Loading...
nl

De nieuwe maan en de zonsverduistering 10 mei 2013

L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '13
DE NIEUWE MAAN & DE ZONSVERDUISTERING 10 MEI 2013

Met Nieuwe Maan staan Zon en Maan op exacte dezelfde plek in de dierenriem, op een directe lijn met Moeder Aarde. Het is een tijd van nieuwe mogelijkheden, groei en optimisme.

We hebben echter nu te maken met een Zonsverduistering, waardoor hun zwaartekracht sterker is. Moeder Maan komt voor de Zon te staan, voor ons niet helemaal zichtbaar, omdat door de afstand de grootte van de Maan vanaf de Aarde gezien kleiner is dan de Zon. De kracht van een verduistering is wel 10x zo sterk als een gangbare Nieuwe of Volle Maan…. Het effect van een eclips als deze kan wel tot 6 maanden aanhouden.

Astrologisch gezien wordt dit een krachtige eclips. De Zon en de Maan bevinden zich beiden in het teken Stier met in hun kielzog Mars en Mercurius, die een flinke schep bovenop de al bestaande krachtige energie doen. Maar liefst vier energetisch sterke planeten dagen het behoudende Vaste teken Stier uit… en als deze wordt uitgedaagd berg je dan maar. In je geboortehoroscoop is te zien hoe sterk deze verduistering op jou persoonlijk uitwerkt, vooral als je jouw Zon of Maan, of andere planeten of hoekhuizen op 19 graden Stier of tegenoverliggende teken Schorpioen hebt staan.

Het Aardeteken Stier gaat over waardebepaling en dat kan zijn je eigenwaarde als bijvoorbeeld de waarde van geld of materiële zaken. Ook onze zintuigen horen ook bij Stier, die met haar muze Venus, ons in de ruimste zin van het woord van het leven laat genieten, bewonderen en proeven. Financieel gezien willen we orde op zaken stellen, er komt een nieuw financieel pad dat zal leiden tot grotere welvaart. Mondiaal gezien zijn we meer gericht op een nieuwe realiteit, welke meer milieubewust is en bereid is tot ondersteuning, innovaties en onderlinge samenwerking en onderhandelingen.

Eclipsen gaan vaak gepaard met afscheid nemen van bestaande relaties en oude verbindingen. Deze eclips staat vooral in het teken van familiebanden en zaken met de familie te maken hebben. De ZuiderMaansknoop in het vruchtbare Stier vraagt ons om uit onze comfortzone te treden. Passiviteit en de ' als ik het maar goed heb' -mentaliteit zijn valkuilen die ons niet helpen om vooruit te komen. Vaak zitten we muurvast met verouderde waarden en gemakzuchtige gewoonten. Door deze te erkennen zie je waar aanpassingen nodig zijn.

Door de stand van de Noordknoop in het tegenoverliggende Schorpioen wordt de confrontatie niet geschuwd en worden we gedwongen tot op de bodem te gaan.

Je gouden schat ligt uiteindelijk verborgen in jezelf! Pak je schop en spit je eigen innerlijke aarde om, zodat jij straks kan oogsten wat je naar boven haalt!

Bronvermelding© Marlies Goovers - Astrohaas.

Delen:
Beschermengel
Beschermengel mei 11 '13


Ik heb het verplaatst naar een nieuw onderwerp... het stond bij de Dagtekst smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 12 '13
Goed dat je het even aangeeft, ik snapte het al niet helemaal. In jouw afwezigheid had ik wel eens vaker teksten onder dagtekent geplaatst om het topic levendig te houden. Begrijp ik goed dat het topic meer bedoeld is vanuit jou om een specifieke boodschap vanuit 1 bron te plaatsen, vanuit omraam?
Beschermengel
Beschermengel mei 12 '13


Oww oke smile...Ja het is wel de bedoeling dat een topic gaat over een specifieke boodschap en daar dan op in kunt gaan smileJe kunt zelf als je een nieuw iets wilt plaatsen een nieuw onderwerp aan maken. Anders word het zo rommelig smile

Maar wel erg lief bedoelt om het topic levendig te houden smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 12 '13
Okay is goed hoor. Denk vraag het even netjes;)
Jaa wellicht doe ik dat, iets over de maanenergieen. Is goed!
Enigma
Enigma mei 12 '13
Ik heb ook nog wat info over de maan, mag ik dat hier ook plaatsen smile
Beschermengel
Beschermengel mei 13 '13


Jawel! smilealle informatie is welkom smileals het over het onderwerp gaat mag je net zo lang plaatsen als je wilt smile... ( ik voel me zo streng ...ben ik niet hoor smile)
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 13 '13
Van mij mag het hoor enigma;)
wou het onderwerp re-namen, maar lukte niet. Laat het maar zo staan dan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki