Loading...
nl

realistisch?

Spud
Spud jul 25 '13
Wat is nu eigenlijk echt?
Want wij mensen beredeneren wat goed is en wat slecht en reageren en gedragen ons er ook naar. Maar is het waar?
Leef je niet gewoon in je eigen waarheid en blijf je altijd hetzelfde rondje lopen? Omdat het nu eenmaal jou waarheid is?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 26 '13
zo zou het wel moeten gaan, ja smile

ieder mens is uniek, net als wat hij/zij geloofd...
als je je gaat opdringen, of een ander gaat dwingen te geloven wat jij gelooft, dan haken ze af! (in deze tijd)

ik zeg altijd:
je hebt jou waarheid, mijn waarheid, en dè waarheid

groetjes smile
Spud
Spud jul 30 '13
Ik voel me weer geparkeerd, Spud houd je eigenwijze smoel. Zo voelt dat.
Terwijl ik gewoon een discussie wil voeren over hoe mensen zich voelen, zichzelf ervaren, en feedback zoeken.
Vriendinnen? Voel ik dit enkel of is dit forum dood?
Ik wil dit forum niet kapot maken, maar zoek feedback want voel me nergens meer thuis. Omdat ik overal een olifant in porseleinhuis ben blijkbaar. Prima, voel me daardoor gekwetst maar ook zelfzeker.
Wie durft hier voor zijn mening op te komen?
Ik kom hier, zie dezelfde 6 mensen reageren, meer is het niet.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 30 '13
nou... ik heb gereageerd, toch?

Trouwens wat is de definitie van goed? of slecht?
daar is zoveel over te doen... maar dat is eigenlijk niet aan de mensen om dit te bepalen...

ik heb in mijn vrienden- of kennissen kring mensen die weed roken, die zwaardere dingen als weed gebruiken... mensen die homo zijn, of lesbisch die zelfs getrouwd zijn en een kind hebben... mensen met tatoeages... mensen die stelen...mensen die zwerven... huizen kraken...
^^ in de ogen van vele mensen is dit slecht^^
Maar ik denk... de realiteit is: ze zijn mens...
die slaaf is van de maatschappij, want zo is het wel!
als je niet mee draait, kun je je huis niet betalen... beland je op straat...
zie dan nog maar eens terug te komen, in de maatschappij!
Toch snap ik ze allemaal^^
ieder mens is nu eenmaal uniek, ieder zijn ding
Sarah_
Sarah_ jul 31 '13
Een verlate reactie want ik wilde er even over nadenken en niet zomaar iets zeggen. Deze kreeg ik een paar dagen geleden https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=1&theater

Er zit iets in. Het is opvallend dat iedereen dingen toch anders ervaart. Op die manier creëer je natuurlijk wel je eigen (belevings)wereld. Ik kom b.v. uit een gezin met 3 kinderen. Dezelfde vader en moeder, oma en opa, woning, dingen die gebeurd zijn. Het valt me toch op dat de kinderen allemaal andere dingen uit de dingen die gebeurd zijn halen en meenemen naar hun huidige leven. We waren qua karakter natuurlijk ook allemaal anders. Zo was ìk b.v. de invoelende, meelevende, brave en kreeg ik alle problemen te horen. Mijn broer de ondeugende, eigengereide die altijd weg was en het niet kon schelen als hij op zijn kop kreeg. Hij weet dus nauwelijks iets van de dingen die ik meekreeg van vroeger. Twee kinderen, een familie maar we zien ons verleden echt niet hetzelfde. Ons huidige leven is ook niet hetzelfde; we gaan anders met mensen en situaties om. Karakter? Beleving? In ieder geval niet door de verschillende realiteit/wereld waar we in leefden want die was voor beiden hetzelfde.

Even als voorbeeld mijn familie (al geldt dit volgens mij voor iedereen)
Ik ben van mening dat we de wereld anders beleven omdat we een ander karakter hebben maar ook andere vorige levens, waar we ook weer anders op reageerden, op te lossen hebben en misschien op willen lossen. Toch hebben b.v. mijn broer en ik ook besloten als broer en zus in dit leven te komen .... bij dezelfde ouders dus, in hetzelfde land, dezelfde omstandigheden.

Tja, is de realiteit niet de realiteit? Jawel, ik denk het wel maar de beleving is anders, door karakter dat weer gevormd is door o.a. de dingen die je nog wilde leren boven.

Leuke discussie!
Spud
Spud jul 31 '13
Hmmm, ik kwam mijn scherpe tong weer even ontkrachten, maar blijkbaar mocht ik dit wel zeggen. smile
Dit mis ik dus al een behoorlijk tijdje hier, gewoon kunnen praten over zaken hoe jij ze ervaart. En nee, daar is geen goed of slecht tussen en daar zullen altijd meningen in verschillen waarschijnlijk. Maar dat kan toch gewoon, daar hoef je dan toch niet over te zwijgen?

Leuk jullie reacties, doet me echt deugt. grin
Spud
Spud jul 31 '13
Mijn realiteit momenteel is, dat ik ook een beetje klaar ben met het spiritueele volkje.
Veel mensen die zeggen, ik kan dit en ik zie dit, waarvan ik altijd behoorlijk onder de indruk was. Maar nu steeds meer mijn sterke punt naar boven komt, in de ziel kunnen kijken en kunnen voelen.
Mag dat er op 1 of andere manier niet zijn voor deze mensen. Ze zeiden altijd, Spud je hebt ook een gave, maar nu deze er is, moet ik mijn mond houden en er niks mee doen.
En als ik dat wel doe, dan lopen ze stuk voor stuk weg. En ik zie wel waarom, omdat ik iets aanhaal waar ze nog niet aantoe zijn en dat zeker niet uit mijn mond willen horen. Maar dan heb ik ook zoiets van, flikker maar op met die gave dan! Als ik het niet eens mag gebruiken, wat moet ik er dan mee? Heb ik er alleen nog last van.
Laat mij maar lekker een recalcitrant dametje wezen, dat haar eigen koers vaart en lekker niks met mensen hoeft te doen omdat ze haar gave gewoon weer lekker terug gegeven heeft omdat ze er niks mee kan.
Want als je zelf niet goed in je vel zit, heb ik wel gezien dat je anderen best veel schade kan berokkenen, terwijl je dat niet zo bedoelt. En dat wil ik niet. En ik weet van mezelf dat ik nog niet op alle puntjes in balans ben, dus ga ik me echt niet verkopen als iemand die alles kan en weet. En volgens mij doen veel mensen dat wel, ipv dat ze zich verschuilen achter de psychologie of de fylosofie, verschuilen zij zich weer achter spiritueel therapeut of iets anders. Da´s mijn ding gewoon niet, dus dan moet ik gaan zoeken wat mijn ding wel is. Best heel simpel! grin
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 1 '13
Ik snap wat je zegt, Spud!
een tijdje geleden dacht ik ook; wat moet ik ermee?
Waarom kan ik het niet gebruiken als het mij uitkomt, ipv dingen te weten die ik niet eens wil weten, of zoals je zegt: je weet het, en kan het niet uitspreken (bij mij is dat angst om anderen te kwetsen)
En inderdaad zijn er vele die zichzelf op een voetstuk zetten, alsof ze kunnen toveren, heel geheimzinnig...
Terwijl er niets is om geheimzinnig over te doen, je weet de waarheid, en die waarheid was er altijd al!
er zijn er ook die heel goed zijn in valse waarheden aan mensen voor te schotelen... vooral mensen die wat zwakker zijn (bijv. door verdriet van een overleden dierbare) ze weten precies wat zo iemand wil horen, en daar spelen ze op in!
Alleen maar om geld uit de zak van zo iemand te kloppen, (dieptriest)

Mooie tekst, Sarah...
doet me denken aan het nummer van Dire Straigts, Brothers in arms, het stukje wat ik bedoel heb ik paars gemaakt wink

These mist covered mountains
Are a home now for me
But my home is the lowlands
And always will be
Some day you'll return to me
Your valleys and your farms
And you'll no longer burn
To be brothers in arms

Through these fields of destruction
Baptisms of fire
I've witnessed all your suffering
As the battle raged higher
And though they did hurt me so bad
In the fear and alarm
You did not desert me
My brothers in arms

There's so many different worlds
So many different suns
And we have just one world
But we live in different ones

Now the sun's gone to hell
And the moon's riding high
Let me bid you farewell
Every man has to die
But it's written in the starlight
And every line on your palm
We're fools to make war
On our brothers in arms



^^ we leven allemaal op deze wereld,
in onze eigen wereld....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki