je in verbinding staat met het Christusbewustzijn of het Christushart smile

Bovendien is mijn overtuiging dat ieder mens in een vorig leven dader is geweest, slachtoffer en vervolger. Alleen op die manier kan een mens zich ontwikkelen en groeien omdat zijn ziel wil leren.
Een prachtige ontwikkeling maak je door Sarah, hoe moeilijk soms ook smile
Marjanne
Marjanne jul 26 '13
PS

Met die ontwikkeling bedoel ik de ontwikkeling van het Christusbewustzijn en het
daarmee in verbinding staan.
Dit is hoe ik het zie en voel.... voel bij jezelf of deze info bij jou past
Enigma
Enigma jul 26 '13
Ik vind jou omschrijving ook heel mooi Marjanne.
Helemaal mee eens laugh

Je bent een mooi mens Sarah smile
Sarah_
Sarah_ jul 26 '13
WOW ... wat een lieve zinvolle reacties allemaal! Hier heb ik ècht iets aan, dank jullie wel! Zelf heb ik getwijfeld tussen het een na laatste en het laatste antwoord, wetende dat het laatste antwoord het meest liefdevolle en begripvolle is. Maar zover ben ik nog niet, dus werd het het 1-na-laatste antwoord smileWel mooi dat jullie al zo ver zijn Enigma en Marianne. Voor mij is er dus nog wat groei nodig blijkbaar ... ach, dan heb ik iets te doen, toch?

Ik kan echt nog niet door zo'n MD heen kijken en zou er ook ècht niet mee willen praten. Kan me ook niet schelen waarom hij het deed; geen excuus mogelijk. Met een dierenmishandelaar ook niet maar al die anderen wel blijkbaar. Mooi gezegd dat ik de ziel zie van deze mensen en dat iedereen in wezen goed is ... Daar wil ik me graag achter verschuilen want dat maakt me dan een diepzinnig persoon; ik vrees dat dit misschien toekomstmuziek is voor me maar ik hou het er wel in grin

Dank jullie wel voor jullie zinvolle reacties! Geeft me weer iets te denken, mooi ...

Lieve groet, Sarah
Ilona83
Ilona83 jul 26 '13
Jij reageerd als een uniek mens.
Verder dan de gemiddelde normen en waarden van de mensheid hier in Nederland.

Persoonlijk kan ik zoiets niet doen als ik kijk naar de voorbeelden die je noemt.
Iemand die iemand anders extreem veel pijn heeft gedaan zoals bv (als extreem voorbeeld) Hitler.
Mensen die andere mensen zoveel pijn hebben aangedaan...nee...in mijn ogen zijn ze het daglicht niet eens waard.

Oorlogen zijn daarintegen toch een ander verhaal.
Het is niet meer leven, maar overleven.
Ik kan zeer goed snappen dat iemand, iemand anders zou doden om zelf de oorlog te overleven.
Ik ben het er niet mee eens, maar kan het wel degelijk snappen.

Je bent niet de enige in je verhaal en kan je standpunt zeker begrijpen.
We hebben allemaal blunder gemaakt in het leven waarbij sommige zwaarder dan andere.
Sarah_
Sarah_ jul 27 '13
Dank je wel voor je aardige reactie Ilona! Jouw verhaal over mensen in de oorlog begrijp ik; dat kan inderdaad een ander verhaal zijn als iemand dan een ander doodt om te overleven of om zijn familie te beschermen of om eten te krijgen of ... oorlog is een ander verhaal. Daarom begreep ik mijn reactie ook niet, vooral niet omdat ik nu ouder (en wijzer crazy) ben en het weer zou doen. Na de reacties van jouw voorgangsters begrijp ik het beter.

Weet je Ilona, zou jij uberhaubt niet van b.v. Hitler willen weten waarom hij dit gedaan heeft, of hij spijt heeft achteraf? Ik zou me rot schrikken als hij ineens voor me zou staan dus ik heb nu vanaf mijn rustige zonnige huiskamer makkelijk praten natuurlijk ... Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Wat jij met Hitler (b.v.) hebt, dat heb ik serieus met Dutroux, waarom zou ik het willen weten, waarom zou ik die man 1 seconde aandacht geven?

Ach ... ooit zullen we hier boven staan en ook met deze mensen kunnen praten maar eigenlijk ... waarom zouden we dat willen winkIk weet niet of ik dan wel wil groeien want ik wil niet eens met die mensen praten grin

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties!

Oh ja, ik zag dat ik nog niet op jouw reactie had gereageerd Julien. Persoonlijk denk ik dat regressie voor mij hierop niet nodig is omdat ik het nu begrijp. Dank je voor de tip.

Lieve groet, Sarah
Ilona83
Ilona83 jul 27 '13
Of ik mensen zoals Hitler of Doutraux..(sommige achternamen zijn zo moelijk te spellen)...ooit zou willen spreken?
Nee.

Ze hebben andere mensen sterk pijn gedaan.
Mensen waarbij je aan het gezicht kan zien dat het pijn doet.
Ze schreeuwen het uit van de pijn, smeken om hun leven, tranen vallen van extreem diepe verdriet..en vaak wensen de slachtoffers om gewoon dood te gaan zodat ze uit deze hel zijn.

Hoe kan een mens dit negeren?
Hoe kan je dit negeren als je dit afleest op het gezicht van je slachtoffers.
Het verdriet, de pijn...en de hartenpijn.
Hoe kan men een gezin uit elkaar trekken waarbij de kinderen schreeuwend uit de armen van hun ouders getrokken worden.
Ouders die smeken om bij hun kinderen te mogen blijven.
Helaas heb ik wat pijnlijke filmpjes vanuit de tweede wereldoorlog gezien waarbij dit soort dingen dus ook gebeurde.
Ik ben ook 2 keer naar Kamp Vught geweest..dit was een kamp waarin de joden terecht kwamen.
Daarin werd alles verteld.

Daarna nog een heavy documontaire gezien van hoe er omgegaan werd in het oosten van europa met de joden.
Overal massagraven.
Alle joden en verraders moesten op een rij staan en werden doorzeeft met kogels...50 tot 100 mensen op een rij.
Kinderen eerst...dan de ouders....ik wil niet denken aan die horror.
Want ondanks dat ik alleen een documontaire heb gezien, kan ik gewoon voelen wat ze doorgingen.

Daarintegen de soldaten die al die mensen deden doden....
Dat vind ik wel een appart verhaal.
Dit valt meer onder brainwassing.

Er is een tijd geleden een test gedaan door een schoolmeester om te kijken hoe volgzaam mensen zijn.
De klas werd onderverdeeld in 2 groepen.
Een groep was de baas en de 2de groep was de slaaf.
Dit project ging zo extreem ver dat het gestopt moest worden.
De bazen van de groep gingen letterlijk de slaven mishandelen.

Het moraal van het verhaal??
Met macht word het makkelijker om ook misbruik te maken.
Je raakt je grip op realiteit kwijt.
Als meerder mensen zich opstellen als machthebber dan is het makkelijker om elkaar te steunen.
Maar...het leuken ervan is dat als men samen iets samen wilt veranderen en we staan allemaal samen op dat er veel dingen op een positieve manier kan veranderen.

Er is slechts een kleine persentage mensen die echt in zich heet om machthebber te worden.
Maar het is aan deze persoon om het te gebruiken voor het goede of slechte.
Of zoals de meesten...blijven er toch neutraal tussen hangen.

De meesten mensen daartegen zijn echte volgers.
Wij zijn echte schapen die achter de kudde aanlopen.
Die achter de sterke leider aanlopen omdat wij ons daarmee sterker kunnen voelen.
We horen tot een groep.
Een kleine groep zal altijd verzet tonen.
En pas op het moment dat de boodschap toch bij de grote groep terecht komt zal er veel veranderen.
(Voorbeeld hiervan is de film V for Vendetta)
Wikipedia artikel [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/V_for_Vendetta_(film)][/url]

Het zal veel duidelijk maken.

Nee...als mens zou ik niet met ze willen praten.
Maar op het moment dat het leven over is en ze weer ziel zijn, zou ik wel eens met ze willen praten van ziel tot ziel.
Maar noooit..en dan ook nooit....op het moment dat zo'n persoon nog zou leven.

Maar ieder mens heeft zo zijn/haar eigen oogpunt op het leven, en dat hoort men wel te respecteren.

Het is een lange bericht geworden en het is niet mijn bedoeling geweest om je hierop aan te vallen.
Ook jij hebt je unieke en mooie standpunt in het leven...en hou dit aub zo.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 28 '13
Kun je je voorstellen dat Adolf Hitler kon schilderen?
ik heb er zoals gewoonlijk een heel andere kijk op
(niet om hem goed te praten hoor, want pff, hij heeft een enorme schaduw geworpen over zijn daden)

Hij draaide door zijn amfetamine-gebruik op een gegeven moment door!
Zijn eigen vader was Joods!
het is bijna niet te geloven
Omdat zijn moeder zo slecht behandeld werd door zijn vader, kreeg hij een hekel aan zijn vader!
Op een gegeven moment aan alle Joodse mensen...
vandaag de dag zouden we juist door dit voorval^^
zien dat hij in een psychose zit... maar door de goede dingen die
hij gedaan heeft, trok hij het hele volk mee in zijn psychose

vandaag de dag kan het niet meer... Gelukkig

Ik denk dat de hele wereld dit heeft ingezien...
Door Hitler
het moet ontzettend zwaar voor hem zijn om die taak op zich te dragen, maar we hebben in ieder geval een zondebok...
Net als Jezus!

Kinder en dieren mishandelen kan ik absoluut niet tolereren!
en daar sla ik in door! (echt erg)
vandaag in de bus nog!
zo'n moeder staat dat kleine meisje af te kafferen...
omdat ze ijs geknoeid heb op haar kleren...
zo erg dat ik er wat van gezegd heb...
ik zei: mevrouw het is nog een kind!
gelukkig moesten we eruit! want ik schrok er zelf van
ik word echt kwaad als ik zoiets zie


winkgroetjes
Sarah_
Sarah_ jul 28 '13
@ Ilona. smileNatuurlijk voel ik me niet aangevallen door jouw bericht! Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Bovendien lijk je er hetzelfde over te denken als ik. Vreselijk wat daar gebeurd is. Zelf was ik voor mijn werk al op zo'n kamp geweest en op school zagen we diverse films over het leven op de kampen. Ook werd er thuis vaak over gesproken. VRESELIJK!! en ook absoluut niet goed te praten! Daarom begreep ik mezelf ook niet dat ik met die man sprak (het was geen vriendschapspraatje maar meer in de trend van "kon u het makkelijk vinden; ik heb gehoord dat er files stonden heeft u daar veel last van gehad; wilt u iets drinken" Dat was mijn babbeltje winkmaar hij was er oprecht verbaasd over. Ik begreep mezelf niet; nu wel. Dank jullie voor je reacties Marjanne, Enigma en Spud. (zo, haakjes weg wink)

@ Moonflowertje. WOW, dat wist ik niet! Dat dit blijkbaar zo'[n invloed op een kind/mens kan hebben is ongelooflijk! Gelukkig hebben mensen hier ook van kunnen leren. Nu nog toepassen .... Dank voor je reactie Moonflowertje. Leuk zo'n andere kijk.

Spud
Spud jul 28 '13
Daar zeg je me wat Moonflowertje! Ik ken dat verhaal van Hitler ook!
Zijn vader deed zo lelijk tegen zijn moeder dat hij daarna het hele joodse volk over 1 kam scheerde.
Maarja, volgens mij doen wij dat nu niet veel anders...

Waarom sta ik tussen haakjes trouwens? Vraagtekens passen beter bij me. grin
Sarah_
Sarah_ jul 28 '13
Originally Posted By: Spud

Waarom sta ik tussen haakjes trouwens? Vraagtekens passen beter bij me.


slijm slijm, jij verdiende een aparte plaats, de ereplaats wink

Ik heb de haakjes weg gehaald. Had geen zin toen ik het schreef om de komma neer te zetten en 2x het woord "en" vond ik niet mooi dus zette ik je tussen haakjes grin
Spud
Spud jul 30 '13
Nou snap ik waarom ik zoveel moeite met je poll had!

Er zijn teveel ruimtes in je antwoorden.
En elk antwoord ligt zo vast, terwijl dat voor mij nooit zo is.
Mag ik nog een ja toevoegen? Ik doe dat gewoon.

Ja, ik wil mensen accepteren en respecteren, ongeacht wat ze gedaan hebben, maar wens dan ook dat ze mij respecteren en accepteren.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 30 '13
mensen die dieren en kinderen mishandelen daar heb ik totaal geen sympathie voor...
Die kan en wil ik niet respecteren! integendeel shocked
ik weet dat het een stukje van mij is wat niet verwerkt is...
maarja... je hoeft geen allemansvriendje te zijn...
op het eerste gezicht zie je dat geeneens...
^^ dus mijn vertrouwen is meteen geschaad als ik er achter kom!

groetjes
Sarah_
Sarah_ jul 31 '13
Originally Posted By: MoonFlowertje
......ik weet dat het een stukje van mij is wat niet verwerkt is...


Hoe bedoel je dat MoonFlowertje? Waarom zou een mens dit niet "gewoon" vreselijk en absoluut niet acceptabel kunnen vinden? Waarom zou je het eerst moeten verwerken om met zulke mensen om te kunnen gaan? Zouden mensen die heel ver zijn, qua ontwikkeling en kijk op de mensheid en alle trauma's verwerkt hebben, dit accepteren dan, als feit? Niet dat ze het goed vinden en ermee eens zijn maar het gewoon als feit aannemen en dat soort figuren hetzelfde behandelen als iemand die niet zo wreed en ego is?

Dan kom ik dus weer terug bij mijn onbegrip naar mezelf, hoe kan het zijn dat je niets voelt bij zo iemand, geen negatieve gedachten of gevoelens? Hoe kan het zijn dat je niets voelt bij een oorlogsmisdadiger als b.v. Menten, een kindermisbruiker, een dierenmishandelaar?
Terwijl je het feit, wat ze gedaan hebben, wel vreselijk vindt en onacceptabel! Hoe kan je iemand die wreed is tegen gevangenen, die onschuldige mensen op de trein zet naar de gaskamers, die gezinnen uit elkaar scheurt nog aankijken? Ik vind het echt vreselijk en kan niet naar die beelden kijken .... trauma's verwerkt in deze? Dacht het niet, weet wel zeker van niet want anders zou ik naar de beelden kunnen kijken. Maar als ik kijk dan voel ik de pijn en wordt heel verdrietig en ook boos; zie het ook allemaal voor me en voel het, de onmacht, de wanhoop, de angst, het verdriet .... ik ben terug bij af met mijn vragen denk ik ...... Absoluut niet acceptabel en niet verwerkt?
Niet dat ik jullie antwoorden niet gelezen heb Enigma en Marjanne, dat ik het daarom weer vraag ... maar kan het dan echt zo zijn dat b.v. bij Hitler en Menten ik de trauma's voorbij ben dus in de ziel kan kijken en bij de kindermisbruiker/dierenmishandelaar nog trauma's te verwerken heb? Zoooooooooooooooooooooo apart!
Ik wil het dan niet verwerken, als dat de reden is. Het kan gewoon niet! Misschien debiel, maar zelfs een wesp gaat hier thuis gewoon de tuin in, een plant die gesnoeid moet worden krijgt eerst mijn excuses.

Je hebt gelijk Moonflowertje, ik kan absoluut NIET met zulke mensen door 1 deur en WIL ze NIET eens begrijpen. Hoe kan je dat begrijpen?
Waarom zou je?

Lieve groet, Sarah
Spud
Spud jul 31 '13
Wat ik de laatste tijd veel tegenkom, is dat er geregeld gezegd wordt of dat je dat leest, dat je pas echt goed spiritueel bezig bent als je niet meer veroordeeld of oordeelt.
Ik vind dat een moeilijke, want voor mij betekend dat dat ik dus meningsloos moet gaan zijn.

Als ik dit dan weer naast jullie berichten plaats, denk ik, volgens mij kampen jullie met hetzelfde als ik. Correct me if i´m wrong, een weg te vinden in wat je dan nog wel mag voelen en vinden en wat niet en toch goed op weg zijn?

Ik wil mensen of zaken echt niet veroordelen, maar soms heb ik het gevoel dat ik wel moet, want anders kan ik net zo goed mijn denken en mijn voelen uitschakelen en wat ben ik dan nog? Voor mijn gevoel een zombie en hoef je alleen nog maar touwtjes aan mijn armen en voeten te doen en ik pas zo thuis in een poppen theater.

Overlaatst, las ik een bericht in de krant over iemand die ik min of meer een beetje ken. Was een negatief bericht, en nog voordat ik het bericht gelezen had, nam ik het al voor hem op. Voor mij was het niet waar, maar zwartmakerij.
Ik vond mezelf echt super eerlijk en oprecht.
Maar toen ik later het bericht las, waarin hij alles bekende, schaamde ik me kapot dat ik zo voor hem opgekomen was en er ingestonken.
En het was niet zozeer schaamte, maar eigenlijk meer het besef, Spud jij gaat zo voor je eigen waarheid, moest er eens van komen dat je geconfronteerd zou worden met dat niet alles waar hoeft te zijn wat jij denkt.
Nog kan ik mijn mondje niet houden over bepaalde dingen die ik denk of voel, weet inmiddels dat het niet waar hoeft te zijn. En dat vind ik moeilijk, want wat heb ik dan nog aan mijn tools dan kan ik ze toch beter gewoon weggooien, want nu heb ik er enkel last van en kan ze niet gebruiken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 1 '13
nou ik heb nog (voor)oordelen genoeg ^^
maar ik moet ook nog een hoop leren!
het meest leer je van de dingen die "fout" gaan
tja... waar ligt de definitie van fout?

bij mij is het vaak het gezeik van ervan komt
als ik ergens een hekel aan heb, is het dat gezeik van een ander...
dus als er mensen gaan zeiken, dan gaat het fout...
ik wil dat niet meer, dus probeer het anders te doen...
(als ik vind dat ik gelijk heb, dan moeten ze met sterke argumenten komen, wil ik buigen, haha )
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki