Loading...
nl

Zou iemand mijn foto willen lezen??

Chel76
Chel76 jul 22 '13
Erg benieuwd wat er van mijn foto te lezen valt

Delen:
Sarah_
Sarah_ jul 25 '13
Hoi Chel,

Graag wil ik proberen je foto te lezen. Hopelijk komt er iets voor jou uit wat je kunt gebruiken om verder te komen. Zoals je misschien gelezen hebt lees ik eerst de foto “zonder het te lezen” smile; Gewoon, zoals ik bij de supermarkt mensen zal bekijken, zonder hulp van Boven (denk ik)

Ik zie een zeer goed verzorgde vrouw. Ze heeft smaak en stijl. Het valt me op dat haar bril is afgestemd qua kleur op haar kolbertje en ik vraag me onmiddellijk af of dit toeval is of dat je meerdere brillen hebt, zodat je kunt afwisselen … dit geeft ook een bepaalde mate van gezonde ijdelheid en gevoel voor kleuren aan. Gevoel voor kleur kan weer duiden op een zeer creatieve persoonlijkheid. (ik ben serieus een beetje kleurenblind dus misschien zie ik het helemaal verkeerd en heb ik dit gewoon zo bedacht toen ik je foto zag), Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je voor een feestje zo gekleed bent maar dat maakt niet uit. Dan doe je moeite er goed uit te zien en heb je nog steeds gevoel voor stijl.

Verder valt me op dat je zeer droevig , afwachtend (je weet dat “het” (commentaar?) komt en legt je erbij neer dus berusting. Op de achtergrond zie ik allemaal krullen op het behang? ; dat vind ik ook erg speels en creatief overkomen. Zegt ook iets over jou.

Nu ga ik je foto “echt” lezen.

Je linkeroog, rechts op de foto, kijkt lief. Iemand waar je je verhalen aan toevertrouwt. Bij jou zijn ze veilig! Dat vind je ook erg belangrijk, vertrouwen. Als mensen jouw vertrouwen beschadigen dan beschadigen ze jou ook. Je doet het zelf ook niet. Je wilt ook luisteren en helpen maar je leeft op dit moment teveel mee. Je zou beter eerst kunnen leren het van je af te zetten want je neemt het allemaal mee naar huis wat je hoort.

Je voelt mee, je leeft mee, je geeft advies en dan gaat degene die hulp nodig heeft naar huis en blijf jij doormalen. Je wilt zo graag helpen dat je jezelf vergeet. Altijd. Zet jezelf eerst op de 1e plaats, laat het los wat je hoort. Je mag best helpen, natuurlijk mag je helpen maar als het de ander zou verlichten als jij het overnam dan zou het nog zin hebben. Het is nu zo zinloos. Zij gaan blij naar huis omdat ze hun ei kwijt konden en het blijft jou bezig houden. Heb je de problemen van de ene persoon opgelost dan komt de ander. Ze weten je altijd te vinden. Het is nooit teveel voor je. Tot het teveel wordt ….

Denk aan jezelf, sluit je na het gesprek af en besef dat het hun leven is en niet jouw leven. Jij helpt, en dat is al heel mooi, maar laat het je niet beschadigen en bezighouden. Ook jij hebt je rust en ruimte nodig. Leef je eigen leven en niet dat van een ander! Natuurlijk is het verleidelijk omdat je het graag wilt. Een luisterend oor, een lieve begripvolle vrouw. Prima, mooi.

Waarom wil je helpen? Doet het jou goed? Nogmaals, het zijn niet jouw problemen dus laat de problemen bij wie ze zijn. Mensen hebben ze misschien nodig om te groeien, ontneem ze die kans niet. Helpen mag, advies geven mag maar nu even aan jezelf denken, los laten en JOUW leven leren leven.

Kom ik bij je rechteroog, links op de foto. Wijsheid en een vleugje humor. Rust maar ondeugend. Probeer de eigenschappen die je dus duidelijk in je hebt te combineren. De wijsheid, hulpvaardigheid met de ondeugendheid en humor. Helpen mag maar probeer het los te laten dan hou je je energie bij jezelf en kan je ongegeneerd leven. Geven maar ook leven. Anders put het je uit en daar heeft niemand iets aan. Energie krijgen uit leuke dingen die je zelf creëert, zelf doen ... je niet te kwetsbaar opstellen en niet afhankelijk worden van bedankjes van anderen. Eén foutje en je ligt van je podium. Hou de energie krijgen zelf in de hand. Probeer energie te krijgen van iets waar jij blij van wordt, waar je om moet lachen, waar je vrolijk van wordt, niet van de dank van andere mensen. Soms leuk maar wees daar niet te afhankelijk van. Je hebt zoveel zelf in je om jezelf blij te maken!

Dit kwam er. Hopelijk herken je er iets van.

Lieve groet, Sarah
Sarah_
Sarah_ jul 30 '13
(even off-topic, daarom zet ik het tussen haakjes. Een attente lezer vroeg me hoe ik kleurenblind kan zijn en toch foto's kan lezen. Dat wil ik uitleggen. Foto's lezen doe ik met mijn ogen, neus, oren en gevoel. Het is dus heel goed mogelijk om foto's te lezen als je kleurenblind bent. MAAR, ik ben een beetje kleurenblind dus ik zie wel kleuren maar heb soms een meningsverschil over de kleur omdat men er dan allemaal 100% van overtuigd is dat het b.v. blauw is, terwijl ik toch duidelijk groen zie ... Beetje dus winkMaar op zich kan je dus ook foto's lezen als je kleurenblind bent smile)

Hoi Chel,

Als je tijd hebt, zou ik het heel fijn vinden als je een reactie zou geven, desnoods privé. Hier kan ik van leren.

Lieve groet, Sarah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki