Loading...
nl

wat is jouw ervaring of waar loop je tegenaan?

pleiaden
pleiaden jun 29 '13
Ook ik ben jong geweest smile(nog wel van hart wink)
Toen ik nog thuis woonde en volop puberde, voelde en wist ik dingen.....ontdekte dat mensen niet altijd de waarheid spraken en merkte dat ik dingen wist. Tja thuis begrepen ze me niet en als ik er over sprak dan werd snel het boekje gesloten, soms werd het te het onder de voeten van mijn ouders , kon dan niet uitstaan dat ze bepaalde dingen niet willen zien. Uiteindelijk hield ik het voor me.....mijn moeder wist dat ik gave's had (hoorde ik later terug van een tante van me) in deze periode heb ik ook ontdekt dat ik een healer ben, maar verzwijgde het
Nu ik ouder ben een terug kijk op deze periode voelde dat best eenzaam, had wel vrienden hoor smilemaar toch.......
Inmiddels heb ik dit verwerkt en ben volop in ontwikkeling

Ben benieuwd of er jongeren of ouderen zijn met dezelfde ervaring of er juist middenin zitten

Groeten van roelof
Delen:
pleiaden
pleiaden jun 29 '13
Heb Swype op mijn telefoon, excuus voor taalfouten....mijn mobiel deed even niet wat ik wou wink
Tien
Tien jun 29 '13
Hoi Roelof,

Heel herkenbaar wat je schrijft over je ouders en het zelf ontdekken dat mensen niet altijd de waarheid spreken en dingen gewoon weten.

Wat mooi dat je toen toch nog je kwaliteiten als healer hebt ontdekt. Hoe kwam je daar achter als ik vragen mag?

Ik heb mij in mijn jeugd zoals ik erop terugkijk nu, niet eenzaam gevoeld en ook toen niet. Ik ben blij dat ik toen zo heb gehandeld, mijzelf heb afgeschermd (letterlijk). Me veel terugtrok, rustige plekjes op zocht in de natuur, tekende, danste, werkte. Minder blij ben ik nu met het rookgordijn wat ik toen optrok door drank en sigaretten om mijzelf niet te hoeven zien of gezien te worden. Nu begrijp ik wel dat ik het toen nodig had.

Verwerkt = JA, alles verwerkt = ? Je blijft altijd in ontwikkeling en hetzelfde wil terugkomen alleen dan op een ander level. Overal zeg ik het ligt achter mij.

Lieve groet,
Tien
pleiaden
pleiaden jul 1 '13
Hoi tien,
Bedankt voor je bericht

Wat mooi dat je jezelf kon afschermen, de natuur in, tekenen dansen en werken...
Wat ik vaak deed was muziek maken, heerlijk was dat (nu nog)
Ja het rookgordijn ik ken het, denk dat meer mensen dit hebben of gehad hebben
Is dan ook de situatie waar je in zit of zat
Denk ook net als jou dat het even nodig was

Moet nog wel even zeggen dat ik een oma had die me begreep en was dan altijd zo blij dat ze even kwam of ik naar haar ging...

Even op jou vraag terug komen....
Mijn ouders gingen altijd naar een camping in de zomer hadden een vaste staanplaats
Trok veel op met de jongeren daar
Soms door stoeien of voetbal had er wel eens iemand pijn....
Nu was er iemand die of last van de voet of knie had.....(precies weet ik dit niet meer) kreeg de ingeving om mijn hand erop te leggen....heb ik dus gedaan, voelde mijn hand tintelen....de andere zei dat de pijn minder was geworden en ging voetballen....later bij kleine dingen zoals hoofdpijn weg nemen enz....werd hier steeds bewuster van

Hoe heb jij je gave ontdekt eigenlijk

Warme groet van roelof
Tien
Tien jul 2 '13
Hoi Roelof,

Wat fijn dat je een oma had die je begreep als kind. Zo kon je toch nog even jezelf zijn en de erkenning krijgen.

Je vraagt hoe ik mijn gave heb ontdekt... hier moet ik even over nadenken. Er is niet echt een moment. Het gebeurde na/tijdens mijn eerste reiki behandeling en ik mijn ervaring deelde met de behandelaar. Zij gaf mij feedback waardoor het proces in gang is gezet dat wat ik ervaar niet altijd voor een ieder zo is.

En na de eerste reiki inwijding begon ik af en toe dingen te zien bij anderen. Tot op heden komt en gaat dit nog en als de tijd rijp is zal het zich nog wel verder ontwikkelen.

Door te delen wat ik weet/ervaar/dingen beleef merk ik en erken ik dat ik een gave heb/ krijgt het de ruimte om te zijn en te groeien.(net zoals alles wat je aandacht geeft).

Dan komen er vanzelf nieuwe dingen/vormen op mijn pad, zoals begin dit jaar het tekenen. Dan weet ik dat het iets is en dan geef ik me daar aan over als het ware en toen belandde ik hier op merudi.

Ik luister veel/indien mogelijk naar mijn innerlijke stem/gids/begeleider.

Lieve groet,
Tien
Rowena
Rowena jul 3 '13
Hey Roelof,

Ik zit middenin die fase waarin jij vroeger zat. Alleen ik heb die problemen met mijn vriend zijn ouders waar ik bij in woon. Die zijn zo nuchter als wat (mijn vriend ook). Normaal had ik daar geen problemen mee dat mensen niet geloven in het spirituele, maar hun gedrag beïnvloed heel mijn doen en laten..

Ik word echt gek hier! positiever kan ik het niet zeggen.. smileZe begrijpen me voor geen meter en willen me ook niet begrijpen. ik kan ook echt niet mezelf zijn. Ben helemaal geblokkeerd. Ook ik ben eenzaam.. Dus ga ik op zoek naar mijn soortgenootjes laugh

Gelukkig ga ik over een maand op mezelf wonen en kan ik eindelijk weer 'ademhalen'.

ik heb wel een goeie waarom mensen zo eenzaam zijn wanneer ze 'anders' zijn. Dit heb ik van mijn therapeute:

De spirituele mensen zijn een lantarenpaal en kunnen wel schijnen naar de 'normale' mensen die schemerlampjes zijn en hebben ook begrip voor ze. Die schemerlampjes kunnen daarentegen niet naar de lantarenpalen schijnen..... het is te hoog gegrepen voor ze..

Ik vind het wel een hele mooie.

Ben blij dat je er uit bent gekomen en hebt verwerkt!!

Groetjes Rowena
pleiaden
pleiaden jul 3 '13
Hoi tien,

smileja ik was ook gek met haar , kon gewoon mezelf zijn

Kan me voorstellen dat je even moest nadenken,
Had ik ook even.....dat moment van mij was eigenlijk een soort bevestiging van het weten

Mooi is dat eigenlijk op het moment dat je erover praat en je ervaring/bevindingen deelt bepaalde processen op gang komen

Wat heb je dat mooi omschreven
Alles wat je aandacht geeft groeit :))

Ja het tekenen blijf het bijzonder vinden
Heel mooi is dan ook dat je bij merudi bent terecht gekomen smile
Zelf wou ik ook leren delen en ervaren en werd hier naar toe getrokken
Zoveel wijsheid , warmte en veel ruimte om te mogen leren smile

Ik hoop nog veel van je te mogen zien of te lezen
Warme groet van roelof
pleiaden
pleiaden jul 3 '13
Hoi tien,

smileja ik was ook gek met haar , kon gewoon mezelf zijn

Kan me voorstellen dat je even moest nadenken,
Had ik ook even.....dat moment van mij was eigenlijk een soort bevestiging van het weten

Mooi is dat eigenlijk op het moment dat je erover praat en je ervaring/bevindingen deelt bepaalde processen op gang komen

Wat heb je dat mooi omschreven
Alles wat je aandacht geeft groeit :))

Ja het tekenen blijf het bijzonder vinden
Heel mooi is dan ook dat je bij merudi bent terecht gekomen smile
Zelf wou ik ook leren delen en ervaren en werd hier naar toe getrokken
Zoveel wijsheid , warmte en veel ruimte om te mogen leren smile

Ik hoop nog veel van je te mogen zien of te lezen
Warme groet van roelof
pleiaden
pleiaden jul 3 '13
Hoi rowena :),

Welkom op merudi smile

Wat lastig voor je zeg, zelf heb ik er ook geen problemen als mensen niet geloven in het spirituele maar het word weer anders als je vierentwintig uur bij elkaar zit.Kan me ook zo voorstellen dat dat ook weer problemen met je vriend geeft. Snap dat dat je gedrag beïnvloed, je voelt je opgesloten van binnen

soms krijg ik energie door van diegene die berichten schrijft voelde bij jou pijn, verdriet en een bepaalde boosheid maar dan in een snelle golfbeweging...herkenbaar?
Nog heel even en je mag weer schijnen rowena smile
Snap dat je geblokkeerd bent je kropt ook veel op ,daarom is het zo goed van je om je soortgenootjes op te zoeken smilehaha nogmaals welkom
Ik snap je eenzaamheid heel goed , voelt ook niet fijn he?

Wauw over een maand op jezelf smilemooi vooruitzicht.....gewoon lekker jezelf zijn

Rowena dat heeft je therapeute echt mooi omschreven.....Dank je voor het delen smile

smiledank je......gaat jou ook lukken

Groetjes van roelof
Rowena
Rowena jul 4 '13
Hey Roelof,

Ja dat is heel herkenbaar. Ik voel zo veel tegelijk. Pffff! Het ergste is dat ze er helemaal niet voor openstaan, en als ik iets probeer uit te leggen en het hoef niet eens perse met het spirituele te maken hebben, dan snoeren ze me mond en die energie die ze dan bij zich hebben zijn voor mij moordend. Ik kan er echt niet meer tegen. Heb ook geen zin meer om iedere keer maar weer te moeten uitleggen waar ik mee zit. Dan komen ze weer in die aanvalshouding.

Ik begrijp het gewoon allemaal niet. Ik doe hun niks kwaad en toch hebben ze last van me. Ik sluit me boven op, omdat ik maar niet de confrontatie aan wil gaan. Ze maken me het zo moeilijk.

Ja heb er ook wel wat problemen door met mijn vriend. Het zijn tenslotte zijn ouders en daar houd ie van. Dat snap ik natuurlijk laughmaar ook hij ziet niet in wat ze fout doen en ook hij gunt me geen tijd voor mezelf. Het is een rot tijd maar ik geef niet op!!

Ja nog 26 dagen haha en dan krijg ik de sleutel. Kan niet wachten! laugh

Ik ben zo blij dat ik hier terecht ben gekomen. Voelt als een echte thuis! Dankje wel dat je naar me wil luisteren. Doet me echt goed!

Groetjes Rowena
pleiaden
pleiaden jul 6 '13
Hoi Rowena,

Lastig om in jou situatie de lichtpuntjes te zien he? Snap je heel goed, die energie ken ik schiet mij net iets te binnen
Misschien heb je hier iets aan, een wijze dame waar ik veel respect voor heb heeft me dit verteld

je kan altijd energie "terugsturen" naar de persoon van wie die energie is. Bijvoobeeld als je een heftig gesprek hebt gehad, of bij onwenselijke emoties van de ander of bij wat voor een situatie dan ook.Dan visualiseer je dat die persoon tegenover je staat en je zegt in gedachte: in liefde stuur ik je nu de energie terug die bij jou hoort en niet bij mij." .... je kan hier een'veeg-gebaar' met je hand maken. Ook dit kun je dit in eigen bewoordingen doen

Mij heeft dit enorm geholpen, kijk maar wat je hiermee kan wink

Rowena je bent een warm liefdevol mens
Niet gaan twijfelen aan jezelf...
Wat ik mooi vind is dat je begrijpt waarom je vriend zo handeld.....en dat hij niet altijd ziet wat er speelt snap ik wel hoor....hij heeft nog niet anders gezien geef het de tijd

Haha idd nog even smilesmile

smilefijn om te horen
De deur staat hier altijd open wink
Graag gedaan Rowena , fijn om te horen smile

Warme groet van roelof
Rowena
Rowena jul 6 '13
Hey Roelof,

Bedankt voor je tip! Ik heb hem al gedaan en ik voel me meteen een stuk rustiger. De onrust in mijn buik is weg. Ik ben heldervoelend en pik dus gemakkelijk van alles op ook wat ik niet wil. Ik kan me wel blijven afsluiten/aarden. Ik leg ook veel te makkelijk een verbinding qua energie met mensen. Soms bewust maar vaak gaat het vanzelf..

Eigenlijk heb ik nooit aan mezelf getwijfeld, onzeker ben ik ook niet, maar in deze situatie ga je jezelf wel echt afvragen wat ik dan fout doe of mankeer. Best lastig.

Ik denk dat ik ook kan healen. Alleen lijkt het bij mij als ik het bij een ander doe (doe niks ongevraagd hoor) dat het dan de volgende dag pas werkt. Zit het dan tussen de oren? Bij mezelf werkt het meteen. Ik heb de narcose na een operatie bij mezelf wel een stuk minder gemaakt. Soort van ontgiften.. Als ik het bij me vriend doet werkt het niet, kan dat zijn omdat hij er niet voor open staat?

Ik vind het allemaal zo interessant. laugh

Heb jij het healen jezelf aangeleerd?

Groetjes Rowena
Tien
Tien jul 7 '13
Hoi Roelof,

Bedankt voor je lieve woorden.

Ik vind het een mooi topic wat je hebt geopend en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit zich ontvouwt. Ik volg het met nieuwsgierigheid en ben blij met de wijsheid die een ieder deelt.

Lieve groet, Tien
pleiaden
pleiaden jul 9 '13
Hoi Rowena,

Wat fijn dat het geholpen heeft smile
Had het gevoel al dat je heldervoelend bent, vandaag mijn tip wink
Best veel he wat je bewust of onbewust oppikt

Wauw wat mooi dat je kan healen, het kan hoor dat het idd pas de volgende dag werkt of gaat werken.Wat mooi dat je dat kan smilevoelde je wat er gebeurde? ik heb het een keer bij een verdoving van een tandarts behandeling gedaan... had nog een optreden met mijn band en ja met een verdoving spelen is geen pretje...ik voelde een soort zuignap en zoog de verdoving eruit....nog voordat het was uitgewerkt smileeven over je vriend. Het maakt niet uit of je er wel of niet in gelooft
Hoe je de healing precies ervaart verschilt van persoon tot persoon en sommige mensen voelen bijna niets. Dat wil niet zeggen dat ‘het dan niet werkt’, de energie doet zijn werk, ook als je het niet bewust ervaart (soms wordt je je er pas later van bewust).

Vind het trouwens mooi hoe je het omschrijft het is de situatie waar je in zit
Vind zelf niet dat je iets fout doet of dat je wat mankeert
Mensen verwachten en bepaald gedrag van jou en dulden geen tegenspraak of andere zienswijze.....jij word in je gevoel vast gezet vind het logisch dat je je zo voelt en reageert
Je bent een goed, warm mens Rowena hou dat voor ogen

Heb het healen van nature....
Heb daarnaast veel gelezen, tips gevraagd en gecheckt bij een ervaren healer (bij het checken bleek dat ik het goed deed, smile)
Doe dit tevens op afstand soms met foto soms visualiseer ik de persoon
Wat ik zelf eigenlijk niet deed is mezelf beschermen tijdens het healen, je oog en het kruinchakra staan namelijk wagenwijd open, inmiddels heb ik dit geleerd en pas het toe

warme groet van roelof
pleiaden
pleiaden jul 9 '13
Hoi tien,

Ik wil jou ook bedanken voor je lieve/wijze woorden smile
Fijn om jou enthousiasme te lezen

Lieve groet van roelof
Rowena
Rowena jul 9 '13
Hey Roelof,

HAHA en dan gaan lachen he met een verdoving!

Ja bij mij voelt het dan ook als een soort zuignap. Mijn handen gaan dan tintelen en mijn voeten ook. Ik trek de pijn weg op mijn inademing en laat het via mijn voeten op de uitademing dan de grond in zakken. Anders ben ik bang dat het bij mij blijft hangen. Haha. Ik zou ook eens met iemand moeten gaan praten die me dat kan leren zodat het ook goed voor je is..

Mijn pijn trekt altijd meteen weg.
Zo had mijn opa kanker en ging ik bij hem zitten en hem even vasthouden, als ik dan niet oppaste voelde ik alles wat bij hem pijn deed, en had hij die dag erna weer een betere dag. Zo is dat bij iedereen.. Gek eigenlijk, want bij mezelf werkt het meteen.

Ik sluit me eigenlijk ook niet af. Moet ik ook maar gaan doen.

Ik weet ook best goed wat er in me omgaat, alleen ik zie nu de uitweg even niet.. Ik ben ook degene die er alles aan doet omdat ze me maar lastig vinden. Ik ga naar therapie ervoor. (ook voor mijn verleden) Nou, ik vind het wel fijn hoor dan kan ik even een paar uur mijn hart luchten tongue

Dankje Roelof, wou dat iedereen me zo begreep als jij.

Groetjes Rowena
pleiaden
pleiaden jul 11 '13
Hoi Rowena wink

Haha ja, op zich best een kunst

Wauw klinkt mooi hoe je dat beschrijft
Weet niet welke plaats je woont maar idd een cursus volgen of bij iemand om tips vragen is een goede eerste stap

Wauw mooi zeg.....is niet raar hoor wink
Je kunt trouwens ook deze energie (de dingen/energie die je voelt die niet bij jou horen in liefde terug sturen, ) het is wel handig om te voelen vind ik...kan je ook op inspelen, als de persoon in kwestie dit ook wil

Rowena , je hebt een goede eerste stap gemaakt.....door te praten
Je hebt nu al iets doorbroken in de cirkel waarin jij zit
In de tussentijd.....goed op jezelf passen he
Heb je nog even een pb gestuurd

Wel fijn dat je therapie hebt en dingen bespreekbaar kan maken

Graag gedaan Rowena smile
Warme groet van roelof
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 12 '13
Rowena, wat voor therapie is het?

ik heb ook in therapie gezeten... (hypnotherapie)
waar ik terug ging naar de ergste momenten uit mijn jeugd...
tijdens de therapie kwamen er dingen naar boven, die pas in de weken na de therapie verwerkt werden...

Quote:
Ik weet ook best goed wat er in me omgaat, alleen ik zie nu de uitweg even niet.. Ik ben ook degene die er alles aan doet omdat ze me maar lastig vinden. Ik ga naar therapie ervoor. (ook voor mijn verleden) Nou, ik vind het wel fijn hoor dan kan ik even een paar uur mijn hart luchten


Als je ziet hoeveel de persoon die tegenover jou zit, ervoor krijgt, want het is niet goedkoop
En je bent niet lastig... Misschien denk je dat je lastig bent?
Jij bent gewoon jezelf, en struikelt over dingen uit het verleden... dat is logisch!

hopelijk weet je ook at je de dingen mag loslaten...
ze zijn nu niet meer aan de orde...
Al die problemen, nou ja... de manier hoe je ermee omgaat, die maken jou tot wie je bent...
Volgens mij ben jij veel te lief voor iedereen smile
Pas op dat ze niet over je heen gaan lopen...
geef duidelijk de grens aan...

groetjes smile
Rowena
Rowena jul 12 '13
Hey,

Ja ik heb ook al bijna een jaar hypnotherapie en ga ook inderdaad terug in de tijd. Ik krijg alleen op de plek waar ik nu woon de ruimte niet om er mee aan de slag te gaan. Het lijkt haast alsof ik met hun een relatie heb. Beetje stom.

Het is zowel het denken dat ik lastig ben en dat ze het hier ook echt over laten komen. Alles wat ik zeg (het is tegenwoordig niks meer, want ik durf niet meer) dat wordt dan gelijk als irritatiepunt gezien. ´Het is iedere dag weer feest met jou´.... ????! Sorry hoor frowndan ga je dus je mond maar houden om ze alles te besparen. Terwijl ik niks doe hoor. ik schreeuw niet, maak ze niet zwart. Ik wil ze alleen niet meer in me leven toelaten. Ze doen me pijn.. en met deze houding zoals ik nu heb, dan gaat het wel. Alleen werkt het voor mezelf niet, maar dat geef niet. Nog even en ik ben hier weg en gaat de vlag uit haha!

Ja ik weet dat ik de dingen mag loslaten. Van vroeger heb ik al wel een hoop dingen verwerkt, maar als je in zo'n dip zit lijkt het alsof alles weer als een boemerang terug komt. Je herkent het weer..

Maar ik geef niet op smile

Ja ik ben wel te lief voor iedereen en vergeet daarin mezelf.. Dat klopt. Grenzen stellen vind ik moeilijk. ik zie ze wel, maar kan ze niet uiten. Dat moet ik nog leren.. smile

Dankje MoonFlowertje!

groetjes Rowena
Rowena
Rowena jul 12 '13
Hey Roelof,

Ja ik moet maar eens om me heen gaan kijken voor een cursus. Beetje tijd voor mezelf ook meteen haha.

Vraagje he. Weet jij eigenlijk welke hand je moet gebruiken om de pijn weg te halen. Ik pak altijd mijn rechterhand. Of maakt het niet zoveel uit?

Groetjesss
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki